Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 4 ore, Sharky a spus:

 

Daca intr o curbă mașina se decide sa sara peste o groapă?

Asta e, o sare și gata... 😀

Link spre comentariu

Chinezăriile vor fi ca si casetofoanele futachi sau bormasinile chinezesti.

 

Multe, la preț mic, cand ai mai mare nevoie de ele te lasa si succes in rezolvarea unei probleme.

 

Vb aici si de multa electronica si module care comunica. Nu merge doar sa reglezi un carburator si sa invarti doua șuruburi.

Deci inca un strat in plus de complexitate.

 

Iar firma va fi de negasit fie din cauza politicii de a da cu flit, fie va falimenta din cauza concurentei acerbe de pe piata chineza.

 

Exact ca la scule vor fi si chestii bune dar la un pret mare si comparativ cu alte marci clasice.

 

Romanul va alege pretul mic apoi se va plange ca s a stricat si n are suport.

Link spre comentariu

Exact!

Acum este etapa de falimentare a producatorilor consacrati de automobile iar dupa, peste 5-10 ani, nu o sa mai ai de unde cumpara o masina in care sa ai si incredere.

Va fi ca si la electronice, mai toate brandname-urile vor fi produce in china la calitate chinezeasca.

Link spre comentariu
Acum 54 minute, sesebe a spus:

Va fi ca si la electronice, mai toate brandname-urile vor fi produce in china la calitate chinezeasca.

business oportunity sa faci electronice bune local pentru clienti locali (eu din asta traiesc de ani buni)

si sa shuntezi brand-urile mari. Trendul aici in IRL e sa nu mai faca prin China multe proiecte care oricum nu-si aveau locul pe acolo dar au fost decizii luate de business people/contabili cu orizont de timp redus nu de ingineri.

Uite ce bine le merge la VW de cand s-au infratit cu China. Le-a mers bine o bucata buna (cam 10-15 ani) acum daca nu se adapteaza la piata actuala o sa moara, o moarte lunga si dureroasa. (sa se uite la Stellantis ca asta-i asteapta si pe ei)

RR

 

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

E frumos să fii dependent de un producator chinez, orice ar face el.

S-a văzut în pandemie ca nici mănuși sau măști nu eram [UE] în stare să asiguram necesarul.

Goana după profit a creat o dependență  care te poate băga în crize de nedescris. 

Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor. 

Link spre comentariu
Acum 22 minute, Alic a spus:

Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor. 

dar nu ne opreste nimeni sa profitam de dependenta asta (asta era argumentul meu de mai sus) 

Citat

Am ajuns în asa hal să depindem de exporturile chineze în majoritatea domeniilor.

pai e vina nostra ca tot votam cu portofelul chestii de prin China. Cumparam componente electronice de pe Ebay/Aliexpres la juma de pret pe care le punem la gunoi ca-s false sau proaste.  

Sunt multe lucruri de calitate din China dar nu mai sunt ieftine deci cand vor fi la paritate lucrurile se vor schimba. Nici autoturismele din China nu mai sunt asa proaste ca s-au mai desteptat si ei, dar nu sunt juma de pret incep sa se apropie cu pasi mici de cele vestice. (diferenta e mare si din cauza CCP - care tot subventioneaza sectorul, dar nici banii lor nu sunt infiniti)

 

Un exemplu bun e la CNC-uri, e o firma care face masini foarte bune entry level in China (SYIL https://titansofcnc.com/collections/syil-machine-tools) dar componentele principale sunt vestice toate (multe sunt optionale) daca configurezi masina numai cu componete vestice ajunge sa coste destul de aproape cu o masina facuta de un brand consacrat din vest.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu

Un singur lucru e cert chinezii nu stiu sa faca coasa manuala, aia din otel forjat, macar coasa nu cumpar de la chinezi.

Din pacate sunt doua repere necesare care se fac in China si nu au concurenta in alte locuri, acumulatoare si panouri fotovoltaice.

 

In Romania exista toate materiile prime pentru a fabrica acumulatore litiu fier fosfat (litiu, grafit, aluminiu, fosfor) intrebarea este daca se pot face la preturi comparabile?

La fel se pot fabrica si acumulatoare sodiu ion.

 

La panouri nu ma pronunt caci producerea siliciului monocristalin este energofaga, dar se pot produce tehnologii thin film gen CIGS, insa si astea mi-au lasat un gust amar, sunt duble la pret in comparatie cu monocristalinele chinezesti desi sunt putin energofage, mai putin de jumate.

Manopera la la thin film e forte redusa sunt sheetinguri laminate, chiar daca se face lipirea si plasarea celulelor manual, personal as putea face la letcon 20 buc in 8 ore in valoare totala de 1000 eur, In China am vazut ca sunt lipite automatizat.

 

 

Nu cunosc  daca pretul la energie face productia in Europa necompetitiva, oare in China cum o fi atit de ieftina, o sponsoriza-o prostimea pe facturi sa fie ieftina pentru industrie? in cazul asta avantaj noi, poporul chinez plateste o parte din pretul produselor, nu avem alta optiune.

 

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
Acum 23 ore, ionut120v a spus:

Nu cunosc  daca pretul la energie face productia in Europa necompetitiva, oare in China cum o fi atit de ieftina, o sponsoriza-o prostimea pe facturi sa fie ieftina pentru industrie? in cazul asta avantaj noi, poporul chinez plateste o parte din pretul produselor, nu avem alta optiune.

Pai singur mai sus ai scris:

Acum 23 ore, ionut120v a spus:

Din pacate sunt doua repere necesare care se fac in China si nu au concurenta in alte locuri, acumulatoare si panouri fotovoltaice.

Si asa s-a ajuns la:

As of the first quarter of 2024, China's total installed solar photovoltaic (PV) capacity reached approximately 660 gigawatts (GW).

China achieved its target of 1,200 GW of combined wind and solar capacity by the end of 2024.

Projections indicate that China's installed solar PV capacity is expected to surpass 1,000 GW (1 terawatt) by the end of 2026.

 

E clar acum? 

 

Link spre comentariu

China face în timp ce adunaturile de babe din Ioropa bat câmpii si inventeaza fel de fel de piedici în calea fotovoltaicelor si eolienelor.

Link spre comentariu

Au lasat tesla in regim echivalent cu la relanti peste noapte 12h.

https://insideevs.com/news/747694/tesla-model-3-freezing-night/

 

Rezultatul e ca a papat 35kWh, care in functie de unde ii iei fie te costa cat ar costa un motor diesel care face acelasi lucru, fie cat un motor mare pe benzina, daca acei kwh ii cumperi de la o statie pe bani grei.

 

Acu e drept tesla cu atata sticla e o masina prost izolata.

 

Si nici un diesel de il lasi la relanti atat nu ii faci bine.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări