Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 15 ore, mac01 a spus:

Zboara afara anual din tara 200 milarde si ne milogim sa primim 10-15 miliarde, iar in contul la banii astia mai trebuie sa ne distrugem si ceva din economie...ca sa aiba ei piata de desfacere.

A dracu afacere UE asta! Asa se intampla cand esti crescut la coada vacii si esti prost, corupt si santajabil !

200 de miliarde de euro??? Mai taie draku' din ele!

Tu stii cat este PIB-ul Romaniei? :rade:

 

Tot aud prostia asta ca noi suntem piata de desfacere. Daca esti rupt in cur nu ai cum sa reprezinti o piata de desfacere, punct! Deci daca ne saracesc cum manca rahat unii, cu ce dracu' mai cumparam produsele lor??? 

Ca tot suntem la automobile, sa iau cazul Fabricii de Automobile Dacia Pitesti. Daca Gica s-a angajat Dacia in anul 1969 si a lucrat pana in 1989 el nu a primit decat salariul lunar timp de 20 de ani, profitul nu a ajuns in buzunarul lui (nu s-a repartizat angajatilor profitul) ci s-a dus in visteria statului. Deci el timp de 20 de ani nu are alta sursa de venit suplimentar in afara de salar. Daca acelasi Gica se angajeaza la Dacia in 2003 si lucreaza pana in 2023 la fel el primeste doar salariul si profitul la fel nu este distribuit angajatilor. Deci care este diferenta daca Gica a muncit intre 1969-1989 sau 2003-2023 la Dacia? 

A primit el in cele doua perioade altceva mai mult decat salariul? Timp de 20 de ani el nu a trait decat din acei bani primiti lunar. Deci ce-l freaca pe el grija cine este proprietar daca pentru el nu-i absolut nici o diferenta daca proprietarul este statul sau un strain? 

O diferenta este ca acum Uzinele Dacia nu pot merge in pierdere (cum era cazul multor unitati industriale din trecut). Cum se ajunge cu balanta in rosu cum se pune lacatul pe usa si se muta productia in alta tara. 

Am mai spus si o repet: peste tot este la fel! Deci si peste gard, in tarile cu apa mai calda muncitorul nu primeste decat salariul si patronul isi trage profitul (deci nu ajunge in bugetul statului nici acolo). Asa ca terminati cu prostia asta ca zboara afara profitul. Peste tot in lume profitul zboara (ca doar nu-i prost patronul sa plateasca taxe si impozite la statul X).  Profitul realizat de patronii romani ajunge cumva la bugetul statului? Nu zboara cumva tot peste gard sub diferite forme: achizitii imobiliare, concedii si alte din astea?

Deci cu ce ma incalzeste pe mine ca angajat daca patronul este roman sau strain? 

 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 17 minute, merck a spus:

Deci care este diferenta daca Gica a muncit intre 1969-1989 sau 2003-2023 la Dacia?

Enorma. Pe vremea RSR puteau fura ca-n codru. Si o buna parte din salariati frecau menta. Iar alta parte erau veritabili dumnezei (de ex. desfacerea). Deci e normal sa le para rau dupa "vremurile bune" pentru ei.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, merck a spus:

Deci cu ce ma incalzeste pe mine ca angajat daca patronul este roman sau strain? 

Patriotismul? 

:rade:

Aia cu 200 de miliarde m-a dat jos de pe scaun. Probabil este propagata prin unele cercuri intelectuale pe care nu le urmaresc. Nu achiesez,  termenul ala de-l folosesc astia mai elevati.

Link spre comentariu
La 05.08.2023 la 0:33, draku a spus:

 

Cati soferi de masini noi mai au macar o surubelnita in masina?

Multi care au avut masini vechi,evident ca s-au lovit de mici probleme unde era necesar o...surubelnita,patent...etc. asa ca ''obiceiul'' sa pastrat...''in caz ca..." !:nerv Nu mai vorbesc de celebra Dacie 1300 care putea fi ''reparata'' de aproape oricine cu o ..surubelnita,patent si bineanteles....dalta si ciocan !!:qetrwe Desigur,e o exagerare dar..multe probleme se rezolvau asa,provizoriu,pana ajungeai la un ...prieten,service etc.:n1

Link spre comentariu

Și ce mașină era dacia. 

Cu 1300cc abia scotea niște cai putere.  Acum cu aceeași capacitate cilindrica lucrurile stau altfel,  și să vrei s-o repari în intersecție ar fi culmea. 

Nu există comparație între ce a fost și ce avem acum. N-ai ce să faci cu surubelnita ținută în torpedou. 

Link spre comentariu
La 06.08.2023 la 11:53, ionut120v a spus:

La gpl nu stiu cum de s-a aprins, la mine a sarit furtunul, dar nu s-a apins problema nasoala e ca se aduna in habitaclu si la anumite concentratii face explozie.

 

Nu mai am rezervor de benzina, pornesc direct pe gaz, trebuie putin pacalita, deoarece de obicei baga prea mult gaz la rece si ineaca motorul, fie rescris ECU cu timpi de injectie ficsi sau chiar mai mici la rece, sau pacalit la senzorul de temperatura pentru cele ce au racirea pe senzor separat.

 

La cele secventiale se inchide singura daca nu e presiune dupa vaporizator, are senzor de presiune in borcanul de la filtru cel putin Lovato.

 

Incendiu am patit pus de cineva, cu care era tata cerat, nici cu furtunul de apa nu te poti apropia prea mult ca te frige.

 

Incendiu la litiu am avut de mult, a dat pisica jos cu o cutie plina de baterii au facut scurt si au luat foc, sareau ca petardele 2 kg de baterii au facut urat, 400kg probabil fac si mai urat.

Si vecinii tai te-au considerat ...''terorist'',ai avut si un ...''complice'' ...pisica !:freaza::aut:

Link spre comentariu

 Hai că ați luat-o pe arătură...Păi comparăm maşinile de acu 50 de ani cu cele de azi?

 Mai apoi uitați că maşinile Dacia erau concepție Renault şi modele similare au circulat şi în alte țări?Că românii n-au respectat ulterior calitatea materialelor şi asamblării e altceva...

Link spre comentariu

La un moment dat pomeneati de inutilitatea sculelor purtate tot timpul in masina. Sunt ferm convins ca in momentul in care o sa am si eu electrica tot voi avea trusa de scule in portbagaj. Poate ceva minimalist, dar voi avea. Momentan conduc un VW Caddy, am unelte in masina, o trusa bine echipata. Am si un set de becuri rezerva, am sigurante, am coliere de alea de plastic, am si sarma. La masina mea personala, in ultimii 10 ani, parca o data am schimbat un bec de semnalizare, intr-o parcare. In rest sculele au fost utile in alte scopuri...ultima data am apelat la patentul din trusa masinii, cand am fost pe cimitir, la mormantul bunicilor mei, am facut curat si am fost nevoit sa tai niste sarme cu care fusesera legate coroanele...Cu doua zile inainte de festivalul "Untold"  eram in Cluj, parcasem la unbra gardului gradinii botanice, iar pe trotuarul celalalt trei motociclisti, aveau numere de Austria, Ungaria si inca ceva ce nu am recunoscut, incercau sa repare acceleratia unei motociclete. Se chinuiau cu un briceag multifunctional, iar eu amabil, le-am oferit trusa de scule. Cel mai bucurosi au fost cand au vazut suruburi M3-M4 in compartimentele de pe capacul cutiei cu scule, fix de asa ceva aveau nevoie...

La o pensiune din Poiana Negri, fiind intr-un miniconcediu cu familia, am reparat un tablou electric ce continea toata automatizarea pentru sauna si jacuzzi...doua zile de cazare si masa gratis, tot ce comandam era din partea casei.

Cred ca pot sa dau sute de exemple cand uneltele din trusa masinii mi-au fost utile.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări