Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Da, dar oferta e generoasă și pt toate buzunarele. Nu mă refer la diesel, astea nu s-au scumpit, ba dimpotrivă, am așa o impresie că s-au ieftinit. Nu am urmărit cu atenție piața, dar față de acum 3 ani, când am cautat pt mine oferta e mai generoasă și prețurile nu chiar mult crescute. Spre deosebire de mașinile noi, unde prețurile au crescut în medie cu 4...5k euroi. 

Link spre comentariu

inca nu stiu daca s a atins punctul de cotitură.

Pana acum preturile sh au mai urcat.

Stiam lume ce aduce cazan luat la 6 7mii si vindea in tara la 8 9.

Sau lua un civic cu putini km la 6mii dupa 2 ani si 80k rulati vindea tot cu 6.

Inclusiv eu am dat cazanul e39 luat in stare deplorabilă cu 1300 l am dat cu 2500 dupa 2 ani. Iar acu tot ce găsești la 2500 sunt epave irecuperabile.

 

Dar astea sunt masini f vechi, alte reguli. Sh cautat e in general intre 5 si 10 ani.

Aici e loc mai mult de manevra si samsareala la km si uzura.

Poti polisha si dichisi o mașină de 300 400 dai km inapoi si ceri cat pt una in stare excelenta.

 

Mai departe ramane sa vedem.

Link spre comentariu
Acum 24 minute, Sharky a spus:

 

Poti polisha si dichisi o mașină de 300 400 dai km inapoi si ceri cat pt una in stare excelenta.

 

Cu km dați înapoi a cam înțărcat balaia, ca acum sunt programe cu care poți verifica, chiar și mașinile aduse. Dar la astea rulate în țară, chiar nu poți face magaria cu datul înapoi pt ca sunt în baza de date a rar cu ocazia itp ului. Depinde cât de naiv e cumpărătorul ca să mai pună botul la povestea cu bătrânica fostă proprietară. 

Link spre comentariu

Stai liniștit ca inca se dau destule țepe si o sa se tot dea. Cand pretu e mare si locul de manevra e mare.

 

Mai e o treaba. Ma uit la cazanele mele bune de 21 respectiv 17 ani.

282k 308k.

 

Comode sunt, antifonare buna am, motoare dovedite fiabile in timp de zeci de mii de masini care merg dupa jumate de milion.

Daca e sa ignor dotari gen bluetooth si integrarea cu telefonul, o masina noua gen corolla, ceed, prius, focus pe langa ce am eu e o gluma proasta.

Diferența e ca pe ale mele le pot vinde cu 2 3mii bucata, o corolla sh de 5 ani e 18 20mii bucata hibrida sau 13 15 non hibrida si rulaj de 100 150k.

Sa faci comparatie de cum merge una vs alta n are sens. Atunci pe ce atatia bani?

 

Unde vreau sa ajung pe piata sh de mașini e plina si ai de unde alege masini bune ce ofera in plus fata de masinile mai noi de clasa inferioara la bani mult mai putini.

 

Evident sunt si fricosii care cunpara golf 5 1.6 fsi benzina ca Mercedes e scump domne. si  constata ca golfu rugineste ca un cazan, motoru nu e asa fiabil precum se zice, mai pica una alta cum e normal. Si cand o pune la punct tot o coaja de golf vechi e in care a bagat bani cat de Mercedes.

Apoi se leapădă de vechituri ca crede ca toate masinile sh sunt la fel.

 

Dar de iei un e class vechi care sa nu fie distrus, la 3 4mii primesti ceva net superior din orice punct de vedere. Iar costurile reparatiilor sunt tot alea.

Oricum nu sunt mai mari ca la o masina de 10 ani trecuta de 150k care demult nu mai e noua si tot mai cere o bucșă, o distribuție, un ambreiaj, etc etc.

Iar la o masina de 10 ani de indoi o usa fii tu sigur ca nu o gasesti completa cu geam la 200 lei.

 

 

Nu înseamnă ca de iei un Mercedes vechi vrei sa pari bogat, evident sunt și dinastia, dar o generație de e class 2006 2008 chiar e fiabila, nu rugineste si ofera destul de multe fata de o masina noua ieftina. O iei la 4 5mii, mai bagi 2mii in reparatii in rest consumabile ca la orice alta masina.

 

Ce optiuni ai putea avea in banii aia 6 7mii?

Nu prea poti lua nimic bun. Orice ai va fi deja uzat si va cere bani. Deci de repari macar sa fie ceva calumea.

 

Trebuie doar sa accepti ca masina fiind veche vei da mai multi bani si sa faci si ceva reparatii preventive. Gen vezi ca alternatorul e cel original? Rapid o recondiționare ca sigur e pe duca. Stii ca niste furtunuri obisnuiesc sa plezneasca? Altele cand prinzi oferta buna.

Cat sa rezolvi punctele critice ce te ar putea lasa in drum.

Restul cum vin. 

 

E class e doar un exemplu sigur mai sunt si alte masini care trec testul timpului.

 

Link spre comentariu

Ce zici tu e valabil in tarile cu salarii mici si oameni motivati sa faca ceva singurei cu manutele astea doua. Cu cat te duci mai spre vest si mai spre nord se imputineaza mainile murdare de vaselina si scade motivatia sa demontezi piese prin curte...cine are garaj in curte are deja suficienti bani sa-si ia ceva mai bun. Iar cine sta la bloc in chirie acolo nu se risca sa isi ia amenda ca au picat 2 picaturi de ulei pe locul de parcare sau sa ii faca poze babutzele nef***** de la geam si sa il reclame ca isi repara masina langa bordura. Cel putin in oras, cam asa am vazut eu ca sta treaba. In suburbii sau la tara , e asa cum zici tu. Peste ocean mai e o problema , cu procurarea pieselor, producatorii pur si simplu inchid productia de diferite chestii, plus ca au sute de modele care nu se potrivesc si daca nu iei fix -fix ce trebuie platesti la transport cu retur de te usuca. De aia acolo se fura la greu masini peste 10 ani, pentru dezmembrare in servisuri ascunse prin ghetouri.

Link spre comentariu
Acum 22 minute, bolek a spus:

 Iar cine sta la bloc in chirie acolo nu se risca sa isi ia amenda ca au picat 2 picaturi de ulei pe locul de parcare sau sa ii faca poze babutzele nef***** de la geam si sa il reclame ca isi repara masina langa bordura. Cel putin in oras, cam asa am vazut eu ca sta treaba. In suburbii sau la tara , e asa cum zici tu. 

Poți sa ai și apartament în proprietate, tot aia e. Nici sa arunci niște apă pe caroserie nu mai poți ca vin polițiștii boschetari și te amendează, chiar dacă e doar apă, fără detergenți sau alte chimicale. Apa aia poate pica și la ploaie, dar ei muncesc, nu gândesc. Vara asta am fost la cineva la curte și mi-am făcut schimburile de ulei și filtre. Nu pt ca nu am avut bani de manoperă,  dar îmi place să meșteresc la mașina mea. Pt  treburi mai serioase, mă duc la service. Și când schimb roțile de vară cu cele de iarnă mă uit să nu fie oarece organ, că au mintea odihnită. Rele zile am ajuns. 

Electrice or sa vândă la preț redus, expirate... 

Link spre comentariu

Toate operațiunile se pot face si in service.

Ce crezi ca daca iei o masina de 6 7 ani nu va avea probleme? Degeaba dai tu 15 20mii pe ea. Tot mai cere una alta daca e trecuta de 150mii. Plus uzura suspensiei si a altor componente, care desi merg nu mai sunt noi.

Pe un sh ieftin dif diferența de bani pui piese noi. Pe un sh scump nu pui nimic ca doar de aia l ai luat scump.

 

Pana la 30k una noua, e loc de manevra. De clasele scumpe nu vb..

Link spre comentariu
Acum 31 minute, bolek a spus:

Ce zici tu e valabil in tarile cu salarii mici si oameni motivati sa faca ceva singurei cu manutele astea doua. Cu cat te duci mai spre vest si mai spre nord se imputineaza mainile murdare de vaselina si scade motivatia sa demontezi piese prin curte...cine are garaj in curte are deja suficienti bani sa-si ia ceva mai bun. Iar cine sta la bloc in chirie acolo nu se risca sa isi ia amenda ca au picat 2 picaturi de ulei pe locul de parcare sau sa ii faca poze babutzele nef***** de la geam si sa il reclame ca isi repara masina langa bordura. Cel putin in oras, cam asa am vazut eu ca sta treaba. In suburbii sau la tara , e asa cum zici tu. Peste ocean mai e o problema , cu procurarea pieselor, producatorii pur si simplu inchid productia de diferite chestii, plus ca au sute de modele care nu se potrivesc si daca nu iei fix -fix ce trebuie platesti la transport cu retur de te usuca. De aia acolo se fura la greu masini peste 10 ani, pentru dezmembrare in servisuri ascunse prin ghetouri.

Sa nu te duci prea tare in vest.  Eu cand am ajuns prima data in UK, am ramas surprins cand am vazut englez ce-si schimba motorul la masina in fata casei, pe o strada din zona rezidentiala. Vorbesc de o zona din Romford, nu pe la tara. Eu venind din Spania unde astfel de practici sunt total interzise il intreb pe cumnatul meu ca de ce face acest lucru si cum de nu il amendeaza politia. Mi-a zis ca la ei astfel de practici sunt tolerate cat timp nu deranjezi vecinii, nu blochezi traficul sau lasi mizerie in urma.

Link spre comentariu
Acum 29 minute, Sharky a spus:

 

Ce crezi ca daca iei o masina de 6 7 ani nu va avea probleme? 

Se mai poate întâmpla să nu aibă probleme. Dar trebuie vânat ceva sub 60k km și eventual cu istoric cunoscut. Asta se întâmplă când cumperi de la proprietar cunoscut, nu de pe olx. 

Link spre comentariu

Pai la fel de bine se poate întâmpla ca aia de 300k sa nu faca probleme.

Eu am tras de gioarsa luata cu 1300e 37mii si 2 ani. Asta ce o are n a avut probleme majore si imediat face anu.

 

Sau cum a luat Vio Mercedes nou si la 120k a sarit lanțul. Daca il vindea la 100k? Se considera frauda de km si il lua cumparatorul la 11m ca domne a dat km inapoi.

 

Garanție ai doar la masini noi pt o perioada scurta.Restul e loterie.

 

 

Alt exemplu de ce găsești pe piata. O cunoștință, albanez din Albania, venit la studii.

Luase din Belgia un e class chel, fara dpf clasicul 2.2 manual luat oa 3800 sau 3300 nu mai tin minte.

A tras peste 150k cu el intretinere minim necesar doar in bataie de joc.

Masina oricum era clar manarita la km ca avea 200 in bord dar scaunele de musama tip taxi si schimbatorul aratau deplorabil desi acea musama este f rezistenta.

Adica eu am piele naturala 280k si e in stare mai buna ca musamaua lui, atat scaun sofer cat si schimbator.

 

Omul nu si a pus multe probleme, fara chestii majore, doar a schimbat ce e absolut necesar, gen ii scapa pe langa un injector, mai un brat, mai in inel la abs, a retapitat scaunul sofer, a pus o navigatie. 

Masina fumega in sarcina mare, nu era curios, tragea dreapta, iar nu era curios, uza usor o guma inegal, rotea gumele.

 

A dat o cu joc un rulment fata, telescoape fata mega obosite, erau obosite de cand a luat o.

Ii ploua in portbagaj, stopuri arse partial, joc in brate fata, urme evidente de kit si reparatii proaste dupa accident.

 

Totusi cineva a dat 3500 pe gioarsa aia desi avea semne clare ca e o masina trasa...

 

Eu cu toate schimbate nu iau 2mii pe Mercedesul meu, ca nu e facelift si ca nu e diesel 2.2. desi e 2.6 cu gpl deci tot acolo la consum si taxe.

Desi au fost bagati multi bani in el si e mai dotat si in stare mult mai buna, dar nu iau nici 2mii.

 

Concluzia:

1

Piata are alte reguli. Pretul e dat de an si de model si de cat de prost e cumparatorul ca sa ii poti baga pe gat cazanu.

In cazul Mercedes descris mai sus pana si pe fata vânzătorului poți citi ca e trombonist...dar careva tot a dat banu...

 

2

Daca exista coji care le iei la 3 4mii si tragi de ele inca 100 200k fara sa bagi bani si apoi le vinzi tot cu cat le ai luat, ce rost are sa pierzi vremea cu o mașină mai noua sau vreo electrica?

Ca fii sigur ca ce cumperi la 20k nu mai vinzi la 20 peste 5 ani.

Dar civic luat la 6mii si vandut dupa 2 ani tot cu atat stiu deja 2 exemple.

Link spre comentariu

Când ai garaj și poți aborda lucrări la mașină, parca mai ai curaj să te uiți și la obosite. Dar când știi ca pt orice kkt te duci la service, și acolo te programezi ca la dentist, parcă îți vine să sufli în iaurt și cumperi mașini rulate mai puțin, ceva mai îngrijite, cu care să mergi și atât. 

Link spre comentariu

Asa e. De acolo si preturile mari la km putini si ani putini.

 

Mentionez ca exemplele bune de coji care tin sunt masinile unora ce nu știu sa tina o cheie in mana, total habarniști in auto.

 

Sunt care au noroc, dar nici nu sunt curioși de multe. Doar sa meargă masina si atat, nu stau ei sa caute probleme.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări