Sharky Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 Pai vezi? In germania cate vezi? In anglia iar n am prea vazut. Mergi in olanda unde taxele pe masini sunt aberant de mari, iar electricele au scutiri consistente. Totusi le vezi, rar, la fel si hibridele. Te ai astepta sa le vezi mai des, mai ales ca hibridele erau si acu 15 ani! Trebuie sa treaca macar varsta media ca timp pt a aparea un procent de electrice egal cu procentul actual de masini in aceeasi gama de pret. Asta in cazul cel mai favorabil cand toti aleg electrice. De aia spun ca mai dureaza. As zice minim 10 ani pana sa fie un procent semnificativ. Daca te uiti la surse mai credibile gen bloomberg aia estimeaza 2040 parca, ma rog. Cautati voi. Iar 20 de ani inseamna o perioada ffff lunga de timp dpdv auto. Asta ca sa nu zic ca intre timp vw a anuntat o noua gama de diesel cu care a echipat s7 si s8, q si altele vor urma. Apoi evident le vei vedea pe skoda. Crezi ca nu le va cumpara nimeni? La graficul de mai sus cauta o echivalenta in clasice, probabil e de 200 300 ori mai mare pe ultimii 10 ani. Daca nu mai mult. Deci pe langa alea noi vor mai fi mult mai multe cazane disponibile la 3 4mii e, multe in stare destul de buna. Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 Producatorii de electrice au inceput sa-si faca publicitate prin jocurile cu masini? Ca sa va puteti face o idee cand vor fi la putere masinile electrice Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 As vrea sa stiu ce parere are baba vanga despre asta. Daca tot cautam surse credibile. Sau din horoscop. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 (editat) Acum 2 ore, Sharky a spus: Mergi in olanda unde taxele pe masini sunt aberant de mari, iar electricele au scutiri consistente. Totusi le vezi, rar, la fel si hibridele. Te ai astepta sa le vezi mai des, mai ales ca hibridele erau si acu 15 ani! Acum la hybrid trebuie sa impartim in doua categorii: plug-in si non plug-in. Ce pot sa spun din ce stiu: in unele tari din vest masinile de firma din 2020 nu vor mai putea fi deduse 100% daca nu sunt minim plug-in hybrid (deci toyota CHR hybrid nu intra in aceasta categorie) si daca emit mai mult de 50g CO2 (Porsche-le plug nu intra pentru ca are peste 50g CO2). La fel salariatul plateste o taxa pentru masina care va fi in functie de valoarea masinii, CO2-ul emis si vechime. Fiecare gram de CO2 va "arde" un pic la buzunar salariatul (beneficiarul masinii). De mult timp exista la ei conceptul de ... masina salar (asa se traduce). Adica societatea in loc sa iti dea salar de 5000 euro iti da doar 4000 + o masina pe care o alegi tu insa este trecuta pe numele sacietatii. Deci din 2020 si societatile si angajatii care vor beneficia de masini "pe firma" vor cumpara minim hybrid plug-in. Frumos este ca legea intra in vigoare din 2020 si este valabila si pentru cei care deja au masini "pe firma" si emit CO2 la greu. Deci este un fel de aplicare retroactiva a acestei legi. Bine, societatile se vor descotorosi de aceste masini "penalizand" salariatul (beneficiarul masinii). Eu prin Iasi am vazut BMW I3 si Toyota CHR hybrid(din astea chiar sunt multe). Am mai vazut ocaziona si Prius. Editat Iulie 9, 2019 de adrian_pic Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 (editat) Uf, si greu pricepi, ai vazut asta dupa 15 ani sau mai mult de cand a intrat hibridul pe piata! Abia acum s au semnalat. Si vai ce tragedie, nu apare deducere de impozit, ce sa zic. In olanda sunt taxe mari pt masini consumatoare si poluatoare. Si ghici ce? Tot le vezi si tot nu vezi full electrice si hibride. Macar un 30:70. Pricepi acum cat de lent se misca lucrurile? Masina de firma, folosita des in belgia ca avantaj de serviciu va fi negociabila asa cum negociezi salariu. Daca esti vreun bastan si iti pute sa circuli cu ieftinaciuni iti impui punctul de vedere. Crezi ca cine e platit cu 5mii nu aduce suficient venit in firma cat sa nu aiba un punct de negociere? Si chiar si asa, cati sunt platiti asa bine? Omu de rand sigur nu, si din ce vad cifrele venitului mediu in be nu arata ca si cand e o tara de mildiardari. Si sa imi spui tu ca isi ia tesla la ce costuri de intretinere au acolo, mai ales la ora de manopera aberant de mare. Mai bine impozitu un pic mai ridicat pe profit si asta e. Pe bune, astea sunt argumente? Zi mi tu un argument concret. Vezi cate masini clasice s au produs si cam ce target e sa produca. Crezi ca un gigant gen vw care acu anunta cu mandrie noul motor diesel pe varfurile sale de gama, crezi ca inchide fabrica si pleaca acasa? Si ca sa nu uitam ca are statu german in spate, plus alti investitori seriosi. Ca targeturile de electrice tocmai si le a coborat din motiv ca nu au de unde cumpara baterii cat sa renteze. Crezi ca de prosti fac asta? Sau crezi ca le vor scoate din joben? E grea treaba cu electricu si nu e deloc simpla si la indemana. Sau nu, au venit regii petrolului si au faultat iar electricu. Sigur are victor ceva clip despre asta. Eu vad tot felul de povesti ca de maine electricu bate la usa, dar nici macar cele mai elementare cifre de baza nu le acopera... Se strange surubu incet incet cum e normal si va fi o tranzitie lenta si corecta, in ciuda a tot felul de hipsteri care de maine ar opri toate termocentralele, toate vapoarele, masinile doar asa de moft, si le ar porni la loc in 2 saptamani ca li se face foame si e naspa fara clipuri inspirationale eco, bineinteles de pe youtube si fb. Nu stiu ce sa zic, dar incepeti sa semanati a martorii lui ieho...elon musk. Adica nene baga cifre ceva, concret, ca in resti stim si noi povestile... Editat Iulie 9, 2019 de Sharky Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 de ce va preocupa electricu asa de tare? la mine benzina e mai ieftina, dar nu cu mult, totusi electricul renteaza doar daca faci minim 30 de mii de km pe an. altfel e fita, nu scoti banii pe el, dar ai tesla si pleci primul de la stopuri. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 Cand iei tesla nu o iei ca sa faci economie si nici sa fie eco. Iei ca sa iti expui statutu. Ma refer aici in tara. E ca si cand ai lua un s400h si incepi sa te dai rotund ca tu ai hibrid si tw gandesti la planeta. Link spre comentariu
franzm Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 Acum 46 minute, Sharky a spus: Crezi ca cine e platit cu 5mii nu aduce suficient venit in firma cat sa nu aiba un punct de negociere? Si chiar si asa, cati sunt platiti asa bine? Omu de rand sigur nu, si din ce vad cifrele venitului mediu in be nu arata ca si cand e o tara de mildiardari. La 5 mii pe luna capeti cel mult un Golf. Cu mult noroc. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 9, 2019 Partajează Postat Iulie 9, 2019 (editat) Ianuarie: Hybrid En Belgique, 2.853 véhicules hybrides ont reçu une plaque d’immatriculation durant le mois de janvier 2019. electric En janvier, 469 voitures électriques ont été immatriculées en Belgique. februarie: hybrid En Belgique, 2.420 voitures hybrides ont reçu une plaque d’immatriculation durant le mois de février 2019. electric Durant le mois de février 2019, 642 voitures électriques ont été immatriculées en Belgique contre 469 en janvier. Deci cam 5000 de hybride si 1000 electrice in doua luni. Daca extrapolez ajung la 30.000 hibride si 6000 electrice pe an. Eu zic ca este un pas important inainte. Normal ca .... mai este mult pana departe, dar totusi departe ajungem pas cu pas. Si numarul de masini noi imatriculate intr-o luna: 49.919 voitures neuves ont été immatriculées en Belgique en février 2019. Deci cam 6% din piata este hybrid + electric. Editat Iulie 9, 2019 de adrian_pic Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 Asadar qed si pt belgia. Mai cauta din total cate sunt ieftinaciuni si mai ales mai ieftine ca electricele. Tare ma tem ca multe sutn chiar mai ieftine ca hibridele. Iar asta e o tara in care e mai rentabil sa schimbi masina decat sa o repari! Link spre comentariu
informer Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 Io sincer nu inteleg de ce ne legam tot timpul de "competitia" asta electrice vs. traditionale? Asta e un forum "electric" asa ca mi se pare firesc sa discutam mai mult despre acest fel de vehicule decat despre ce cazane cu motor termic vechi de 20ani si inmatriculate in Bulgaria se vand in RO.... In loc sa vedem partea buna a lucrurilor, evolutia tehnologica (motoare, semiconductori de putere, baterii etc.), poluare mai mica (si nu ma refer neaparat la cea cu CO2/CO, vad ca cea fonica nu deranjeaza pe nimeni...) etc. noi tot facem comparatii de numere si predictii... Hai s-o "dam la pace", OK, n-o sa vezi numa` masini la incarcat in urmatorii 10ani...acu` putem sa vorbim despre "frumusetea" lor?!? (cei carora li se par c-ar fi, evident... ) Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 Nu eram la razboi, dar chiar nu puteam suporta cum dupa unii de anu viitor o dam toti pe electrice sau ca de maine oprim tot ce e cu ardere interna. In rest orice ar iesi, e treaba de viitor. Pana atunci chiar si omul care si a cumparat o masina pe benzina noua o are deja anrotizata si e plictisit de ea. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 Acum 36 minute, Sharky a spus: Nu eram la razboi, dar chiar nu puteam suporta cum dupa unii de anu viitor o dam toti pe electrice sau ca de maine oprim tot ce e cu ardere interna. nu cred ca a sustinut cineva pe aici sau in Ro ca de la anu' o dam toti pe electrice (nici macar pe biciclete electrice). Nici daca ne unim cu Norvegia tot nu iese. Eu personal sustin ca in viitorul apropiat vor creste vanzarea de hybrid plug-in si de electrice, dar dureaza pana ajung macar la 25% din numarul masinilor care ruleaza acum in UE. Comnatul meu care sta in Cluj si-a vandut masina (masina cu 32.000km in bord) si si-a luat bicicleta electrica nu pentru ca este ecologist ci pentru ca s-a saturat sa o tot gaseasca cu barele fata si spate zgariate de cazane care parcheaza fara sa plateasca. Omu' a zis clar: decat sa ajung sa fac accident vascular cerebral de la nervi mai bine o vand. Prima data si-a luat bicicleta normala dar .... neavand suflu ... a trecut pe electrica Link spre comentariu
informer Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 Apropo de cat de repede se raspandesc unele lucruri (electrice) am crezut pana acum ceva vreme ca trotineta este un vehicul arhaic si nu mai exista... ca sa constat ca actualmente e o nevoie stringenta de legislatie care sa reglementeze circulatia acestora ca-s multe si accidentele cu ele deasemenea... In Viena cica le gasesti pe strada, nici macar in "locuri amenajate" ci peste tot... iti faci treaba cu ele, platesti cu card si o lasi unde apuci... daca o incarci tu, ai bonus...(n-am vazut personal, a povestit un coleg) Sigur ca la masini vorbim de alte valori dar nah... iti da de gandit.... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 10, 2019 Partajează Postat Iulie 10, 2019 (editat) Acum 13 minute, adrian_pic a spus: Comnatul meu care sta in Cluj si-a vandut masina (masina cu 32.000km in bord) si si-a luat bicicleta electrica nu pentru ca este ecologist ci pentru ca s-a saturat sa o tot gaseasca cu barele fata si spate zgariate de cazane care parcheaza fara sa plateasca. Omu' a zis clar: decat sa ajung sa fac accident vascular cerebral de la nervi mai bine o vand. Prima data si-a luat bicicleta normala dar .... neavand suflu ... a trecut pe electrica Pentru aia`s bune barile de protectie din UNP de 160mm, is si mai ieftine decit cele originale si tin! Editat Iulie 10, 2019 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum