Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

7 hours ago, +_Florin_+ said:

 

Mi-am amintit, amuzat, de mașini electrice și topicul dedicat de pe elforum ... păi măi oameni buni, chiar sunteți pregătiți să vă intoarceți in anii '70, când se lăsau usile deschise 5 minute ca să se poată pătrunde în mașină? :57

Cam asta ne oferă "electricele". Cel puțin, în epoca actuală.

Bre, ia stai asa ca nu inteleg.

Cum adica deschizi usa sa intre aer ? Te doare mana sa pornesti AC-ul ?

Ce dracu ma, voi credeti ca bateria masinii e ca aia de la telefon sa moara asa repede ? :ras:

 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Da, cu sfoara, benzina 2T

Dupa ce pornea motorasul ,il ambala la maximum si apoi cupla ambreiajul. Daca motorasul dadea sa ''moara'',tractoristul decupla ambreiajul, motorasul turindu-se iar. Dupa citeva incercari ,motorul tractorului pornea.

Imi amintesc, ca am vazut tractoristi, care completau apa din radiator, cu apa luata din vale sau din balti . Aveau o galeata care era agatata de unul din faruri.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, Ion_Bumbu a spus:

Domnule, ai fost intr`o masina care are geam atermic?

Banuiesc ca nu.

Banuiesti rau. Parbrizul masinii e atermic iar geamurile celelalte fac o treaba la fel de buna termic vorbesc.

In portbagaj nu am nici un geam. Dar tot cald e.

Cand afara e soare si 26c la umbra poti sa ai masina imbracata in polistiren ca tot cald e in ea. Daca e canicula e si mai naspa.

Da evident ca poti da sa bata vantul pe tine dar eu prefer un 25c redirectionat cu cap cat sa nu mi se infunde urechile.

Fara ac e cam aiurea in ziua de azi pe canicula mai ales.

Daca masina e de culoare neagra deja e fail de nu ai unde sa o pui la umbra.

 

 

Masinile cu clima desteapta nu cupleaza ac ul din prima. Iti ventileaza aerul incins. Apoi baga pe recirculare pana iti raceste. Poti ajuta mergand cateva minute cu geamul deschis.

La logane si alte clime manuale sistemul e la fel de inteligent ca soferul.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Mie in general nu-mi prea place sa merg cu AC-ul pornit. Nu odata am patit sa-mi curga nasul.In urma cu ceva ani buni mi s-a facut operatie de deviatie de sept si apoi mi-au fost scoase amigdalele. Frecvent mi se infundau urechile. Ani la rind am fost pe la ORL-isti care ma spalau prin urechi de-mi sareau capacele. Satul de atita spalat am plecat la Tirgul Mures la o clinica ORL,unde am fost operat de deviatie de sept si apoi mi-au fost scoase amigdalele. De atunci nu mai am treaba!

Vata-nurechi si geamurile deschise(nu de tot) fac treaba mai buna decit AC-ul. Cel putin la mine functioneaza! Parerea mea!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Cand nu e prea cald afară și eu mă rezum la a deschide geamul, e suficient.

Dar dacă merg prin oraș la orele de vârf (pe caniculă) ori se întâmplă să stau câteva zeci de minute intr-o parcare folosesc AC-ul. Cu moderație, sa nu mă trezesc a doua zi cu ochii roșii si nasul infundat.

 

Discuția a pornit de la ideea că mașina clasică permite să stai o oră în parcare cu motorul la ralanti și AC-ul pornit, în timp ce la una electrică nu stiu daca iti dă mâna să faci asta, fără a sacrifica semnificativ autonomia.

Chestia cu sacrificarea a doar 10% cred că e valabilă  dacă folosești AC-ul in mers, și scoți o viteză medie acceptabilă. 

În aglomerația specifică Bucureștiului la orele de vârf (ori daca stai pe loc), situația e mai gravă...

 

Link spre comentariu
3 hours ago, +_Florin_+ said:

 

Chestia cu sacrificarea a doar 10% cred că e valabilă  dacă folosești AC-ul in mers, și scoți o viteză medie acceptabilă. 

În aglomerația specifică Bucureștiului la orele de vârf (ori daca stai pe loc), situația e mai gravă...

 

Tocmai ca in aglomeratia Bucurestiului iesi mai bine cu o electrică.

La intersectii si la cozi interminabile de masini, cu o pârâială în 4 timpi trebuie să  o lași să meargă continuu ca să ai si climatizarea pornită, sa nu mori de cald in mașină. Cu o electrică scapi mai bine in traficul aglomerat, nu iți merge decât climatizarea când stai pe loc, și câtă capacitate din baterie sa consumi doar cu climatizarea pornită când aștepți în ambuteiaje ?

Asta presupunănd, binențeles că ai bateria încărcată cât de cât, adică să nu pleci de acasă cu doar 50km capacitate. De altfel, nici cu mașina clasică nu pleci de acasa cu rezervoru gol, cănd știi că ai mari șanse să stai în ambuteiaje.

Am impresia sa se tot confunda mașina electrică cu telefoanele alea băgate toate ziua în priză de frică să nu moară bateria în 2 minute de convorbire.

Link spre comentariu

nu-mi iese sa citez

 

Acum 1 oră, maxente a spus:

Tocmai ca in aglomeratia Bucurestiului iesi mai bine cu o electrică.

La intersectii si la cozi interminabile de masini, cu o pârâială în 4 timpi trebuie să  o lași să meargă continuu ca să ai si climatizarea pornită, sa nu mori de cald in mașină. Cu o electrică scapi mai bine in traficul aglomerat, nu iți merge decât climatizarea când stai pe loc, și câtă capacitate din baterie sa consumi doar cu climatizarea pornită când aștepți în ambuteiaje ?

Asta presupunănd, binențeles că ai bateria încărcată cât de cât, adică să nu pleci de acasă cu doar 50km capacitate. De altfel, nici cu mașina clasică nu pleci de acasa cu rezervoru gol, cănd știi că ai mari șanse să stai în ambuteiaje.

Am impresia sa se tot confunda mașina electrică cu telefoanele alea băgate toate ziua în priză de frică să nu moară bateria în 2 minute de convorbire.

Impresia ta este foarte pertinenta si la obiect..la fel se intampla si cu masina electrica.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 1 oră, daniels a spus:

o instalatie de AC ia cam 4CP. Puteti transforma in W

 

Adică vreo 3 kW aproximativ.

Pentru a ne forma o imagine (cât de cât) corectă asupra situației, trebuie să luăm un tip de mașină electrică căreia sa-i cunoaștem caracteristicile. Ce capacitate au acumulatori, la ce tensiune, ce putere ar "păpa" motorul intr-o oră de funcționare in 3 situații: la drum întins, în regim de oraș (aglomerație moderata) și în regim de ambuteiaj (supraaglomeratie). Ziua sau noaptea (cu lumini aprinse).

Interesant ar fi de calculat și în cat tîmp s-ar descărca acumulatorii dacă am folosi climatizarea continuu în timp ce mașina stă pe loc.

Deci ... nu e chiar simplu de estimat pentru a căpăta o imagine (aproximativ) reală asupra situației.

Sunt prea multe variabile.

Desigur producătorii se laudă că au făcut asemenea teste, dau și rezultatele in "cartea tehnică ". Dar, or fi reale? ... sau putin umflate în virtutea marketingului agresiv ce se practică în epoca actuală, la promovarea unui produs nou?

Nu zic ca-i neapărat așa. Doar o  "suspiciune" a unui unui "sceptic". 

Imi amintesc de radiocasetofoanele pe care scria 150W pmpo și aveau difuzoare de 8 cm diametru :rade:.

L.E. intr-adevar  ar fi utilă părerea unuia care deține o mașină electrică, sau macar hibridă. 

 

 

Link spre comentariu
8 hours ago, Sharky said:

Banuiesti rau. Parbrizul masinii e atermic iar geamurile celelalte fac o treaba la fel de buna termic vorbesc.

In portbagaj nu am nici un geam. Dar tot cald e.

Cand afara e soare si 26c la umbra poti sa ai masina imbracata in polistiren ca tot cald e in ea. Daca e canicula e si mai naspa.

 

 

Nu banuiesc deloc rau, eu vorbesc de o masina care are absolut toate geamurile atermice, laterale, parbriz si luneta.

Diferenta este de la cer la pamint, in masina normala aveam  50C dupa termometrul auto, cit de bine o fi mers si ala iar in cea cu atermice, toate aveam ceva sub 30C.

E vorba de 2 Nissan Terrano2, al meu de la job era fara, al baiatului luat din .de avea optiunea de geamuri atermice, toate.

Oricum o fi pe la 30C inca mai stai binisor, la 50C insa prima data ventilezi masina, dupa aia mai intri.

Parbriz atermic au destul de multe, nu atit pentru izolare termica, se bazeaza pe AC cit pentru a imbunatati confortul soferului, nu simti ca te arde soarele prin el, stai ca la umbra.

Este vorba exact de efectul de sera ce se produce in masina, in portbagaj nu, dar se incalzeste prin radiatie termica de la tabla, lucrul asta la geam atermic nu se intimpla, geamul atermic nu arde ca tabla vara`n soare, daca`i inchisa la culoare e si mai si.

 

 

 

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Ion_Bumbu a spus:

.................................

Este vorba exact de efectul de sera ce se produce in masina, in portbagaj nu, dar se incalzeste prin radiatie termica de la tabla, lucrul asta la geam atermic nu se intimpla, geamul atermic nu arde ca tabla vara`n soare, daca`i inchisa la culoare e si mai si.

 

 

 

 

Teoria dvs. se confirmă. 

Eu am in curte una neagră (a mea) și una gri-metalizat (a soției). Mai am si una albă (care nu circulă de ani buni, e obiect de muzeu).

Niciuna nu are geamuri atermice. 

In zilele toride de vară, nu există diferențe sesizabile in ce privește temperatura din interior. Dacă intri brusc, simți că iei foc. 

În schimb, în portbagaj a mea ( neagra) dogorește la modul propriu. De aceea evit sa pun acolo alimente sensibile când merg la cumpărături. A nevesti-mii, e ok in portbagaj. Chiar am avut o discuție cu ea pe această temă :rade:

...................

 

Acum, mă intreb de ce nu se echipează toate mașinile cu geamuri atermice ? ... or fi prea scumpe?

 

 

Link spre comentariu

De masa sa`i stie!

Is mai scumpe dar faci economie si de carburant cu ea, la Nissanul meu clima nu facea vara fata in oras, a baiatului n`avea treaba!

Necazul e ca la multe din ele nici nu poti cere asaceva, nu`s in oferta!

Cind mi`a crapat parbrizul am facut pe drak in patru, am luat seria de la masina baiatului si asa am reusit sa comand parbriz atermic.

Era mai bine insa fara restul ... nu semana cu a baiatului, comod doar cind batea soarele direct pe mine prin parbriz.

La masinile noi o lista intreaga de gadget-uri la dotari dar ce`i chiar util, din parti, doar ce vor ei sa`ti bage pe git!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări