gauss Postat Aprilie 25, 2019 Partajează Postat Aprilie 25, 2019 (editat) Tigara mai si " trozneste " cateodata ... , ard mai violent resturi prezente in tutun sau hartia de acoperire . Nu prea des , dar chiar cu o mica flacaruie sau scantei . Nu vorbesc din auzite , sant fumator de 40 si ... de ani . E bine sa nu ne fortam ( gratuit si inutil ) norocul , din bravada si altele . Zic si eu ... , nu e un sfat . Doar o parere . La posibilitatile de tratare a marilor arsi din Romania , as fi si mai precaut . De arsuri mai scapi ( in strainatate ) , desi trebuie sa - ti schimbi actul de identitate ... , de infectiile intraspitalicesti cu care pleci de aici , nu . Si nu e o moarte usoara . Editat Aprilie 25, 2019 de gauss Link spre comentariu
daniels Postat Aprilie 25, 2019 Partajează Postat Aprilie 25, 2019 nu se intampla nimic in aer liber, daca arunci un cgistoc Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 (editat) Azi e prima zi din an cu temperaturi mai ridicate. Asteptându-i pe ai mei in parcarea unui hipermarket, am simțit nevoia să pornesc AC-ul . Se făcuse prea cald, chiar și cu geamul deschis ... am coborât să verific dacă sunt singurul "țăcanit" și ... surpriză: mai era unul, la două mașini distanță. Am mers mai departe. Un jeepan torcea la ralanti. Cu siguranța, din același motiv. Și e doar începutul "sezonului"... Mi-am amintit, amuzat, de mașini electrice și topicul dedicat de pe elforum ... păi măi oameni buni, chiar sunteți pregătiți să vă intoarceți in anii '70, când se lăsau usile deschise 5 minute ca să se poată pătrunde în mașină? Cam asta ne oferă "electricele". Cel puțin, în epoca actuală. O epocă în care ne-am obișnuit cu anume standarde de confort. Nu mi-aș lua mașina electrică nici dacă mi-ar da-o gratis ... Editat Aprilie 26, 2019 de +_Florin_+ Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 26, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Eh lasa, nu vă mai văietați. Cand mergeati cu dacia, oltcitu si aro, nu mai aveati aer conditionat si... vai ce misto era ca aveam masina. Acuș nu mai putem merge 3 metrii pe jos ca trebuie neaparat in masina, iar daca nu are aer conditionat (sau nu merge din varii motive) e catastrofa planetara, nu mai iesim din casa ca e canicula la 25 de grade Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Dar nici verile nu mai sunt ca altadata, nici zapada, nici.. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 1 oră în urmă, maxente a spus: Eh lasa, nu vă mai văietați. Cand mergeati cu dacia, oltcitu si aro, nu mai aveati aer conditionat si... vai ce misto era ca aveam masina. ......................................... Păi unde nu e, nici Dumnezeu nu cere . În epoca respectivă nici mașinile occidentale nu erau echipate cu AC. Doar anumite modele din clasa de lux aveau asemenea dotări (si asta începând cu anii '80, mai devreme erau rarități). In epoca actuala, ne-am obișnuit cu anumite standarde de confort și e greu să acceptăm întoarcerea înapoi, de dragul unor idei "ecologiste" ale căror fundamente sunt discutabile. Cam așa gândește "piața", adică majoritatea cumpărătorilor de autoturisme. Și le dau dreptate. Apropo, Dacia Oltcit-ul și Aro aveau măcar încălzire pe timp de iarnă, nu era necesar să călătorești cu șuba pe tine pentru a nu sacrifica autonomia. Deci erau superioare mașinilor electrice . Link spre comentariu
maxente Postat Aprilie 26, 2019 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2019 (editat) 1 hour ago, gica70 said: Dar nici verile nu mai sunt ca altadata, nici zapada, nici.. Aaaa, pai da ! O masina in 2019 nu sta la fel in soare la 25-30 de grade cum ar fi stat in 1970 la aceeasi temperatura. Altfel iarna nu-i ca vara, a spus-o unu' care bea coniac cu gheata plutitoare Editat Aprilie 26, 2019 de maxente Link spre comentariu
Ovidanie Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Whisky, nu coniac. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 (editat) Problema e un pic diferita si nu`i chiar asa grava, magaria mare este a producatorilor auto. Acum citiva ani, vreo 16 sau mai mult am avut ocazia sa merg cu o Honda Type R chiar la reprezentant, bineinteles masina in soare de august, dupa ora 15, cald de traznea afara, am intrat in masina cu retinere, daaar ... nu era asa cum mi`am inchipuit, masina n`avea clima, Type R de pe vremea aia nu avea asaceva dar avea geamuri atermice si era bine termoizolata, asta spunea reprezentantul si chiar se confirma, se putea sta si circula in ea si dadea aerul la temeperatura de afara, parca stateai la umbra nu in soare! Deci se poate, totusi la marea majoritate nu gasesti geamuri atermice... desi ar fi extrem de utile impreuna cu AC. 48 minutes ago, +_Florin_+ said: Apropo, Dacia Oltcit-ul și Aro aveau măcar încălzire pe timp de iarnă, nu era necesar să călătorești cu șuba pe tine pentru a nu sacrifica autonomia. Deci erau superioare mașinilor electrice . M59 pe care am invatat sa conduc n`avea incalzire ... dar avea aer liber, se rabata parbrizul si avea o trapa in fata, venea aer rece cum trebuie pe acolo, mai greu era iarna...suba si bocancii! Editat Aprilie 26, 2019 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Acum 12 minute, Ion_Bumbu a spus: .......................................................................... M59 pe care am invatat sa conduc n`avea incalzire ... dar avea aer liber, se rabata parbrizul si avea o trapa in fata, venea aer rece cum trebuie pe acolo, mai greu era iarna...suba si bocancii! Sa fi vazut tractoristii de pe la inceputul anilor ' 60,cum erau echipati. Caciula cu urechi,șuba,pantaloni matlasati, pislari in picioare, ăsta era echipamentul ''standard''. Tractoarele T27 fara cabina,pornirea cu motoras auxiliar. Iarna pe ger mare ,era foarte greu sa porneasca tractoarele . Cind veneau de la arat ,tractoristilor le sclipea fața de la fumul scos de tractror. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Le`am vazut, UTOS 26, 27 si KD 35 aveau acelasi motor si pornirea cu motoras auxiliar 2T. Porneau si iarna fara probleme daca nu se grabeau, motorasul auxiliar avea racirea comuna cu motorul Diesel si cind mergea incalzea apa din bloc. Trebuia lasat sa mearga 15-20 de minute sa incalzeasca bine apa si apoi pleca precum avionul, daca nu era foarte frig il lasau in pic si apoi fortau pornirea si mergea si asa. Abia de la UTOS 45 a aparut pornirea electrica la tractoare. Cele mari, S1300 porneau electric motorasul auxiliar si cu el motorul principal. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Acum 51 minute, Ion_Bumbu a spus: .................................... M59 pe care am invatat sa conduc n`avea incalzire ... dar avea aer liber, se rabata parbrizul si avea o trapa in fata, venea aer rece cum trebuie pe acolo, mai greu era iarna...suba si bocancii! Am o cunoștnță ce posedă un M59, obiect de colecție! Mi-a povestit multe despre, l-am vazut, l-am atins și m-am urcat în el ... din păcate nu este functional, tare mi-ar fi plăcut să-i fi dat "o tură" prin curte ... În fine, omul nu vrea neapărat sa-l resusciteze, preferă sa-l țină ca pe icoană. Si mie îmi plac teribil auto vintage, de ex. aș da orice să am un Buick Riviera din '68. Sau un Charger, din aceeași perioadă... exemplele pot continua. Să-i (să le dau) "talpă" pe A2, în timp ce vântul fierbinte de vară m-ar lovi în ceafă, prin geamul intredeschis... dar astea ar fi plăceri de weekend. În viața de zi cu zi prefer o mașină confortabilă ce oferă conditii bune de climatizare și autonomie. Electricele n-au nicio șansă la aceste capitole. 1 Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Depinde cat mergi. Posibil sa ai sanse. Daca sacrifici 10 procente din autonomie poate nu e o tragedie prea mare. Geamuri atermice fas. Ajuta dar tot cald e daca nu dai ventilatie. Si decat sa ma bata curentu in draci ca afara s 28c mai bine sa bata incet un ac care sa mentina 24c fara curent. Pana la urma pe distante mari ac ul reprezinta un procent mic. Iar pe distante scurte tot ajungi tu la o priza. Nu cred ca ac e problema Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 Domnule, ai fost intr`o masina care are geam atermic? Banuiesc ca nu. Cea mai simpla metoda de testare este verificarea la soare. Pui geamul intre brat si soare si vezi ce sinti, apoi pui un material total opac si daca efectul este identic ai geam atermic. Nu apare efect de sera in masina. Aia este cheia succesului cu acel geam si chiar conteaza. 1 Link spre comentariu
NICA Postat Aprilie 26, 2019 Partajează Postat Aprilie 26, 2019 1 hour ago, Ion_Bumbu said: Le`am vazut, UTOS 26, 27 si KD 35 aveau acelasi motor si pornirea cu motoras auxiliar 2T. Porneau si iarna fara probleme daca nu se grabeau, motorasul auxiliar avea racirea comuna cu motorul Diesel si cind mergea incalzea apa din bloc. Trebuia lasat sa mearga 15-20 de minute sa incalzeasca bine apa si apoi pleca precum avionul, daca nu era foarte frig il lasau in pic si apoi fortau pornirea si mergea si asa. Abia de la UTOS 45 a aparut pornirea electrica la tractoare. Cele mari, S1300 porneau electric motorasul auxiliar si cu el motorul principal. Imi amintesc de acele tractoare care porneau cu motoras.Parca tractoristul pornea motorasul cu o sfoara,nu ? Motorasul era pe benzina sau tot diesel ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum