Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Sunt in concediu si am inchiriat o masina de la aeroport pe durata cat stam aici. Masina asta e un Jeep hibrid care in cele 40 min pe autostrada/drum express s-a incarcat bateria la 80%. Ieri cand am fost la un magazin dsa-mi iau otravuri (Ouzo) am constatat ca la intoarcere am mers electric (20km/h printre oameni care se plimbau si drum un pic la vale) dupa 3 km bateria era 0% si ultimii 200m a pornit motorul pe benzina. (masina e relativ noua 17.000 km) - stau si ma intreb care e treaba cu hibridele astea ca daca-s asa toate nu prea le vad rostul.

RR

Link spre comentariu

Rostul la hibrid il vezi cand scoti consum bun in oras.

3-4% nu poti cu diesel, dar e fezabil cu un prius/auris/corolla hibrid.

Chiar si la drum lung scoti consum mai bun ca o benzina daca mergi intr-un regim economic. hibridul in sistemul de la toyota e mai mult decat un motor electric si o baterie.

 

Plus cu un amarat de clio tasnesti mai rapid de pe loc de la stop decat cu un x2 M de 300 cai care pana se hotaraste cutia in ce treapta sa schimbe...clio tzusti...

 

Intre timp, salvam planeta, dar o salvam doar noi si nu altii:

https://autolatest.ro/editorial-auto/europa-chiar-introduce-o-taxare-de-48-pentru-masinile-electrice-chinezesti-din-4-iulie/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0GCJ02DG37omECtXjmR8MVDrklgQ2-Ggo_jXIE74wXC1OIYX0b7bezy_s_aem_yS9_fUQqbyrniTHXVETgpg

 

Link spre comentariu
Acum 21 ore, roadrunner a spus:

Masina asta e un Jeep hibrid

Daca tot esti in scaun puteai si tu sa dai mai multe detalii: model, este PHEV (adica este hybrid plug in), ca asa nu putem purta o discutie. Eu am dedus ca este un plug-in hybrid din informatia:

Acum 21 ore, roadrunner a spus:

 am constatat ca la intoarcere am mers electric (20km/h printre oameni care se plimbau si drum un pic la vale)

Daca este plug-in hybrid si nu o duci la borna sa o incarci, dar scrii:

Acum 21 ore, roadrunner a spus:

stau si ma intreb care e treaba cu hibridele astea ca daca-s asa toate nu prea le vad rostul.

e clar ca tu nu vrei sa intelegi care este treaba cu hybrid plug-in. Totusi ca inginer trebuia sa iti treaca prin cap ca daca masina are o mufa de incarcare pe care tu nu vrei sa o folosesti => moral nu ai dreptul sa iti expui parerea pentru ca este eronata (nu tii cont de o caracteristica/parametru al masinii). 

Chiar si asa, mai poti face o comparatie: vezi cati km faci (stii la cati km ai luat masina si cand o predai mai arunci o privire in bord) si cati litri de benzina consumi. Apoi faci o comparatie cu dacia ta (care banuiesc ca este diesel) si tot ai sa ramai uimit. 

Vacanta placuta! 

Editat de merck
Link spre comentariu

ce pornire banala a incendiului de la fabrica de baterii din Corea care s-a soldat cu moartea a peste 20 de oameni....

 

 

Link spre comentariu

On 24 June 2024, in Hwaseong, South Korea, a lithium battery factory owned by Aricell caught on fire after several batteries exploded. The fire killed 23 workers and wounded eight more, mostly Chinese nationals.

Aricell manufactures non-rechargeable lithium-thionyl chloride batteries. A 1986 Jet Propulsion Laboratory study titled Safety Considerations of Lithium-Thionyl Chloride Cells noted that "safety hazards have ranged from mild venting of toxic materials to violent explosions and fires.

 

300px-Battery-lithium-cr2032.jpg

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 35 minute, roadrunner a spus:

Atunci nu ai facut tu in mod electric 20km.  

Citat

The power for this comes from a tiny 0.8kWh, 48-volt lithium-ion battery pack, so there is a limited amount of electric drive available in the Renegade e-Hybrid. Its electrical system is mainly there to provide silent starts, a good deal of energy recuperation through coasting and regenerative braking, and timely power boosts to the combustion engine when needed - all of which reduces its fuel consumption.

Uite niste cifre pentru masini care merg electric:

Citat

As a broad rule, we at Drive recommend an electric vehicle as efficient so long as it's returning a consumption around 15kWh/100km (small EVs) and 20kWh/100km (larger EVs). Of course, larger and heavier electric vehicles will use more energy which is why you'll see consumptions well over 20kWh/100km

Renegade intra la 20kW pentru 100km => pentru 20km trebuie o baterie de 4kW, in realitate la greutatea lui ar trebui minim 5kW baterie pentru a parcurge 20km. 

 

P.S. Masina pe care o conduci este Mild Hybrid (baterie de 48 volti), deci este impropriu sa spui ca este hybrid. Full hybrid inseamna ca masina poate parcurge o distanta de cativa km doar in mod electric. Sunt unele masini Mild Hybrid care nici nu-ti misca masina de pe loc (de exemplu Fiat 500 Hybrid). 

 

Editat de merck
Link spre comentariu

daca citesti cu atentie ce am scris e ca am parcurs 3km cu viteza de 20Km/h si s-a consumat bateria (care era incarcata la 80%) si in astia 3Km bateria a scazut la 10% si ultimii 200m a prornit motorul pe benzina. Aveam astepatri de mai mult de 3Km range. Dar ma rog nu conteaza, de la si pana la aeroport e ok.

RR

Editat de roadrunner
Link spre comentariu
Acum 10 minute, roadrunner a spus:

daca citesti cu atentie ce am scris e ca am parcurs 3km cu viteza de 20Km/h si s-a consumat bateria

Scuzem am citit gresit ☹️

 

Acum 12 minute, roadrunner a spus:

Aveam astepatri de mai mult de 3Km range.

Am scris mai sus: masina nu este Hybrid ci doar Mild Hybrid. O masina Full Hybrid parcurge mai mult de 3 km in mod electric, iar un Hybrid plug-in parcurge 40km fara probleme in mod electric si chiar cu viteza de 90-100km (insa fara caldura sau AC pornit si cand afara temperatura este peste 15 grade si sub 25 de grade). 

Mild Hybrid a fost produs pentru tarile din UE unde taxarea se facea in functie de CO2, dar acum este obsolete, deja nici masinile hybrid plug-in nu mai beneficiaza de avantaje in privinta taxelor.

Link spre comentariu

Nici toyotele nu merg mult in mod electric.

Dar ideea e ca electricul plus generatorul impreuna cu un mecanism asemanator cu diferențialul compun o transmisie de tip cvt.

Plus la franari recuperezi energie.

O corolla hybrida are consun semnificativ mai redus decat una pe benzina.

 

Plus lipsa ambreiajului e un alt mare avantaj. Vb de Toyota nu de petarde fiat.

Link spre comentariu

Cea mai mare autonomie la PHEV o are Mercedes C300e:

With the increased electric range (WLTP) brought about by the C 300 e battery and its usable energy capacity of approximately 25 kWh and an electric output of 95 kW, the car can cover distances of up to 116 km in all-electric mode without using the combustion engine.

https://group.mercedes-benz.com/responsibility/sustainability/climate-environment/environmental-check/c-300-e-plug-in-hybrid.html

Apoi urmeaza Volvo XC90 PHEV cu 87km.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări