mihaiaurul Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă 5 minutes ago, merck said: Dar te intreb: puterea disipata pe ce anume? De cabluri, conectică, electronică, chiar acumulator ... Adică puterea pierdută. 1 Link spre comentariu
merck Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă @informer a gasit @Ion_Bumbu inca o oferta buna la Hyundai. Prefer sa repet eu ca papagalul decat sa nu o observi (ca nu te-a citat si noi umplem topicul cu dispute ) https://www.hyundai-motor.ro/model/kona-electric/preturi Link spre comentariu
informer Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă Ah, multzam, n-am observat, credeam ca-s "d-ale voastre"... . Multumesc @Ion_Bumbu! Link spre comentariu
merck Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă Acum 2 minute, mihaiaurul a spus: De cabluri, conectică, Hai ca daca discutam despre puterea disipata pe cabluri sau conectica ne rad si curcile. Acum 4 minute, mihaiaurul a spus: electronică, chiar acumulator ... Adică puterea pierdută. Detaliaza daca poti, pentru ca mie mi se pare ca ne uitam la un pai si nu vedem barna. Daca masina cand sta pierde in jur de 1% pe zi, nu cred ca are rost sa ma mai uit la alte pierderi de 0,0x prin alte parti. Link spre comentariu
mihaiaurul Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă 1 minute ago, merck said: Hai ca daca discutam despre puterea disipata pe cabluri sau conectica ne rad si curcile. Eu m-am referit la un principiu ! Cine vrea, poate să râdă. Link spre comentariu
merck Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă Acum 8 minute, informer a spus: Ah, multzam, n-am observat, credeam ca-s "d-ale voastre"... . Multumesc @Ion_Bumbu! Am simtit eu! Inca un sfat: la bulectrica care o iei musai sa ai acces la bateria de 12V!!! Ca aia este inima masinii! Daca este descarcata nu poti face absolut nimic (nici sa o impingi macar ). Daca iei o bulectrica de pe pe stoc sigur bateria de 12V o sa faca figuri ca a prins sigur o iarna. La mine mi-a aparut martorul de baterie in bord si cei de la mercedes au decis ca proprietarul sau altii in afara de service-urile lor nu au voie sa deschida capota din fata unde este bateria. Basca ca este si ceva de demontat pana se ajunge la ea. Deci musai sa vezi si sa ai acces usor la bateria de 12V!!! Link spre comentariu
merck Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă Acum 10 minute, mihaiaurul a spus: Eu m-am referit la un principiu ! Cine vrea, poate să râdă. Eu discut despre lumea reala si de aceea poate vad diferit lucrurile si nu bag in seama o "putere disipata" pe cabluri sau pe conectica pentru ca exista pierderi mult mai mari chiar si in cazul in care masina sta nefolosita. Basca, ca daca iti spun ca si la -4 grade statiile alea de incarcare la care am pus poza pornesc ventilatia chiar din prima clipa, nu am cum sa mai bag in seama o putere disipata pe cabluri sau conectica. Eu acum sunt focalizat pe barne nu pe scobitori. La Tesla, supercharger-ele de 250kW nu au nici un ventilator, deci au o alta abordare. Am gasit niste parametrii la un anumit tip de statii de incarcare: Statie incarcare vehicule electrice 40-320 kW, OLIFE ENERGY DC FAST CHARGER https://alcon-pv.ro/magazin/statii-de-incarcare-vehicule-electrice/statie-incarcare-vehicule-electrice-40-320-kw-olife-energy-dc-fast-charger/?utm_source=chatgpt.com Flexibilitate de Încărcare: Compatibilă cu diverse standarde de vehicule, oferind tensiuni de până la 1000 VDC. Caracteristici Tehnice: Model: 40 - 120 kW / 140 - 320 kW Mod de operare: ieșire simplă / dublă Formă: exterioară IP54 - încărcător independent Conexiune la vehiculul electric (VE) Mod de încărcare: 4 conform IEC 61851-1, tip C Ieșire DC: CCS2 / CHAdeMO - IEC 61851-24 Priză tip 2 / cablu cu mufă tip 2 AC 3 + N + PE 400 V 50 Hz, TN-S / AC 3 + PEN 400 V 50 Hz, TN-C 3 × 38 A pentru fiecare 20 kW de putere de ieșire Tensiune de ieșire (max.): 1000 VDC Curent de ieșire (max.): 67 A pentru fiecare 20 kW de putere de ieșire Link spre comentariu
informer Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă (editat) 1 oră în urmă, merck a spus: Inca un sfat: la bulectrica care o iei musai sa ai acces la bateria de 12V!!! Ca aia este inima masinii! Daca este descarcata nu poti face absolut nimic (nici sa o impingi macar ). Daca iei o bulectrica de pe pe stoc sigur bateria de 12V o sa faca figuri ca a prins sigur o iarna. La mine mi-a aparut martorul de baterie in bord si cei de la mercedes au decis ca proprietarul sau altii in afara de service-urile lor nu au voie sa deschida capota din fata unde este bateria. Basca ca este si ceva de demontat pana se ajunge la ea. Deci musai sa vezi si sa ai acces usor la bateria de 12V!!! Multumesc pt. sfat! Mi-ar placea foarte mult o masina electrica, una ceva mai "desteapta" decat una "elementara" insa cu toate ca sunt fan si urmaresc permanent ce se mai intampla in domeniu totusi cred ca pt. scenariul meu de utilizare nu se potriveste. Nu vreau sa intru in polemici pro/contra masinilor electrice, ma limitez la a spune ca dupa parerea mea sunt potrivite MOMENTAN (si in special in RO) pt. drumuri scurte in oras si incarcare peste noapte, la domiciliu. Motivul pt. care am intrebat ce-am intrebat este ca la casuta pe care o detin la sat mi-ar prinde f. bine un storage consistent pt. sistemul fotovoltaic. Daca as putea folosi acumulatorul masinii in acest scop plus ca m-as deplasa la si de la sat cu respectiva masina electrica, deja mi s-ar justifica una ieftina cu dedicatie pt. acest scop. Sper ca n-am dezamagit pe nimeni... . L.E. Poate ca nici asa nu s-ar justifica financiar insa m-as simti mai linistit pt. perioada care urmeaza, eu fiind dintre cei sceptici care cred ca urmeaza sa fie (mult) mai rau inainte sa fie mai bine... iar la ce varsta am nu-s convins ca ajung pe frontul crescator... Editat 1 oră în urmă de informer Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum