merck Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă (editat) Acum 56 minute, informer a spus: Va salut, As vrea sa intreb cunoscatorii in domeniu doua lucruri care ma intereseaza foarte serios: 1. Care este masina electrica cea mai ieftina, posibil de cumparat la noi, cu care pot face 150Km IN ORICE CONDITII? Pe langa cele ce ai scris mai trebuie sa dai inca informatii importante: - o viteza medie de deplasare (este un parametru crucial) - care este timpul intre doua drumuri de 150km? (vineri am incarcat masina dimineata si luni dimineata deja aveam 4% din baterie mai putin, adica am incarcat la 75% si aveam 71% si nu au fost temperaturi sub 0 grade!!!) - prevezi si busoanele (adica sa stai iarna la -10 -15 grade in coloana pe un drum in afara localitatii un timp considerabil - degrevarea soselei dupa un accident)? Eu as zice ca daca afara ai 0 grade si faci 150km in 90 de minute atunci clima iti consuma minim 2kW (temperatura setata la 22 de grade) daca mai zabovesti prin trafic ... clima iti consuma mai mult. -ce tip de baterie va avea masina? Bulectricele au doua tipuri de baterii: LFP sau NMC. NMC nu este bine sa fie incarcata peste 80% si nici descarcata sub 20%, insa la aceeasi greutate ofera autonomie mai mare. LFP se descarca mai putin la frig si se incarca mai repede. Niste date reale: https://imgur.com/a/OO11sqL https://imgur.com/a/BIzblLg Mercedes EQE 350 care are baterie NMC face un drum dus intors de 162km (deci dimineata 81km dus si seara 81km la intors) cu 40-42% din baterie la o temperatura exterioara de +2 grade si clima setata la 22 grade si pneuri de iarna cu latimea de 255mm. Din astia 162km, aproximez ca 140km sunt doar pe autostrada, dar ... in conditii de trafic, ca nu-i libera autostrada. Masa masinii: 2500kg Baterie: 85kW (banuiesc cu 80kW disponibili) Autonomie din certificatul de conformitate: 596km Editat 2 ore în urmă de merck Link spre comentariu
informer Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă (editat) Acum 29 minute, merck a spus: Pe langa cele ce ai scris mai trebuie sa dai inca informatii importante: 1. o viteza medie de deplasare (este un parametru crucial) 2. care este timpul intre doua drumuri de 150km? (vineri am incarcat masina dimineata si luni dimineata deja aveam 4% din baterie mai putin, adica am incarcat la 75% si aveam 71% si nu au fost temperaturi sub 0 grade!!!) 3. prevezi si busoanele (adica sa stai iarna la -10 -15 grade in coloana pe un drum in afara localitatii un timp considerabil - degrevarea soselei dupa un accident)? Eu as zice ca daca afara ai 0 grade si faci 150km in 90 de minute atunci clima iti consuma minim 2kW (temperatura setata la 22 de grade). 4. ce tip de baterie va avea masina? Bulectricele au doua tipuri de baterii: LFP sau NMC. NMC nu este bine sa fie incarcata peste 80% si nici descarcata sub 20%, insa la aceeasi greutate ofera autonomie mai mare. LFP se descarca mai putin la frig si se incarca mai repede. Sigur: 1. Sunt 50km autostrada, 100km drum national relativ liber. Viteza medie pe autostrada poate fi oricat este nevoie, se poate circula inclusiv cu 90km/h daca asta se cere, nu-i graba. Pe drumul national e destul de greu de zis dar un 50-60km/h mi se pare realist. 2. masina pleaca full incarcata altfel discutia se complica prea mult. 3. sa presupunem lipsa evenimentelor de acest tip... astea apar rar in cazul meu si atunci n-am pretentiile specificate anterior. 4. aici nu stiu ce sa raspund, nu cunosc. Asa cum am zis ma intereseaza o varianta cat mai ieftina (chiar daca este o masina mica, fara "extras"-uri etc.). Nu sunt sigur ca un Mercedes s-ar incadra... L.E. Eu neavand nimic impotriva produselor chinezesti mai mult decat ala oricarei alte natiuni astept cu interes finalizarea fabricii BYD de langa Szeged, estimata undeva spre mijlocul anului 2025. Din pacate n-am gasit nicaieri ce urmeaza sa produca si cu atat mai putin preturi... . Editat 1 oră în urmă de informer Link spre comentariu
merck Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) https://www.ford.ro/cumpara/alege-modelul/bp/mec?catalogId=WSEAM-CF7-2024-PumaEVROU202550&config=ro_RO%2CWSEAM-CF7-2024-PumaEVROU202550%2CACMAA_VS-DK%2CBS-HC%2CDGAFG_DR--A_EN-C0_TR-WA%2CPN3MA%2C13PZ7&planId=c PREȚ DE LISTĂ RECOMANDAT 35.000€ ** REDUCERI PSIPAN (RABLA) 5.100€ *** AVANTAJ CLIENT (Include FORD ECOBONUS in valoare de 5.100 Euro) 6.000€ **** PRET PROMOTIONAL RECOMANDAT DE LA 23.900€ ATENTIE la ce am pus in rosu!!! Deci trebuie sa prinzi tichetul! Era vorba si ca se mareste eco tichetul. Eu zic ca faci cu asta cei 150km ceruti de tine in conditiile in care faci 50km autostrada si 100km pe drum national. Daca zici ca drumul este liber. Are baterie de 43,6kW si daca pleci cu masina incalzita de la priza (este conectata la incarcat cand faci preheating dimineata inainte sa pleci) iti permiti si niste accelerari blana . P.S. Nominal Capacity 46.0 kWh Useable Capacity 43.6 kWh Cathode Material NMC (deci nu-i LPF) si ce este mai important: Highway - Cold Weather 195 km sursa: https://ev-database.org/car/3073/Ford-Puma-Gen-E Editat 1 oră în urmă de merck Link spre comentariu
informer Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) Acum 36 minute, merck a spus: Eu zic ca faci cu asta cei 150km ceruti de tine in conditiile in care faci 50km autostrada si 100km pe drum national. Daca zici ca drumul este liber. Are baterie de 43,6kW si daca pleci cu masina incalzita de la priza (este conectata la incarcat cand faci preheating dimineata inainte sa pleci) iti permiti si niste accelerari blana . Iti multumesc, am notat Ford Puma. De fapt sunt fix 122km pe care trebuie sa-i fac, incluzand o intrare la Mol dupa cafea ... am pus 150km ca poate se ocoleste undeva la vreo reparatie sau ceva de genul asta. Am un tablou electric langa locul de parcare la un capat si parchez in curtea personala la celalalt capat. Pauza intre sosire/plecare de regula depaseste 24 - 48 ore asa ca am timp sa incarc un acumulator de capacitate mai mica (mica... "auto" vorbind) de la un incarcator monofazat. Deasemenea ar fi importanta folosirea ca "storage" de care pomeneam. Sunt si masini cu V2L din fabrica, de exemplu Hyundai Ioniq 5... dar nu-i prea ieftina. In plus V2L-u` pare facut mai mult sa-ti incarci laptop-u`/telefonu` sau sa-ti iluminezi cortul la iesiri in natura (da, am citit despre puterea maxima livrata)... eu as avea ceva pretentii mai mari de la un acumulator de zeci de kWh. Editat 1 oră în urmă de informer Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) https://www.hyundai-motor.ro/model/kona-electric/preturi Acum 5 ore, merck a spus: Dar mare rahat nu-i, trecand de la 400V la 800V curentul de incarcare Pai e ca si cu scuipatul in ocean nu-i mare doar ca e palpabila, ceva relatie cu patratul ...aia se aplica peste tot unde e ceva notat cu R in electicitate... Pd=R*I*I, adica la jumatate curent pierderile sint pe sfert... Editat 48 minute în urmă de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
merck Postat 49 minute în urmă Partajează Postat 49 minute în urmă (editat) Bre, nu le mai pune cum vrei tu ca sa iti iasa tie pasenta. De ce scoti tensiunea bateriei din ecuatie? Nu-ti convine ca P = U*I? Marea majoritate a buletricelor au bateria pe 400V si sunt cele noi care au bateria pe 800V. Trecerea de la 400V la 800V permite chiar micsorarea curentului de incarcare daca se trece de la 250kW si 400V la 320kW si 800V. Tu ai un fix ca nu se poate suge nu stiu ce putere in MW si altii care habar nu au, deja au montat si 12 statii de 320kW. In scurt timp din cate vezi, vor fi si autoturisme care vor incarca la 320kW. P.S. Daca tot vrei sa bagi in ecuatie R de ce nu ai venit cu P = U*U/R? Ca doar vorbim de baterie de 400V vs 800V. Sau despre ce vorbim cand se face trecerea de la baterii de 400V la cele de 800V? Editat 34 minute în urmă de merck Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat 40 minute în urmă Partajează Postat 40 minute în urmă (editat) No comment! Stiti, Pd e puterea disipata, aia se pierde pe rezistente... Editat 38 minute în urmă de Ion_Bumbu Link spre comentariu
merck Postat 32 minute în urmă Partajează Postat 32 minute în urmă (editat) Pai si cum variaza Pd cand se trece de la o baterie de 400V la una de 800V? Si daca tot ii dai cu Pd pune si o valoare a acestea din calculele tale ca sa nu vorbim doar la nivel teoretic. Apropo unde ai gasit tu ca Pd = puterea disipata? P = putere si este batut in cuie , dar d nu-i batut in cuie ca ar reprezenta disipata. Unii folosesc P_d, altii P_dis, tu folosesti Pd (desi se poate intelege si Partial Discharge). Ia uite Bobitza ce zice AI-ul: Citat De exemplu, în manualul "PowerXL™ Starter cu viteză variabilă DE1" al companiei Eaton, puterea disipată este notată ca "Pv". Editat 24 minute în urmă de merck Link spre comentariu
mihaiaurul Postat 16 minute în urmă Partajează Postat 16 minute în urmă (editat) Eu cred că @Ion_Bumbu a folosit P=I2 * R pentru că puterea disipată (efectul Joule) depinde de curentul care străbate un consumator (sau cablu de legătură). O rezistență nu "știe" ce tensiune are la borne. "Simte" doar curentul ce o străbate. Editat 12 minute în urmă de mihaiaurul 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat 14 minute în urmă Partajează Postat 14 minute în urmă (editat) Acum 23 minute, merck a spus: Apropo unde ai gasit tu ca Pd = Stiti, e un forum in care cei care vad relatia Pd=R*I*I stiu ca aia e putere disipata ca de`, e acolo o R. Editat 8 minute în urmă de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum