Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La ce ulei de motor aveam noi in anii '70, '80, de productie autohtona, e  de mirare ca tineau si atat cat tineau.

Eu in 1991 aveam la Dacie 45000 km parcursi, aveam deja ambreajul schimbat, platetarele de doua ori, si multe alte chihite , capacul de declou, intrerupatorul cu platina, etc, fisele de la bujii... lucruri considerate normal in acele vremuri.

La o masurare a compresiei in clindrii am avut 9-6-7-8, imi aduc aminte ca atunci incepuse colegul cu importul de Metabond, primul test a fost facut cu masina mea...

Link spre comentariu
Acum 44 minute, hixpp02 a spus:

Capacul de declou, intrerupatorul cu platina, etc, fisele de la bujii...

Astea dacă montai o aprindere electronica, le schimbai de plictiseală. Înainte de 90 găseai castrol fără probleme, dar iar vin și zic... era scump. Fișele de bujii, mergeau cele scurte de la oltcit, incomparabil mai fiabile decât cele de Urziceni. Țin minte ca imediat după 90 au început să vină cazanele din vest. Erau fudui cu ele, dar tot ce se potrivea de la Dacie se cumpăra. Piesele de Dacie erau bune pt ei, doar daciile le miroseau. Am avut 4 ani magazin de piese auto. Știu ce zic. 

Link spre comentariu

Pt ca segmenții, mai ales cei de ungere, își pierd elasticitatea și setul va consuma ulei din start. Vorbim de seturi care au stat zeci de ani cu segmenți montați. Altfel, nu e nici o problemă, de asta mulți fabricanti ambalează seturile cu segmenți montați, pt utilizare, nu conservare 30 ani. 

Un set Borgo, sigilat, după 25 ani montat, a consumat ulei din start. A trebuit demontat și înlocuit segmenții, nu a avut tupeu omul să lase segmenții de foc și etanșare la locul lor. 

Link spre comentariu

Doar daca sint segmentii montati pe piston si comprimati in camasa apare problema asta.

Se "aseaza" in cilindru in pozitia de segment nerodat.

In fapt se vor roda ceva mai greu, vor consuma mai mult ulei la inceputdar  va fi functional setul pina la urma.

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Și eu ce am zis? 

Acum 5 minute, Ion_Bumbu a spus:

 

In fapt se vor roda ceva mai greu, vor consuma mai mult ulei la inceputdar  va fi functional setul pina la urma.

 

 

Cu consum de ulei merg și segmenții uzați. Nu merge nimeni cu fum după el cu gândul ca se rodeaza. La demontare, era evidenta pierderea elasticitatii, din cauza ca au stat presați multa vreme pe cămașă. 

Link spre comentariu
Acum 40 minute, doru3160 a spus:

 Înainte de 90 găseai castrol fără probleme...

Pe la mine prin Suceava aduceau din Timisoara ulei pt motor in cutii de tabla, de 1 litru, cutiile se desfaceau precum conservele, prin taiere. erau cele mai cautate, pe motiv ca nu pot fi falsificate.

In 2001-2002 cam atunci am reparat ultimul motor de Dacia, am folosit ce piese aveam prin atelier, nu erau doi cilindri alezati la aceeasi cota, arborele cotit era rectificat fiecare fus palier la cota diferita,  pt cilindrii 1 si 2 aveam fusul matenon la R1 si cil. 3 si 4 la R2... un motor facut din bucati, care a functionat 130 mii km pana sa inceapa sa trancane. Initial nu am crezut ca are chiar atati km, apoi mi-am dat seama ca omu' folosise uleiuri bune, inclusiv la completare, in faza finala, cand motorul incepuse sa consume ulei.

Eu pe vremea aia schimbam uleiul gratis, la fiecare 2-3 mii km, tata lucra la Intreprinderea de Reparatii Auto, intra cu masina in fabrica si acolo schimba tot ce trebuie. Cu toate astea, pe la 70 mii km, uzura era vizibila si la pornire se auzea cum trancane....

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Ovidanie a spus:

 

In 2001-2002 cam atunci am reparat ultimul motor de Dacia, am folosit ce piese aveam prin atelier, nu erau doi cilindri alezati la aceeasi cota, arborele cotit era rectificat fiecare fus palier la cota diferita,  pt cilindrii 1 si 2 aveam fusul matenon la R1 si cil. 3 si 4 la R2... 

Asta din cauza ca prelucrarea era exclusiv manuala. Depindea de starea rectificatorului sau de cheful de a corecta uzura pietrei și multe altele. Cămășile aveau conicitate, arborii ieșiți din cote, și peste toate, materialele de proastă calitate. Nici nu aveau cum sa treacă de 70k multe făcute în parcarea din spatele blocului. Piesele trebuiau alese cu grijă, producători erau mulți pe piață, ca și produse contrafăcute. Veneau particulari la magazin cu propunere de vânzare seturi Prems Brașov, în cutii originale, dar care nu trecuseră nici pe aproape de Brașov. 

Noroc de electrice, ca am scăpat de consum de ulei și fum... :)

Link spre comentariu

Doar de curiozitate, cum erau segmentii facuti la Brașov?

Presupun ca vb de o firma privata numita prems, de facea acele piese dupa revoluție.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, doru3160 a spus:

Și eu ce am zis? 

Cu consum de ulei merg și segmenții uzați. Nu merge nimeni cu fum după el cu gândul ca se rodeaza. La demontare, era evidenta pierderea elasticitatii, din cauza ca au stat presați multa vreme pe cămașă. 

Maestre, da oare la Loganul meu cum stau de aproape 20 de ani? doar ca-s rodati si acuma circulari atit cit trebuie.

Da VW ce maninca de nou 0,5l ulei merge cu fum dupa el?

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Acum 3 minute, Ion_Bumbu a spus:

Maestre, da oare la Loganul meu cum stau de aproape 20 de ani? 

Maestre, vezi nu compara mere cu pere. Intre dacia 1300 și Logan sunt 30 ani de evoluție tehnologică. Dar ai dreptate, și eu liniște. 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

De ce? doar de curiozitate intreb.

Am si eu un set original de renault 16.

E unsuror bine, totul ambalat.

Eu colegului ii raspundeam, cred ca-s un pic diferite fata de 1300  ... da dumneavostra stiti mai bine.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări