Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Pe 25 iunie 2017 (ca m-am uitat pe booking sa vad data exacta) am plecat de la Grand Hotel pe la ora 9 dimineata si fiind aglomerat am facut in jur de 3 ore si ceva pana am ajuns la autostrada. In aceste 3 ore si ceva s-a stat mai mult decat s-a mers (am mai oprit si motorul de cateva ori dar as zice ca a mers vreo 3 ore la relanti) si rezultatul final a fost ca a trebuit sa schimb uleiul! (era contaminat cu benzina) Pe joja avea a doua zi dimineata peste 6mm peste nivelul maxim!  Basca ca am mers peste 800km pe autostrada. Masina in cauza: Fiat 500 Abarth cu vreo 17.000km in bord si uleiul era Selenia Abarth 10W50 (deci original). 

 

Un diesel cum ai spus si tu il omori daca il tii 12h la relanti ca sa te incalzesti cand esti in nameti, iar la benzinare nu stiu cate pot trece testul asta cu stat la relanti 12h, mai ales ca de ceva vreme si benzinarele au filtru de particule, deci eu zic ca este mai preferabil o bulectrica pentru statul in nameti. In plus si temperatura a fost chiar extrema: -28 grade (un diesel nu cred ca mai baga caldura la relanti la aceasta temperatura, iar rezistenta aia electrica nu tine in regim continuu 12H)

 

 

Link spre comentariu

Merc cu gpl. Il tin fara jena 30h. Pana termin butelia...

Fara efecte adverse inafara ca nu e eficient dpdv energetic.

 

Încălzirea se face cu webasto nu stand la relanti.

Link spre comentariu

Fara probleme merge Dieselul la relanti cu zecile de ore.

Al meu a facut lumina la "santier" vreo 10h continuu, de incalzit am prins vreo 3-4 ture de pina-n 20h cu el la mers in gol si la 360kkm cind l-am predat era ca nou mototul.

Deci povesti cu pesti ca nu merge lasat la relanti Dieselul.

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Sharky a spus:

Încălzirea se face cu webasto nu stand la relanti.

Eu cred ca nu m-am urcat niciodata intr-un autoturism cu webasto si am baleiat cu fundu' multe masini. 

De avut masina cu webasto nici nu mai pomenesc. 

Eu am impresia ca daca nu pui mana pe o masina (deci autoturism nu duba sau camion sau cap de tir) care sa fie produsa pentru zonele din nordul Ioropei nu pupi webasto din fabrica. 

Acum 36 minute, Ion_Bumbu a spus:

la 360kkm cind l-am predat era ca nou motorul.

ma vad nevoit sa pun si raspunsul:

Acum 36 minute, Ion_Bumbu a spus:

povesti cu pesti

😇

 

 

Acum 36 minute, Ion_Bumbu a spus:

Fara probleme merge Dieselul la relanti cu zecile de ore.

Cate masini cu DPF ai avut? Ma refer bineinteles la masini care sa nu aiba EGR off si DPF off. 

Editat de merck
Link spre comentariu

De mers merge. Dar apar probleme.

Plus merge rece, m47 pe e90 daca afara e frig si dau caldura motorul scade la 50 60c.

 

Mercu cu gpl pot sa il las la infinit cred....sta la regim, gpl nu spala si nu contamineaza uleiul.

Link spre comentariu
Acum 38 minute, merck a spus:

 

 

Cate masini cu DPF ai avut? Ma refer bineinteles la masini care sa nu aiba EGR off si DPF off. 

2 am folosit da` erau masini de munca nu autoturisme de fite!

Ambele aveau un buton magic pe care scria Heat!

 

 

Si mai e ceva, se incalzesc fara probleme si stateau pina la -10C cu temperatura normala, daca insa era viscol trebuia masca pe botul masinii, adica o prelata, o patura, ceva ce sa impiedice sa traga aerul de afara ventilatorul.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

EGR știu ce este.  Una sigur a avut că a necesitat o reparatie. 

Celalalt termen nu-l cunosc.

Că idee , masinile au fost luate de noi, cu plasticul pe ele.  De dezactivat vreo chestie,  exclus. 

Le repar doar la reprezentanțe și doar cu piese originale. 

Au fost situații când a trebuit să stau cu motorul la relanti destul de mult și des.

Cam la 5-6 ani, în functie și de km le vând și toate au fost în stare excelenta. 

Nu mă pricep la partea tehnică a mașinii că nu-s mecanic și nu mă interesează. 

Doar conduc mașini.

Dacă ajută... toate au fost 4x4 în afară de un Passat din 2003-4-5, Dacă imi aduc aminte.

Era un model cu un motor excelent,  consum mic, accelerație bună,  fiabil.

Link spre comentariu
Acum 46 minute, Alic a spus:

Celalalt termen nu-l cunosc.

Este filtru de particule diesel (Diesel Particulate Filter in engleza). Incepand cu Euro 5 (deci undeva prin anul 2009 ca reper in timp) toate autoturismele au asa ceva (mai sunt si Euro 4 care au DPF. Dupa cum banuiesti, acest filtru se colmateaza in conditii normale de utilizare a masinii si de aceea masina cand filtru este colmatat peste un anumit prag declanseaza procesul de regenerare (curatire) a filtrului de particule. 

Aici ai un bun tutorial:

si aici vezi ce se depune pe admisie (deci ce intra in cilindrii):

Deci iti dai seama cam ce inseamna pentru mine afirmatia ta (ca deh ai mers cu masina nu ai tinut-o la umbra in garaj):

Acum 46 minute, Alic a spus:

Cam la 5-6 ani, în functie și de km le vând și toate au fost în stare excelenta

In Romania la ITP nu se face decat testul de opacitate la motorul diesel, deci daca a trecut ITP-ul in Romania spui ca masina este OK, insa daca te duci sa faci un ITP peste gard ... s-ar putea sa nu primesti acelasi verdict. 

Ca sa fiu on topic, sa stii ca unul din motivele pentru care am trecut pe bulectric este si faptul ca nu am chef sa am emotii la un ITP din cauza testului la noxe. Ca am luat-o in barba din prima cu bulectrica nu zic ca mi-a cazut bine, insa am scapat sa mai fac 2 schimburi de ulei pe an. Deci are si bulectrica niste avantaje. 

Acum 52 minute, Ion_Bumbu a spus:

2 am folosit da` erau masini de munca nu autoturisme de fite!

Deci reuseau sa isi faca regenerarea DPF-ului la drumurile lungi. Daca ar fi fost folosite preponderent in oras alta era istoria lor. 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 8 minute, merck a spus:

In Romania la ITP nu se face decat testul de opacitate la motorul diesel, deci daca a trecut ITP-ul in Romania spui ca masina este OK, insa daca te duci sa faci un ITP peste gard ... s-ar putea sa nu primesti acelasi verdict. 

Eu nu ma bazez pe ITP pentru a stabili starea masinii. 

Aia e o chestie de luat si dat spaga daca ma uit la ce circula pe langa mine. 

 

Acu's mai destept cu un DPF... :wretre

Link spre comentariu
Acum 19 minute, merck a spus:

Deci reuseau sa isi faca regenerarea DPF-ului la drumurile lungi. Daca ar fi fost folosite preponderent in oras alta era istoria lor. 

Da, nu erau masini de oras, orasul il faceau colegii cu alea mai mici, media la noi in saptaminile linistite era pe la 1000-1500km/saptamina sau chiar mai mult, extraurban cred ca in proportie de peste 95%.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 2 ore, Alic a spus:

Acu's mai destept cu un DPF... :wretre

Spune dom'le adevaru' ca ti-am fwtwt feng shui-ul si ca nu ai sa mai dormi bine la noapte cand ai vazut ce maro ai pe masina! 😊 Daca nu citeai, dormeai linistit noaptea si vindeai masina cu convingerea ca este beton. Acum cand ai sa te apropii de 100k ai sa te tracasezi zilnic pana cand "mariti" masina!

 

Fi sincer, acum ti-ai schimbat parerea despre ecologisti? 😂

 

Sunt persoane care ies si fugaresc saptamanal dieselul cam o ora in afara localitatii ca sa prinda o regenerare calumea. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Crezi că al meu merge după pâine și țigări? 

Asfalt haleste,  că de aia nu prea avem mult prin tara asta. L-a halit dizălul lui je.

O să fac rost de o sârmă să bag prin el să se curețe. 

🤣

Săptămânal își ia 2000 de ture la 10km/h de cel puțin patru ori.  

O fi benefic? 

 

Editat de Alic
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări