doru3160 Postat Ianuarie 14 Partajează Postat Ianuarie 14 Acum 4 ore, Sharky a spus: Daca intr o curbă mașina se decide sa sara peste o groapă? Asta e, o sare și gata... Link spre comentariu
Sharky Postat Miercuri la 07:12 Partajează Postat Miercuri la 07:12 Chinezăriile vor fi ca si casetofoanele futachi sau bormasinile chinezesti. Multe, la preț mic, cand ai mai mare nevoie de ele te lasa si succes in rezolvarea unei probleme. Vb aici si de multa electronica si module care comunica. Nu merge doar sa reglezi un carburator si sa invarti doua șuruburi. Deci inca un strat in plus de complexitate. Iar firma va fi de negasit fie din cauza politicii de a da cu flit, fie va falimenta din cauza concurentei acerbe de pe piata chineza. Exact ca la scule vor fi si chestii bune dar la un pret mare si comparativ cu alte marci clasice. Romanul va alege pretul mic apoi se va plange ca s a stricat si n are suport. Link spre comentariu
Alic Postat Miercuri la 07:34 Partajează Postat Miercuri la 07:34 Obiectivul chinezilor este sa-ti dea la temelie pe piata UE. Sunt artisti la genul asta de practici. Link spre comentariu
sesebe Postat Miercuri la 10:23 Partajează Postat Miercuri la 10:23 Exact! Acum este etapa de falimentare a producatorilor consacrati de automobile iar dupa, peste 5-10 ani, nu o sa mai ai de unde cumpara o masina in care sa ai si incredere. Va fi ca si la electronice, mai toate brandname-urile vor fi produce in china la calitate chinezeasca. Link spre comentariu
roadrunner Postat Miercuri la 10:37 Partajează Postat Miercuri la 10:37 (editat) Acum 54 minute, sesebe a spus: Va fi ca si la electronice, mai toate brandname-urile vor fi produce in china la calitate chinezeasca. business oportunity sa faci electronice bune local pentru clienti locali (eu din asta traiesc de ani buni) si sa shuntezi brand-urile mari. Trendul aici in IRL e sa nu mai faca prin China multe proiecte care oricum nu-si aveau locul pe acolo dar au fost decizii luate de business people/contabili cu orizont de timp redus nu de ingineri. Uite ce bine le merge la VW de cand s-au infratit cu China. Le-a mers bine o bucata buna (cam 10-15 ani) acum daca nu se adapteaza la piata actuala o sa moara, o moarte lunga si dureroasa. (sa se uite la Stellantis ca asta-i asteapta si pe ei) RR Editat Miercuri la 11:16 de roadrunner Link spre comentariu
Alic Postat Miercuri la 11:34 Partajează Postat Miercuri la 11:34 E frumos să fii dependent de un producator chinez, orice ar face el. S-a văzut în pandemie ca nici mănuși sau măști nu eram [UE] în stare să asiguram necesarul. Goana după profit a creat o dependență care te poate băga în crize de nedescris. Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor. Link spre comentariu
roadrunner Postat Miercuri la 11:36 Partajează Postat Miercuri la 11:36 (editat) Acum 22 minute, Alic a spus: Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor. dar nu ne opreste nimeni sa profitam de dependenta asta (asta era argumentul meu de mai sus) Citat Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor. pai e vina nostra ca tot votam cu portofelul chestii de prin China. Cumparam componente electronice de pe Ebay/Aliexpres la juma de pret pe care le punem la gunoi ca-s false sau proaste. Sunt multe lucruri de calitate din China dar nu mai sunt ieftine deci cand vor fi la paritate lucrurile se vor schimba. Nici autoturismele din China nu mai sunt asa proaste ca s-au mai desteptat si ei, dar nu sunt juma de pret incep sa se apropie cu pasi mici de cele vestice. (diferenta e mare si din cauza CCP - care tot subventioneaza sectorul, dar nici banii lor nu sunt infiniti) Un exemplu bun e la CNC-uri, e o firma care face masini foarte bune entry level in China (SYIL https://titansofcnc.com/collections/syil-machine-tools) dar componentele principale sunt vestice toate (multe sunt optionale) daca configurezi masina numai cu componete vestice ajunge sa coste destul de aproape cu o masina facuta de un brand consacrat din vest. RR Editat Miercuri la 11:56 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Sâmbătă la 06:45 Partajează Postat Sâmbătă la 06:45 https://www.facebook.com/reel/588458300714913 Link spre comentariu
ionut120v Postat Sâmbătă la 14:10 Partajează Postat Sâmbătă la 14:10 (editat) Un singur lucru e cert chinezii nu stiu sa faca coasa manuala, aia din otel forjat, macar coasa nu cumpar de la chinezi. Din pacate sunt doua repere necesare care se fac in China si nu au concurenta in alte locuri, acumulatoare si panouri fotovoltaice. In Romania exista toate materiile prime pentru a fabrica acumulatore litiu fier fosfat (litiu, grafit, aluminiu, fosfor) intrebarea este daca se pot face la preturi comparabile? La fel se pot fabrica si acumulatoare sodiu ion. La panouri nu ma pronunt caci producerea siliciului monocristalin este energofaga, dar se pot produce tehnologii thin film gen CIGS, insa si astea mi-au lasat un gust amar, sunt duble la pret in comparatie cu monocristalinele chinezesti desi sunt putin energofage, mai putin de jumate. Manopera la la thin film e forte redusa sunt sheetinguri laminate, chiar daca se face lipirea si plasarea celulelor manual, personal as putea face la letcon 20 buc in 8 ore in valoare totala de 1000 eur, In China am vazut ca sunt lipite automatizat. Nu cunosc daca pretul la energie face productia in Europa necompetitiva, oare in China cum o fi atit de ieftina, o sponsoriza-o prostimea pe facturi sa fie ieftina pentru industrie? in cazul asta avantaj noi, poporul chinez plateste o parte din pretul produselor, nu avem alta optiune. Editat Sâmbătă la 14:22 de ionut120v Link spre comentariu
Sharky Postat Sâmbătă la 23:07 Partajează Postat Sâmbătă la 23:07 https://www.facebook.com/share/v/1QPzgMG8Uk/ Link spre comentariu
merck Postat Ieri la 13:20 Partajează Postat Ieri la 13:20 Acum 23 ore, ionut120v a spus: Nu cunosc daca pretul la energie face productia in Europa necompetitiva, oare in China cum o fi atit de ieftina, o sponsoriza-o prostimea pe facturi sa fie ieftina pentru industrie? in cazul asta avantaj noi, poporul chinez plateste o parte din pretul produselor, nu avem alta optiune. Pai singur mai sus ai scris: Acum 23 ore, ionut120v a spus: Din pacate sunt doua repere necesare care se fac in China si nu au concurenta in alte locuri, acumulatoare si panouri fotovoltaice. Si asa s-a ajuns la: As of the first quarter of 2024, China's total installed solar photovoltaic (PV) capacity reached approximately 660 gigawatts (GW). China achieved its target of 1,200 GW of combined wind and solar capacity by the end of 2024. Projections indicate that China's installed solar PV capacity is expected to surpass 1,000 GW (1 terawatt) by the end of 2026. E clar acum? Link spre comentariu
franzm Postat Ieri la 21:07 Partajează Postat Ieri la 21:07 China face în timp ce adunaturile de babe din Ioropa bat câmpii si inventeaza fel de fel de piedici în calea fotovoltaicelor si eolienelor. Link spre comentariu
Sharky Postat 14 ore în urmă Partajează Postat 14 ore în urmă Au lasat tesla in regim echivalent cu la relanti peste noapte 12h. https://insideevs.com/news/747694/tesla-model-3-freezing-night/ Rezultatul e ca a papat 35kWh, care in functie de unde ii iei fie te costa cat ar costa un motor diesel care face acelasi lucru, fie cat un motor mare pe benzina, daca acei kwh ii cumperi de la o statie pe bani grei. Acu e drept tesla cu atata sticla e o masina prost izolata. Si nici un diesel de il lasi la relanti atat nu ii faci bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum