Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Va fi o gaura neagra. În buget.

Am citit un interviu cu dl. Gallatz (asa îl cheama, orice potriveala de nume cu târgul de pe marele fluviu este reala). Face niste afirmatii cel putin ciudate: randamentul creste cu 30%, temperatura de ardere scade cu 100°, noxele (NOx, hidrocarburi nearse) dispar complet. La care seful de la merge des cica ar fi zis: daca ar fi pretins 3%, ziceam ca-i genial dar 30% îi aiureala.

Procedeul îl studiaza si altii. Cu rezultate modeste.

Link spre comentariu

Las ca am avut si noi destui ingineri geniali care au facut motorul cu apa.

Dar nu l-au lasat regii petrolului. Nici macar sa circule cu Dacia pe strada nu avea voie! Asa ca tot in impasul ca nu are bani de benzina a ramas deci mai mult timp sa abureasca la ziare sau pe net.

Link spre comentariu

Eu nu pot sa inteleg ce rahat de randament sa mai scoata astia din motoru asta vechi de peste 100 de ani. Ce s-or chinui ei cu tot felul de electronice, de senzori, de calculatoare etc. nu  imi dau seama, ca tot un drac e, si mai mult nu se poate.

 

Link spre comentariu

Ceva ceva tot mai storc :

 

Quote

The SkyActiv-G or formerly Sky-G[6] is a family of direct injection petrol engines. The engine compression ratio is increased to 14.0:1 To reduce the risk of engine knock at high compression, residual gas is reduced by using 4-2-1 engine exhaust systems, implementing a piston cavity, and optimizing fuel injection. In addition, combustion duration is shortened by intensifying air flow, increasing injection pressure, and using multi-hole injectors.

Quote

Mazda's next-generation SkyActiv-X engine will use HCCI (homogeneous charge compression ignition) to reach a compression ratio of 16:1 instead of 14.0:1 of previous generation and is planned to be available before 2020.

First commercial petrol engine to use compression ignition, in which the fuel-air mixture ignites spontaneously when compressed by the piston.[38]

This engine targets 20-30% greater fuel efficiency by utilising homogeneous charge compression ignition (HCCI) technology. In order to handle ignition problems caused by compression ignition, each cylinder also incorporates a spark plug featuring Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) technology.[39]

Se pare ca in Slovacia deja este pe piata SkyActiv-X:

https://www.motor1.com/news/304616/mazda-skyactiv-x-engine-specs/

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Din pacate o tot amana semn ca nu e pusa la punct.
Prototipuri au mai lansat multi altii, dar in productie nu s-a incumetat nimeni.
Cred ca e prea problematica, altfel nu imi explic.


Actual sunt benzine care merg asemanator, dar in regim de sarcina partiala, astia se baga all in, complet fara bujie.
E clar ca se mai fac tot felul de chestii, nu de alta dar inca e o paine buna de mancat, te lasi de termice si te apuci de electrice, nici o problema lasi loc altora.
Asa ca nu e nimeni prost sa se lepede de tehnologia asta prea repede.

Link spre comentariu

Nu da nimeni ( actionariatul ) banii " termici " din mana , pe electricu' de la ora actuala ... , mai este pana la " curentare " . Ma rog , s - a mai scris ... , din pacate e singurul adevar consistent la ora actuala . Cate zeci de mii de masini cu distributie si fum s - or fi produs astazi  ... , si cate cu stecher ? ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Nu se incumeta ei acum sa dea pe electricu' de acum da' nici la motoru' ala tranca, tranca...n-au ce sa ii mai faca. Poate sa il dea cu gel de păr sa ii faca freza.

Link spre comentariu
5 hours ago, maxente said:

Eu nu pot sa inteleg ce rahat de randament sa mai scoata astia din motoru asta vechi de peste 100 de ani. Ce s-or chinui ei cu tot felul de electronice, de senzori, de calculatoare etc. nu  imi dau seama, ca tot un drac e, si mai mult nu se poate.

Nu motoru-i problema cea mare, ci felul în care este exploatat. În special regimurile de sarcina partiala. Împreuna cu electricul ar putea fi una dintre solutiile pentru viitorul apropiat. Si acest lucru e cunoscut de peste o suta de ani. De ce nu s-a realizat, mai ales ca tehnologiile necesare sunt disponibile de oarece vreme? Pai uitati-va care-s marii actionari la producatorii de automobile: "producatorii" de petrol.

Link spre comentariu

O să se termine odată și petrolul, că nu se reface în mod natural.Vorba aia, de unde tot iei și nu mai pui la loc, se termină....că o pădure o poți tăia ,,la ras,, și dacă plantezi alta în loc, durează ceva ani dar tot pădure iese, dar petrolul actual e creat din pădurile și animalele de acum câteva milioane de ani.

Nu îmi fac griji de cum se vor deplasa oamenii în epoca ,,fără petrol,, ci de industria chimică și electronică, ce depind masiv de produsele obținute din petrol.Probabil atunci reciclarea va fi ceva sfânt, vor săpa mai rău ca arheologii după orice plastic din epoca noastră...

Editat de validae
Link spre comentariu
Acum 3 minute, validae a spus:

O să se termine odată și petrolul, că nu se reface în mod natural.Vorba aia, de unde tot iei și nu mai pui la loc, se termină....că o pădure o poți tăia ,,la ras,, și dacă plantezi alta în loc, durează ceva ani dar tot pădure iese, dar petrolul actual e creat din pădurile și animalele de acum câteva milioane de ani.

https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiRw_v39srhAhVt16YKHa44CSkQFjACegQIBxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.libertatea.ro%2Fstiri%2Fzacamintele-de-titei-epuizate-au-inceput-sa-se-refaca-singure-790663&usg=AOvVaw1rCkUMoWR1BXHumGoZW0Vo

Link spre comentariu

 Nu e vorba de "terminat" fizic petrolul, ci de pretul de extractie...daca in anul 1900 pentru a extrage 100 de barili de petrol se cheltuia suma ce reprezenta pretul unui singur baril, in prezent pentru a extrage 100 barili se cheltuie suma obtinuta din vanzarea a 83 de barili. De aceea nici n-au mai aparut cine stie ce mari petrolisti dupa 1980(de fapt, dupa 1972), nu a a mai devenit nici un individ care se ocupa de petrol multimilionar asa cum se intampla in anii `30-`60. Este doar o chestiune de timp pana ce doar petrochimia isi va mai permite pretul petrolului, subventiile acordate pentru electrice nu vor disparea odata cu inmultirea acestor masini electrice, ci dimpotriva(!) taxele de poluare vor creste incontinuu, parcarile subterane fara sistem performant de ventilatie vor accepta doar masini electrice, destramarea progresiva a structurii orizontale legata de  industria auto va duce la scumpirea exagerata a subansamblelor pentru motoare  cu ardere interna, se va cumula dezinteresul producatorilor de a investi intr-o tehnologie veche, depasita, cu apetitul acestora de profituri mari care pot fi obtinute din vanzarea unor subansambluri cu cost total de productie redus si pret de vanzare mediu-ridicat.

  Sa ne amintim de ultima generatie de monitoare/TV-uri CRT(2003-2007)- niste pocnitori penale, cred ca si muncitorii din fabricile alea lucrau la ele in sila,:rade: stiind ca nu au nici un viitor si nu vor servi in case/firme prea mult timp. Cam asa ceva se va petrece si in industria auto "clasica",cu motoare cu ardere interna.

Link spre comentariu

Io nu stiu daca ce scrie Spitfire ii in totalitate adevarat, poa` sa fie poa` sa nu fie dar tre` sa recunosc ca de cate ori citesc ce scrie parca vad mai in roz viitoru`... sincer! :) 

Keep the good work, man!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări