Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 6 ore, Sharky a spus:

https://www.theverge.com/2024/12/26/24329874/hertz-ev-tesla-email-sales-offers

 

La cat de bune sunt, au constatat ca decat sa le inchirieze, mai bine le vand.

A doua oara in viata am evitat sa cumpar TESLA si am luat din nou teapa!

TESLA is the best of the best!!! LA bani putini ofera ce altii nu vor oferi in veci si in pururi!

De data asta am luat teapa cu MERCEDES!!!

Sunt "fericitul" posesor al unui Mercedes EQE 350 Luxury Line. Am dat 75903 euro pe o masina care in primii 15 km mi-a afisat in bord "Active Emergency Stop Assist currently unavailable See owner's manual". A doua zi m-a fericit de doua ori cu acelasi mesaj dupa care un mesaj nou: "Active Emergency Stop Assist inoperative".

Din prima zi in viraje sau in sens giratoriu auzeam un zgomot ca si cum cineva trece cu masina peste un capac de canal care face zgomot. Initial nu am realizat, dar apoi am zis: stai Bobitza ca nu-s atatea canale din astea care sa faca asa urat, deci buba este la masina mea.

Pe 26 decembrie am condus-o ultima data, ca ... abia am reusit sa o inchid!!! 

Screenshot-2024-12-28-at-18-30-01.png

Abia a 7-a oara tinand butonul de inchis apasat am reusit sa inchid geamul.

 

Screenshot-2024-12-28-at-18-31-03.png

De peste 5 ori am repetat procedura aia de recalibrare si nici un rezultat. 

 

Initial am semnat pentru un Mercedes EQE 350+ Long Range Business Line la 70k, dar idiotul ala din reprezentanta habar nu avea ce vindea si dupa ce i-am aratat ca este ..... si dupa o cearta cu seful lui a trebuit sa aleg o alta masina de pe stoc (evident una mai scumpa). 

Si asta noua avea tot una din hibele Long Range-ului: fabricata in 10 octombrie 2023, numai ca la asta, cireasta de pe tort, in VIN a 10 cifra era R adica fabricat in 2024. Deci tura asta mi-a tras-o fabrica. In ziua cand am luat-o ma duc direct la primul pneu si vad DOT=1123 si il intreb pe ala: sparg niste geamuri pe aici ca sa imi treaca furia sau cum fac? Pai ala zice: de ce, doar este produsa in 2024! Ii zic: da-mi certificatul de conformitate! Cand se uita ... scria frumos 10 octombrie 2023. Imi zice: poate este altceva data asta si nu-i data fabricatiei (certificatul vine in germana). Scot telefonul si ii traduc si ala se uita la mine ca la masini botite! Asa ca m-am ales cu una mare teapa masina veche de 14 luni si ceva!

 

A doua zi cand au aparut din nou mesajele am incercat sa ii sun si nu raspundea nimeni, am scris e-mail si nici un raspuns. Astept sa vina 3-4 ianuarie si ma duc peste ei! 

Asa masina de rahat n-am pomenit in viata mea! Am zis sa nu fac jocul chinezilor si sa cumpar Made in UE si am luat mUE!

 

IN VIATA VIETII MELE NU MAI CUMPAR MASINA NEMTEASCA!!!

Deutsche Qualität = Scheiße

 

 

 

Editat de merck
Link spre comentariu

German reliability testing of late-model electric vehicles (EVs) has revealed the Tesla Model 3 is the country’s worst performer, with a significant number of such models failing their first inspection after three years on the road.

In the report, it was found 14.2 per cent of Model 3s failed the first inspection after three years with “significant defects” to suspension and braking components.

Moreover, in the ranking of 111 models, including combustion-powered vehicles, tested in the two- to three-year age group, the Model 3 placed last.

Link spre comentariu

cele 999 buc de masini electrice NIO Limited Edition au trecut in numai 12 ore...

cei care nu au apucat ,au facut reclamatie...dar asta este farmecul editiei limitate ,ca nu fac mai multe....totusi datorita interesului ,imediat in martie 2025 va fi la vanzare o varianta premium  ET9 ,arhitectura pe 900 volti ,707 CP,autonomie 650km...deja este lista de asteptare....

Link spre comentariu

No vezi , de aia nu luam noi EQE , acum te-ai invatat si tu minte

Masina mea nu da nicio eroare , azi a aratat ceva ciudat la nr de km gen 333.333 dar nu face probleme ca astea cu 1 sau 2 cifre

Oricum nu stiu cum te poti urca intr-o Tesla dupa ce cobori in EQE dar na , cand se strica masina mergem si pe jos

 

 

Link spre comentariu

Pai daca era in stoc tu nu poti verifica?

Nu merge vin decoder?

 Sau te referi la stoc ca si livrare rapida.

 

Ce sa zic. Macar arata mai bine ca tesla. Sper ca e și antifonata.

Ca ultimul tesla model 3 cu geamuri duble e f bun.

 

Dar totusi nu se compara cu un Mercedes la interior.

 

Hai ca nu e dracu chiar asa de negru. Le rezolvi tu.

 

La masina noua oricun ti o iei de la devalorizare. Ca ai s au n ai probleme....

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Sharky a spus:

Pai daca era in stoc tu nu poti verifica?

Nu merge vin decoder?

 Sau te referi la stoc ca si livrare rapida.

Acum la Mercedes, o masina pe stoc inseamna o masina aflata undeva la dracu' in praznic si care vine in 3 saptamani.

Cand semnezi bonul de comanda nu apare VIN-ul ci doar optiunile pe care trebuie sa le aiba masina. Eu in prima faza nu am avut VIN-ul dar am cerut ca masina sa fie din 2024 si cu scaunele electrice. Boul ala habar nu avea ca a 10 litera din VIN reprezinta anul fabricatiei si masina nu avea R ci P in VIN si in plus scaunele nu erau electrice. Normal trebuia sa anulez bonul de comanda si sa caut un avocat (pentru ca ei deja odata ce au o semnatura nu accepta sa nu iti bage pe gat o masina).

Deci livrare rapida nu o pot numi pentru ca masina vine in 3 saptamani, pe net apare dupa primele 3 litere/cifre ca masina este produsa in US si nu in Germany.

Acum 3 ore, Sharky a spus:

Ce sa zic. Macar arata mai bine ca tesla. Sper ca e și antifonata.

Ca ultimul tesla model 3 cu geamuri duble e f bun.

Tesla cu 2 geamuri da ceata la antifonare la Mercedes care nu are decat un singur geam.

Ca aspect din exterior, arata fix ca o balena. Are 292 cp la 2.5 tone, deci Tesla cu un singur motor ii da ceata fara drept de apel!

In plus la Tesla (care la fel ca si Mercedes-ul) chiar daca are oglinzile mici, macar iti afiseaza de display-ul din mijloc cand semnalizezi o imagine din spate si in partea stanga sau dreapta imaginea din lateral, deci practic nu exista unghi mort si nu ai nevoie sa te uiti in oglinzi. La Mercedes, noroc ca am avertizorul ala in oglinda de unghi mort care de multe ori mai ajuta. Zic ca de multe ori pentru ca daca vrei sa intri pe autostrada si se intampla ca fix in unghiul mort sa ai masina nu este detectata (am patit-o de doua ori pana acum).

Deci si la acest capitol Tesla ii da ceata. 

 

Singurul plus este intradevar interiorul, dar numai pentru asta sa dai atata banet in plus e clar ca nu merita. 

 

Sa stii ca sotia mea a facut drive testul cu Tesla si dupa 3-4 folosiri a butoanelor de semnalizare a zis ca este mai bine asa, pentru ca daca semnalizezi de exemplu dreapta si ocolesti o groapa tragand un pic de volan stanga, semnalizarea ramane, la astea clasice cu manete nu.

 

Tesla este clar ca a luat multe de la Mercedes, dar totusi a rezolvat anumite chestii: nu mai ai porcaria aia de maneta/schimbator de viteze in dreapta volanului, oglinzile mici le-au rezolvat prin camerele care afiseaza pe display, au pus geamuri duble la usi si nu mai are senzori de parcare ci foloseste camerele. Eu chiar m-am uitat la bara din fata la Tesla si i-am zis sotiei: ce zgarciobi, nu au pus senzori de parcare. Dar cand ne-am intors, la parcare cand a intrat cu fata, avea o bordura inalta si am vazut ca pe ecran ca a aparut desenata masina si a inceput sa beep-aie si apoi s-a facut un pic rosu partea din fata a masinii pe display semn ca mai aveam 20-25cm. Am ramas uimit si placut impresionat. Se pare ca baietii rezolva totul acum din camere si procesare video. 

 

Mercedes-ul are protectie 360 de grade (in caz ca este lovita inregistreaza video pentru ca are camere in spate, fata si oglinzi) dar la depasiri nu sunt folosite camerele din oglinzi si in fata si in spate are senzori pe langa imagine. 

 

Acum 3 ore, Sharky a spus:

La masina noua oricun ti o iei de la devalorizare. Ca ai s au n ai probleme....

 Bulectrica este clar consumabila. Devalorizarea este foarte mare cu fiecare an care trece (chiar si cele de stoc daca nu sunt vandute in anul respectiv de dealer le reduce cu un 4500-5000 euro), insa totusi te astepti sa o poti folosi nu sa vizitezi service-ul lunar sau poate saptamanal. 

 

P.S. Eu acum am ezitat sa cumpar Tesla doar pentru ca in conditiile de garantie de pe site apare scris ca daca masina sta in soare nu mai ai garantie (am sa caut si am sa pun exact textul). Deci daca iti ia foc Tesla ei se pot spala pe maini cu acea clauza.  Se vede clar ca garantia este facuta de un avocat american si stiu ca nu ai sanse pe cale juridica in fata lor. 

Link spre comentariu
Acum 10 ore, Усилитель a spus:

German reliability testing of late-model electric vehicles (EVs) has revealed the Tesla Model 3 is the country’s worst performer, with a significant number of such models failing their first inspection after three years on the road.

In the report, it was found 14.2 per cent of Model 3s failed the first inspection after three years with “significant defects” to suspension and braking components.

Moreover, in the ranking of 111 models, including combustion-powered vehicles, tested in the two- to three-year age group, the Model 3 placed last.

Niste cacaciosi care se oftica la maxim din cauza concurentei Tesla. La Tesla toate masinile au scaune electrice, volan reglabil electrix, acoperis panoramic, performante de neegalat.

In plus se plang ca nu isi vand petardele:

https://piataauto.md/Stiri/2024/12/In-timp-ce-alti-producatori-germani-inchid-fabrici-concediaza-plang-vanzari-modele-electrice-BMW-marcheaza-recorduri-productie-masini-electrice/

Link spre comentariu
Acum 14 ore, Усилитель a spus:

 

In the report, it was found 14.2 per cent of Model 3s failed the first inspection after three years with “significant defects” to suspension and braking components.

 

La frinare e clasica problema la EV-uri din cauza frinarii regenerative, discurile sint putin folosite si ajung sa frineze inegal din cauza coroziunii.

Cu elemente de suspensie la Tesla a fost o problema mai demult, la fel au aparut probleme si la rulmentii rotilor.

 

Link spre comentariu

Merck, exagerezi ca esti ofticat.

 

Panoramicul de la tesla n are o prelata. Vara iti fierb creierii.

 

Geamul dublu reduce clar zgomotul, dar ai zgomot de roti cam mare fata de alte masini scumpe. Tonalitatea e de tabla neantifonata suficient.

N am idee cum e mercu bulectric dar g30 e silent legat de zgomotul de rulare al rotilor.

 

Maneta de schimbator la volan e f utila eu vreau ceva facil nu sa mangai ecranul ca sa dau cu spatele.

Idem si butonul de volum.

Idem gurile de ventilație, vreau sa le inchid fizic. Nu sa umblu prin o mie de meniuri in timp ce conduc.

 

Semnalizarea, normal ca e usor cand iei o curba simpla, dar cand esti in sens ce faci?

O maneta poate fi mai usor agatata decât un buton care doar cu degetul mare poate fi apasat.

 

Mai lipsește volanul taiat ca in filmele cu batman si roata patrata.

 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, merck a spus:

Tesla cu 2 geamuri da ceata la antifonare la Mercedes care nu are decat un singur geam.

 

Valabil doar daca in Tesla folositi si dopuri in urechi, altfel la 130km/h in Mercedes aveti 63.3 dB zgomot, la Tesla spre 66dB.

https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/at6236-mercedes-benz-eqe-350/mercedes-benz-eqe-350.pdf

Tesla 3 aia cu geamuri duble din 2023

https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/AT6375_tesla-model-3/tesla-model-3.pdf

 

66,2 dB vs 67dB la o masina la jumatate de pret sau 66,1dB la versiunea din 2024.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/tesla/tesla-model-3/

Un jaf de Megane cu 67dB...din 2019.

https://assets.adac.de/image/upload/Autodatenbank/Autotest/AT5810_Renault_Mégane_TCe_140_GPF_Bose_Edition/Renault_Mégane_TCe_140_GPF_Bose_Edition.pdf

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Terminati cu decibelii ca nu sunt relevanti.

Sunt o valoare totala, cuprinde multe.

 

Geamul e fix langa urechea ta si produce fâsâit care e perceput puternic, desi nu e chiar deranjant.

Un geam dublu nu prezintă aceasta problema.

 

In schimb in tesla huruie rotile cam tare daca e sa compari cu o seria 5 noua. Aici se mai putea lucra.

Avea gume michelin, masina era noua vreo mie km.

 

Megane nu are nici o legatura. Sa nu aberam. E silentios megane 3 daca ai gume bune, dar odata ce sari de 100 120 devine gălăgios.

Asta e testul adevărat.

Link spre comentariu
Acum 18 minute, Sharky a spus:

Terminati cu decibelii ca nu sunt relevanti.

Sunt o valoare totala, cuprinde multe.

 

 

Totala linie de gindire, urechea e de baza, aparatura e un nimic, dB-lul, decilitrul, Voltul, Wattul  tot un drak! nu mai conteaza!

:rade:

 

Si da, masina ieftina isi are rolul ei, ieftina si-si face treaba insa nu gidila egoul posesorului

Si apropo de gume, nu-s decit alea din echiparea originala...scrie in doc!

Reifengröße Testwagen 205/50 R17 93V
Reifenmarke Testwagen Michelin Primacy 3

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări