Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

 Sharky.Ard frumos,da' de ce a explodat trotineta din Iaşi??

 Cazurile de incendiu de la trotinetele din RO nu ştiu dacă sunt analizate tehnic.Dacă e vorba de cauze comune sau vicii de fabricație ar trebui să se impună măsuri restrictive,inclusiv asupra locurilor de încărcare!

Link spre comentariu

CEa mai mare problema la toate rahaturile astea care folosesc baterii li ion e sa nu le bagi imediat la incarcat dupa ce le`ai folosit intens.Bateria e deja incinsa dupa ce a tras sarcina pe ea iar la incarcare se incinge si mai tare

Link spre comentariu

Și într-o pârlita de baterie de laptop cu 3 celule, ai termistori pt prevenirea supraincalzirii. Ma gândesc ca într-o baterie care conține de n-spe ori mai multe celule, protecția este cel puțin la fel de bună. Și apoi ca ia foc e una, dar sa explodeze e altceva. Blocul în cauza este din placi prefabricate din beton, nu e pe cadre cu ziduri de umplutura. Ori ca să spulberi un zid din ala, îți trebuie ceva forță la explozia aia. Știam ca trasnaile astea de baterii iau foc, dar nu vreau sa știu ce poate face una de mașină în condiții optime, cum a fost trotineta asta. 

Link spre comentariu

Da, știu, cu teoria stăm bine. Practica ne omoară.

Știam că mașinile cu instalații pe gaz nu au voie în parcările subterane, chiar dacă aceste mașini au produs puține evenimente tragice. Cu toate astea, bombele pe roți cu baterii, au chiar stații de încărcare în parcările subterane. Asta da grija față de oameni.

Link spre comentariu

Cine stie ce o fi cedat in chinezaria aia.

Termistorul fiind doar un senzor, nu un termocontact, cine stie ce nu si a facut treaba.

Plus o baterie deja umflata e mai sensibila.

 

Masinile cu gpl pot avea scurgeri, gpl e maj greu ca aerul, deci e pericol de acumulare.

Au voie in parcarile supraterane sau in subterane dotate cu nu stiu ce fel de ventilație care face fata acestei probleme. Ventilație care nimeni nu plateste sa fie instalata pt cateva masini.

 

Evident in final tot banul dicteaza. Electrica e impinsa in fata in toate tarile, inclusiv China, cu ordin de la partid.

Link spre comentariu
Acum 9 minute, Sharky a spus:

 

Masinile cu gpl pot avea scurgeri, gpl e maj greu ca aerul, deci e pericol de acumulare.

Hai sa fim serioși. O parcare subterană, are de regula sute de mc volum, ca doar nu vorbim de 5 locuri. Am în vedere o parcare precum cea de la Pallas Mall de la noi. Ca să reușești o acumulare de gaz care să producă o explozie în asemenea spațiu, îți trebuie cel puțin 4...5 butelii de mașină cu scăpări masive, simultan. Care sunt șansele? Chiar dacă nu are ventilație specială pt asa ceva, o ventilație există totuși, pt evacuarea gazelor de eșapament. Deci tot banul primează, și promovarea pocnitorilor electrice. Atât ar mai trebui, să le interzică în parcările subterane. 

Link spre comentariu

Eu zic tehnic, exista niste normative.

Cum e la curent, nu e nimeni de acord cu 16-20A prin cablu de 1.5mmp, desi, daca acel cablu e bine ventilat si trece printr-un beci racoros ar tine destul de multa vreme, dar nimeni nu pune stampila de OK daca te vede cu siguranta de 16A pe cablu de 1.5. Caz ipotetic.

Ceva de genul asta e.

Nu isi bate nimeni capul pt cateva masini cu gpl.

 

In rest doar esti de acord cu mine, nu exista destul interes.

 

Link spre comentariu

Bateriile cu litiu datorita ciclurilor de incarcare descarcare produc in timp niste ciocuri/acumulari de material care strapung membrana dintre poli si produc scurtcirciut....se tot incearca diferite solutii ,materiale pt a minimiza fenomenul,dar uneori ajunge o mica defectiune de fabricatie ,sa fie o zona mai subtire,in care dupa un timp sint sanse sa se intample.....

interesant ca daca straturile ar fi mai groase ,bateria ar avea viata mai lunga si mai sigura....dar....scade capacitatea si....costa,plus e mai mare .....

Link spre comentariu

Butanul, propanul și metanul ca să se aprindă și să explodeze trebuie să fie într-o anumită concentrație în amestec cu aerul. Asta începe pe la 2-3% pentru butan, propan și ajunge pe la 17% pentru metan. Deci numai între aceste niveluri de concentrație pot lua foc și exploda.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, doru3160 a spus:

Ma gândesc ca într-o baterie care conține de n-spe ori mai multe celule, protecția este cel puțin la fel de bună.

https://img.diytrade.com/smimg/999764/47158609-9114607-0/replace_battery_for_Bosch_ebike_system_electric_bicycle_500Wh/7dfe.jpg

 

https://www.greenbikekit.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/6/36v-bms-for-36v-e-bike-battery-with-mini-size-switch.jpg

 

 

E plin de senzori pe acolo... eventual ala singur sa fi fost si pus "pe direct" ca era deja stricat de la un foc din baterie anterior...

Editat de bolek
Link spre comentariu
Acum 8 minute, Ovidanie a spus:

 a intervenit asupra acumulatorului.

Sau încărcătorului. Dar tot nu am înțeles cum de a avut atâta forță să sfărâme un perete din beton. La blocul ăla doar câteva interioare și alea mici, sunt din hebel, restul e beton tot. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări