Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

6 minutes ago, +_Florin_+ said:

 

Da, ma costa mai mult benzina, dar merită având în vedere avantajele. 

 

Costa însăși masina aproape cât trei.

Climatizare si încălzire ca la roabă.

Stresul permanent ca te lasa bateria. 

Si plinul de curent nu e deloc mult mai ieftin+timpul de așteptare.

E un moft daca mai ai alta masina adevarata ,de baza.

Vor fi bune cand dispar neajunsurile sau nu vor mai fi actualele si nu ai de ales.

Link spre comentariu

Au si puncte bune . Unul ar fi ca eu nu le mai prind ... , adica sa posed vreuna . N - am nimic impotriva lor ... numai ca e cam devreme sa ne gandim serios la ele . Cel putin aici , in Romania . Numai infrastructura de incarcare , reteaua service etc . , sant obiective serioase .  Parerile pe forumuri sant ca apa sfintita . Nu fac rau , dar nici bine . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Chiar asa, cum incalzesc astea iarna habitaclul? Adica vara mai inteleg, ai ac - care e o pompa de caldura, astea au oarece randament ok (desi au consum notabil)

Dar vreau sa vad urmatorul scenariu: 

 

Iarna, -10 grade, eventual pentru maxim de hilaritate - la munte (dealuri, vai, curbe etc). Pleci cu electrica. Presupun ca vrei caldura ca mdeh. La -10 grade sau mai putin AC-urile trag rateuri si cand merg o fac cu randament mic. Deci probabil ai o aeroterma de gen 500-600W macar. Te doare inima sa dai drumul la caldura gandindu-te ce macel dai bateriei aleia. Pornesti on board display, indicatori, camera marsalier, lumini - se mai duc 100W. Dar stai... afara sunt -10 grade. Cum ramane cu autonomia? Capacitatea bateriilor asa cum e masurata, se declara pentru temperaturi gen 20-25 grade. La 0 grade pierzi undeva la 30% din capacitatea declarata. La -10 grade aproape 50%. Din cate inteleg, stresezi suplimentar bateria. Deci la alde Tesla si astea electrice mai cu fainosag, am inteles ca exista un circuit separat de incalzire doar pentru baterii in astfel de conditii. Nu stiu cat consuma si ala si cat balanseaza in ecuatia autonomiei (intre ce castigi cu bateria mai calda si ce pierzi incalzindu-o). 

Dar date astfel de conditii, sunt curios cat mai ramane in astfel de cazuri din autonomia declarata. 

Editat de matzah
Link spre comentariu

Nici n - am nevoie ... , am sofer de serviciu ! De - asta n - ai matale liniste ? La noi in oras sant si taxiuri ... , niste nene cu masini care daca le platesti te duc unde ai nevoie . Te aduc si inapoi ... zi si noapte , iarna  - vara si de sarbatori ! Care - i baiu' ? ...

 

P.S. - am permis toate categoriile dinainte sa vezi matale lumina zilei ... , am si uitat de cand !

Editat de gauss
Link spre comentariu

vezi ca poate e expirat :)

Apropos de taxiuri, uite aici o aplicatie perfecta pentru masinile electrice.

 

Masinile electrice vor fi necesare in toate centrele oraselor mari unde motoarele diesel vor fi interzise.

Autonomia de cateva sute de km acopera 90% din necesitati, de obicei oamenii se duc cu masinile la serviciu iar in vacanta doar de cateva ori pe an. Eu doream sa imi iau un scooter electric dar problema este costul mai mare decat echivalentul pe benzina iar bateria era inchiriata, costa mai mult chiria bateriei decat benzina. Nu imi iau masina electrica pentru ca nu este rentabila din punct de vedere al amortizarii costurilor las la o parte incalzirea sau aerul conditionat.

 

Incalzirea este o problema dar masinile electrice au aplicatii pe celular si le poti incalzi inainte de a le scoate din priza. 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, informer a spus:

 

Sau sa le combine cu supercap-uri (stiu ca am mai spus :) )

NU trebuie sa le inlocuiasca dar C-urile au avantajul descarcarii nedistructive cu curenti mari, ceea ce-i util la demaraj si incarcarii rapide cu curenti mari ceea ce poate fi f. util la franarea regenerativa.

Am vazut ceva filmulet in ideea asta de a combina baterii cu condensatoare pt. a profita de avantajele ambelor... din pacate nu-l gasesc.

Combini pe naiba.
Supercap e mare, e greu si e scump, comparativ cu o baterie. Il umpli imediat ca nu iti permiti sa pui unu de capacitate imensa.
Asa ca nu te astepta sa castigi cine stie ce. Optimizezi acolo un 10% si cam atat.

Link spre comentariu
1 hour ago, one said:

vezi ca poate e expirat :)

Apropos de taxiuri, uite aici o aplicatie perfecta pentru masinile electrice.

 

Masinile electrice vor fi necesare in toate centrele oraselor mari unde motoarele diesel vor fi interzise.

Autonomia de cateva sute de km acopera 90% din necesitati, de obicei oamenii se duc cu masinile la serviciu iar in vacanta doar de cateva ori pe an. Eu doream sa imi iau un scooter electric dar problema este costul mai mare decat echivalentul pe benzina iar bateria era inchiriata, costa mai mult chiria bateriei decat benzina. Nu imi iau masina electrica pentru ca nu este rentabila din punct de vedere al amortizarii costurilor las la o parte incalzirea sau aerul conditionat.

 

Incalzirea este o problema dar masinile electrice au aplicatii pe celular si le poti incalzi inainte de a le scoate din priza. 

Chiar daca e expirat , in Italia merge ... , mai ales daca vorbesti cu cine trebuie ! Ti - l face ca nou , direct cu numele Donald Trump ! Ca nu in Romania s - a inventat " la famiglia " , si oamenii de onoare !

 

P.S. - taxiuri electrice , aplicatie buna . Ma rog , cineva sa si investeasca . Nu la noi , lumea e saraca . Penultimii din U.E. Si mai sant necunoscute ... UBER et comp , si ce  - o mai apare .

Editat de gauss
Link spre comentariu
1 hour ago, maxente said:

Ce roadster bre ?

Aia de la Tesla inca n-au vandut nici un roadster ca inca nu l-au facut. O sa vanda din 20-20 in colo

Cred ca ai deschis un subiect despre care nu prea ai cunostinte. Tesla Motors (acum Tesla Inc.) au inceput prin a construi un roadster electric dar cum milionari excentrici nu sunt foarte multi nici chiar in California, au trebuit sa se reorienteze spre un model mai potolit si mai ieftin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster_(2008)

Link spre comentariu
43 minutes ago, Sharky said:

Combini pe naiba.
Supercap e mare, e greu si e scump, comparativ cu o baterie. Il umpli imediat ca nu iti permiti sa pui unu de capacitate imensa.
Asa ca nu te astepta sa castigi cine stie ce. Optimizezi acolo un 10% si cam atat.

Mai vedem... mi se pare ca Tesla o cumparat o firma care face baterii SI supercap-uri... iar un 10% nu-i asa putin, pt. inceput. :) 

Link spre comentariu

Electricele astea, sunt ca masina poporului facuta de hitler.S-a vrut in curtea fiecarui neamt, dar a ajuns doar la varfuri. Asa si cu electricele astea. Pai daca ar fi la indemana, cui nu i-ar place sa se traga cu o electrica, sa plece ca din pusca si sa nu mai scoata fum? Mai nasol o sa fie de cocalarii care-si lucrau tobele sa faca zgomot, dar sunt sigur ca gasesc ei o solutie.Cata vreme sunt scumpe si la achizitie si la exploatare, o sa fie doar vorbe.

Link spre comentariu
1 minute ago, gauss said:

Oare cum vor arata gipanele electrice ? ... Ca far' de ele , nu se poate ! ...

Păi ca niște mori de vânt,cand prind cate o vale se mai încarcă....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări