Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 1 oră, franzm a spus:

Am impresia ca electricele o vor lua pe calea cea buna. Tot mai multi producatori ofera modele full hybrid (nepotul si-a luat unul si eu cochetez cu ideea).

Full hybrid = hybrid plug-in? 

Hybrid plug-in este o gluma proasta! 

Folosita in mediu urban pe baterie => se duce mult mai repede bateria decat la o bulectrica, la drumuri mixte are acelasi consum cu una identica benzinara (alea 250-300km in plus se simt la consum). 

Link spre comentariu
Acum 31 minute, merck a spus:

Pai scrie si ceva argumente, ca sa vad cu ce este peste PHEV-ul benzinar.

 

Pentru ca de exemplu Hyundai iti garanteaza 8ani / 160k km  la bateria PHEV, autonomie full electric 50km. Pentru o persoana ca mine care lucreaza mix remote ( de acasa ) si la sediu si stau cam la 15km distanta combinand programul o zi aici o zi acolo sau mers seara in oras, cumparaturi, etc.. mai bag combustibil cand trebuie sa ies din oras si stiu ca nu stau cu frica ca poate se duce bateria si nu prind o statie de incarcare. Incarcarea se face moca acasa la panouri. Dupa 5-6 ani omu se plictiseste de masina si o da, deci nici nu iti trebuie garantie 8ani la baterie ca dupa 6ani oricum dau masina. Daca iti iei masina sa o ti 20 de ani si 1million km nu are rost sa vorbim de PHEV / Electrica pentru ca tot ce te intereseaza este costul cat mai mic de achizitie, pe mine ma incalzeste mai mult faptul ca is cat se poate de independent de baietii destepti de la electrica, de la benzinarii, etc.. decat ca peste 8 ani cand oricum nu mai am masina trebuie schimbata bateria.

Editat de Bandi Szasz
Link spre comentariu

Mie imi da cu virgula 160k km la bateria de 10-11kW cand Tesla da pentru o baterie de 4 ori mai mare 160k km. Oricum din pix este usor sa dai garantie mai ales ca cei cu plug-in hybrid nu prea incarca bateria. 

Iarna sau vara cand iti trebuie caldura sau aer conditionat nu prinzi cu bateria incarcata la 50km in bord sa faci un 35km real. Daca faci in fiecare zi, 5 zile pe saptamana un drum de 35km => 35km * 5zile * 54 saptamani = 9450km pe an si imi este imposibil sa cred ca o astfel de baterie tine 8 ani in acest ritm.  La bulectrice bateriile sunt de minim 3 ori mai mari si garantie la 8 ani sau 150k km insa de exemplu la renault zoe unii au prins schimbarea baterii pe garantie si nu dupa 7 ani sau 100k km. Bateria in timp se degradeaza si capacitatea se diminueaza. 

 

Eu am intrebat de ce PHEV-ul diesel este mai bun decat PHEV-ul benzinar.PHEV-ul are randament cel mai bun cand masina este cat mai usoara. Un motor diesel de aceeasi putere cu un benzinar a fost intotdeauna mai greu => energie electrica consumata in plus pentru a-l plimba.

Noile motoare benzinare au un consum mic deci nici la pretul carburnatului nu castigi mare lucru. 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 2 ore, merck a spus:

Pai scrie si ceva argumente, ca sa vad cu ce este peste PHEV-ul benzinar.

Pai simplu, un motor diesel are un randamenta mai bun decit un motor benzina. Ar fi trebuit sa stii asta daca tot postezi intruna pe topicurile despre masini.

Oricum eu ramin la parerea ca motoarele diesel nu ar fi trebuit pune niciodata pe autoturisme. Motivele sint multe dar nu le voi dezbate/comenta aici orice intrebari comentari ati face voi.

Ma bucur ca lumea incepe sa inteleaga ca viitorul masinilor, cel putin viitorul nu foarte indepartat, este al masinilor hibride, preferabil plugin-hibrid.

Iar daca nu intelegi dece o baterie pe un hibrid ar tine mai mult mai ai de studiat si intrebat AI-urile de pe internet, desi nu cred ca-ti vor da alea raspunsul.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

E banal raspunsul, cistigi la consum si CO2 mai putin emis, randamentul la Diesel a trecut de 50%...

Particule emit si benzinarele cu injectie.

Diferenta de masa intre un Diesel modern si un Otto este minima, la aceeasi categorie, 10-20kg deci n-are relevanta.

https://mymotorlist.com/engines/renault/k4m-1-6/

https://mymotorlist.com/engines/renault/k9k/

 

Link spre comentariu
Acum 26 minute, sesebe a spus:

Pai simplu, un motor diesel are un randamenta mai bun decit un motor benzina.

Discutam despre PHEV nu despre diesel vs benzinar. La un PHEV cand mergi pe bateria electrica conteaza greutatea masinii. PHEV-ul este conceput sa fie preponderent folosit in oras, deci va fi folosit in modul electric. 

Motoarele benzinare recente scot niste consumuri pe autostrada de necrezut! (5.6 litri la o masina de 1,4 tone) 

 

Acum 26 minute, sesebe a spus:

Ma bucur ca lumea incepe sa inteleaga ca viitorul masinilor, cel putin viitorul nu foarte indepartat, este al masinilor hibride, preferabil plugin-hibrid.

Care lume? Masinile hybrid plug-in deja nu mai beneficiaza de facilitati fiscale in vest si in scurt timp cred ca nici la noi. Intr-un fel este si corect, ca erau foarte multe modele cu motoare termice foarte puternice care numai ecologice nu erau. Cu un V6 sub capota nu ai cum sa te incadrezi la facilitati.

 

Acum 26 minute, sesebe a spus:

Iar daca nu intelegi dece o baterie pe un hibrid ar tine mai mult mai ai de studiat

Orice baterie/acumulator are un numar finit de cicluri incarcare/descarcare. Celulele din bateriile masinilor hybrid plug-in sunt aceleasi cu cele de pe masinile electrice => au acelasi numar de incarcari/descarcari, deci pentru acelasi numar de km parcursi de o masina hybrid plug-in in mod electric vs bulectrica nu vad cum bateria mai mica de pe masina hybrid plug-in va tine mai mult. 

50.000km facuti cu un PHEV in mod electric va produce o uzura mai mare bateriei decat 50.000km facuti de o bulectrica. 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 53 minute, Ion_Bumbu a spus:

Diferenta de masa intre un Diesel modern si un Otto este minima, la aceeasi categorie, 10-20kg deci n-are relevanta.

https://mymotorlist.com/engines/renault/k4m-1-6/

https://mymotorlist.com/engines/renault/k9k/

Engine Renault K4M 

Displacement, cc 1598

Weight, kg 133

 

Engine Renault K9K

Displacement, cc 1461

Weight, kg 145

 

nu prea sunt din aceeasi categorie. In plus ai pus un motor fara turbo (cel pe benzina) si il compari cu unul turbo pe motorina. Pune doua motoare turbo care sa scoata aceeasi putere si vedme cat cantareste unul si cat cantareste celalalt. Eu am specificat clar: motoare de aceeasi putere. Si sa vorbim de motoare de peste 150cp, nu motoare asmatice. 

In plus la diesel vad:

Compression ratio 18.8 (1 gen. 2001 – 2005)
15.9 (2 gen. 2005 – 2010)
15.2 (3 gen. 2008 – 2016)
15.5 (4 gen. since 2012)

 

 

P.S. La diesel sistemul de alimentare cu motorina al motorului nu il punem la greutate? Cutia de viteze (ca dieselul are cuplu mai mare) nu este mai grea la diesel? Pana si bateria de 12V este mai mare (deci mai grea) la diesel. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Dizel pe masinaaaa.

Greutatea in plus nu e chiar asa de speriat.

Plus sunt si motoare din aliaj nu doar fonta.

In final ajungi la aceeasi poveste. Distanta lunga diesel.

 

In rest plugin hibrid si hibridul nu incarca bateria la maxim si nu o descarcă complet. Nu degeaba pe priusuri bateria duce peste 300k.

Si nu uita priusul nu prea merge fara baterie.

 

Nu inseamna ca trebuie sa mergi in mod full electric. Mai pornesti motorul ca nu crapa planeta fix pe aia 2 3 km.

Link spre comentariu

Deci de lovesti ceva mai tare ce se afla pe strada nu spargi baie de ulei sau rezervor, dar direct foc la masina. Pont!

 

Tot ce pot sparge la cazanele mele era rezervorul se cumva as urca pe ceva si apoi masina ar cadea in asa fel incat rezervorul sa se înțepe.

 

Baia de ulei avea scut metalic si mai ales la mertzan e din tabla de 3.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări