Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

2 hours ago, daniels said:

Nu stiu de ce se crede ca o marca auto e mai cu mot. Nici una nu fabrica baterii sau motoare electrice(poate cu exceptia tesla), le cumpara.

Mai informeaza-te un pic .

Audi are fabrica de motoare electrice chiar in Ungaria .

Tesla nu e buricul pamantului multe companii fac masini electrice .

Link spre comentariu

Mai toate subansamblele sunt fabricate de altii.

E mai eficient asa. Fie ca masina e clasica sau electrica. Alti producatori sunt clar in urma pt ca inca scot bani de pe masinile clasice.

Dar cred ca vor investi la cu totul alt nivel.

Om vedea, concurenta e un lucru bun.

Link spre comentariu

Atunci cand este ... 

 

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/ue-a-deschis-o-investigatie-privind-existenta-unui-posibil-cartel-intre-principalii-producatori-auto-din-germania-998675

 

Merge si pe plan intern ... , ca trebuie sa respectam lumina de la vest . Nu prea avem cu ce , dar intentia conteaza  

 

https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/economie/cartel-pe-piata-bateriilor-auto--217410960.html

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 13 ore, Ion_Bumbu a spus:

Ambreiajul nu`i facut sa`l patinezi, este on-off si atit.

Daca miroase e defecta piesa intermediara dintre scaun si volan.

Nu-i făcut să-l patinezi mult, dar prin definiție asta e rolul lui. Dacă ar fi cum ziceți ar fi suficient doar o cupla mecanica, fără disc cu ferodou, ca doar nu trebuie sa patineze.

Da, cutia automata ar fi o soluție în traficul urban, însă problema e ca nu a fost prea răspândită la toate modelele și e relativ recent tratata ca o soluție tehnica în dotările mașinilor de oraș, cel puțin nu la noi. Acum 10 ani la noi erau privite cu neîncredere, pt ca nici service nu erau pt asa ceva în caz de nevoie, și problemele erau costisitor de rezolvat. Acum au evoluat tehnologic vorbind, și reprezinta o opțiune la achiziția unei mașini. Dar pana atunci tot o sa puta a ambreiaj când vor fi coloane in panta... 

Editat de doru3160
Link spre comentariu
1 oră în urmă, Sharky a spus:

Automatele cu convertizor de cuplu ...

 

Adică generația anilor '70 ... '80 si cativa ani după...

Într-adevăr erau robuste. Am avut după loviluție un mertz 280 S fabricat in '79. 

Cat "omor" a luat acea mașină, numai eu stiu (eram la vârsta gagicărelii si a teribilismelor).

Comutările de pe D pe S urmate de accelerație la podea erau frecvențe. Ca și cerculețele pe asfalt (sau zăpada) cu accelerația la podea și frâna usor apăsată. 

Era precum un tanc, indiferent la ce o spuneam, nu protesta ... mergea înainte :rade:.

Îmi amintesc cu nostalgie ce frumos luminau seara literele de lângă maneta de viteze : P - R - N - D - S - L. 

N-am avut vreodată probleme cu transmisia. Doar schimbam periodic uleiul și filtrul la cutie. Am parcurs cu ea cam 70 k km. Habar n-am dacă s-a schimbat/reparat cutia vreodată, eu am luat-o pe la 220 k km din cimitirele Germaniei.

Link spre comentariu

Am vazut o cutie de volvo demontata, si nu e de mirare ca multi s-au ferit...cat nu face probleme, e buna, dar cand incepe sa faca necazuri, sa te tii.

Link spre comentariu
7 hours ago, doru3160 said:

Nu-i făcut să-l patinezi mult, dar prin definiție asta e rolul lui. Dacă ar fi cum ziceți ar fi suficient doar o cupla mecanica, fără disc cu ferodou, ca doar nu trebuie sa patineze.

 

Domnule exista cutii cu craboti, la alea nu folosesti amberiajul dupa punerea in miscare, adevarat, nu`s pentru utilizare cotitiana.

Nici la astea moderne, bineinteles manuale nu`i nevoie neaparat sa`l folosesti, nici chiar la plecarea de pe loc, asa cum am spus, "piesa intermediara" face diferenta!

Arcurile alea au si ele un rol, in a reduce parinarea.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
4 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Nici la astea moderne, bineinteles manuale nu`i nevoie neaparat sa`l folosesti, nici chiar la plecarea de pe loc, asa cum am spus, "piesa intermediara" face diferenta!

Din mers poti schimba vitezele in sus si in jos fara ambreiaj, dar la plecarea dupa loc fara sa folosesti ambreiaju nu imi dau seama cum.

Poate imi explicati dvs cum faceti.

Link spre comentariu

Ultima oară am folosit procedura prin 2005, când mi s-a rupt cablul de ambreiaj la un Ford Granada. Chiar in centrul Bucurestiului. Nefiind foarte aglomerat la acea oră, m-am descurcat, fiind nevoit să opresc/repornesc doar de câteva ori  (semafoarele din traseu).

Din fericire mașina avea motor V6. Astea pornesc și dacă bate vântul in palele ventilatorului,  spre deosebire de cele in 4, care trebuiesc rotite de câteva ori pentru a porni.

 

 

Link spre comentariu
Citat

Bagi in treapta 1, apoi pornești motorul 

Cu sfoara.

Ca de obicei, am sarit de la trafic cotidian la mersul fara ambreiaj...oare ce urmeaza? Oare cati soferi din traficul obisnuit al zilei stiu sa foloseasca masina fara ambreiaj? Si din cei care stiu, oare cum s-ar descurca in coloana in panta, cu oprire din 3 in 3 m?

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări