ionut120v Postat Decembrie 29, 2024 Partajează Postat Decembrie 29, 2024 Iata ca sunt unii care dau 80k si nu se cunoaste, vreau si eu reteta, daca merge macar 2 ani iau si eu (si sa pun si bani deo parte pentru gume), altfel merge si aia luata cu 700 din piata, (GPL sa nu fiu rau cu natura). Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 29, 2024 Partajează Postat Decembrie 29, 2024 F bine. Banii trebuie sa circule. In rest, asa cum nu evaluezi o boxa dupa db, nu poti evalua zgomotul dupa un simplu numar. Daca ar fi macar o spectrograma... E dezamăgitor ca pe un forum de electronica trebuie sa dezbatem asta. Spune mult despre nivelul real de cunoaștere... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 29, 2024 Partajează Postat Decembrie 29, 2024 Acum 7 ore, Sharky a spus: Geamul e fix langa urechea ta si produce fâsâit care e perceput puternic, desi nu e chiar deranjant. Un geam dublu nu prezintă aceasta problema. E silentios megane 3 daca ai gume bune, dar odata ce sari de 100 120 devine gălăgios. Asta e testul adevărat. Da, urechiometrul e de baza! Numarul ala n-are nici o relevanta, chiar nimic desi e masurata valoarea la 130km/h si cu scule omologat banuiesc, parca pina acum nimeni n-a contestat valorile alea, ma rog, niste amatori aia ce fac masuratori la ADAC... P.S. Megane 3 e pe la 69dB tot la 130km/h.. Link spre comentariu
merck Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 (editat) Daca tu ca inginer crezi ca doua geamuri antifoneaza mai prost decat un geam, daca tu ca inginer crezi ca o masina cu un coeficient aerodinamic foarte bun, va produce mai mult zgomot decat balena de EQE, pasteeaza aceasta convingere pentru tine si nu te fa de ras in fata altora. ADAC cu ceva ani in urma a fost prins cu mata in sac la testele pentru anvelope cand ani in sir Continental iesea pe primul loc. Nemtii au tot interesul sa denigreze Tesla! Tesla i-a spart feng shuiul nemtilor la bulectrice si acum vine randul chinezilor care i-o trage inclusiv Teslei. Ca un test pt zgomot sa fie corect ambele masini trebuie sa aiba aceleasi pneuri nu pui pneuri silentioase pe EQE si pneuri de iarna pe Tesla. Te intreb iar ca inginer:aceeasi marca de pneuri produce acelasi zgomot si daca pneul are latimea 235 si daca are latimea 255? Tesla foloseste 235, EQE folosesre 255. Cand nu stii detalii te duci usor dupa fenta si inghiti galusca ADAC, dar mergi si fa un test cu un EQE si cu o Tesla si te convingi singur de realitate. Eu la EQE nici nu am putut face test ca nu aveau EQE pentru test. Am mai zis: Tesla ofera din start scaune electrice, reglare volan electrica, acoperis panoramic (@Sharky cred ca este si atermic deci vara e mai bun decat negrul sau griul inchis de la EQE). La Tesla culoarea de baza este alba, la EQE este neagra, deci ce masina va fierbe vara? Eu am un gri foarte inchis deci vara va fi "racoare" la interior. Editat Decembrie 30, 2024 de merck Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 (editat) Eu unu am incredere in aparatura de masura, in sonometru mai mult decit in urechiometru iar la EQE in acel active noise cancellation mai mult decit in geamul dublu. Despre anvelope daca deschideti acele .pdf-uri veti vedea care sint si in mod standard se testeaza cu anvelopele de vara. P.S totusi sinteti sigur ca EQE n-are si el sticla izolata acustic? Editat Decembrie 30, 2024 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Nu va mai ascundeti dupa cifre. Cifrele sunt una, perceptia e alta. Vezi curbele F-M daca tot vreti cifre si date reale. Macar de masurau in phon (foni). Eu am circulat cu renault megane. Am circulat si cu tesla. Am circulat si cu clio 2024 hibrid, nou. Cand iei viteza apar zgomotele din geam. Ia fa si tu asta si mai discutam dupa. Acel microfon ce masoara sunetul masoara dintr-un singur punct. N-am idee care. Eu pana acum am antifonat 3 masini. Masuratul de dB nu are nici o legatura cu perceptia despre cat de deranjant e sunetul. Sunt sunete care sunt deranjante la intensitate mica, altele mai putin deranjante la o intensitate mai mare. Basca sunt sunete care existau inainte de antifonare dar nu erau deranjante datorita unui echilibru bine ales de producator. Asadar ai redus intensitatea dupa antifonare pe anumite zgomote, acum ai alte sunete care fie vin dintr-o parte sau nu mai sunt mascate sunetele elimina anterior. Si ghici ce, pe masura ce iei viteza aceste sunete care nu le-ai eliminat devin enervante. e.g. o musca intr-o camera linistita te trezeste. O musca cu fereastra dechisa la malul marii cand se sparg valurile nu te deranjeaza absolut deloc, desi intensitatea sonora e mai mare. Deci db mai putini dar deranjanti vs dB mai multi dar suportabili/placuti. Daca tu toate astea le reduci la o singura cifra e clar ca iti scapa din vedere adevarata problema. De asta spun ca nu e asa simplu precum crezi. Mai ales daca n-ai circulat cu masinile alea, doar ai incredere in niste cifre...good luck! Macar de erau niste spectrograme... Merck, poate sa fie atermic, putin ma intereseza, n-ai o prelata simti ca iti firbe capul. Am condus primavara acea masina! Ma deranja soarele! Asta ca sa nu zic de capitolul izolatie termica. Cata caldura/frig pierzi pe acolo. la Eqe presupun ca au pus o prelata/panou, ca la orice masina cu trapa, nu saracie de Tesla. Oricum toata trapa aia mi se pare o porcarie inutila, de ochii lumii. Ia mai bine spune-ne despre active noise cancelation despre care il lauda colegul Ion. Nu de alta dar tu vezi realitatea, nu citesti niste brosuri ca sa te dai rotund. E capabil noise cancelation sa elimine fasaitul din geam? sau fasaitul/zgomotuld e roti care il fac masinile care trec pe langa tine? Eu tind sa cred ca noise cancelation e valabil doar pt frecvente joase. Si oricine care stie cate ceva despre asta stie ca geamul opreste destul de bine frecventele joase, dar inaltele trec prin el ca prin branza, in caz ca nu e geam dublu! Bine, pt asta trebuie sa fi mers cu asa ceva... Ce ii lipseste la Tesla e antifonarea suficienta a zgomotului de roti. Acel zgomot are prea multe medii in el. Asadar clar tabla nu e bine antifonata. Dar acest lucru se poate rezolva usor. In schimb un geam dublu e mai greu de procurat. De motor nu mai zic cat e de silentios. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 (editat) Acum 15 minute, Sharky a spus: Nu va mai ascundeti dupa cifre. Cifrele sunt una, perceptia e alta. Vezi curbele F-M daca tot vreti cifre si date reale. Eu am circulat cu renault megane. Am circulat si cu tesla. Ia fa si tu asta si mai discutam dupa. Acel microfon ce masoara sunetul masoara dintr-un singur punct. N-am idee care. Acele sonometre au si curba de masura ponderata conform auzului. Se folosesc curent in masuratori de nivel acustic la nivelul posturilor de munca pentru a se incadra nivelul zgomotului in normele SSM... Am circulat cu Tesla md 3 din 2019 sau 2020 si cu Megane 4 2021, in nici un caz nu simti diferenta de zgomot in favoarea Tesla...ca si comoditate mai repede o spensie neadecvata drmurilor noastre la Tesla. ADAC pozitioneaza acel "microfon" in mijlocul masinii la nivelul capului, la toate masinile. Cu asa ceva am mers: https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/AT5850_Tesla_Model_3_Long_Range_AWD/Tesla_Model_3_Long_Range_AWD.pdf Editat Decembrie 30, 2024 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
Tavi Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Daca ati observat la anvelopele premium , nivelul de zgomot s-a modificat in mod semnificativ Daca acum 6 ani multe aveau 68 - 69 dB , variantele mai noi de la acelasi model au acum 71 - 72dB E greu de crezut ca nu au reusit sa mai pastreze acelasi nivel , mai degraba au fost prinsi cu mata-n sac si au fost nevoiti sa declare valorile corecte Link spre comentariu
franzm Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 La 28.12.2024 la 19:03, merck a spus: A doua oara in viata am evitat sa cumpar TESLA si am luat din nou teapa! TESLA is the best of the best!!! LA bani putini ofera ce altii nu vor oferi in veci si in pururi! De data asta am luat teapa cu MERCEDES!!! Sunt "fericitul" posesor al unui Mercedes EQE 350 Luxury Line. Am dat 75903 euro pe o masina care in primii 15 km mi-a afisat in bord "Active Emergency Stop Assist currently unavailable See owner's manual". A doua zi m-a fericit de doua ori cu acelasi mesaj dupa care un mesaj nou: "Active Emergency Stop Assist inoperative". Din prima zi in viraje sau in sens giratoriu auzeam un zgomot ca si cum cineva trece cu masina peste un capac de canal care face zgomot. Initial nu am realizat, dar apoi am zis: stai Bobitza ca nu-s atatea canale din astea care sa faca asa urat, deci buba este la masina mea. Pe 26 decembrie am condus-o ultima data, ca ... abia am reusit sa o inchid!!! Abia a 7-a oara tinand butonul de inchis apasat am reusit sa inchid geamul. De peste 5 ori am repetat procedura aia de recalibrare si nici un rezultat. Initial am semnat pentru un Mercedes EQE 350+ Long Range Business Line la 70k, dar idiotul ala din reprezentanta habar nu avea ce vindea si dupa ce i-am aratat ca este ..... si dupa o cearta cu seful lui a trebuit sa aleg o alta masina de pe stoc (evident una mai scumpa). Si asta noua avea tot una din hibele Long Range-ului: fabricata in 10 octombrie 2023, numai ca la asta, cireasta de pe tort, in VIN a 10 cifra era R adica fabricat in 2024. Deci tura asta mi-a tras-o fabrica. In ziua cand am luat-o ma duc direct la primul pneu si vad DOT=1123 si il intreb pe ala: sparg niste geamuri pe aici ca sa imi treaca furia sau cum fac? Pai ala zice: de ce, doar este produsa in 2024! Ii zic: da-mi certificatul de conformitate! Cand se uita ... scria frumos 10 octombrie 2023. Imi zice: poate este altceva data asta si nu-i data fabricatiei (certificatul vine in germana). Scot telefonul si ii traduc si ala se uita la mine ca la masini botite! Asa ca m-am ales cu una mare teapa : masina veche de 14 luni si ceva! A doua zi cand au aparut din nou mesajele am incercat sa ii sun si nu raspundea nimeni, am scris e-mail si nici un raspuns. Astept sa vina 3-4 ianuarie si ma duc peste ei! Asa masina de rahat n-am pomenit in viata mea! Am zis sa nu fac jocul chinezilor si sa cumpar Made in UE si am luat mUE! IN VIATA VIETII MELE NU MAI CUMPAR MASINA NEMTEASCA!!! Deutsche Qualität = Scheiße 1. De ce ati acceptat altceva decât ceea ce ati comandat? 2. Cine v-a bagat pe gât a doua masina, nemtii sau haiducii de la "reprezentanta"? (Au facut si ei un ban cinstit ca o asemenea masina o iei în mod normal cu un discont substantial.) 3. Cine a adaptat masina model SUA la cerintele europene? Americanii sau Dorel de la reprezentanta? . . . n. Nu ati luat mUE ci mu ie autentica româneasca. O asemenea masina se ia direct din Alemania. Te lingeau aia si la koor, numai s-o iei. n+1. Ce reprezentanta a fost aia, Mercedes Benz sau Daimler Trucks? Ca mai nou s-au scindat si unii nu mai acces la bazele de date ale celorlalti. 2 Link spre comentariu
roadrunner Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Acum 44 minute, franzm a spus: 1. De ce ati acceptat altceva decât ceea ce ati comandat? 2. Cine v-a bagat pe gât a doua masina, nemtii sau haiducii de la "reprezentanta"? (Au facut si ei un ban cinstit ca o asemenea masina o iei în mod normal cu un discont substantial.) 3. Cine a adaptat masina model SUA la cerintele europene? Americanii sau Dorel de la reprezentanta? . . . n. Nu ati luat mUE ci mu ie autentica româneasca. O asemenea masina se ia direct din Alemania. Te lingeau aia si la koor, numai s-o iei. asta merge mai bine la Topicul "Cine este vinovatul". RR Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Acum 2 ore, Ion_Bumbu a spus: Am circulat cu Tesla md 3 din 2019 sau 2020 si cu Megane 4 2021, in nici un caz nu simti diferenta de zgomot in favoarea Tesla...ca si comoditate mai repede o spensie neadecvata drmurilor noastre la Tesla. Tesla respectiva nu este cu geamuri duble si este mult mai prost antifonata ca ultimul model aparut la inceputul anului curent! Deci am avut dreptate cand am scris ca n-ati circulat cu masina! Cred ca s-a scris de n-ori termenul de geamuri duble ceea ce implica ultimul model, nu generatia anterioara care este slaba la capitolul antifonare! Modelul standard 3 2024, cel condus de mine are o suspensie f moale. E o barca in toata regula. Am mai condus performance, modelul vechi, e intr-adevar mai rigid, cam ca si un bmw, dar tot greoi se simte la viraje. Deci n-au facut o treaba prea buna. Ca tot s-a adus vorba de anvelope si acolo e cu cantec. dB nu iit garanteaza prea multe. Doua gume, ambele de 70dB suna diferit in functie de masina, axa pe care le pui si bineinteles presiunea din ele. De exemplu pe mercedesul meu antifonat pe spate pot pune orice, nu va fi diferenta. Chiar si niste gume zgomotoase precum hankook k125 pe spate vor fi mute. Pe un 211 de fabrica, neantifonat va fi jale cu ele. Un e60 sau un e39 fiind puternic antifonat in spate nu prea conteaza ce gume pui. Pe fata in schimb am nevoie de geamuri duble ca sa acopar zgomotul/fasaiala provocata de gumele rele. Suna ca un fasait de vant, dar de fapt e generat de roata pt ca dispare imediat cum dai de un petec asfalt neted. In schimb daca pun un GY asymetric 6 (atentie 6 si nu 5 sau 3!!!!) pe fata e liniste, zgomotul ca de vant genrat de asfalt dispare! Totodata acest zgomot nu se simte cand am mutat rotile galagioase (hankook k125) pe fata la un w140 care are geamuri duble. La fel cand am acoperit geamurile de la 211 cu pasla densa, pt un scurt test demonstrativ. Simt clar ca acel zgomot intra prin sticla. Sa imi explice vreun "expert" cum poti vedea asta dintr-o simpla cifra: 69 dB (GY asym 6) vs 71dB (HK k125 simetric). Sunt doar 2dB diferenta! Ca sa nu zic si de diferenta de tonalitate, HK avand o vajaiala mai ascutita, ca de cutie de viteze de autobuz vechi cand e pus pe o masina prost antifonata. De asta spun, una e cand citesti prospecte, alta e cand te implici si faci treaba calumea cu spectrograme. Cifrele astea sunt pt SSM, cumparatori nepriceputi si alti bagatori de seama care se ascund dupa ele. Oamenii aia fac rapoarte de ochii lumii, invart cifre, nu pun mana sa faca ceva real. Testul real e altul, se face cu analize spectrale in diverse zone, uniformizarea directiilor din care vine zgomotul, ideal sa vina in mod egal din toate partile, ca sa nu il pot localiza, etc etc. Ca si la boxe, cand alegi un difuzor parametri, graficele sunt doar punctul de pornire, nu vreo garantie ca o sa si iasa ceva ok. Realitatea e mult mai perversa. Cine a lucrat...stie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Domnule, eu am spus cu ce masina am fost nu povesti cu pesti ca urechiometrul e mai bun decit un sonometru. La fel, ati luat-o cu geamurile "acustice" de la Tesla de parca EQE n-ar avea! Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Dle merc, are eqe geamuri duble? Auzi fasaitul masinilor din contra sens? Ion, nu mai dezvolta. Mi am dat seama care e nivelul de cunoaștere in această problema. Fa o tura cu o masina cu geamuri duble si te convingi. Diferența dintre noi e ca tu vb din specificații, care nici macar nu le corelezi cu mașinile aflate in discutie, in timp ce eu unul macar am condus tesla aia si stiu la ce elemente sa fiu atent. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Dap, eu sint lamurit cind valorile masurate cu un sonometru n-au nici o relevanta fata de urechiometru. Astia sintem, cu astia defilam, ca sa ne iasa ideea aruncam orice masuratori deoparte, autofilie ce mai! Ca idee, vedeti cam ce valori au masurat amatorii aia de la ADAC la Tesla 3 din 2019 fata de astea noi. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 30, 2024 Partajează Postat Decembrie 30, 2024 Pana una alta noi conducem mașinile alea despre care discutam. Tu te uiti prin prospecte. Plus inca nu intelegi ca modelul 2024 e mai bine antifonat, iar cel anterior, adica cel din prospectul tau, sta cam prost la acest capitol. Baga rezultatele de la noul model 3, daca tot iti plac cifrele. Ma rog. Cu greu te edifici si tu ... Trebuie doar sa lasi orgoliul laoparte. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum