Усилитель Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 https://www.facebook.com/watch/?v=8153505088094975&rdid=Ujv1XJ6I5gZDBpTf Link spre comentariu
DjOhms Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 (editat) Acum 12 ore, merck a spus: Pot da detalii + dovezi in privat pe mesageria privata. Eu inca am doua masini de la bavarezi Una o am de peste 10 ani. Alta de 3.. Ai putea in linii mari (sa nu iti iau prea mult din timp) sa spui in privat ce probleme ti-au pus ultima masina luata de la bmw? Multumesc. Editat Octombrie 14, 2024 de DjOhms Link spre comentariu
DjOhms Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 (editat) Acum 13 ore, merck a spus: La noi in UE nu avem ocazia sa vedem adevarul , dar se poate vedea peste balta de exemplu, in industria aviatica cam unde s-a ajuns in prezent: Situatia este similara peste tot si in toate domeniile. Patronatul in opinia mea a devenit prea hapsan si zgarciob. Imi permit sa atentionez printr-o parere personala? Europa neffiind la fel de "eficienta" in a folosi piata de munca, oamenii capabili de munca in folosul patronatului, ca de patronat vorbim.. are de suferit prin comparatie cu, ce se intampla peste Ocean.. si in UK.. SUA va dicta in viitor...pentru ca Europa e prea socialista.. Iar asta e trist. Adica ca sa fiu mai direct as spune ca se poate vedea cum, ce, castiga un angajat care e protejat de Sindicatele ce poate negocia cu patronatul.. Pe cand in SUA sau Anglia aceleasi Sindicate.. care ar trebui dar nu reusesc in totalitate(si de multe ori reusesc sa apere, protejeze angajatul de pretentia patronului..) sa protejeze drepturile omului fata de munca prestata, in acele tari.. Sindicatele in cele doua tari mentionate, aduna doar firimituri cazute de la masa celor care invart lumea prin proiectele de anvergura, tehnologic avansate.. in care lucratorului specialistului ii este extrem de rational calculata eficienta.. Ca sa inchei sa nu dau impresia ca nu mi-am spus exact parerea - totul, tendintele pe piata muncii se reflecta in cat de mult este protejat angajatul de puterea de decizie a patronului! Cum se vede asta? Prin puterea Sindicatelor in negocieri si penalitati aplicate drepturilor.. ca proces al muncii prestate pentru un salariu decent. Sa nu uit, zic asta pentru ca sunt un socialist convins. Am trecut de varsta cand puterea personala credeam ca e nelimitata. A fost folosita de unii in trecut.. pe bani (prea) putini. Editat Octombrie 14, 2024 de DjOhms Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 (editat) Acum 2 ore, DjOhms a spus: Eu inca am doua masini de la bavarezi Una o am de peste 10 ani. Alta de 3.. Cea de 3 ani ai luat-o de noua? Masina este un BMW (G20) 330e (hybrid plug-in) luata de noua din reprezentanta in 2021 (am zis sa sparg niste bani daca tot era pandemie si nu stiam ce va fi in viitor): - senzorii de parcare de pe fata se vad mai sus (si asta la cateva luni dupa ce am luat masina) - senzorii de parcare de pe spate nu se activeaza tot timpul (pe imaginea de la rear camera trebuie sa apara patratele verzi, apoi portocali, apoi rosii care indica distanta fata cel mai apropiat punct din spate) asta am observat dupa un an si ceva. - cutia de viteze automata din prima la o oprire intr-o intersectie sau o trecere de pietoni unde stai un pic, cu piciorul pe pedala de frana simteam ca la cateva secunde masina zvacneste/tinde sa plece inainte (s-a rezolvat abia dupa un an si ceva cu un update de software). - Driving Assistant este o gluma proasta, merge cand vrea el nu tot timpul . Daca masina din fata nu calca frana nu o detecteaza. Pietonii ii detecteaza 1 din 3. - in rampa de doua ori am filmare cum masina aluneca in spate, ca am ajuns sa caut locuri de parcare doar pe loc drept incalzirea iarna cand nu merge pe motorul termic (deci in oras, ca motorul termic pleaca de la viteza de 110-115km sau cand bateria este complet descarcata). Si nu am folosit incalzirea masinii inainte de plecare decat de 6-7 ori in total! Pe forum e plin de alti useri care au aceasta problema. ⁃ la urma las cireasa de pe tort: in mod hybrid, daca intru pe autostrada, ma incadrez pe banda 1, ma asigur, semnalizez apoi dau sa intru pe banda 2, cand intru cu aproape o treime din masina pe banda 2 masina nu mai accelereaza timp de cateva secunde bune!!! desi pedala este la fund (si asta o face cand i se scoala masini, nu tot timpul, deci sunt la mila ei). Bateria incarcata peste 50%. Am patit asta de 2 ori (o data pe ploaie si cel de pe banda 2 m-a claxonat si injurat in draci dar ... avea dreptate). A trebuit sa vad cum evit situatia asta periculoasa si deja cand sunt pe banda de intrare pe autostrada apas pe butonul de reincarcarea bateriei si astfel porneste motorul termic (mai este si varianta sa apas pe butonul sport, dar cand e frig afara si am rulat doar pe motorul electric, ungerea ii precara in primele secunde si duce la uzura motorului). Luna asta pe 7 octombrie m-am intors din Dubai dupa un sejur de 15 zile, timp in care m-am relaxat si am uitat efectiv de porcaria ca trebuie sa apas butonul de incarcare a bateriei si era sa fac iar accident (al 3-lea). Am tras o injuratura si zilele trecute am contactat un dealer Tesla, sa vad la buy back daca imi da macar 25k pe masina (are doar 53.000km in bord) si ma despart fara regret (pierd 30k, masina avand pret de catalog de 60k si am avut o reducere de cateva mii de euro). Am bifat hybrid plug-in, pentru mine a fost un fiasco => trec la bulectrica cand primesc un pret de buy back decent. P.S. Banuiesc ca bavarezii au folosit doar componente automotive . Editat Octombrie 14, 2024 de merck Link spre comentariu
DjOhms Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 (editat) Acum 22 minute, merck a spus: apoi dau sa intru pe banda 2, cand intru cu aproape o treime din masina pe banda 2 masina nu mai accelereaza timp de cateva secunde bune!!! desi pedala este la fund (si asta o face cand i se scoala masini, nu tot timpul, deci sunt la mila ei). Bateria incarcata peste 50%. Am patit asta de 2 ori Da, din ce descrii e clar ca vina e la bmw. Macar daca ti-ar spune inainte de manevre ce solicita resursele ca puterea e limitata datorita descarcarii bateriei.. sau ceva de genul asta pentru modul sport si doar pe baterie.. E o situatie grava cand te astepti sa poti sa faci o manevra si n-ai de unde. Nu, e un X1 luat cu 89k km in bord. Iar senzorii.. mama lor de senzori daca nici pe aia nu ii poate declara morti si sa fie schimbati.. la ce pana .. mai faci hybrid.. Eu vroiam sa trec la hybrid dupa ce ma satur, daca ma satur de puturoasa Euro 4 diesel.. dar mai aman.. ca vad ca fac experimente pe noi. Si da, ai dreptate daca mai tii sau revii la hybrid menajeaza termicul ca porniri in ture mari ii scurteaza mult viata. Nu stiu, dar daca as avea hybrid probabil doar in oras as merge pe baterie. La drumuri lungi pe baterie doar cand bateria e incarcata si descarcata pana in 50% sa nu patesc ce tocmai am inteles de la tine. X1 are EcoPro si e de doar 2 litri si "natural" nu fac depasiri sau schimb benzi la limita ca stiu ca in EcoPro e lenesa pur simplu.. Unii zic ca kick down face ca motorul sa treaca in alt mod dar nu am incercat si pentru mine e riscant sa o fac camd situatia o cere. Asa, ca o las dupa modul in care e.. si ma adaptez. Sau schimb modul inainte de ce vreai.. Dar hai sa nu rapim topicul electric.. Editat Octombrie 14, 2024 de DjOhms Rearanjare text Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 https://www.facebook.com/reel/1748768199210647 Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 Cam asta e treaba cu China. Multa datorie, multe finantari de la guvern, multa supraproducție la panouri si masini bulectrice. Salveaza planeta? In nici un caz. Vor produce calitate? Ma îndoiesc. Vor faulta economia europeana? Probabil. Va câștiga cineva de pe urma asta? Probabil elitele chineze. Pt restul va fi mai rau. Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 14, 2024 Partajează Postat Octombrie 14, 2024 Cit timp cei cu bani vor putea face mai multi bani din exploatarea celor fara bani nimic nu se va schimba in bine. Link spre comentariu
roadrunner Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 (editat) Acum 17 ore, sesebe a spus: Cit timp cei cu bani vor putea face mai multi bani din exploatarea celor fara bani nimic nu se va schimba in bine. asa-i de cand lumea, la 1907 le zicea iobagi, acum le zice cetateni in "techno feudalism" (Termenul nu-mi apartine a lui Yannis Varoufakis) - absolut de acord cu afirmatia de mai sus. Cand imprumutand bani la altii (sau "investind") faci profit mai mare decat cu munca se creaza dezechilibru care va dura generatii sa se re-echilibreze (vezi UK in ce buda sunt) Treaba cu China "o masor" aprope zilnic ca am cativa furnizori acolo si sunt tot mai "depresivi" (cred ca nu mai au mult pana la disperare pe fata) - si-au dorit asa de tare sa fie la fel cu capitalistii ca a mai contat nimic acum nu le chiar bine. O sa se aseze si afacerea asta cu masinile electrice pe un fagas pana la urma (probabil nu acolo unde viseaza unii) - ma uitam la un video cu cifrele de masini electrice inscrise in circulatie (cu numere) in UK 35% din totalul de masini electrice inscrise nu au circulat niciodata (sunt de fapt in parcare la dealeri si le-au inscris in speranta ca le vor vinde si ca sa nu fie penalizati de guvern - cat o sa mai merga cu fenta asta ?) RR Citat Multa datorie, multe finantari de la guvern, multa supraproducție la panouri si masini bulectrice. sa vezi ce gauri financiare are China in industria de semiconductori (aici si westul nu e chiar usa de biserica) dar astia au investiti miliarde bani de la guvern ca sa faca fabrici care nu produc nimic care sa justifice sumele respective. Editat Octombrie 15, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 Cum sta treaba la VW: Se vede clar ca in China ii sparge concurenta locala (-10%). Link spre comentariu
roadrunner Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 (editat) o chestie de care nu prea se vorbeste (se vorbeste de proportia electric vs hybrid vs ICE) dar nu prea vrea nimeni sa vorbeasca de faptul ca vanzarile totale de masini sunt mai mici (suma tuturor) - adica multa lume e in expectativa "las ca mai vedem la anul" sau "mai trag de masina asta inca un an". (la fel la utilaje industriale si alte cheltuieli CAPEX) economia incetineste si nu vrea nimeni sa recunoasca, toti arata catre stock exchange (care e dominat de cei 7) dar economia aia reala e de fapt flat sau in jos. (daca elimini pe cei 7 din datele economice de fapt arata ca dracu) RR Editat Octombrie 15, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 Acum 4 minute, roadrunner a spus: vanzarile totale de masini sunt mai mici (suma tuturor) - adica multa lume e in expectativa "las ca mai vedem la anul" Nu mai au ce sa vada la anul! Daca anul asta este naspa, la anul va fi si mai naspa! Preturile cresc, malusul CO2 loveste si el puternic la portofel daca ridici capul peste 90cp (si nimeni nu-i tampit sa dea un 120-150cp din batatura pe o drujba de maxim 90cp!). Tu crezi ca se va schimba in bine situatia? (ma refer la relaxarea cu ECO) Eu nu cred nici 0.1%. Alunecam la vale si nu avem cum sa ne oprim. Citat The Chinese joint venture with Stellantis announces it will begin selling battery-electric vehicles in European markets this autumn. https://www.wardsauto.com/industry/stellantis-launches-global-jv-with-china-s-leapmotor Si pentru beneficiul asta, Stellantis a bagat adanc mana in buzunar: Citat Stellantis said last October it was buying a 21% stake in Leapmotor in a $1.6 billion deal that would give it a fresh shot at China, the world's biggest car market by sales, and announced the joint venture. Under that deal, Stellantis would have exclusive rights to build, export and sell Leapmotor products outside China, a first for a legacy western automaker. Stellantis would own 51% of the joint venture. Link spre comentariu
roadrunner Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 (editat) Stellantis cred ca e un cal mort, ori faci masini ori faci inginerii financiare. (daca iei un rahat si-l dai cu spray de brad, o sa miroasa ca un rahat intr-o padure de brazi) Cred ca economia mondiala se contracta (in US o numesc "soft landing" dar de fapt se contracta) eu ma invart in lumea normala (financiar vorbind) si vad in jurul meu o gramada de cumpatare si retinere de la cheltuieli mari la oamenii obisnuiti (care sunt cei multi) si asta combinata cu factorul timp se va vedea intr-o incetinire, dar e posibil sa gresesc, vom vedea, ca nu sunt eu vre-un mare ghicitor. Singura industrie unde mai pot sa vorbeasca de "growth" care e cuvantul cheie cand vine vorba de investitii e AI care se cam fasaie si el. Au mari probleme sa vina "the next big thing" dar viitorul e nescris nu se stie niciodata ce-i dupa colt. RR PS - Fenta asta care o face Stenllantis cu Leapmotor e fumata un industria de motociclete. KTM si BMW au ales cu ceva ani in urma sa construiasca unele modele de motoare (nu toata motocicleta) in China (ca sa faca mai mult profit si au facut pentru ceva timp) - acum fabricile alea din China au scos niste motociclete complete cu motoare foarte asemanatoare cu KTM la o calitate foarte buna si la pret o treime fata de KTM. Se vand in EU ca painea calda sunt bune si arata bine. KTM is s-au prabusit vanzarile (si din alte cauze) - au inceput sa inchida fabrici. Editat Octombrie 15, 2024 de roadrunner Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 Acum 38 minute, roadrunner a spus: Stellantis cred ca e un cal mort, ori faci masini ori faci inginerii financiare. Fac si ei ce pot! Deja s-au unit gramada: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, TrucksVauxhall ca era naspa separat. Asa uniti sunt pe locul 4: Citat As of 2023, Stellantis was the world's fourth-largest automaker by sales, behind Toyota, Volkswagen Group, and Hyundai Motor Group. Ce masini pot sa faca daca directia este clara: bulectrice! Ori bulectricele au nevoie de baterii. Tu ai dat 30k pe un Fiat 500 eletric sau Opel Corsa electric care pleaca de pe la 32k si sunt niste putze de masini cu o autonomie de tot rasul sau mai pui ceva si cumperi o Tesla care are 4.7 metri lungime si chiar, autonomie dubla si aia cu un motor (5,8sec) te baga in scaun? Normal ca trebuia sa gaseasca o varianta ieftina pentru baterii. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 15, 2024 Partajează Postat Octombrie 15, 2024 Acum 48 minute, roadrunner a spus: Singura industrie unde mai pot sa vorbeasca de "growth" care e cuvantul cheie cand vine vorba de investitii e AI care se cam fasaie si el. Au mari probleme sa vina "the next big thing" Toata lumea este cu AI in gura, orice soft este ridicat la rang de AI dom'le! Este normal ca distanta de la realitate pana la ce au in gura oamenii este foarte mare si nu se va parcurge cat pocnim din degete. Ceva ceva se va misca, NVidia face cipurile (scumpe in draci, parca zicea de 30-40k bucata), Huawei vine si el tare din urma, dar este clar ca nu la viteza visata de unii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum