informer Postat 6 ore în urmă Partajează Postat 6 ore în urmă (editat) Postare inutila... m-am razgandit. Editat 6 ore în urmă de informer Link spre comentariu
merck Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă 1 oră în urmă, Ion_Bumbu a spus: As mai pune asa o relatie da poate ma credeti pe cuvint...la vreo 200kW putere a motorului la arbore curentul tras din baterie cam depaseste la o platforma de 800Vdc valoarea de 250A, la 400Vdc peste 500A, la valorile alea chiar nu sint caderi de tensiune deloc pe acolo? Ce nu se simte la prima vedere e ca acea putere disipata reduce autonomia masinii, si daca aia credeti ca-i inexistenta oare de le-a trecut prin minte alora ce fac EV-uri sa puna sisteme de racire la masinile alea, inclusiv la baterie ca stiti acolo e un parametru Ri de ordinul miliOmilor da la` citiva amperi...si la citeva mii de elemente apare ceva ce trebe evacuat, adica ...acel Pd=R*I*I. Parca discutam de incarcare nu de puterea motoarelor de la bulectrice. Acum largesti ringul si vrei sa trecem la functionarea masinii ... am terminat cu incarcarea ... ok. Eu nu zic ca nu sunt caderi de tensiuni, dar eu tot ce am scris pana in acest moment a fost doar legat de incarcare si credeam ca doar pe aceasta chestie ramanem. Hai ca trecem si la functionare, dar am macar pretentia sa precizezi daca treci iar la incarcare, ca asa vorbim impreuna si ne intelegem separat. Deci tu mentionezi valorile de varf care se pot atinge dar te-ai intrebat cat timp ai aceste valori de varf? Adica pentru cat timp in secunde ai tu caderi de tensiuni de care faci tu vorbire? Eu din ce am observat, mentin masina la 130km/h cu 15-20% din Power (asa este notat pe LCD). N-am chef de o amenda sa vad daca pentru a mentine masina la 150km/h imi trebuie mai mult de 30% dar as zice ca sigur ii sub 40% din Power. Da, pot sa apas pedala de acceleratie cateva secunde pana la fund, dar apoi trebuie sa o eliberez ca altfel decolez! Tesla cu motor pe spate sigur are peste 200kW si din ce am vazut pe net cand a fost desfacut, nu avea cabluri deosebite. Lichidul de racire al bateriei lucreaza in regim lejer, la Tesla il schimbi la 80.000km sau la 4 ani. Nissan Leaf a mers la inceput si fara lichid de racire, dar bateria se deprecia mai repede, insa se poate si fara. Tu poti aproxima in kW aceasta putere disipata de care faci vorbire? Eu din ce am vazut pe la bulectrice desfacute, as zice ca nu este mare pentru ca nu am vazut nimic special pe la cablaraie sau motor. Spre exemplu, sursa principala de caldura la motorul Tesla este turatia foarte mare, ceva pe la 15-16.000 rpm. Tesla (oricare model) are doar o singura viteza in comparatie cu Porsche Taycan care are doua viteze (nu au reusit sa obtina turatie asa ridicata la motorul electric) si stiu ca profesorul ala din US de care pomeneam mai sus a zis ca rulmentii (deci nu-i cu lagare) erau toata cheia si lacata la motoarele Tesla si parca erau facuti special de SKF. Sigur esti mai pe felie ca mine in domeniul frictiunii la turatie mare. Link spre comentariu
merck Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus: Dumneavoastra inca n-ati inteles trendul, daca n-ai pus mina pe pistolul de la statia de incarcare nu stii nimic despre EV. Dupa unii nu-i nici o deosebire intre platformele de 800Vdc si cele de 400Vdc dar tot ce dezvolta nou e pe 800Vdc. Niste nesiutori si aia... Legea lui Ohm, puteri, caderi de tensiune, niste farfaslicuri ingineresti, mere si fara ele! Problema la tensiunea aia nu-i ca e 600V, problema e doar ca arcul electric nu se stinge usor ca la alternativ ca n-are trecere prin 0. Aia e singura problema, ca siguranta esti mai sigur la continuu decit la alternativ ca protectie personala. La fotovoltaice depasesti acei 600Vdc si nu-i nimis spectaculos, conductoare bine izolate instalate corect, sigurante si disjunctoare pentru curent continuu si e totul banal. Deci suntem la incarcare, dupa ce ai pus cupla, apesi pe butonul de Start (sau in aplicatie la Tesla) si se incepe in prima faza comunicatia cu masina. Apoi cand pleaca incarcarea sa nu crezi ca apare din prima 250kW, la mine in seara asta a plecat de la 35kW si apoi s-a dus peste cateva minute bune la 101kW. Tu faci vorbire de arc de parca ar scurcircuita cineva bornele de la baterie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat 5 ore în urmă Partajează Postat 5 ore în urmă Acum 3 ore, merck a spus: Eu personal am frica de tensiunile mari si din ce am vazut pe la un profesor prin US, iti trebuie manusi din cauciuc pentru minim 600V si peste ele musai pui niste manusi textile, ca in caz de agati o bavura ceva sa nu se taie prea mult manusa din cauciuc. Asta spuneati despre lucru la DC. Discutam despre cele 2 platforme 400V si 800V da forumul are si rolul de invatare nu doar povesti cu pesti. Link spre comentariu
informer Postat 4 ore în urmă Partajează Postat 4 ore în urmă Tot cautand pe net am dat peste repository-u` asta: https://github.com/dalathegreat/Battery-Emulator Poate-i util pt. cine ar mai fi interesat de comunicarea cu BMS-ul unui acumulator auto. Auto sau nu ii totusi un acumulator, nu-i OZN... . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum