Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La 09.05.2019 la 14:36, maresaldeflota a spus:

Apropo de Deutscheland și electrice, indiferent ca fura sau nu tot înaintea noastră îs

 

Germania-camion-electric-eHighway-1170x658.jpg

Eu zic ca nu e acelasi lucru ca la locomotiva.Uzura firului de contact e mare,pantograful de la camion il uzeaza(vad ca sunt doua fire de contact...misto)si transporta numai 20tone,la fel ca o locomotiva care poate transporta/tracta dupa ea2000~3000tone/marfa!Firele de contact trebuie oricum sa aiba sectiune destul de mare,ca ma gandesc ca nu au de gand sa plimbe cate un camion pe zi...

Link spre comentariu

cred ca baga mai multi kV acolo ca sa nu piarda pe lungimi mari.

Sau? Face din segmente scurte?

 

 

Dacia anunta masina de 20kE, un logan amarat cu autonomie de 200km care il incarci in 4 ore la priza de acaas.

Pai la priza de acasa abia duce 3kW, deci probabil e vorba de un trifazat mai serios de vreo 15,

Apoi in banii aia nu mai bine un 1.6 16v? Sau ce se mai binde acum?

Ce unu, ar merge chiar doua :))

Link spre comentariu

600V. Sistemul s-a testat deja în Suedia si SUA. Ideea nu-i o noutate. Cele mai cunoscute camioane sunt cele care s-au folosit pe reteaua de troleibuz.

Link spre comentariu

Curând o să auzim și de unii (unele) care s-au electrocutat călare pe camion - ca să-și facă selfie........

Că de ăia electrocutați călare pe tren am auzit de mult timp și de mulți.......#-gi

 

Oare la un accident rutier cu o electrică cu bateria de 50KW plină de așchii de fier prin ea - oare o lua foc?... sau mai rău o exploda?

Nu de alta dar la electrice (toate modelele noi) bateria se află sub podea  :qetrwe

Încercați să faceți un experiment din acesta doar scurtcircuitând un acumulator R6 NiMH de 1,2V bine încărcat, dar și un R20, dar și un LiIon de 3,6V/2A

Editat de C.D.
Link spre comentariu
On 5/13/2019 at 12:42 AM, Sharky said:

Dacia anunta masina de 20kE, un logan amarat cu autonomie de 200km care il incarci in 4 ore la priza de acaas.

 

Singura sansa sa atinga Dacia electrica autonomia de 200km ar fi sa iti dea un prelungitor de 200km.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
1 hour ago, C.D. said:

 

Nu de alta dar la electrice (toate modelele noi) bateria se află sub podea  :qetrwe

Încercați să faceți un experiment din acesta doar scurtcircuitând un acumulator R6 NiMH de 1,2V bine încărcat, dar și un R20, dar și un LiIon de 3,6V/2A

Pai unde sa bagi ditamai bateria, in plafon ?

Asta cu explozia si luat focul de la scurt circuit e valabila la orice baterie mare, chiar si aia plumb acid de la masinile clasice.

Link spre comentariu

nu chiar. in bateriile alea "iau foc" chimicalele, pe langa energia electrica data in scurt. aia clasica cu acid e mai linistita.

 

la 20kE e loc de autonomie. Dar na, tot logan o sa fie. Ce sa faci asta e.

 

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Am avut o revelatie adineauri, am cautat, si spre ghinionul meu s-a mai gandit cineva la asta. Nu o sa mai fiu miliardar.

 

Incarcarea cu "liquid charged electrolyte". Ai pus mufa, iti goleste bateria de cine stie ce zeama goala, si iti inlocuieste cu una incarcata. 

Nu sunt chimist sau fizician. Am pierdut si trenul asta... FUCK!!!

 

https://phys.org/news/2018-09-tenfold-liquid-batteries-electric-car.html

https://phys.org/news/2018-08-liquid-battery-flexible-energy-storage.html

 

Va spun eu, sunt foarte optimist. Cine stie ce substanta se descopera in 10 ani, si aruncam toate troacele cu combustie la gunoi.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Până la urmă eu cred că cea mai sigură mașină este cea hibridă cu benzină și motor electric.

Așa ai și autonomie și poluare minimă și siguranță și consum rezonabil.

 

Dar... singura baterie pretabilă la auto electrice este cea cu litiu. De aceea au început în forță și europenii și chinezii și americanii cu fabrici specializate în baterii electrice pentru auto electrice (cu litiu).

Că.... cine este curajos să se urce la volanul unei auto electrice își asumă și riscul de rigoare în cazul unui accident mai serios.

Daca la un accident cu una clasică mai ai șanse să scapi.... la una electrică îndoită bine (de pe la 100Km/h în sus) ai toate șansele să te prăjești electric......

Dar... poate că nu este un lucru chiar așa de rău - se va face o selecție naturală mai accentuată în rândul demenților de pe șosele.

Că vor fi și victime colaterale..... dar și acum sunt....destule.

Editat de C.D.
Link spre comentariu

 par decente costurile avand in vedere ca e o masina din clasa premium cu intretinere mai scumpa.

E la a 3-a baterie, numai bun de dat km la 100k si pus pe autovit.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări