Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 39 minute, dumitrumy a spus:

 Si de fapt de ce ar fi dat Musk comanda speciala lui Panasonic daca nu ar fi avut acest avantaj?

Inclin sa cred ca simplifica mult realizarea bateriei mari, probabil de 3 ori mai putine elemente decit clasicul 18650 deci mai putine conexiuni, probabil manopera, conducta de racire.

 

Link spre comentariu
Acum 44 minute, doru3160 a spus:

Da, mai ales in aglomeratii, unde stau bara la bara. Nu mai arde trotineta ta, arde a celuilalt din preajma... :)

Dar când Tesla stă parcată între alte 2 sau chiar 4 mașini, nu poate lua foc din senin ? Tre să fie musai intr-un șir ,,bară la bară,, ca să ia foc?

Iar atunci, largarea (ejectarea) bateriei ar putea ajuta la indepartarea pericolului, mult mai ușor decât indepartarea vehiculului cu totul.Zic și eu....

Probabil șoferii o să se ferească ca de râie să mai parcheze lângă o ,,electrică,, după atâtea cazuri intens mediatizate....

Link spre comentariu

Incredibil cum unii nu pot înțelege texte simple.

 

Normal ca prezintă avantaje ca altfel nu isi bateau capul. E un pas binevenit. Dar toată presa sare in sus ca autonomie de 5 ori mai mare si alte aberatii la care doar un analfabet tehnic ar pune botul.

 

Vad ca avem si aici destui.

Link spre comentariu

Ca și in cazul motoarelor cu abur, au fost ceva deosebiți care s-au apucat sa implementeze solutia electrică (baterii ușor inflamabile) înainte ca ea să fie bine stăpânită de către om.
Au bubuit mii de cazane cu abur până ca omul să înteleagă unde greșește.
Acum, cu ajutorul lui "Gepeto" ( sau "Omul de tinichea"), sigur omenirea va avansa mai repede în a înțelege unde greșește.

Editat de teomishu
Link spre comentariu

Ca să nu ia foc, trebuie schimbat total principiul ei de lucru, deci va trebui practic să nu mai folosim Litiul.

Au apărut tot felul de descoperiri promițătoare în domeniu, dar vom vedea în timp cât vor fi de utile și/sau sigure.

Referitor la capacitatea aia de 5 sau 6 ori mai mare.....să fim serioși.Marketing cât cuprinde....ca proști cu bani sunt destui.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Dar toată presa sare in sus ca autonomie de 5 ori mai mare si alte aberatii la care doar un analfabet tehnic ar pune botul.

 

Vad ca avem si aici destui.

Da si niste exemple dintre cei "destui" ca altfel este o jignire la gramada. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, teomishu a spus:

Ca și in cazul motoarelor cu abur, au fost ceva deosebiți care s-au apucat sa implementeze solutia electrică (baterii ușor inflamabile) înainte ca ea să fie bine stăpânită de către om.
 

La Jamais Contente va spune ceva??? ca de acolo a pornit totul, din anii aia adica, inainte de 1900... schimbarea bateriilor cu unele incarcate la statii de schimb, taxi electrice, etc.

Istoria e plina de invataminte doar ca noul este vechiul bine uitat!

Cind a inceput Musk sa construiasca masina totul era extrem de bine stapinit de om, motoare, invertoare, VFD-uri, baterii, problema incendiilor la baterii deja era demult cunoscuta, Sony.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

De aia a reusit.

Pt ca totul era pus la punct cu mici lacune doar.

A mers la sigur.

 

In schimb mersul in spatiu e mult mai greu si conține multe necunoscute.

 

In rest sa spui adevărul nu e o jignire.

Nu vezi ca unii pe aici se încăpățânează sa ma contrazica dand dovezi care de fapt sustin spusele mele.

Explici o dat, de doua ori, apoi ii dai pace.

Link spre comentariu
La 02.10.2024 la 17:29, teomishu a spus:

sigur omenirea va avansa mai repede în a înțelege unde greșește.

..daca aceiasi omenire nu este guvernata si de alte interese, unele foarte probabil ascunse. Exact ca in povestea cu, cele doua triburi care in loc sa se infrateasca si-au creat spioni.. 

Crrzi ca secolul 21 e diferit de era primitiva in relatie cu notiunea explicata mai sus, ce clar ne defineste si ne separa?

 

Apoi pe de alta parte ceva, din istoria celor care au studiat si au pus la punct totul plecand de la tabelul dat de Mendeleev.. noi in epoca asta "moderna" nu prea mai avem ce, materie/material minune, sa creem si sa lucram.. ca deja a fost creat sau gandit.. Schimbari prea putine si deloc inpresionante; nu la scala asteptata cel putin..

 

Bine, e de datoria noastra sa me strofacam.. ...doar ca ma tem ca, compromisul (..nu e solutia la indemana..) e un lucru de care trebuie sa tina cont din ce in ce mai mult! Despre ideea de standardizare mai jos.

 

Sau sa spun altfel.. dupa parerea mea suntem cam condamnati fie sa cheltuim banii, aceia care ii au pe ultimile tehnologii (experimentale..) in materie de generare de curent electric dintr-o baterie.. al carui management o sa difere de la un model de masina la altul...  Pentru mine e ca si cum pe viitor cu fiecare model de masina (ev) conduc un alt sistem de "combustie". Prin combustie ma refer la reactia interna a celor doua componente ale bateriei.

Intrebarea fireasca care mi-o pun si, si-ar pune orice cetatean normal la cap.. Merita sa investesti atat de mult cand cu urmatorul model de EV alt model de baterie e conceput? Pai nu marim groapa de gunoi stiind ca, costul unei baterii depaseste jumatate din valoare masinii.. care mai e rostul schimbului bateriei..? Lucru complet anormal, daca ne pasa de mediu!

 

Raspunsul firesc e nu..

Sau aveti voi alt raspuns?

 

Deocamdata suntem la faza de experiment pe buzunarul celor care pot si vor.. "electrica".

De obligat sper sa nu ajunga sa o faca autoritatile inainte ca tot ele sa ofere o STANDARDIZARE pe zeci si zeci de ani!

Lucru care nu se intrevede in prezent absolut deloc.

Editat de DjOhms
Link spre comentariu

O mașină 3lectrica făcută de un producător auto consacrat respecta reglementările din domeniu, folosește componente dedicate automotive, folosește tehnici de validare și siguranță multiple cu back-up și cu stări bine definite, cu întrare într-o stare sigură în caz de avarie. 

Mașinile Tesla folosesc componente electronice nevalidate complet sau chiar de loc pt utilizarea în automotive iar chinezii nici măcar n-au auzit de componente automotive. Tesla de exempli folosește pt computerul de asistenta șofer un procesor de tableta fără watch-dog hardware. Ei chiar au declarat că nu sînt o companie automotive ci de tehnologie. Este ca și cum te-ai duce la operație la spital și ești tăiat cu un cuțit de bucătărie fiert într-o oala, după ce s-a terminat borșul din ea și a fost spălată, pt sterilizare. Eu n-as lăsa un doctor sa ma opereze cu asa ceva.

Voi aveți încredere într-un astfel de doctor? 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări