Sharky Postat Sâmbătă la 22:20 Partajează Postat Sâmbătă la 22:20 Ai idee cum sunt contactele? Pana si la o banala priza lamelele strang destul de bine pe bananele ștecherului. Sigur o fi ceva solutie deșteaptă in care pinii sa fie apasati ferm si elastic unu de altu. Link spre comentariu
merck Postat Duminică la 09:00 Partajează Postat Duminică la 09:00 (editat) Acum 10 ore, Sharky a spus: Ai idee cum sunt contactele? Pe masina ai pinii tata (cuie) care sunt banale. Nu cred sa aiba posibilitatea sa se "umfle" in pinii mama pentru ca nu vad nici o intrerupere in material. In mufa sunt pinii mama (niste cilindrii) care e clar ca nu se pot strange mai mult ci ar fi doar posibilitatea sa se deschida, dar la fel nu am vazut nici o intrerupere in material. Si pinii mama si pinii tata sunt de culoare argintiu metalic, deci nu-s auriti. Cupla statiei stie de 300A si 500A maxim (am pus o poza deja pe topic) si cam asa arata ca marime: https://imgur.com/a/BuerL9v Ca tot zicea cineva ca nu trebuie muschi sa incarci. Eu din ce stiu, la inceput statiile DC erau de 50kW si socket-ul de pe masina a ramas neschimbat de atunci. Deci acum se practica o carpeala la ce s-a facut acum peste 10 ani in urma. @mihaiaurul inginereste, daca vrei sa racesti un cablu aflat intr-o manta folosind un furtun, pentru ca sectiunea fiecaruia din cele doua este un cerc si racirea presupune ca suprafata de contact sa fie cat mai mare, ar fi trebuit macar sa puna o pasta termoconductoare. Apoi logic daca judeci, la sfarsitul cablului agentul de racire deja a preluat caldura de pe tot cablul deci fix langa conector racirea va fi mai precara pentru ca agentul de racire deja are temperatura mai mare (daca racirea este eficienta). In plus, returul agentului de racire ar incalzi cablul. Deci ce iti spune AI-ul ca si cablul este racit nu sta in picioare. S-ar raci doar prima parte de cablu care pleaca din supercharger si mult mai putin bucata de la capat de langa conector. Ca sa fie eficace cat de cat racirea cablului, trebuia ca furtunul de retur al agentului de racire sa fie pe exteriorul cablului. In plus daca chiar necesita cablul sa fie racit, de ce toate cablurile sunt negre? Deci le racesc pe interior, dar mantaua o pun neagra ca vara sa incalzeasca? Vara in soare garantat au 60 de grade (poate si mai mult). Deci fara pasta termocondutoare in interior si fara furtun de retur prin exteriorul cablului si fara o culoare deschisa la mantaua exterioara a cablului ai un randament foarte prost! Ai mai sus marimea conectorului/cuplei la o statie de 360kW, de ce crezi ca este asa gigantica? (ai pentru comparatie un card in poza). Nu cumva acolo este nevoie de a prelua o caldura disipata cam mare? Daca vine agent rece pana acolo si pleaca agent cald (care nu are cum sa incalzeasca cablurile pentru ca suprafata de contact cu acestea este mica) nu este o chestie logica? Apropo am cautat pe net sa vad conductivitatea termica la cauciuc siliconic din care ar trebui sa fie facut furtunul cu proprietati de racire si am gasit: Conductivitate termică = 0.22 W/(m*K) sursa: https://analyzing-testing.netzsch.com/ro/polimeri-netzsch-com/elastomeri/hnbr-hidrogenat-acrilonitril-butadiena-cauciuc-1?utm_source=chatgpt.com Stii cat este conductivitatea termica la cupru? Editat Duminică la 09:07 de merck Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Duminică la 12:43 Partajează Postat Duminică la 12:43 3 hours ago, merck said: Stii cat este conductivitatea termica la cupru? Habar n-am. Când ai timp poate-mi explici și ce este conductivitatea. Apropo, "cuprul" ce este ? Duci discuția în bălării doar pentru că nu vrei să recunoști că poți uneori să greșești când faci o afirmație. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Duminică la 13:24 Partajează Postat Duminică la 13:24 Acum 4 ore, merck a spus: Apropo am cautat pe net sa vad conductivitatea termica la cauciuc siliconic din care ar trebui sa fie facut furtunul cu proprietati de racire si am gasit: Conductivitate termică = 0.22 W/(m*K) N-ati cautat chiar bine ... "1. Thermal Conductivity The thermal conductivity of silicone sheets typically ranges from 1.0 to 10.0 W/m·K, which is significantly higher than that of mica sheets. With advancements in technology, the thermal conductivity of silicone sheets continues to improve, reaching over 12.0 W/m·K in some cases. This makes silicone sheets very popular for high-power electronic devices that require rapid heat dissipation." https://www.nfionthermal.com/Article/s361.html Link spre comentariu
merck Postat Duminică la 13:26 Partajează Postat Duminică la 13:26 (editat) Deci tie AI-ul iti spune ca si cablul este racit, dar deja vezi ca sunt prea multe informatii care sunt contra acestei afirmatii (inclusiv culoarea neagra a mantalei exterioare) si tu vrei sa ma inchin in fata AI-ului? Eu am luat datele de la un producator, am vazut cat se disipa in conector/cupla si comparat cu cat se disipa pe 1 metru de cablu este de 75 de ori mai mult => caldura disipata pe cablu este fix pix pe langa cat se disipa in conector. Iti prezint si alte argumente: lipsa pasta termoconductoare, returul agentului de racire trece prin acelasi cablu dar tu continui sa sustii ca AI-ul are dreptate. AI-ul asta nu gresteste? Ce argumente iti prezinta AI-ul ca, cablul este racit de acele doua furtune? Ce randament de racire are acest sistem sutinut de AI, ca daca si turul si returul sunt in aceeasi manta => cat raceste turul incalzeste returul! Acum 48 minute, mihaiaurul a spus: Habar n-am. Când ai timp poate-mi explici și ce este conductivitatea. Apropo, "cuprul" ce este ? Duci discuția în bălării doar pentru că nu vrei să recunoști că poți uneori să greșești când faci o afirmație. De ce nu cauti si singur? https://www.rombadconstruct.ro/conductivitatea-termica-a-cuprului.html sau http://www.physics.pub.ro/Referate/BN119/Conductivitatea_termica_si_electrica_a_metalelor.pdf P.S. Te avertizez ca daca mai vad o intrebare de genul: Citat Apropo, "cuprul" ce este ? fac raport la @validae ca e clar ca vrei sa faci bascalie. Editat Duminică la 13:34 de merck Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Duminică la 13:34 Partajează Postat Duminică la 13:34 (editat) 8 minutes ago, merck said: Ce randament de racire are acest sistem sutinut de AI, ca daca si turul si returul sunt in aceeasi manta => cat raceste turul incalzeste returul! Păi nu vorbeai mai sus de conductivitate termică ? Inteligența artificială NU susține nimic ! Doar a făcut un antrenament pe datele postate de oameni/firme. Iar acum a prezentat concluzia că: Pentru a permite ca acele cabluri să devină mai ușoare, ele sunt răcite. Altfel făceam febră musculară când le conectam la mașină. De ce tot încerci să demonstrezi că doar tu ai dreptate ? Editat Duminică la 13:35 de mihaiaurul Link spre comentariu
merck Postat Duminică la 13:36 Partajează Postat Duminică la 13:36 Acum 10 minute, Ion_Bumbu a spus: N-ati cautat chiar bine ... "1. Thermal Conductivity The thermal conductivity of silicone sheets typically ranges from 1.0 to 10.0 W/m·K, which is significantly higher than that of mica sheets. With advancements in technology, the thermal conductivity of silicone sheets continues to improve, reaching over 12.0 W/m·K in some cases. This makes silicone sheets very popular for high-power electronic devices that require rapid heat dissipation." https://www.nfionthermal.com/Article/s361.html Ok si cum este 12.0 W/m·K in some cases fata de 394-401 W/(m · K) la temperatura cuprinsa intre 20 - 100°C? Pentru tine are logica sa faci mantaua cablului de culoare neagra si apoi sa incerci sa racesti cablul intern cu furtun de tur si retur in aceeasi manta? Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Duminică la 13:48 Partajează Postat Duminică la 13:48 (editat) 13 minutes ago, merck said: si apoi sa incerci sa racesti cablul intern cu furtun de tur si retur in aceeasi manta? Păi așa funcționeză "răcirea" (transferul termic). Folosesc un agent termic care preia căldura dintr-un corp și o transportă in altă parte. Editat Duminică la 13:49 de mihaiaurul Link spre comentariu
Sharky Postat Duminică la 14:14 Partajează Postat Duminică la 14:14 Eu chiar sunt curios de rezistenta de contact. E real ca problema sau e doar drobul cu sare? Link spre comentariu
merck Postat Duminică la 14:55 Partajează Postat Duminică la 14:55 (editat) Acum 43 minute, Sharky a spus: Eu chiar sunt curios de rezistenta de contact. E real ca problema sau e doar drobul cu sare? Din pozele puse eu deduc ca de la tablou Tesla pana la bateria masinii, veriga cea mai slaba este punctul de contact intre cei doi conectori. In rest, sunt suruburi bine stranse cu piulite, esti de acord? Daca prin strangerea cu piulita de 10mm (din ce scrie in manualul de reparatii Tesla) se obtine o rezistenta de contact intre 0.05mΩ si 0.27mΩ cum ti se pare o valoare de 1.89mΩ? Eu as zice ca ar fi de fapt jumatate ca in cupla avem doi pini si puterea disipata este pe cupla, nu pe fiecare pin, deci ar fi valori intre 0.95mΩ , dar asa vor zice carcotasii ca imi asez mingea cum imi convine mie. Pe net am gasit ca pinii sunt : copper alloy, electroplated silver (aliaj de cupru, argint galvanizat). Din ce am vazut eu in ambii conectori (si de pe masina si pe la supercharger) tind sa cred ca este corect pentru ca am vazut seamana la culoare cu inoxul (adica are si un luciu metalic). Acum daca este sa revenim la incarcare. Dupa ce se conecteaza borna, in prima faza curentul de incarcare este mic pana se incalzeste/pregateste bateria (la frig la mine pleaca de la 36kW), apoi ajunge la 101kW si incarca pana la 70%. Cand ajunge la 70% deja incepe sa scada pe la 86kW. Deci tind sa cred ca rata de incarcare mare este scurta ca durata, deja de la 70% incepe sa scada. Pe net apar grafice in care la Tesla Model 3 la atingerea pragului de incarcare de 40% a bateriei curentul de incarcare scade drastic. Probabil realitatea este ca trebuie sa vii cu masina incarcata la un 15%, bagi la supercharger si in maxim 10 minute opresti pentru a beneficia de randament maxim. In 10 minute bagi vreo 40kW in baterie ceea ce ajunge pentru minim 160km pe autostrada (cam pe aici este la mine). Editat Duminică la 14:58 de merck Link spre comentariu
merck Postat Duminică la 15:41 Partajează Postat Duminică la 15:41 (editat) Informatii de la un producator de socket CSS2: Temperature sensor in socket Temperature sensor model: PT1000, the temperature sensor model can be adjusted according to customer needs Suggested temperature control: when the temperature reaches 100°C, current limiting treatment is performed, and when the temperature reaches 120°C, charging is stopped. si un print screen: https://imgur.com/a/RW4qtA1 Features of CCS 2 socket 1. Comply with IEC 62196.3-2022 2. Rated voltage: 1000V 3. Rated current: 80A/125A/150A/200A/250A/300A/400A 4. Wire Diameter:16mm²/35mm²/50mm²/70mm²/95mm²/120mm² https://imgur.com/a/SDfBbeU De ce avem senzor de temperatura doar in cupla? AI-ul zice asa: Citat The connector, while also generating heat, especially at contact points due to contact resistance, typically contributes less to the overall heat load compared to the cable. https://imgur.com/a/psiqCap Editat Duminică la 15:56 de merck Link spre comentariu
mihaiaurul Postat Duminică la 19:46 Partajează Postat Duminică la 19:46 Ghicitoare: Link spre comentariu
Sharky Postat Luni la 06:32 Partajează Postat Luni la 06:32 Stai liniștit ca de cand e tatuca musk in politică vor urma multe aberatii. https://playtech.ro/2025/sua-modifica-un-contract-de-400-de-milioane-de-dolari-pentru-achizitia-de-vehicule-blindate-eliminand-tesla-si-orice-referire-la-cybertruck/ Bine, aberații si coruptie era si înainte si este peste tot. Asta va face tancuri, obuze electrice, rachete electrice si alte aberatii care merg doar in închipuirea lui. Link spre comentariu
Alic Postat Luni la 06:51 Partajează Postat Luni la 06:51 O sa puna si statii de incarcare pe campul de lupta. Stai sa vezi grenada electrica si baioneta cu socuri... electrice, cum altfel. Deocamdata este la inceput de drum, inca iubit si apreciat de Trump. La prima problema majora, zboara instant. E doar la un pas s-o comita. Ce draqu, a ajuns Europa sa se ingrijoreze daca stranuta un bufon? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum