Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Se numește sticlă catatermică, din eng. catathermic, și are proprietatea de a absorbi radiația IR. Mai există varianta sticlă rece, care reflectă radiația IR.

 

Am eu la luxoasa mea, fabricație '93, și cu piele neagră în interior. Lăsată în soare, temperatura e chiar ok înăuntru. La sticlă standard, cred că rămâi lipit de scaun. Toate elementele sunt Saint Gobain. Am avut unul lateral față spart, din motive de geantă lăsată pe scaun, și m-a costat original la dealer 350 lei.

De ce doar atât, nu știu... mă așteptam la triplu cel puțin...

Se recunosc după ușoara tentă verde, și nu le veți regăsi decât la mașini de lux de ani '90. Restul sunt povești. 

Astea moderne de lux au alte tehnologii...

 

 

Astăzi o să fiu luat de la aeroport cu un BMW electric, și dus 150km. O să cer sa mi-o dea s-o conduc. Am condus și un Renault electric vreo 50km. O să vă povestesc după...

Din cate am înțeles BMW-ul are autonomie de 200-250km... Poate puțin peste.

Și se încarcă gratuit, și la noi, nu numai în țări în care nu s-a descoperit furtul din buzunare și mirosul de transpirație.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Cand ai drum prin cluj te poftesc sa te urci in masina. Ce tot atata tura vura.

Crezi ca eu nu stiu ce parbriz mi am cumparat? E pilkington atermic.

Lateralele de fabrica sunt la fel su chiar mai bune ca parbrizul. Asta estimand dupa suprafete si cat se incalzesc prin geam in soare.

 

Da, nu te coci in ea ca intr o masina simpla, dar e departe de ideea sa umbli fara ac.

Idem pt orice masina. Poate sa fie din polistiren fara geamuri, cum sare de 26 afara ori mergi cu geamu deschis ori rabzi. Dar comod nu e. Nu as renunta nici mort la ac.

Ca sa nu zic cat de bine scoate umezeala.

Link spre comentariu

Exclus să mergi fără AC, e o aberație. Catatermic din păcate înseamnă că absoarbe IR, ceea ce înseamnă că se va încălzi overall elementul sticlă. Da, împiedică într-o măsură oarecare efectul de seră, dar nu face vrăji.

Cei care aveți probleme cu AC, uitați că AC-ul e o mașină frigorifică care trebuie verificată dacă funcționează în parametrii presiune-temperatură, dacă are suficient refrigerant, dacă e decontaminată, dacă are condensatorul curat, filtrul schimbat, compresorul sănătos, etc. Dacă stați așa și vă uitați la el, nu se servisează singur...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Cum imi pot da seama ce am? Absorbatn sau reflectant.

Lateralele sunt f performante. Sunt verdele de elegance. La mana nu le simt calde. Ma uit daca am ceva cod pe ele.

Parbrizul e aftermarket luat atermic, heliomat, cel cu tente mov. Cateodata, din anumite unghiuri arata zici ca e albastru de avantgarde.

 

Oricum povesti vanatoresti. Pe geamurile spate pui folie, pe fata folie mai de calitate de 70pct si parbrizul il pui "atermic" la prima fisura.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Ăla cu aspect reflexiv, e clar reflexiv IR.

Dacă pui mâna pe ăla absorbant, nu e musai să simți fierbinte, până pe la 37 grade nu simți mare lucru, dar temperatura e acolo. Acum, na, este absorbant, dar absoarbe un procent, și ăla nu foarte mare, restul transmite...

 

Acum, nu știu secrete. Poate sunt combinații de tehnologii, cine știe. Dar la bază, astea două fenomene sunt...

 

Dar treabă fac, asta e clar.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Am spus eu cum verificati, pe soare puternic interpuneti geamul intre mina si soare si daca simtit umbra e perfect.

Terrano 2 era din 2003, nu era lux, asta a fost echiparea lui din fabrica.

Diferenta intre el si unu normal era ca nu aveai probleme cu temperatura in interior oricit de cald era afara, la normale in oras nu facea fata AC la ele de noi, era boala lor,

clima subdimensionata la cit era vagonul de 7 persoane.

Honda, la fel, seria aceea nu avea AC ca optiune.

La ambele masini scria "athermal" pe tot ce era stical, alea "vopsite" sint marcate cu "tinted".

Link spre comentariu

Cel mai probabil ultima varianta e valabila.

La echiparea cu atermice facea fata la cele "chele" nu mai facea, decupla compresorul din cauza presiunii ridicate.

Link spre comentariu

Cam da, era perfect curat, nou nout si facea probleme, ma rog, masina de teren, probabil gindita mai mult pentru afara.

Loc de condensor avea berechet insa au ales sa`l puna mai mic.

Link spre comentariu
4 hours ago, nomikos said:

Din cate am înțeles BMW-ul are autonomie de 200-250km... Poate puțin peste.

 

Băi, da' fomiști mai sunt ăștia de la ''bemveu'' ! facepalm_40x40.gif

La ditamai firma, au bagat doar 250km autonomie ? Ce dracu ma, zici că au facut mașina aia la mișto, zău dacă nu !

Cât costa mașina ?

Editat de maxente
Link spre comentariu
Acum 32 minute, maxente a spus:

 

Băi, da' fomiști mai sunt ăștia de la ''bemveu'' ! facepalm_40x40.gif

La ditamai firma, au bagat doar 250km autonomie ? Ce dracu ma, zici că au facut mașina aia la mișto, zău dacă nu !

Cât costa mașina ?

 

Nu sunt fomiști.

Bmw e prin definiție o mașină cu performanțe dinamice, spațiu generos in interior și ceva dotări care cochetează cu luxul.

Rezultanta este o mașină mai mare si mai grea care e musai să se miște repede. 

Pentru a indeplini cerințele, motorul trebuie să fie bine hrănit. După caz, cu benzină sau amperi :rade:

Nu poți pune tone de acumulatori in ea, așa că fabricantul a ajuns la un compromis acceptabil : autonomie 250 km.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, maxente a spus:

Eu cred ca bemveu ala e castrat de tot, nu numai la baterii, dar si la restu, confort etc.

Sa vedem ce spune @nomikos de el dupa ce ii face proba.

 

In principiu mașinile electrice sunt castrate la multe capitole dacă le comparăm cu cele clasice.

Atât poate azi tehnologia in domeniu.

Dar firma bavareză are o tradiție in producerea autoturismelor de o anume clasă. Superioară,  aș zice. Pariez că și modelele lor electrice sunt mai puțin castrate comparativ cu alte electrice.

Că au autonomie mai redusă nu-i un dezastru, dacă acest lucru e compensat prin alte calități care definesc o mașină " de clasă".

 

In fine, păreri personale. Pot fi și subiective, având în vedere că sunt posesor de mașină bavareză. Are două decenii in spate  și încă nu-mi vine să renunț la ea ... deși aș putea face-o oricând. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări