sesebe Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 (editat) Acum 3 ore, spirica a spus: Pe principiul acesta se poate face si altfel. Se monteaza in carosabil magneți permanenti, pe masina aflandu-se bobina captatoare. Tot prin inductie, tot camp magnetic variabil. Dar metodele sunt cam, sa-i zic asa, "înfranătoare" pentru masina. Poate gresesc. Sper ca nu-i decit o gluma. Și la generatoare ai în general magneți permanenți și bobine. Dece nu generează electricitate fără să-i aplici din exterior o forța mecanica care să invirta generatorul? Generatoarele de genul acesta transforma energia mecanica primita în energie electrică. Pt ca tot timpul exista frecare mecanica, pierderi prin cimp electric radiat și pierderi prin efect joule (bobinele nu au rezistenta electrica zero) randamentul final rezultat este fără excepții subunitar. Asta ca să enumăr doar citeva dintre motivele pt care niciodată randamentul nu va fi supraunitar. Randament supraunitar au doar "perpetum mobile". Ideea expusa de tine mai sus nu ar face altceva decit sa transforme energia cinetica a mașinii în electricitate iar randamentul va fi clar subunitar, adică se consuma mai multa energie decit se încarcă în baterii. E o ideie bună de a frina mașinile nu de a încarcă bateriile, dar aventajul ar fi ca o parte din energia pierduta prin frinare se va inmagazina în baterii. Editat Septembrie 29, 2024 de sesebe Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 S-a inventat deja wireless charging. La puteri mici merge, pus in practica la scara mare si puteri mai mari mai vedem Link spre comentariu
Spitfire Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 (editat) Acum 4 ore, spirica a spus: Pe principiul acesta se poate face si altfel. Se monteaza in carosabil magneți permanenti, pe masina aflandu-se bobina captatoare. Tot prin inductie, tot camp magnetic variabil. Dar metodele sunt cam, sa-i zic asa, "înfranătoare" pentru masina. Poate gresesc. Principiul asta a fost enuntat de fizicianul sovietic Babat in anii `40, este descris pe larg in brosura "Tara electricitatii"|: https://www.galeriile-cismigiu.ro/tara-electricitatii-g-babat-editia-a-ii-a-p72881/print Citat Sper ca nu-i decit o gluma. Și la generatoare ai în general magneți permanenți și bobine. Dece nu generează electricitate fără să-i aplici din exterior o forța mecanica care să invirta generatorul? Generatoarele de genul acesta transforma energia mecanica primita în energie electrică. Pt ca tot timpul exista frecare mecanica, pierderi prin cimp electric radiat și pierderi prin efect joule (bobinele nu au rezistenta electrica zero) randamentul final rezultat este fără excepții subunitar. Asta ca să enumăr doar citeva dintre motivele pt care niciodată randamentul nu va fi supraunitar. Randament supraunitar au doar "perpetum mobile". Ideea expusa de tine mai sus nu ar face altceva decit sa transforme energia cinetica a mașinii în electricitate iar randamentul va fi clar subunitar, adică se consuma mai multa energie decit se încarcă în baterii. E o ideie bună de a frina mașinile nu de a încarcă bateriile, dar aventajul ar fi ca o parte din energia pierduta prin frinare se va inmagazina în baterii. Editat 34 minute în urmă de sesebe Sper ca Dvs. glumiti...asa functioneaza un motor linear!!! Trenurile Maglev nu ar fi posibile fara acest sistem. Editat Septembrie 29, 2024 de Spitfire Link spre comentariu
teomishu Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 7 hours ago, merck said: https://www.automarket.ro/stiri/autostrada-electrica-testata-in-franta-in-2025-ar-putea-119737.html Lenz nu a fost francez, cum nu au fost multi cunoscatori in ale electricitatii. Francezii mai mult cu poezia. Link spre comentariu
sesebe Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 (editat) 1 oră în urmă, Spitfire a spus: ...... Sper ca Dvs. glumiti...asa functioneaza un motor linear!!! Trenurile Maglev nu ar fi posibile fara acest sistem. Trenurile Maglev nu generează energie ci o consuma. Discuția era despre încărcarea wireless iar propunerea era un fel de perpetum mobile: mașina se deplasează acționat de motorul electric alimentat de baterii care se încarcă wireless datorită interacțiunii dintre bobina de pe mașină și magneții îngropați în asfalt. Editat Septembrie 29, 2024 de sesebe Link spre comentariu
ionut120v Postat Septembrie 29, 2024 Partajează Postat Septembrie 29, 2024 trenurile maglev sunt energofage, cine va va realiza un supraconductor la temperatura camerei va da lovitura. mai exista propunerea cu tuburile vidate asta ar economosi ceva energie, pentru transportul terestu de marfa pe magistralele importante ar fi de analizat. Link spre comentariu
Sharky Postat Septembrie 30, 2024 Partajează Postat Septembrie 30, 2024 Tuburi vidate. Hai lasa. A bagat ceva abureală tătucă elon musk dar a tras obloanele. Intre timp gm anunta concedieri, altii din industria siderurgică la fel. Economia e pe datorie demult. Nu degeaba fostu CEO de la Daimler spunea ca industria auto va trece prin niste falimente zdravene. Dar na, noi o ardem cu poluare si alte prostii de parca am avea bani de ele. Dar hei, vom fi inchisi in orasul de 5 minute, ce treabă ai tu sa te deplaseI atat. La scoala ai la munca. Punct! Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 30, 2024 Partajează Postat Septembrie 30, 2024 (editat) Acum 3 ore, Sharky a spus: Dar hei, vom fi inchisi in orasul de 5 minute, ce treabă ai tu sa te deplaseI atat. La scoala ai la munca. Punct! Daca si de cantine aduceti vorba arata ca-n visele lui Ceausescu Editat Septembrie 30, 2024 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
merck Postat Septembrie 30, 2024 Partajează Postat Septembrie 30, 2024 https://www.g4media.ro/volvo-si-alte-firme-importante-cer-bruxelles-ului-sa-respecte-interzicerea-vanzarilor-de-masini-noi-cu-motoare-pe-combustie.html Link spre comentariu
iuliantv Postat Septembrie 30, 2024 Partajează Postat Septembrie 30, 2024 https://www.aktual24.ro/cu-500-mai-multa-autonomie-pentru-masinile-electrice-noua-baterie-panasonic-4680-creste-eficienta-vehiculelor-electrice-si-le-reduce-pretul/ Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 1, 2024 Partajează Postat Octombrie 1, 2024 Titlu la misto. Bateria e si dpdv fizic mai mare. Dar da, costuri mai mici din moment ce vor fi mai putine celule. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 1, 2024 Partajează Postat Octombrie 1, 2024 Ala nu stie ce-i 500%... Link spre comentariu
iuliantv Postat Octombrie 1, 2024 Partajează Postat Octombrie 1, 2024 vorbim de panasonic nu de ,,chan chon ping,, nu cred ca titlu e la misto sau ca nu stiu ei ce e 500% Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 1, 2024 Partajează Postat Octombrie 1, 2024 Adica dumneata crezi ca prin schimbarea acelor baterii vor obtine din 400km automomie 2400km?? Link spre comentariu
teomishu Postat Octombrie 1, 2024 Partajează Postat Octombrie 1, 2024 20 hours ago, iuliantv said: https://www.aktual24.ro/cu-500-mai-multa-autonomie-pentru-masinile-electrice-noua-baterie-panasonic-4680-creste-eficienta-vehiculelor-electrice-si-le-reduce-pretul/ Adică , dacă o masină merge acum 100km cu un alt tip de baterie, o masina cu 4680 va merge 600km ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum