sesebe Postat 2 ore în urmă Partajează Postat 2 ore în urmă @merck tu compari o mașină (Mini Cooper) care mai are forma de mașină cu un tractor la care aerodinamica a fost ultimul lucru la care s-au uitat cind l-au proiectat. Pt o comparație corectă compara doua mașini similare ca și greutate dar mai ales ca și aerodinamica ca aia contează mai mult la viteze mari decit masa care contează la accelerare mai mult. Link spre comentariu
merck Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) 1 oră în urmă, sesebe a spus: @merck tu compari o mașină (Mini Cooper) care mai are forma de mașină cu un tractor la care aerodinamica a fost ultimul lucru la care s-au uitat cind l-au proiectat. Pt o comparație corectă compara doua mașini similare ca și greutate dar mai ales ca și aerodinamica ca aia contează mai mult la viteze mari decit masa care contează la accelerare mai mult. BMW G20 are o aerodinamica mai buna decat Mini Cooper. Din ce imi aduc aminte era 0,25 vs 0,28. Ori BMW-ul 330e plug in (care are forma mai aerodiamica decat Mini Cooper) vezi clar ca papa mai mult, respectiv 6.3 litri si am zis ca l-am mai si incarcat de la borna electrica ca daca nu il conectam la borna era mai mult de 6.3 litri. Mini Cooper cu forma aerodinamica mai proasta papa mai putin (si cu Start/Stop dezactivat) 6.1 litri. Viteza medie vezi ca este aproximativ aceeasi. Este si logic sa fie asa pentru ca la viteze mari, pe autostrada, bateria nu ajuta cu nimic (ca doar nu ai sa mergi sub 110km/h) ci este doar un balast care trebuie carat (pune tu vreo 200kg greutate in portbagaj si vezi cum se misca masina). Si cum i-am spus si lui Ion_Bumbu, pe autostrada te mulezi pe trafic, nu strangi din buci ca sa scoti consum mic cu plug-in-ul, ca nu te asteapta nimeni sa accelerezi lent (dubarii sunt tot timpul lipiti de curu' tau). Daca un camion a intrat in depasire, cand incepe sa se replieze pe banda 1, nu stai sa astepti ca rotile stanga spate ale remorcii sa intre pe banda 1 ci calci acceleratia si musti din banda continua din stanga si te duci!(se vede si din poza ca aveam la BMW, Lane Assist-ul dezactivat - cerculetul ala portocaliu cu o masina in mijloc, tocmai ca sa pot sa ma urc pe linia continua din stanga) Iar ca sa iti faci o idee cu regenerarea, pe o vale destul de pronuntata nu reusea sa se incarce decat 1km (plecam de la 135km/h si o lasam pana la 100km/h daca nu aveam pe nimeni in spate). P.S. Plug-in-ul este avantajos doar daca nu te urci pe autostrada. Editat 1 oră în urmă de merck Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă Acum 1 oră, Усилитель a spus: deci in Suedia nu poti sa nu treci pe numele tau....mai ales ca e simplu.... apropo, deja citesc ca s-a facut al nustiucatelea acumulator superperformant....cica ultimul face 80% incarcare in 5-8 minute.....dar pe piata nimic....parca toti vor sa -si urce valoarea actiunilor.... Or fi da ma intreb oare de citi MW trebuie sa fie statia ca sa-l incarce pe ala in 5 minute...si pina la urma statia ca statia da` PT cit o fi?? ca ala-i pe 50Hz nu pe 40-150kHz... Link spre comentariu
merck Postat 1 oră în urmă Partajează Postat 1 oră în urmă (editat) Tesla Supercharger V3, oferă o putere de până la 250 kW, permițând încărcarea a aproximativ 75% din capacitatea bateriei în 20 de minute. Pe vine este: https://www.theverge.com/2024/11/18/24300040/tesla-500kw-v4-supercharger-cabinets-first-2025 Tesla will launch fully realized V4 Supercharger stations that support up to 500kW charging for EVs and 1.2MW for Tesla’s commercial Semi trucks next year. Sites with new V4 cabinets are going into permitting now. When they open next year, they’ll connect the charging stalls EVs plug into with upgraded electronics that support faster charging on Cybertruck and other manufacturers’ EVs. Editat 1 oră în urmă de merck Link spre comentariu
Усилитель Postat 17 minute în urmă Partajează Postat 17 minute în urmă """ In iunie 2024 , înmatriculările de mașini electrice cu baterie (BEV) au scăzut cu 1%, până la 156.408 unități, cota lor totală de piață scăzând la 14,4% de la 15,1%. În ciuda creșterii semnificative în Belgia (+50,4%) și Italia (+117,4%), aceste câștiguri nu au putut compensa scăderile cu două cifre de pe celelalte piețe de top: Germania (-18,1%), Țările de Jos (-15%) și Franța (-10,3%). Ca urmare, în prima jumătate a anului au fost înmatriculate un total de 712.637 de mașini electrice cu baterie noi. Aceasta marchează o creștere modestă de 1,3% față de aceeași perioadă a anului precedent și reprezintă 12,5% din piață. Înmatriculările de mașini hibride plug-in au înregistrat o scădere puternică de 19,9% luna trecută, cu scăderi semnificative pe trei dintre cele mai mari piețe: Belgia (-49,2%), Franța (-21,7%) și Germania (-3,4%). În iunie, hibridele plug-in au reprezentat 6,1% din totalul pieței auto, în scădere față de 7,9% anul trecut, cu 66.482 de unități vândute. Vehiculele hibrid-electrice au fost singura categorie de propulsoare care a înregistrat o creștere, înmatriculările de mașini crescând cu 26,4% în iunie, până la 321.959 de unități. Toate cele patru dintre cele mai mari piețe pentru acest segment au înregistrat câștiguri de două cifre: Franța (+34,9%), Italia (+27,2%), Spania (+23%) și Germania (+16,5%). Această creștere a împins cota de piață hibrid-electrică la 29,5%, în creștere de la 24,4% în iunie 2023."" Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum