Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Ca tot vorbim de EV, vreau sa-mi fac si eu o roaba cu baterii. 

Legat de motorizare, ma bate gandul sa folosesc 2 roti de howerboard de 8 inch si 250w bucata. Am vazut ca motoarele astea brushless de trotinete si alte dracovenii merg legate cate 2 la acelasi controler  dar oare cat de fiabila este aceasta solutie si de ce nu este recomandata?

Link spre comentariu
Acum 14 minute, AlpHs00 a spus:

Ca tot vorbim de EV, vreau sa-mi fac si eu o roaba cu baterii. 

Legat de motorizare, ma bate gandul sa folosesc 2 roti de howerboard de 8 inch si 250w bucata. Am vazut ca motoarele astea brushless de trotinete si alte dracovenii merg legate cate 2 la acelasi controler  dar oare cat de fiabila este aceasta solutie si de ce nu este recomandata?

Eu as lua o roata de asta gata facuta

Link spre comentariu

Ideea de a cumpara nu-mi surade, eu vreau sa o construiesc cu ce am prin batatura.

Rotile de hovervboard le am, mai am o roata (motor) de 350w de trotineta si un butuc de bicicleta cu reductor tot de 350w. 

Sunt nehotarat daca e mai bine sa folosesc o roata de 350W sau doua de 250W in paralel. La ultima varianta nu stiu ce probleme pot sa apara. 

Cel mai bun cuplu l-as avea daca as folosi butucul de bicicleta dar e bataie de cap cu constructia rotii.

Link spre comentariu

O roaba are nevoie de o roata mare. Nu poti folosi roti de hoverboard sau de trotineta pentru ca sunt prea mici.

@dragostalpau ti-a indicat o roata care se potriveste (are 36,6cm diametru) pentru o roaba. Din ce ai doar butucul de bicicleta se califica pentru roaba, dar trebuie sa ii faci roata. 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Sharky a spus:

Nu. Nu se mai înmatriculează atatea.

Din 2019 pana la sf de 2021 toata lumea arunca cu bani inventati.

Dupa s a terminat. Cifra va scadea pt ca dupa cum se vede toate s au scumpit. Lumea o duce mai rau.

Asta o zic si eu uitandu-ma in jur dar ...

 

Creştere cu 19% a înmatriculărilor de autoturisme noi în iunie 2023 faţă de iunie 2022

Potrivit ACAROM şi DRPCIV, înmatricularile de autoturisme noi in Romania au crescut in iunie 2023 cu +19,03% fata de iunie 2022, atingand un volum de 13.173 unitati.

Se menţine astfel trendul crescător al anului, pe primele sase luni din 2023, inmatricularile de autoturisme noi atingând valoarea de 73.645 unitati, in crestere cu 25,4% fata de perioada similara din 2022, respectiv 58.712 unitati.
In schimb, înmatricuările de autoturisme second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania sunt în scădere. Mai exact, în iunie 2023 s-au înmatriculat 24.990 de autoturisme rulate, o scadere de -17.6 % fata de iunie 2022.

Pe primele sase luni din 2023, inmatricularile de autoturisme second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania au ajuns la valoarea de 123.443 unitati, in scadere cu -21.18% fata de perioada similara din 2022, respectiv 156.624 unitatii.

 

Eu cred ca sunt cu mult mai multi speciali decat credem noi!!!Ca altfel nu se explica cifrele de mai sus!

Link spre comentariu

Categoric sunt foarte mulți ,,speciali,, și nu e prea departe vremea când n-o să îi mai poată plăti statul.Cred că vor trebui să mai taie din ele cu mult înainte de 2060.

Link spre comentariu

Din cate văd, masurile de austeritate luate de guvernoiu, nu afecteaza mai deloc specialii. Vor umbla la speciali, numai dupa ce vor fi jumulit tot ce se poate de pe pulime, altfel, nu se vor atinge de un fir de păr, nu de pensiile speciale. 

1 oră în urmă, validae a spus:

Categoric sunt foarte mulți ,,speciali,, și nu e prea departe vremea când n-o să îi mai poată plăti statul.Cred că vor trebui să mai taie din ele cu mult înainte de 2060.

 

Link spre comentariu

Acum am dat peste informatie si m-am gandit sa o pun aici sa vada si lumea ce si cum.

In Franta exista Malus CO2 o taxa care se plateste la achizitionarea unei masini (nou sau SH). 

Pana acum in 2023, aceasta taxa nu putea depasi 50% din valoarea masinii. Deci daca luai un SH cu 5000€ nu puteai plati mai mult de 2500€ pe aceasta taxa. Din 2024 ... se scoate aceasta facilitate:

Citat

En 2023, le montant du malus ne pouvait dépasser 50% du prix de vente du véhicule. À compter du 1er Janvier 2024, cette limitation disparaît.

Mai jos este tabelul cu Malus CO2 (deci gramele de CO2 ci cu cat sunt taxate in 2023 si in 2024):

bareme-malus-2024-6527e94059a36.webp

 

Deci de la 194g CO2 cumparatorul scoate din buzunar 60.000€ indiferent daca masina costa 10.000€! In 2023 scoatea doar 17490€ daca masina valora peste 36.000€.

 

Tot la aceasta taxa intra si greutatea masinii. In 2023 era 1800kg acum a scazut la 1600kg. Pentru fiecare kg ce trece de 1600kg se plateste 10 euro/kg minim(maxim fiind 20euro/kg):

Citat
  • De 1601 à 1799 kg : une taxe de 10 euros par kg excédentaire.
  • De 1800 à 1899 kg : 15 euros/kg.
  • De 1900 à 1999 kg : 20 euros/kg.

 

Se intreba cineva: cine este prostu' care cumpara o masina electrica? 

Cei care au acum SH-uri in Franta trag cu dintii sa le tina cat mai mult, ca daca trebuie sa cumpere o alta masina ... doar una asmatica isi permit!

Link spre comentariu

O Toyota Yaris GR 1,6L 3 cilindri, 257CP cu 186gCO2 cu pret de baza de 37.000 euro se va vinde in Franta in 2024 cu ... 37.000 + 35346 = 72346 euro!!! E mai ieftina decat o bulectrica??? 

Honda Civic Tipe R ... peste 90.000 euro in 2024!!! 

 

Editat de merck
Link spre comentariu

F bine. Asta inseamna mai multe masini ieftine la noi. O cumpara altii.

A mea are 240g spre oftica ecologistilor.

Deci de se baga asa ceva la noi n o mai vand vreodata deci ii mai si dau jos catalizatoarele si alte chestii sa imi scot cat de mult din bani.

 

In rest lasa toyota gr ca putini cumpara asa ceva.

 

Noi inca 10 ani umblam nestingheriți cu ce avem. Si ghici ce. Nu o sa murim de nici o poluare si nici nu o sa avem vechituri pt simplul fapt ca deja un e5 e la 4mii euro.

 

 

 

Link spre comentariu

O mare companie de inchiriat masini renunta la tesla pt ca pur si simplu costurile sunt prea mari iar devalorizarea lor e prea mare.

hmmm nu se poate.

Masinile alea care nu se strica si nu au nevoie de schimb de ulei sa nu fie chiar asa?

 

Link spre comentariu
Citat

Noi inca 10 ani umblam nestingheriți cu ce avem. 

Vise umede...pe strazi sunt din ce in ce mai multe electrice, acum un an erau raritati, acum vad zilnic 5-6 masini cu numar verde.

Insa nu se rezolva problema aglomerarii si nici in totalitate problema poluarii aerului in orase cu electrice, in fond si electrica poate starni praful in urma ei...solutia e transportul in comun+trotinete electrice, biciclete.

Iar atingerea acestui scop se poate face cel mai simplu cu tarifarea diferentiata a benzinei: cel mai mic pret sau chiar gratis pentru ambulante, politie, smurd, pompieri, etc, pret minim pentru benzina masinilor care servesc la aprovizionarea magazinelor, lucrari publice, etc, si 10 euro/litru pentru persoane fizice.

Sambata si duminca interzisa circulatia auto in orase, cu exceptia taxiurilor.

Link spre comentariu

Nu mai suntem în ssmd, unde partidul unic conducator stabilea preturile. Ceea ce doriti dvs. se poate face numai prin subventionarea costurilor combustibilului pentru unitatile de stat. Iar daca civilul nu-si mai poate permite sa cumpere combustibil, atunci sa vedeti ce va face oculta mondiala a petrolului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări