roadrunner Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 Multam de link (cam mult marketing o iau asa cu rezerve informatia aia) RR Link spre comentariu
teomishu Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 (editat) 12 minutes ago, Ion_Bumbu said: https://newatlas.com/energy/hysata-efficient-hydrogen-electrolysis/ Un startup (ca multe altele) australian care din 2021 a reusit sa strângă 100 de mil de USD pentru a incerca să ajungă la 95%. Lumea investește în așa ceva. Din cauza asta și promisiunile celor implicați sunt frumoase. Editat Octombrie 12, 2024 de teomishu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 Cautati si vedeti ca mai sint si altii care ajung pe la 90%, de aia nici nu am spus decit valoarea asta. La fel de adevarat ca abia acuma se ia in seama H2, nu doar la autovehicole, e bun si ca solutie de stocare pe termen scurt, central de virf, solutia cu centralele cu pompaj este mai performanta ca randament insa costurile sint mult mai mari, la fel si la baterii, costuri mari si mai ales cicli de functionare limitati. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 Acum 9 minute, roadrunner a spus: Multam de link (cam mult marketing o iau asa cu rezerve informatia aia) AFERIM!!! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 (editat) Commercial Electrolysis Systems The technical analysis focused on five companies’ electrolysis units, commercially available as of December 2003: Stuart IMET; Teledyne HM and EC; Proton HOGEN; Norsk Hydro HPE and Atmospheric; and Avalence Hydrofiller. The operating ranges for these systems are summarized in Table 1. For these systems, the water-to-hydrogen conversion efficiencies range from 80% – 95% and hydrogen purities range from 99.8% – 99.9998%. Sursa: https://www.nrel.gov/docs/fy04osti/36705.pdf P.S. vedeti sursa si mai ales anul in care a fost scris articolul acesta...2004. De atunci se mai progreseaza... "Currently, the state-of-the-art electrolyzer achieves an efficiency of 83%, while Hysata’s unit may reach up to 98% after some minor targeted optimizations." Sursa: https://www.despatch.com/blog/electrolyzer-achieving-95-efficiency-to-redefine-hydrogen-production/ Editat Octombrie 12, 2024 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
teomishu Postat Octombrie 12, 2024 Partajează Postat Octombrie 12, 2024 Părerea unui fizician român. https://www.facebook.com/presuracristi/videos/pentru-a-înlocui-hidrogenul-gri-cu-cel-verde-cel-puţin-pentru-aplicaţiile-indust/491745843683036/ Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Hidrogenul e bun pe distante lungi. Pe distante scurte si un rahat de spring e ok. Volvo comenteaza pt 2035 pt ca e in mana chinezilor, iar strategia acestora e sa ne inunde cu cazane electrice. Termenul de 2035 clar se va amana. Mai avem oricum 10 ani. Trist e sa nu renuntam la generatia actuala de cazane de 15 20 ani, fiind printre ultimele generatii de masini facute cu simt de răspundere. Pt ca de aici intri doar in caruselul masinilor noi, iei la 20 30k una, dupa 10 ani abia vinzi cu 8mii si strangi bani de următoare. Dar esti mandru ca nu prea ai ridicat capota, dar ai platit regește deprecierea. Iar la cum arata si cum merge o masina sub 30k...da i pace. Ca e sub nivelul uneia de 10 15 ani luata la 4 5k. Iar daca nu o vinzi, incep problemele....si tot platesti. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Acum 2 ore, Sharky a spus: Volvo comenteaza pt 2035 pt ca e in mana chinezilor, iar strategia acestora e sa ne inunde cu cazane electrice. Noi incepem golaneala cu ECO si bulectrice, ulterior galbejitii, de foame se baga si ei pe felia asta, reusesc sa produca mai ieftin si acum noi ioropenii ca golanii, cand vedem ca am pierdut lupta ne apucam sa le bagam 38% taxe la bulectrice. Nu-i corect! Noi mancam rahat ca trebuie sa existe concurenta pentru a putea progresa si cand apare concurenta care nu convine patronatului auto ioropean o ardem golaneste. Asta este o marlanie care nu va tine mult timp! Hai sa luam un alt sector, cel al telefoiniei mobile. In trecut produceam si noi telefoane mobile in Ioropa, astazi ioropenii sunt inundati de smartphone-uri Made in China si nimeni nu-i oripilat dom'le (si nu s-au impus taxe de 38%), ca deh felia telefoanelor mobile produse in trecut in Ioropa era mica, insa in domeniul auto felia este gigantica deci nu mai avem aceeasi atitudine. Daca chinezu' face concurenta in domeniu auto la producatori/bogatasi ioropeni => nu mai e bine dom'le trebuie, sa le spargem capu'! In lumea afacerilor, nu poti sa rezisti prea mult cu tot felul de proptele in speranta ca iti vei reveni intr-o zi dar nefacand nimic! Nu ar strica niste falimente la ceva giganti ioropeni pentru a le baga mintile in cap la patronii ioropeni ca nu poti ocoli golaneste concurenta prin legi date de politicienii de la Bruxelles! Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Comparația nu este făcută corect. Telefoanele sînt bunuri de larg consum fără pretenții deosebite de fiabilitate iar dacă se strica sau nu merg bine nimeni nu moare din cauza unui accident (cu mici excepții). Mașina trebuie sa respecte alte standarde de siguranță pornind de la trecerea testelor standard și pina la comportamentul în caz de accident. Din păcate calitatea pieselor utilizate nu este testata direct iar chinezii profita din plin de pe urma acestui fapt folosind componente de us comun și nu componente calificate automotive. Mulți dintre voi vapligeti de componentele electronice contrafăcute și de faptul ca nu se comporta cum trebuie în montaje dar nu am văzut pe nimeni sa comenteze despre aceleași componente electronice folosite în mașini. Folosirea unor componente de uz general și nu calificate automotive duce la mari reduceri de costuri. De exemplu Tesla care a spart piața cu prețuri mici la masini tot asa nu folosește doar componente automotive și astfel reușește sa aibă prețuri mai mici. Taxele mari la masinile chinezești încearcă sa reducă prezența lor pe piață și din motive de siguranță nu doar economice. Omu-i prost, nu se uita la siguranță ci doar la preț. Bine cei mai mulți habar n-au de aceste aspecte. O să spuneți că dece nu apar informațiile acestea în presă dar asta nu ar duce deci la scandaluri mai mari iar lumea va face acuzații de comploturi și nu va da crezare informațiilor. Defapt majoritatea care comentați aici nu faceți decit sa va plingeți ca strugurii sînt acri în loc sa va creați o imagine de ansamblu asupra situației. Link spre comentariu
Усилитель Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 https://www.automarket.ro/stiri/euro-ncap-a-testat-3-modele-chinezesti-toate-au-primit-5-stele-pentru-115647.html Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Nu e nici o imagine de ansamblu. E pur profit. Care la noi in Europa nu prea mai e. Nu degeaba mosu de la Daimler, fostu CEO spunea ca urmează falimente mari. Avea si el cifrele, datorii mari, strategii bazate pe creștere continuă. De unde atat? Asta e vederea de ansamblu. Ca e masina electrica sau poluatoare, daca n ai cum sa vinzi mai multe ca nu e cine sa le cumpere...cum sa mai faci afaceri? China vine si cu suport de la stat. Taxele astea sunt contracararea acelui suport. Eu nu le plang de mila. Oricum ultimele generatii sunt semi cazane. Eu unul nu s deranjat sa trec pe electric, dar cand vreau eu, nu cand vor ei. Cat timp am cazane sa ma dau cu ele. Cei care au cu adevărat bani de electrice sunt putini. Cei care isi fac credit sau isi sparg toti banii pe o masina noua, nu fac o alegere buna. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 (editat) Nu mai pun link-ul de pe FB pentru ca este in franceza, dar 3 poze tot pun ca e din once in a lifetime: Inundatii in .... Sahara. Asa ceva Editat Octombrie 13, 2024 de merck Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Hopaaa Ca tot credea Antemir ca politicienii (prosti) sunt in varful piramidei. Poftim dom'le cum merge treaba: Bayerische Motoren Werke preseaza guvernul german! Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Acum 12 ore, merck a spus: Noi incepem golaneala cu ECO si bulectrice, ulterior galbejitii, de foame se baga si ei pe felia asta, reusesc sa produca mai ieftin si acum noi ioropenii ca golanii, cand vedem ca am pierdut lupta ne apucam sa le bagam 38% taxe la bulectrice. Nu-i corect! Noi mancam rahat ca trebuie sa existe concurenta pentru a putea progresa si cand apare concurenta care nu convine patronatului auto ioropean o ardem golaneste. Asta este o marlanie care nu va tine mult timp! Hai sa luam un alt sector, cel al telefoiniei mobile. In trecut produceam si noi telefoane mobile in Ioropa, astazi ioropenii sunt inundati de smartphone-uri Made in China si nimeni nu-i oripilat dom'le (si nu s-au impus taxe de 38%), ca deh felia telefoanelor mobile produse in trecut in Ioropa era mica, insa in domeniul auto felia este gigantica deci nu mai avem aceeasi atitudine. Daca chinezu' face concurenta in domeniu auto la producatori/bogatasi ioropeni => nu mai e bine dom'le trebuie, sa le spargem capu'! In lumea afacerilor, nu poti sa rezisti prea mult cu tot felul de proptele in speranta ca iti vei reveni intr-o zi dar nefacand nimic! Nu ar strica niste falimente la ceva giganti ioropeni pentru a le baga mintile in cap la patronii ioropeni ca nu poti ocoli golaneste concurenta prin legi date de politicienii de la Bruxelles! Industria auto hraneste cel putin o treime din boborul european. Asa ca interesele patronilor se suprapun, chiar daca numai partial, cu cele ale angajatilor. Link spre comentariu
merck Postat Octombrie 13, 2024 Partajează Postat Octombrie 13, 2024 Acum 3 minute, franzm a spus: Industria auto hraneste cel putin o treime din boborul european. Asa ca interesele patronilor se suprapun, chiar daca numai partial, cu cele ale angajatilor. Ce inseamna hraneste o treime din ioropeni? Intra si familia sau punem numai salariatul la socoteala? Daca vorbim doar de angajati (deci nu pun la socoteala nici macar copiii) avem: Citat The automotive industry is crucial for Europe’s prosperity. The automotive sector provides direct and indirect jobs to 13.8 million Europeans, representing 6.1% of total EU employment. 2.6 million people work in direct manufacturing of motor vehicles, representing 8.5 % of EU employment in manufacturing. The EU is among the world's biggest producers of motor vehicles and the sector represents the largest private investor in research and development (R&D). sursa: https://single-market-economy.ec.europa.eu/sectors/automotive-industry_en sau: Citat The EU automotive industry employs 13.8 million people (directly and indirectly), representing 6.1 % of total EU employment. The industry accounts for 8 % of European manufacturing value added. The EU has 255 automotive plants assembling vehicles and making batteries and engines. It produced 14.8 million vehicles in 2023, including 12.2 million cars, a figure that remains lower than pre-pandemic levels. The EU still has some of the world’s leading carmakers and automotive suppliers, and remains a net exporter of cars. sursa: https://epthinktank.eu/2024/10/03/the-crisis-facing-the-eus-automotive-industry/#:~:text=The EU automotive sector%2C a,6.1 % of total EU employment. Interesul patronului este sa scoata cat mai mult profit, daca in viitor il va putea obtine doar cu roboti nu mai vedem picior de om prin industria auto. La noi in UE nu avem ocazia sa vedem adevarul , dar se poate vedea peste balta de exemplu, in industria aviatica cam unde s-a ajuns in prezent: Situatia este similara peste tot si in toate domeniile. Patronatul in opinia mea a devenit prea hapsan si zgarciob. Imi permit sa fiu critic pentru ca pana in prezent nu am cumparat decat masini produse in UE si Bayerische Motoren Werke mi-a tras-o puternic la buci si deja am luat decizia de a o vinde in paguba. In 3 ani jumate prea multe probleme mi-a facut aceasta masina cumparata de noua cu 5km in bord. Am crezut ca fiind eu mai ghinionist am prins un exemplar prost, insa uitandu-ma pe formuri si altii au avut aceleasi belele. Nici pe departe nu mai sunt ce erau o data bavarezii si nu cred ca muncitorii poarta vina. Pot da detalii + dovezi in privat pe mesageria privata. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum