Ion_Bumbu Postat 9 ore în urmă Partajează Postat 9 ore în urmă Acum 2 ore, sesebe a spus: Greșit. Pedala nu controlează viteza ci cuplul. Asta-i scoasa din putul gindirii! Link spre comentariu
ionut120v Postat 9 ore în urmă Partajează Postat 9 ore în urmă Acum 4 ore, roadrunner a spus: Scuze @Sharky nu am avut intentia sa poluez topicul cu postul meu cu motocicletele. Ce vroiam sa spun e ca la o masina electrica lipsa cutiei de viteze e mai usor de tolerat decat la o motocicleta unde controlul puterii la roata (turatie/cuplu) e limitat la 40 de grade rotatie din incheietura mainii, care se reduce semnificativ cand e vorba de motocross sau enduro unde la curse tehnice viteza nu e mare dar cuplul e important (ca el iti da aceleratie nu treptele superioare) si controlul se reduce la 20 de grade la maneta. La o masina care e pentru publicul larg poti din software sa imiti aprope comportamentul unei cutii automate, nu ca n-ai putea si la moto ca poti si acolo si foarte probabil se va face, problema e ca cei care paricipa la cursele de moto in marea lor majoritate prefera sa aiba ei controlul puterii. Legat de cat software prefera unii sau altii care sa intervina in cum este livrata puterea la roata gusturile sunt diverse, unii prefera ca livrarea sa fie naturala si simpla (nu ABS, nu traction control, nu cutie automata, nu quick-shifter) altii sunt in extrema celalta vor toate cele (ma refer la moto) - si unii si ceilalti au drepate in ce aleg e o chestiune de preferinte. (ca ananasul pe pizza) Fiind moderator, daca consideri ca topicul a luat-o in balarii, fa curat daca crezi de cuviinta. RR Ai perfecta dreptate la scooterul electric am ars 4 motoare incecand sa trec muntele de la Schela la Petrosani, para pretentii de enduro, pentru acelasi motor cuplu depinde de numarul de spire si tensiunea de alimentare, obtinerea unei tensiuni de alimentare reduse doar prin PWM fara filtrare e paguboasa, doarece motorul ala se incalzeste in draci, filtrarea unui PWM cu factor de umplere mic e si ea paguboasa, filtrele se incalzesc tare si pierderea de putere e mare. Folsirea unui motor cu mai multe spire pentru care factorul de umplere la PWM sa fie mare e benefica la turatii mici si cuplu mare, dar larevedere viteza. Se poate folosi de alimentare variabila pentru convertizor cu ajutorul unui dc/dc dar tot nu ajuge sa faca ce face o cutie de viteze. La urma urmei pentru moto o cutie de viteze planetara in trei trepte ca la la bicicleta sau filteanta e tot ce trebuie sa ne putem bucura de electric asa cum trebuie. Link spre comentariu
ionut120v Postat 9 ore în urmă Partajează Postat 9 ore în urmă Acum 1 minut, Ion_Bumbu a spus: Asta-i scoasa din putul gindirii! Depinde de soft, am avut una la care controla cuplu, era greu de parcat pe teren denivelat sau in panta, deorece cand trecea de obstacol o lua la fuga cu riscul de a se opri in urmatorul, recte gard sau alta masina. In genere functia pedalei e combinata, controleaza atit viteza cat si cuplu, am facut teste pe panta la deal si la vale, daca ar controla doar viteza aceasta ar trebui sa fie fixa indiferent de teren, dar nu este, in genere frana recuperativa intra in functiune cand lasi pedala. La unele modele japoneze pedala e programabila de catre utilizator, poate controla strict viteza, strict cuplu, sau un mix intre ele, acceleratia de franare recuperativa si comportamentul pedalei in legatura cu franare recuperativa sunt de asemenea programabile. Link spre comentariu
daniels Postat 8 ore în urmă Partajează Postat 8 ore în urmă Acum 58 minute, ionut120v a spus: era greu de parcat pe teren denivelat sau in panta, deorece cand trecea de obstacol o lua la fuga cu riscul de a se opri in urmatorul, recte gard sau alta masina. Sigur e din cuplu. Nu scria si in manualul de utilizare? Link spre comentariu
merck Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă BMW M3 Touring is very good for the environment! Link spre comentariu
merck Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă S-au tampit si astia???? https://eng.autostat.ru/news/24753/ Prima data am crezut ca este fake cand am vazut un video pe YT. Link spre comentariu
mihaiaurul Postat 4 ore în urmă Partajează Postat 4 ore în urmă Este bine că se concurează marile firme în domeniul electric. Deocamdată sunt glume tehnologice. Dar această concurență va duce la progres accelerat in domeniu. Link spre comentariu
Sharky Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă Ai limitari la putere mica altfel ai invarti rotile in gol. Idem si la masinile cu tractiune fata, ai boost By gear. Plus daca ai tesla nu uita, ai tot timpul frana de motor activa la maxim. Asadar nu tii pedala sus ca frânezi! Cursa e mai mica. Oricum e irelevant. Te obișnuiești si gata. Link spre comentariu
merck Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) 1 oră în urmă, Sharky a spus: Te obișnuiești si gata. Daca apuci: N-am inteles ce a vrut sa faca asta in showroom: si versiunea din lateral: Editat 1 oră în urmă de merck Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum