informer Postat 18 ore în urmă Partajează Postat 18 ore în urmă (editat) Acum 41 minute, merck a spus: Da, asa stiu si eu: fara conversatie nu ai HV. De aceea este important ca bateria de 12V sa fie in toate mintile, ca altfel masina este brick! Bateria vrei sa o cumperi din Romania sau poate fi si din Europa? Cam ce buget ai putea aloca cu tot cu transport? (ca am vazut ca nu-i ieftin transportul) Ca nu se stie cand imi sare un anunt rezonabil in ochi. Esti interesat doar de bateria completa sau si de celule? Acum am vazut celula noua de 30V/34A la 500 euro cu transport inclus din Polonia insa este fabricata in 2020. Avea 4 bucati si a mai ramas una. Scopul meu este unul clar: sa folosesc masina atat ca storage pt. sistemul solar cat si ca EV... daca reusesc. Daca reusesc doar una dintre "jumatati" inseamna ca de fapt n-am reusit nimic. Bateria pt. teste nu intentionez sa o folosesc la altceva decat pt. reverse engineering asa ca n-are nici o valoare ulterioara pt. mine... oricum nu-mi garanteaza nimeni ca o sa am o baterie identica pe potentiala masina electrica. In consecinta nu intentionez sa platesc pe o baterie completa dar "terminata" mai mult de maxim 500 euro adusa si asta doar daca-i "neatinsa"... daca gasesc bine, daca nu o sa incerc alta abordare si asta e. Pretul de care spui mi se pare absolut stupid si nu inteleg de ce ar plati cineva asa mult pt. un asemenea element si la ce ar vrea sa-l foloseasca pt. a-si justifica banii. O baterie dedicata pt. sisteme solare de la magazinul de unde cumpar eu, pt. sisteme de 48V (51.2V / 100Ah 5.12kWh) costa fix 1010 euro, inclusiv TVA. Si vorbim aici de o baterie rack stack-abila, cu monitorizare wifi/bluetooth si cu 5 ani garantie. Altfel se pot cumpara baterii LiFePo noi in format "auto" de 12V/100Ah sub 200 euro sau 24V/100Ah sub 380 euro de pe site-uri gen banggood, cu transport gratuit. Iar bateriile astea au un BMS integrat cu monitorizare fara sa te apuci sa improvizezi nimic. Editat 18 ore în urmă de informer Link spre comentariu
antonvasileeee Postat 18 ore în urmă Partajează Postat 18 ore în urmă (editat) Am tot fost plecat prin tara . Vedeti aici diferentele si limiatarile statiilor . Plus standardul CCS2 . https://i.postimg.cc/ncWy8xsm/IMG-20250214-124128-406.jpg https://i.postimg.cc/qvC94Fn5/IMG-20250214-124216-339.jpg Cu racire sau fara calculati singuri puterea maxima pe un gun la 400V si 800V. Editat 18 ore în urmă de antonvasileeee Link spre comentariu
merck Postat 17 ore în urmă Partajează Postat 17 ore în urmă By efficiently dissipating heat generated during the charging process, the liquid cooling system helps to maintain optimal operating temperatures within the connector, preventing overheating and ensuring consistent performance. During high-power charging, the flow of a cooling liquid within the connector absorbs and carries away excess heat, allowing the connector to operate at peak efficiency without experiencing thermal stress. This cooling mechanism not only safeguards the internal components of the connector from damage due to excessive heat but also contributes to its longevity and reliability over extended periods of use. sau PRODUCT DESCRIPTION ☆ 400A 500A 600A CCS2 EV plug. It’s used in DC fast charging & comply with IEC 62196-3 (EN 62196-3). ☆ Combined Charging System (CCS) is based on open and universal standards for electric vehicles. Our 400A 500A 600A CCS Type 2 plug is used for direct-current charging at a maximum of 350 kW. Universally compatible, high-quality 400A 500A 600A HPC CCS2 Gun EV plugs designed for 10000+ charging cycles. ☆ 400A 500A 600A HPC CCS 2 Connector electric car charging plugs integrated temperature sensors (2pcs PT1000) for monitoring the temperature change at the power contacts (between DC+ and DC- terminals). Universally compatible, high-quality 400A 500A 600A HPC CCS2 Gun designed for 10000+ charging cycles. CCS2 Connector is Developed and produced in accordance with the IATF 16949 automotive standard and ISO 9001 standard. 400A HPC CCS 2 Gun ,500A HPC CCS2 Plug ,600A CCS2 Plug,500A HPC CCS2 Connector. Link spre comentariu
antonvasileeee Postat 17 ore în urmă Partajează Postat 17 ore în urmă (editat) Max 350kW !!!! Racit ,fara racire e mult mai mica . Nici o statie de putere mai mare nu va da toata puterea pe un gun . Iar la 350kW va merge un timp scurt pe un singur gun. Editat 17 ore în urmă de antonvasileeee Link spre comentariu
merck Postat 17 ore în urmă Partajează Postat 17 ore în urmă (editat) Model:MIDA-GBT-EV600P Rated voltage:DC 1000V Rated Current:600A Combined Charging System (GBT) is based on open and universal standards for electric vehicles. Our 600A HPC GB/T plug is used for direct-current charging at a maximum of 600 kW. Universally compatible, high-quality GB/T Gun EV plugs designed for 10000+ charging cycles. sursa: https://www.earthnewenergy.com/display-110-253.html sau: Item No : WB-IC-DC2.0- 300A, WB-IC-DC2.0- 400A, WB-IC-DC2.0- 500A, WB-IC-DC2.0- 600A, WB-IC-DC2.0- 700A Rated Current 300A/400A/500A/600A/700A Operating Voltage 1000V DC si pentru prima data o informatie interesanta: Heat Exchange Rate: 170W@300A 255W@400A 374W@500A 530W@600A https://www.workersbee.com/workersbee-liquid-cooled-ccs2-dc-connector-high-power-fast-charging-solution sau: Chinerzii s-au dus departe rau de tot!!! Editat 17 ore în urmă de merck 1 Link spre comentariu
merck Postat 17 ore în urmă Partajează Postat 17 ore în urmă RADOX® HPC500 CCS2 Description: 500kW (500A) continuous charging, in all conditions Tested up to 800kW (800A) au si: RADOX® HPC600 GB/T Description: 600kW (600A) continuous charging, in all conditions Tested up to 800kW (800A) Link spre comentariu
antonvasileeee Postat 17 ore în urmă Partajează Postat 17 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, antonvasileeee a spus: Plus standardul CCS2 . Si nu avem o imagine a afisajului cu parametrii de incarcare . Editat 17 ore în urmă de antonvasileeee Link spre comentariu
mihaiaurul Postat 11 ore în urmă Partajează Postat 11 ore în urmă @merck, Revenind puțin la discuția de undeva de mai sus privitoare la Pd=I*I*R, de ce crezi că acești conectori sunt răciți forțat, chiar cu lichide ? Link spre comentariu
merck Postat 10 ore în urmă Partajează Postat 10 ore în urmă (editat) Contactul intre conectorul statiei si conectorul de pe masina nu este unul foarte ferm. Daca era cu suruburi (suprafata de contact era mai mare), caldura disipata era mai mica. Practic este un contact imperfect cum spunem noi in romaneste. Ai vazut mai sus ca acesti conectori rezista cam la 10.000 de cicli. Cand aveam hybrid plug-in am incarcat de la o borna AC care avea topita izolatia. In 30m de minute deja si conectorul cablului meu era fierbinte. L-am scos si am plecat. La Lidl pot sa-ti spun ca deja mufa lor AC de pe statie se balanganea in conectorul masinii. Nici nu am demarat incarcarea din acest motiv. Cand sunt prea multi care freaca conectorii aia => apare uzura care este echivalent cu un contact mai prost => se disipa caldura. P.S. In ecuatie mai intra si oxidarea, ca nu-s din aur pinii din conector . Editat 10 ore în urmă de merck Link spre comentariu
mihaiaurul Postat 10 ore în urmă Partajează Postat 10 ore în urmă 1 minute ago, merck said: se disipa caldura. Ai aproximat sub 50W caldura disipata, undeva mai sus. Menții afirmația ? Link spre comentariu
Alic Postat 10 ore în urmă Partajează Postat 10 ore în urmă Acum 2 minute, mihaiaurul a spus: Menții afirmația ? Zice "pas" . Link spre comentariu
merck Postat 10 ore în urmă Partajează Postat 10 ore în urmă Acum 23 minute, mihaiaurul a spus: Ai aproximat sub 50W caldura disipata, undeva mai sus. Menții afirmația ? Pe cablu! Nu pe conectorul de la statie! La statie ai mai sus in rosu cam unde se poate ajunge. Link spre comentariu
merck Postat 9 ore în urmă Partajează Postat 9 ore în urmă (editat) Uite cum arata cablul de la portul de incarcare la Tesla Model 3: Charging port with high voltage cable (assembly) GEN3 Tesla model 3 Dupa cum vezi nici o conducta cu lichid de racire. P.S. Nu am o sursa oficiala, dar diametrul la cablul de mai sus ar fi de aproape 11mm. Te duci in tabelul pus de Bumbu si vezi ce caldura se disipa daca trece 250A prin acest cablu. Editat 9 ore în urmă de merck Link spre comentariu
merck Postat 9 ore în urmă Partajează Postat 9 ore în urmă (editat) @mihaiaurul uite la portul european cum arata in interior: https://imgur.com/a/WOHMKen vezi sus stifturile si jos cablurile. Se strang fiecare din cele doua piulite la un cuplu de 9Nm. https://imgur.com/a/3LqyrQk Vezi ca este urmatoarea nota: Note The acceptable resistance is between 0.050 mΩ (50 μΩ) and 0.270 mΩ (270 μΩ). If the measured resistance is above 0.270 mΩ (270 μΩ), there is too much resistance in the High Voltage joint. Remove the fastener, clean areas with isopropyl alcohol, install fastener back and test again, as appropriate. Deci daca dupa ce s-a strans piulita, rezistenta intre cablu si stif este mai mare de 0.00027Ω se desface si se reia procedura pana se ajunge sub aceasta valoare. Cand pui cupla de la statie in portul de incarcare al masinii, nefiind nici un surub sa stranga => rezistenta este mult mai mare => necesita racire. Editat 9 ore în urmă de merck Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum