Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Farurile alea adevarate de care zici tu sint adevarate doar pt tine pt ca sint orbitoare pt cei ce vin din fata.

Multe dintre ele ar trebui scoase de pe sosele.

Masinile la care faci referire sint dedicate, cel putin cu numele, pt off-road iar proiectantilor nu prea le-a pasat de cei ce vin din fata.

 

@Ion_Bumbu

Editat de sesebe
Link spre comentariu

De unde le scoateti oare?

Stiti inclinarea de plecare a fluxului luminos cit este la una normala si cit e la alea?

Credeti ca alea nu indeplinesc normele UE?

Conteaza ce am scris mai jos iar farurile alea nu orbeau si nu deranjeau deloc, erau reglate si verificate inclusiv la ITP.

 

@merck

Aveti becuri H4, verificati care este intensitatea fluxului luminos accepta pentru aceste surse.

Ce e scris acolo...e scris pentru cei ce musca precum salaul!

Cititi cu multa grija ce inseamna +130% sau 150% s-ar putea in sfirsit sa va dumuriti!

https://images.philips.com/is/content/PhilipsConsumer/Campaigns/CL20160726_Automotive/Philips_Halogen_XVP_Trade_Presentation_EN.pdf

Pag 24 jos.

"Brightness* Up to +150% Up to +130%

*Compared to minimum legal standard."

🤣

 

Reclama sufletul comertului, cine musca, musca!

Aveti aici ceva de la Osram:

GPS01_4099561_NIGHT_BREAKER_220.pdf
GPS01_3695161_NIGHT_BREAKER_H4-LED.pdf

Vedeti valoarea aia de 1650/1000lm, valoarea de plecare a sursei luminoase, la fel ca-i lege, restul oglinda, dispersor, alea conteaza, restul povesti cu pesti.

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Ion_Bumbu a spus:

Intensitatea luminoasa e testata la ITP si are o valoare maxima deci nu mai vorbiti avioane!

Dupa care postezi: 

Acum 49 minute, Ion_Bumbu a spus:

Pag 24 jos.

"Brightness* Up to +150% Up to +130%

*Compared to minimum legal standard."

🤣

Deci exista diferenta intre +130 si +150, de acord?

Chiar in pdf-ul de la Philips se vede clar ca este diferenta intre +150 si +200 dar tu crezi ca ai descoperit gaura din covrig referindu-te la referinta. Pai referinta normal ca trebuie sa fie ceva minim. Tu sustii ca exista si un maxim insa din ce vad:

Screenshot-2024-08-22-at-22-16-47.png

te cam contrazice!

Daca s-a ajuns la +200 este clar ca +200 nu-i identic cu +130! Basca ca sigur nu se vor opri aici si vor apare sigur si +250. 

Ca sa rezum: nu conteaza referinta atat timp cat si +130 si +200 se compara cu acea referinta pentru ca ce ma intereseaza pe mine este daca exista o diferenta intre +130 si +200 (si din ce vezi exista). Deci cred ca esti de acord ca +200 este peste +130 sau +150. Eu in calitate de consumator daca doresc o imbunatatire cumpar clar +200 care stiu garantat ca este peste +130. 

Tu ai o boala cu muscatu'. Pai unde musc daca cumpar +200 in loc +130? Nu exista diferenta intre ele? 

Tu te legi de minimum legal standard de parca orice bec de la Osram este indetic cu +130 sau +200 de la Philips! Are si Osram +150 sau +200 si sigur s-a folosit aceeasi referinta (minimum legal standard, ca nu se poate folosi alta referinta!)

81NZ4yMyLBL._AC_SX679_.jpg

 

7183ofp-OtL._AC_SX679_.jpg

 

P.S. De ce la halogen exista aceasta batalie de a creste performantele? De ce pe toate forumurile soferii vor sa puna xenon sau LED in loc de halogen? Daca halogen era miez de ce cauta lumea sa le schimbe motivand ca sunt "chioare"? Eu chiar nu am auzit pe nimeni sa vrea sa treaca de la LED sau xenon la halogen pentru ca este un downgrade si lumea normala cauta sa faca upgrade!

Editat de merck
Link spre comentariu

Domnule, pricepe, e doar  reclama!

Se pleaca de la valoarea MINIMA ca sa muste salaul sa ia becul!

Cum credeti ca ar fi fost sa fie scris pe cutie -50%,-30% sau -15%  din intensitatea luminoasa maxima?? 😂

Becul ala nu trece de valoarea maxima a intensitatii luminoase, nici unu din ele oricit de xxx% ar fi procentul, e lege!

Vestita steluta si disclaimerul cu litere micute!

 

Link spre comentariu
Acum 16 minute, Ion_Bumbu a spus:

Domnule, pricepe, e doar  reclama!

Se pleaca de la valoarea MINIMA ca sa muste salaul sa ia becul!

Cum credeti ca ar fi fost sa fie scris pe cutie -50%,-30% sau -15%  din intensitatea luminoasa maxima?? 😂

Omule, te intreb simplu: +130 = +200? Eu din pdf vad clar uitandu-ma la parametri ca nu! Deci unde este reclama??? 

 

Pai normal ca referinta trebuie sa fie o valoare minima admisa de niste standarde. Tu ce referinta ai fi dorit sa fie ca reper??? 

 

Acum 16 minute, Ion_Bumbu a spus:

Becul ala nu trece de valoarea maxima a intensitatii luminoase, nici unu din ele oricit de xxx% ar fi procentul, e lege!

Pai de ce nu pui dom'le legea aia ca sa o vedem si noi?

Eu cat timp vad +130 si +200 si nu-s identice ca intensitate luminoasa este clar ca exista un trend crescator al producatorului de becuri halogen in ceea ce priveste intensitatea luminoasa. 

Eu stiam de exemplu ca Xenonul are intensitatea luminoasa cea mai mare (deci peste LED) si nu cred ca halogenul a ajuns cu +200 la aceeasi intensitate luminoasa. 

 

P.S. Na ca Osram a ajuns la +220:

61WDKvfZtBL._AC_SX679_.jpg

 

Editat de merck
Link spre comentariu
1 oră în urmă, sesebe a spus:

 

Masinile la care faci referire sint dedicate, cel putin cu numele, pt off-road iar proiectantilor nu prea le-a pasat de cei ce vin din fata.

 

@Ion_Bumbu

Exact. Producatorul face dupa  cum il taie capul ca astia cu omologarile sau cine naiba se ocupa cu asa ceva sunt niste dobitoci si lasa farurile sa orbeasca ca doar  masinile offroad merg  numai pe coclauri. 

 

Nu mai pun in discutie faptul ca acum toate farururile sunt facute din plastic ieftin (vandut la suprapret) ce se matuiesc in timp.

Editat de AlpHs00
Link spre comentariu

Ledurile moderne matrix si adaptive ma orbesc cand le vad din comtrasens.

De multe ori le dau faza lunga ca sa se autosesizeze calculatorul cazanului modern si sa ma scuteasca de lumina.

 

Sunt niste mizerii dupa parerea mea.

Asa merg si eu tot timpul cu faza lunga si uau ce bine vad!

 

Plus la cat de mare e contrastul intre luminat si neluminat clar te simti ca in tunel cand afara e semi bezna.

 

In rest nu ma interesează cat costa in cazan nou cat timp astea vechi ale mele sint in stare buna.

Ceva nou imi oferă doar bluetooth si asistență inutila la condus.

 

Doar n oi da 40k pe ceva cazan si apoi sa ma apuc de antifonare si suspensii.

Link spre comentariu
Acum 52 minute, AlpHs00 a spus:

Exact. Producatorul face dupa  cum il taie capul ca astia cu omologarile sau cine naiba se ocupa cu asa ceva sunt niste dobitoci si lasa farurile sa orbeasca ca doar  masinile offroad merg  numai pe coclauri. 

 

Nu mai pun in discutie faptul ca acum toate farururile sunt facute din plastic ieftin (vandut la suprapret) ce se matuiesc in timp.

 

Cam da si cind ai sa intelegi acest lucru vei face un mare pas inainte. Adu-ti aminte de scandalul diesel gate - doar ca un mic exemplu.

 

https://www.nytimes.com/2021/06/05/business/led-hid-headlights-blinding.html

https://www.nbcnews.com/news/us-news/blinded-light-american-headlight-safety-lags-years-countries-rcna82666

https://www.team-bhp.com/forum/road-safety/262224-blinding-headlights-new-vehicles-7.html

 

 

 

 

Editat de sesebe
Link spre comentariu
Acum 9 ore, Ion_Bumbu a spus:

Prntru ca n-am crezut ca-i asa greu de gasit...

https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/R037r7e.pdf

Documentul este din 2012, si nu stiu daca ai observat este un Addendum (adica o completare/corectie). Am avut in contractul de munca de cateva ori Addendum (deci stiu bine cu ce se mananca) pentru a modifica contractul de baza.

Din 2012 si pana in prezent crezi ca nu s-a mai modificat?

Eu sunt deschis sa discutam si pe marginea acelui document. Din ce am vazut tolerantele sunt mici +/-15% apropo de ce tot invocai tu: Compared to minimum legal standard.

 

Totusi daca ma uit mai atent prin document observ ca la unele becuri este data intensitatea luminoasa la 12V si la 13.2V iar diferentele sunt semnificative:

Categories H9 and H9B

Luminous flux: 2,100 10%   1,650 10% deci deja avem un 27% in plus la care daca vin si cu un 10% in plus => +37% 

 

La H4 deja valorile zburda in intervale foarte mari:

Screenshot-2024-08-23-at-09-23-02.png

Vezi clar la Luminous flux 60W = 1650 si la 55W ai 1000.

Mai jos ai tensiunea: la 12V    1250 -  750

                                   la 13.2V 1650 - 1000

 

Eu stiu de becurile philips +130 de prin 2017-2018 cand am fost nevoit sa schimb un bec pe faza scurta. Masina apoi a trecut 3 ITP-uri peste gard (deci a trecut pe bune ITP-ul => exclus spaga sau incompententa). Daca tu zici ca la ITP se masoara si intensitatea luminoasa eu nu intrevad decat doua posibilitati:

- ori becul era normal si pe ambalaj s-a scris la oha +130 (deci marketing cum zici tu)

- becul avea luminozitatea mai mare

 

Sa discut acum pe rand fiecare din cele doua variante. 

Daca becul era normal si s-a scris la oha +130 brightness (brightness = luminozitate nu altceva) => avem de-a face cu specificatii mincinoase (neconforme cu realitatea). Acest caz e grav si se lasa cu proces + amenzi babane. Ai sa spui ca nimeni nu face plangere, dar nu este asa, firmele concurente tot timpul stau cu un ochi pe ce face firma concurenta si in caz de specificatii mincinoase instant fac denunt (ii dau in gat).

Daca becul are luminozitate mai mare => la un bec +150 sau +200 (sau +220 la Osram) deja e clar ca luminozitatea depaseste o limita maxima admisa pe care o invoci tu. 

 

Personal prefer sa nu mai combat pe becuri halogen, ambele masini au LED si cum nu voi mai reveni vreodata la halogen nu are rost sa mai dezbat acest subiect. 

Link spre comentariu

Nu depaseste nimic, ce spueti dumneavoastra este doar o reclama si atit.

Va pun si datele de la acel +220%, Osram:

GPS01_4099561_NIGHT_BREAKER_220.pdf

Are flux luminos de 1650/1000lm, fix cit este in standard, e NORMAL dar reclama e ca-i mai luminos cu 220%! fata de cine?

These
cutting-edge headlight lamps impress with up to 220% more
brightness and up to 20% whiter light compared to the
minimum legal standard
and generate an up to 150m long
beam.

Oameni buni, cititi tot, diavolul se ascunde in amanunte!

 

Intelegeti ca toate aceste becuri sint omologate pe piata deci rspecta acel standard.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 13 ore, sesebe a spus:

 

Cam da si cind ai sa intelegi acest lucru vei face un mare pas inainte. Adu-ti aminte de scandalul diesel gate - doar ca un mic exemplu.

 

 

Exact asa ceva au masinile de teren, nu? au soft care atunci cind le pui la test le reduce luminozitatea sa treaca testul!

Super comparatie!

O pobleme cu orbitul este si din cauza trecerii dispersorului pe material plastic, orice ai face apar zgirieturi muult mai rapid decit la sticla care duc la o "stralucire" si a dispersorului care ajuta la fenomenul de orbire.

Nu mai pui la socoteala si temperatura de culoare mai ridicta care si ea ajuta.

 

@roadrunner

cam asa suna si astea, totul e sa gaseasca clienti...si se gasesc!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări