Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Pai ce altceva ar putea sa raceasca? Contactul ala este veriga slaba, in rest totul este strans cu suruburi (si in supercharger si pe masina), rezistenta de contact de 0.050 mΩ - 0.270 mΩ

Cablul nu are racire, se vede si in poza de mai jos:

 

image_(1).jpg

 

tesla-superchargers-vandals-give-cord-cu

 

se vad clar furtunul din partea stanga dar se zareste bine si cel din dreapta. 

 

IMG_7746-scaled.jpeg

 

si aici cand a facut "febra":

emporia-kansas-july-26-2023-tesla-superc

Link spre comentariu

Hm am postat un mesaj si a disparut. Ma oftic ca trebuie sa pun iar linkurile la poze

 

 

tesla-v3-magyarorszag6-1536x1152.jpg

 

tesla-superchargers-vandals-give-cord-cu

 

in stanga se vede bine unu furtun, in partea dreapta se zareste cel de al doilea

 

IMG_7746-scaled.jpeg

 

Cablurile nu au nevoie de racire, se vad in dreapta cablurile care vin din pamant si nu au nici o racire pe ele, apoi in coltul din stanga sus unde intra furtunul de racire in cablul care se termina cu conectorul. 

 

Si dulapurile Tesla:

IMG_7745-scaled.jpeg

 

IMG_7749-scaled.jpeg

 

tesla-v3-fot.jpg

Editat de merck
Link spre comentariu
32 minutes ago, merck said:

Pai ce altceva ar putea sa raceasca? Contactul ala este veriga slaba

Eu nu am sectionat un astfel de cablu sau mufă. Bănuiesc doar ca lichidul de răcire este transportat prin interiorul cablurilor care ajung la mufe.
Sau este circuit separat ?

Editat de mihaiaurul
Link spre comentariu

@merck
Am apelat și la inteligența non-umană. Care zice așa:
 

"În cazul stațiilor HPC, cablurile sunt prevăzute cu un sistem de răcire lichidă care circulă prin interiorul cablului și în jurul conductorilor de putere.

Acest sistem previne supraîncălzirea izolatorilor și reduce grosimea cablurilor, făcându-le mai flexibile și mai ușor de manevrat."

Link spre comentariu

Eu nu ma bazez pe ce spune AI-ul. Am cautat poze si din poze am vazut cum sta treaba. Vezi clar ca din dulapul Tesla pleaca niste cabluri (spre bornele V3) fixate in niste conectori cu surub, deci nici urma de shield nu de sistem de racire.

Unde vezi tu aici racire in cablurile prinse cu surub?

https://imgur.com/a/yNHmMxD

Acele cabluri se duc pe distante destul de mari (chiar si 15 metri sau mai mult) pana la borna aia V3 unde intra prin partea dreapta de jos si ajung in partea dreapta sus sunde sunt prinse din nou cu suruburi, la fel nici urma de racire a cablului.

Unde vezi tu aici racire in cablurile prinse in surub?

https://imgur.com/a/y1uHMVJ

Abia in parta stanga sus vezi un rezervor si si jos doua ventilatoare. 

Tu mergi pe mana AI-ului decat sa studiezi niste poze. Am pus o poza cu un cablu sectionat de la un supercharge Tesla V3, vezi clar ca nu sunt decat doua furtunuri unul prin care se duce agentul de racire si unul prin care se intoarce, cablul este din plastic deci nu are cum sa preia caldura din jur.

 

P.S. L-am intrebat pe ChatGPT in engleza despre motorul de pe tesla model 3 si mi-a zis ca este motor DC!!! L-am bagat in masa pe romanesti si l-am inchis!!!

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 2 minute, merck a spus:

P.S. L-am intrebat pe ChatGPT in engleza despre motorul de pe tesla model 3 si mi-a zis ca este motor DC!!!

Pai daca bateria este DC, cum ar fi motorul? RF?

 

Link spre comentariu
16 minutes ago, merck said:

Tu mergi pe mana AI-ului decat sa studiezi niste poze.

Eu am mers pe propria cugetare. Abia apoi am apelat la AI.
Cred că este cazul să accepți că ai greșit când ai afirmat că acele cabluri de încărcare nu sunt răcite forțat.
Uneori mai și greșim. Este ceva uman.
 

Link spre comentariu
La 12.02.2025 la 13:24, merck a spus:

 

Ia uite Bobitza ce zice AI-ul:

 

 

Acum 13 minute, merck a spus:

Eu nu ma bazez pe ce spune AI-ul.

decit cind cred ca-mi da dreptate...:d

 

Acele 2 furtune sint la temperatura mai mica decit restul cablului si-l racesc, doar nu credeati ca trebuie neaparat sa-l scalde in apa!

 

Exact asa este si la pistoletele MIG neracite cu lichid, in momentul in care-l folosesti cu gaz de protectie CO2 curentul creste la aceeasi durata de utilizare, spre ex ABICOR BINZEL AT 155 are pentru DA 60% curent de 180A la utilizare Corgon 18 sau 190A pentru CO2.

 

Link spre comentariu

@mihaiaurul Pai imi explici si mie cum se face racirea cablului? 

Tu ai idee cum ar trebui sa faci racirea unui cablu cu lichid de racire?

 

Cablurile de la dulapul Tesla pana la bornele V3 de ce nu au cablurile racite? 

 

E clar, te-ai blocat pe AI si il crezi Dumnezeu. Mergi cu Domnu' fiule!

 

 

Acum 7 minute, Ion_Bumbu a spus:

Acele 2 furtune sint la temperatura mai mica decit restul cablului si-l racesc, 

Tu glumesti???

Pai ce randament are un furtun gros de macar 2mm prin care trece un agent de racire??? Plasticul ala gri ce conductibilitate termica are???

tesla-superchargers-vandals-give-cord-cu

 

 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 9 minute, d2134 a spus:

Cum zice olteanu' : numai de-al dracu'!

Nu mai bine pui mana si citesti?

 

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-E414862C-CFA1-4A0B-9548-BE21C32CAA58.html#:~:text=Rear motor%3A AC permanent magnet synchronous motor%2C

 

Motor Type(s)

Rear motor: AC permanent magnet synchronous motor, liquid-cooled, with variable frequency drive.

Front motor (AWD vehicles): AC induction motor, liquid-cooled, with variable frequency drive.

Link spre comentariu

Nu glumesc deloc, oricit ar fi are ceva efect, v-am dat si exemplul de mai sus cu AT155, stiu de el ca ala-l folosesc.

Ce fel de furtun si ce conductivitate termica are asta n-o stiu ca n-am fost interesat insa ca idee exista materiale asazise "plastic" care au o buna conductibilitate termica.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări