Vizitator Postat Aprilie 29, 2019 Partajează Postat Aprilie 29, 2019 Da sigur...incepe sa miroasa topicul a free energy Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 29, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2019 (editat) Fri enărgi !?!? Da matale ai vazut ce zice nenea injineru ala in video ? Editat Aprilie 29, 2019 de maxente Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 29, 2019 Partajează Postat Aprilie 29, 2019 Anumite bmw uri sunt lux, la fel cum altele sunt cu spatiu interior. Nu poti spune ca seria 1 e incapatoare nici macar f30 nu e cine stie ce incapator pe cat de mare e inafara. Cred ca bugetul ii tine in loc. Plus faptul ca nu isi produc bateriile iar acum cererea e f mare. Sunt la mana celor 2 3 mari producatori. Amperi stai linistit ca nu cere motorul ala. Toate autonomiile alea sunt calculate la un condus cuminte, de multe ori enervant de cuminte. Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 29, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2019 (editat) Hai da-l in colo de ''bemveu'' i3, ca despre ala vorbea @nomikos mai sus, e o jucarioara micuta pe baterii. N-ai cum sa o compari cu alte serii de la bmw. Au facut-o si ei asa sa zica ca au si un model electric, cum au facut si alti producatori mari. Pana una alta, tot tesla e mai serioasa in masini electrice, chiar daca nu gasesti nu stiu ce confort in ele ca la bmw, mercedes sau altele mai de fițe. De la modelul 3 au trecut la alt tip de motor electric, mai mic, usor, eficient... zic ei. Au trecut de la motorul invertor in 3 faze la motor cu magneti permanenti in 3 faze. Explica moșulică ăsta aici cum au aranjat magnetii in rotor Editat Aprilie 29, 2019 de maxente Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 29, 2019 Partajează Postat Aprilie 29, 2019 Abureala, ca sa nu zica ca stau degeaba, motoarele electrice oricum au un randament mare, 1 nu va fi niciodata. Toata treaba e legata de baterii,cele actuale si-au atins limita, iar chimistii nu propun nimic nou. Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 29, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 29, 2019 Stau ei degeaba ? Parca ai spune ca stau degeaba pe bani publici ca niste bugetari puturosi. La prima vedere ai putea spune ca 2, 3... 5% eficienta in plus ar fi detalii pentru saraci, dar nu uita ca aia sunt mama capitalismului si nu se scalda in bani publici. Fiecare cent conteaza pentru ei, iar daca la producerea noului motor pe tine nu te impresioneaza, ca e putin mai eficient fata de vechiul motor, cu siguranta pe ei ii impresioneaza faptul ca il pot produce mai ieftin. Link spre comentariu
cimitavita Postat Aprilie 29, 2019 Partajează Postat Aprilie 29, 2019 (editat) Ambele motoare de la Tesla au 700CP, iar randamentul lor e mult mai bun decat al unui motor termic. Motorul este asincron iar la rotor au folosit cupru in loc de aluminiu ca sa reduca pierderile. Fara acumulatori, o masina electrica este mai ietina decat una cu motor termic. Nu cutie de viteze, mecanica mult simplificata iar cuplul este acelasi la orice turatie. Singura chchita la masinile electrice sunt acumulatoarele. Astia de la Tesla au facut inca de acum 5 ani, o baterie cu hidrogen dar nu vor scoate pe piata pana cand nu-si scot investitia pe acumulatoare. Poate intre timp domnul chinez reuseste sa fure proiectul. O astfel de baterie e facuta din cateva zeci de celule montate in serie. Fiecare celula are o membrana catalizatoare cu diamant negru care este singura piesa scumpa din baterie. Functioneaza la rece si o baterie care incape sub scaunul soferului alimenteaza motorul unui camion de peste 2000CP. Rezervorul cu hidrogen se poate incarca instantaneu, iar bateria este si reversibila, adica produce hidrogen daca este alimentata dinafara cu un randament de 97%. Asta in timp ce acumulatoarele cu Litiu au un randament in jurul a 85% doar daca sunt noi (daca au sub 6 luni vechime). Daca le-ar scoate pe piata, bateriile cu hidrogen ar fi mult mai bune pentru panourile solare decat acumulatoarele cu acid sau litiu, datorita randamentului mult mai mare iar riscul exploziei rezervorului cu hidrogen este mult mai mic decat daca ar fi montat pe o masina. Editat Aprilie 29, 2019 de cimitavita Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 Acum 8 ore, maxente a spus: La prima vedere ai putea spune ca 2, 3... 5% eficienta in plus ar fi detalii pentru saraci... ...cu mintea. La un randament de 95%, (ales la întâmplare) cat mai contează încă 5%? Cat despre capitalisti, sa nu le porti de grija ca nu se pricep la inginerii financiare 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 (editat) Bun, nu am citit ce s-a scris pana acum, o sa citesc dupa. Am observat citind in diagonala ca se abereaza ca de obicei... sunteti cativa pe aici despre care cred ca n-aveti treaba in alta parte, dar e dreptul vostru. Mult spor in continuare. Trecem peste... Am facut un drum cu BMW-ul despre care am pomenit intr-un topic anterior. BMW i3, ~130kW, 170 CP fara sa scot calculatorul, sunt doua motorizari electrice, nu stiu exact care a fost asta. Autonomia afisata, 250km aproximativ la plin, cu AC off. Cu AC on, din 180km autonomie cat aveam in clipa aia, a scazut in 150. Iti afiseaza pe ecran absolut tot, regim de consum, rahat, etc. Am parcurs la volan 140km, autostrada 50%. Impresii, smooth, acceleratia ofera impresia unui 2.0TDI bun in treapta 3 la 2500rpm. Accelereaza bine, impresionant. Am ajuns la 150km/h fara mari eforturi, iti trebuie masina serioasa in combustie sa ai tupeu sa te pui cu ea. Este instabila la peste 140km/h. Anvelope, suspensii, nu fac studiu de caz, sine stie, intelege. Nu este un RIMAC. Este foarte silentioasa in regim de autostrada, se aud doar anvelopele pe asfalt. Este de-a dreptul surda. Este in mod stupid overdesigned la interior, dar pot fi subiectiv, nu-mi place BMW, sufera de asta pe toate modelele... Multe materiale plasticoase, se inteleg motivele. In foarte multe din cazuri, exceptand urgentele, nu ai nevoie de frana. In secunda in care ai ridicat piciorul de pe acceleratie, intra in regenerare, si franeaza automat. Regimurile mi s-au parut inteligent gandite, aproape ca simti ce stie ce vrei... Tempomat, comenzi pe volan, etc. Scaune cam dubioase, te cam intinzi dupa 140km. Concluzii, motoarele electrice sunt viitorul. Superbe cazuri si cu combustie, dar electricul este intr-o liga paralela. Electricul e the shit, punct! Cu bateriile... trebuie sa avem rabdare. din punctul meu de vedere, odata rezolvata problema bateriilor, automobilul combustie va ramane un hobby si/sau piesa de muzeu. Editat Aprilie 30, 2019 de Vizitator Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 Hidrogen si pile de combustie, asta e viitorul electric, bateriile... bune de backup! 2 Link spre comentariu
gauss Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 (editat) Nici (macar) atat ... , totul va fi wireless . Urmasii lui Tesla sapa in continuare , mai au doar un pic pana la regasirea marilor descoperiri ale mentorului . Editat Aprilie 30, 2019 de gauss Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 Stii ce nu imi iese (mie cel putin) cu wireless-ul asta? Electricitare fara magnetism si invers nu se poate. Cand Soarele erupe mai tare toata lumea e ingrijorata de reteaua de sateliti si de telecomunictiile terestre. Inafara de asta s-a constat ca e periculos pentru sanatate sa traiesti pe langa liniile de Inalta tensiune. Cum se poate transporta wireless o cantitate uriasa de energie pentru tot ce inseamna electric? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 30, 2019 Partajează Postat Aprilie 30, 2019 (editat) Cu toată contribuția uriașă a lui Nikola Tesla în domeniul electrotehnicii și comunicațiilor (se pare că lui Tesla îi datorăm de fapt apariția radioului, nu lui Marconi care doar a profitat de articolele lui Tesla și l-a brevetat) nu chiar toate viziunile sale erau utilizabile în practică.Chiar dacă se pot transmite wireless curenți importanți pentru alimentarea autovehiculelor, asta nu ar însemna că ar fi și benefic pentru sănătate.Nu cred că ar vrea cineva să locuiască în preajma unor gigantice bobine Tesla, cu părul făcut măciucă pe stradă și eventual purtând costume de zale cu împământare...dar viitorul poate ne rezervă și surprize.Unele teorii spun că celebrul inventator ar fi fost de fapt ucis fiindcă era dispus să construiască celebra Rază a morții în colaborare cu alte țări decât SUA.Deși pentru televiziuni asta poate fi doar o altă găselniță de produs emisiuni spectaculoase și pline de mister. Editat Aprilie 30, 2019 de validae Link spre comentariu
gauss Postat Mai 1, 2019 Partajează Postat Mai 1, 2019 (editat) Din pacate , asa stau lucrurile . Postarea mea continea ceva ironie ... , nu stiu cat de vizibila . Se pare ca nu prea ... Ma rog , poate judeca fiecare , dupa cum e implicat , interesat si (sau) cunoscator in domeniu . Care e foarte larg . Asta cu electricu' , de el e vorba . Chiar si aplicat la autoturisme . Multi de pe forum suntem intr - un fel sau altul legati indisolubil de energia electrica . Profesional vorbind , ca prize in pereti si contoare dupa care platim cred ca avem toti . Pe moment , mai e mult pana departe . Sau deloc ... , depinde de abordarea fiecaruia . Ce va fi in viitor , stiu doar vizionarii . O parte din ei , ca viziunile difera . Sant chiar antagoniste si ireductibile , de multe ori . Desigur , stie si Tata Omida , mai razbate din cand in cand in topic . O decizie transanta e inca departe , pe moment nu poate fi decat rezultatul unor masuri administrative . Tehnice , mai putin . Cred ca astazi vom trece pe la pompele cu produse de rafinarie , cei care au ajuns la fundul rezervorului . La fel a fost si ieri , la fel va fi si maine . Inteleg ca nimeni din cei care postam nu se rezuma la stecher . Am intrebat mai de mult daca exista ( persoane ) , raspunsul e cunoscut . Nimeni ... Asta e realitatea ( palpabila ) . In rest , vom vedea . Ca nu prea ne intreaba nimeni ... , mingea se serveste peste capetele noastre , oricat ar incerca unii sa sugereze ca iau parte la joc . Al banilor si intereselor , nu intotdeauna materiale , desi deriva ( si se sustin ) din acestea . Editat Mai 1, 2019 de gauss 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 1, 2019 Partajează Postat Mai 1, 2019 Eu am condus 3 automobile electrice pana acum si un gokart electric. Renault Twizy Renault Zoe BMW i3 Twizy este o panarama, este draguta ca concept, imi place designul de ansamblu, mi-as cumpara una maine in Bucuresti, dar e slab ca motorizare. Este dezamagitor. Am avut Smart Fortwo Cabrio, Smartul este bolid pe langa Twizy, si la 5% consum, multumesc frumos. Twizy din cate vad are 13kW si autonomie de 100km. Zoe este foarte ok, dar are un motor slab comparativ cu BMW. In schimb autonomia este mult mai mare. Cu 50% mai mare. Este de inteles, vorbim de alta categorie de cumparator... BMW, am explicat in mare. Cu Tesla n-am avut ocazie. Le-am studiat si stat in ele, dar nu am condus. Am vazut sasiul si motoarele pe viu, l-am ascultat extensiv pe baiatul lor, stiu povestea primului Tesla, nascut dintr-un sasiu de Lotus Elise. Pot extrapola din experienta cu automobile performante pe care le-am condus. Stiu la ce sa ma astept. Ideea cu electricele e nu sa le conduci niste km, ci sa traiesti pe bune cu ele. Sa le utilizezi in regim de viata de zi cu zi, cu incarcari, autonomie, conditii generale de utilizare, etc. Pe unde mai am eu experienta cu societati diferite de cea din Romania, faptul ca ei aleg varianta electric, tine de multi factori, tine de social, cultural, guvernamental, financiar, etc. In Romania va trebui sa avem rabdare, poate spre generatia nepoatelor mele, care s-au nascut si au trait in era internetului, a electricului, a reincarcatului, a mobilitatii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum