Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 13 ore, maxente a spus:

De aia lumea prefera masina second cu multi km la bord nemtesti gen mercedes, bmw, etc

Multi din cei care opteaza pt asa ceva, nu ies din oras cu lunile, si cand o fac, zburda de ici colo, nu fac Europa pe diagonala. O alta categorie o formeaza cei care isi baga GPL, ca nu-si permit consumul la benzina.Dar daca-i spui unuia din asta ca si Duster e masina, ii pute.

Link spre comentariu

Depinde cu ce o compari. Inafara ca e noua si ca merge, e cam spartana. Pana la urma cat dai atata face.

Ce e peste e deja mai scump sau chiar mult mai scump.

Nu are sa o compari cu asa ceva sau cu variante SH pt ca nu compari nou cu vechi, punct!

Chiar daca sunt in aceeasi bani (cu tot cu bugetu de reparat), tot nu e corecta comparatia.

De ales isi alege fiecare ce vrea, dar nu poti sa acuzi producatorul ca dacia duster nu e ca un GLA vechi de 10 ani luat in aceeasi bani.

 

Vechiturile de lux sunt chiar interesante pt pasionatii auto, nu doar cei care se plimba din A in B. 

Ca una noua oricum putini isi permit. Dar si cu una veche de 10-15 ani, din categoria lux si dotata, e clar ca de te uirci in duster nou iti pute, aia n-are sens sa discutam. Ma refer lux, nu vreun fost taxi obosit si rupt la 1500e.

La fel cum iti pute cand se strica cazanu de 10-15ani, ca nah, e cazu sa mai crape.

Unii se descurca sa le repare, altii prefera sa evite bataia de cap, dar nu pe gratis, ca o masina noua costa si cand vezi ca peste 5 ani nu primesti nici jumate pe ea...

 

Cat despre GPL, e cam singura solutie eco, dintre toate, costul e redus, dar probabil din cauza acestei mentalitati.

Daca ar intelege toti ca e o alternativa buna, n-ar mai scapa netaxat, vezi ungaria unde ultima data cand am fost benzina era 5.8 si gazu 3.7.

Pana atunci tin sa multumesc tuturor celor care mentin viu acest spirit din snobism (ca de argumente tehnice nu poate fi vb) si ma bucur mergand cu un motor mare si gurmand la pret comparativ cu un diesel economic. Cel putin la drumuri lungi pe autostrazi cu cc setat la 138 si sprinturi ocazionale peste asta iese.

Destui imi spun ca imi bat joc, cand vad ca am pus deoparte 1000E in 27kkm, intelegeti de ce ma bucur de fiecare gica contra gpl. :))

 

Masinile sunt tot mai fiabile, daca o dacie 1300 dupa 20 ani era terminata, sunt destule masini care daca au fost intretinute corect (nimic special, doar ulei si sa nu o lasi sa fumege cu anii) inca merg iar piesele pt ele sunt mocca si totul e cam usor de rezolvat.

Epoca in care dacia era singura masina a apus demult. Sa speram doar ca oamenii vor alege variante mai spre eco, nu clasicul 1.9 te de i.

 

Incep si electricele sa ajunga in situaita asta.... Cine tie cum va arata piata auto peste 10 ani.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Se pare ca masurile restrictive impotiva automobilelor cu ardere interna se vor intensifica ,in favoarea celor hibride sau electrice; incepand cu 31.08.2019, inmatricularea autovehiculelor omologate din perspectiva emisiilor si a consumului de carburanti conform valorilor determinate de NEDC nu vor mai putea fi inmatriculate pe teritoriul Romaniei , conform art.15, alin.3 din regulamentul ue nr.1151/2017.

Concret, un auto pe benzina ,euro6, fabricat in 2019 , in procedura de  leasing ,care inca nu a fost ridicat inca,trebuie inmatriculat pana la data de mai sus.

Link spre comentariu

Am citit si eu stirea (in 2018...) si ceea ce n-am prea inteles este de ce o masina noua testata dupa normele NEDC n-ar putea fi testata si dupa normele mai noi (WLTP).

Sau n-ar mai corespunde?

 

Editat de informer
Link spre comentariu

Regulamentul in limba romana are 643 pagini; problema e ca o masina noua  ,euro 6 ,fabricata in 2019, trebuie inmatriculata pana la 31.08.2019 (era solicitarea firmei de leasing pentru completarea documentelor-fisa,etc.)....probabil cele second ,neinmatriculate ,vor ajunge la dezmembari.

Editat de ex.escu
Link spre comentariu

LE inmatriculeaza dealerii si le tin la ei in parcare, mare lucru.

Sau il treci pe BG si vii cu el de acolo ca si SH.

 

Legat de norma, e simplu, se schimba norma pentru a fi mai aproape de realitate.

Nu poti umbla cu doua standarde, ca nu e vb aici de metric vs imperial, unde ai o conversie clara intre cele doua unitati, e vorba de 2 metodologii de testare.

La un moment dat trebuie sa pui punct si sa o iei de la zero, altfel compari consumul obtinut printr-o metoda cu consumul prin alta metoda si creezi dezavantaje pt producatori.

E clar ca fiecare producator pregateste masina pe cat posibil, dar legal pt teste, de aceea trebuie norme cat mai stricte si mai exhaustive.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 22 ore, doru3160 a spus:

Multi din cei care opteaza pt asa ceva, nu ies din oras cu lunile, si cand o fac, zburda de ici colo, nu fac Europa pe diagonala. O alta categorie o formeaza cei care isi baga GPL, ca nu-si permit consumul la benzina.Dar daca-i spui unuia din asta ca si Duster e masina, ii pute.

Duster are un preț imbatabil , pentru ce oferă , nu găsești nimic de la alt brand in același preț , mă refer strict la masini 0km .

Am condus una cu motor pe benzina de 1330cmc 150cp  , fuge bine .

Acum 1 oră, ex.escu a spus:

Se pare ca masurile restrictive impotiva automobilelor cu ardere interna se vor intensifica ,in favoarea celor hibride sau electrice; incepand cu 31.08.2019, inmatricularea autovehiculelor omologate din perspectiva emisiilor si a consumului de carburanti conform valorilor determinate de NEDC nu vor mai putea fi inmatriculate pe teritoriul Romaniei , conform art.15, alin.3 din regulamentul ue nr.1151/2017.

Concret, un auto pe benzina ,euro6, fabricat in 2019 , in procedura de  leasing ,care inca nu a fost ridicat inca,trebuie inmatriculat pana la data de mai sus.

Așa este , am cumpărat eu de curând o mașină nouă , cei de la " magazinul de mașini " mi-au spus să o inmatriculez până la 31.08.2019 , Luni mă duc să ridic talonul și numerele.

Editat de viobio
Link spre comentariu
Citat

Romanu abia are bani de logan sau de un cazan de minim 10 ani si tu o tot dai pe eco hipsterisme ce incep de la 20k.

 Cine naiba e "romanu"ala, ca jumatate din cunoscutii mei au masini care au costat lejer peste 20k, de ex. doi cu RangeRover(~90K), un posesor de 600SEL, BMW, etc-apoi pe orice strada din Bucale vezi in maxim 2 minute de asteptare o masina peste 30k, asta e targetul pentru producatorii auto, nu cazurile sociale cu Dacia 1300, din `84.

Regiile de transport in comun au bugete destul de serioase, de ex. STB cca.75 milioane euro(subventii)-una e sa vinzi automobile electrice bucata cu bucata la persoane fizice, alta e sa vinzi 150 autobuze electrice unei societati de transport in comun. Nu-si propune nimeni sa inlocuiasca de maine orice cazan in valoare de 2000 lei la REMAT, cu un Jaguar electric...:rade:

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Faust2018 a spus:

Duster are un preț imbatabil , pentru ce oferă

De asta se si cumpara, nu pt ca ar fi cel mai cel, in clasa sa. Are sectorul lui de piata, bine definit.Dar de aici si pana la a denigra o marca doar ca tu (generic vorbind) ai alte standarde, mi se pare putin deplasat.

Link spre comentariu

LAsa tu crema si prietenii tai, ca si ai tai si ai mei majoritatea sunt cu facultate, castiga bine, dar ce sa vezi, de am castiga toti asa as zice ca m-am mutat in elvetia.

Ia vezi care e salariu mediu pe romania, care e ponderea de masini. Dupa cum zici tu stai  2-3 minute sa vezi una scumpa, in rest oare cate cazane trec?

Cati din posesorii de cazane au bani de o masina de 30k+ ?

 

Producatorii evident ca produc noi, si fac chestii noi, dar noi ne luam sh in mare parte sau cate un logan sau alte ieftinaciuni la bani cu care nu te apropii de electrica. Poate de una low cost, care sa iti puta cand te urci in ea din bmw-ul cu 300k.

 

Aia cu 30k n-au decat sa fie toti hipsteri, e alegerea lor, banii lor.

 

 Iar legat de transportul in comun:
 Subventii si ras subvenii.
 Sunt destule busuri? metroul face fata la ore de varf?
 Suburbiile sunt suficient de acoperite?
 Poti ajunge din A la B fara sa fii blocat in aglomeratie?
 
 Rezolvi astea, si ai un impact mult mai mare dpdv eco decat daca ai pastra starea curenta si ai modifica doar propulsia.
 Doar ca e mai greu de sifonat bani asa.
 Electrice, ne-electrice, astea noi nu mai sunt poluante ca alea vechi.
 Iar un bus care duce 40-50 oameni oricum e mai putin poluant ca oamenii aia impartiti pe masini, fie ele electrice. Daca e plin cu atat mai bine.
 Problema nu e electricu, e lipsa alternativei, deocamdata.
 
 Avem in cluj niste electrice, ce sa zic, bravos, cu fonduri, bravos inca o data. Dar ar fi bine sa se lucreze pt conectarea mai buna a cartierelor mai noi.
 Iar daca esti in suburbii sau la 20km distanta tot nu scapi de masina ca nu te poti baza pe un bus care vine o data pe ora, iar la ore tarzii deloc.
 Un park and ride sau park and bus  ar merge, dar din pacate nu ai unde sa lasi masina in mod organizat, asa ca tot pana in centru vine lumea cu ea.

Si iar se aglomereaza orasul.

 

Daca ar fi sa rezolvi probleme astea, poluarea s-ar reduce, indiferent de masina folosita.

Ca fie omu cat de cazanagiu, nu mai cauta nimeni diesel euro 3, ia macar un E5, ca deja costa sub 5mii E asa ceva.

Iar dupa ce ai alternative vezi ca lumea de buna voie renunta la masini, nu isi mai ia cate 3 pe langa casa. Apoi poti sa bagi legi de poluare si alte povesti, taxa de acces in oras si asa, fara sa te autosabotezi.

 

 

 

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
Acum 5 ore, Sharky a spus:

.............

Ia vezi care e salariu mediu pe romania, care e ponderea de masini. Dupa cum zici tu stai  2-3 minute sa vezi una scumpa, in rest oare cate cazane trec?

 

 

Exact! ... cam 50 % din posesorii de mașini sunt cazangii. Mă număr printre ei și sunt mândru de asta. Cazanul occidental (în jur de) 4 - 5000 de coco e cea mai bună optiune pentru majoritatea românilor. Compromisul optim intre ceea ce înseamnă o mașină adevărată și prețul de achiziție. Dacă te mai și pricepi la mecanică/electrică auto, și știi de unde să procuri (avantajos) piese, ai gasit soluția ideală.  Majoritatea cazangiilor au învățat toate acestea. Știu să gestioneze situația, la modul "economic".

 

Restul de 50% se împarte între "crema" automobiliștilor- cei care-și permit aproape orice - și cazurile sociale, care circulă cu mașini de 800 ... 1000 E. Românești sau străine... tot in acesti 50% se încadrează și posesorii de auto autohtone noi.

 

Creierele verzi nu tin cont de realitatea palpabilă. Visează erotic la restricții și/sau interdicții draconice, date peste noapte, în favoarea electricelor. Dar nu realizează că asemenea restricții (in Ro sau alte zeci de țări) ar avea un efect asemănător cu (fosta) ordonanța 13 :rade:. Aș zice mai grav ... pe lângă oameni, vor fi și mașini în drum. Si in piețe... 

 

 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Daca lumea ar lasa masinile deoparte sa imi spui tu cum ar ajunge la serviciu, cum s-ar transporta marfa etc.

Aia e o chestie ca brexitu, urla toti ca vor, ca o sa faca si o sa dreaga, si cand s-a votat, pac, si-au dat demisia, toti s-au tras pe dos...

50%? Cazanagii? Mai multi nene, media varstei parcului e 15 ani!!! Si uni viseaza la masini de 30k.

Fii serios aia care au bani de spart pe masini scumpe sunt sub 10%!

 

Daca mai iei la bani marunti toata treaba asta, in criteriul in care o electrica ajunge pe picior de egalitate cu una normala la 80-150k.

MEdia in Romania aprca era de 10k pe an.

Poi iei o masina SH relativ nepoluanta, gen E5 benzina, faci 100k cu ea si poluezi mai putin decat una electrica care trebuie fabricata.

DEci? :))) Cum e cu hipstereala?

 

Interzicem tot, dar cu ce inlocuim? Cu alea vechi ce facem?

Se cheama tranzitie, si cand e vorba de o industrie care invarte sume fabuloase si e unul din stalpii economiei si ai societatii, nu o schimbi peste noapte.

Ce e important e sa nu bati pasul pe loc, dar nici sa pui termene utopice...

 

Motoru nuclear e naspa, mai bine motoru cu apa. :)))

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări