Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Incalzirea globala si canicula nu sunt prietene cu EV-urile mai ales cu bateriile cu litium, eu n-am curajul sa incarc bateria pe caldurile astea, e o reteta destul de buna pentru ,,bum,,.

La sistemul PV trag pe LTO.

Ard si cele clasice, cel mai comun de la catalizator la diesel, daca ii dai 150 pe autobanda cu el imbacsit sunt sanse foarte mari, am vazut destule pe banda de urgenta cu problema respectiva.

 

De la instalatia electrica depinde, am vazut ieri una cu problema respectiva, a ars bordul, cu cat sunt mai complicate sunt sanse mai mari.

Link spre comentariu
Acum 14 ore, Sharky a spus:

Si alta duma.

Vezi cum desi omv cere pret mai mare ca petrom, e plin la ei. La petrom e mai gol.

Sa le tina d-zeu naravul. Ca eu, atunci când vin în tara sa ma dau mare, aproape numai de la petrom alimentez. Pentru simplul motiv mi-s în drum.

Link spre comentariu
Acum 43 minute, Sharky a spus:

Daca esti priceput odata pornești si iei borna.

Instalatia electrica nu arde spectaculos in general. Se topesc plastice, miroase urat dar cam atat.

 

Cati soferi de masini noi mai au macar o surubelnita in masina?

Link spre comentariu
Acum 16 ore, Sharky a spus:

Daca esti priceput odata pornești si iei borna.

....

Acum 16 ore, draku a spus:

Cati soferi de masini noi mai au macar o surubelnita in masina?

Acum 4 ore, merck a spus:

Ce sa faci cu ea? :scarpin

 

 

Poate n-am priceput eu ce vrea sa zica autorul....

 

Link spre comentariu

Ati priceput si ati punctat corect problema, prea multe capace, doar sficul sau in disperare de cauza ciocanul, toporul (de aia au unii topor in portbagaj) poate rezolva in timp util.

 

La taica-meu a ars o dacie complet pe tema asta, un scurt la caroserie si era dacie fara capace la baterie.

 

Cand eram copil era sa o patim cu un microbuz din acela antic, tot un scurt la caroserie la blocul de lumini si era noapte.

 

Scurtul nu erea permanent am alimentatat separat, dar a facut iar scurt si a dat foc la firul respectiv, s-a ars soferul la mana cand l-a smuls altfel ardea toata masina, in disperare de cauza am izolat tot si am alimentatat direct becurile faza scurta direct din baterie cu doua fire, problema ca la 16 anisori nu esti nici prevazator si nici foarte priceput si  nu cunosteam  electrica masinii respective, nu stiam ce siguranta pot sacrifica sa pun la becuri.

Link spre comentariu
Acum 7 ore, sesebe a spus:

La mașinile noi zona bateriei este bine protejata în sensul ca ajungi greu la contacte și chiar și cu sculele potrivite tot durează ceva pina reușești sa desfaci o borna. Nu-i pont chiar sa ai trusa completa de scule în mașină. 

Asta e mai degraba o excepție decat o regula.

Zi vreo mașină cu bateria ascunsa.

 

Mai degraba explicatia cu trusa. Cine are la indemana o cheie de 10?

Inafara de mine care umblu cu trusa in cazan.

Link spre comentariu

Mie, cu ani in urma, mi-au ars o masina si un scuter, asa ca am ceva experienta....

Ambele pe benzina, ca sa fie clar  :), ambele vechituri, dar imi faceam treaba cu ele......

Masina, cu instalatie de gaz si butelia de 60 l plina pe trei sferturi, a luat foc in timp mergeam catre munca, dimineata.

N-am simtit nimic, niciun simptom, niciun miros suspect.

Mai apropiam de locul de parcare, pe o straduta linistita, cand masinile din spatele meu au inceput sa claxoneze si sa ramana in urma...eu nu imi dadeam seama de ce.... pe urma am realizat...

Cand mai aveam cam 100 de metri pana la locul de parcare am observat urma de fum alb in botul masinii, am crezut ca este abur de la radiator, ca mai patisem si mi-am zis ca o sa vad ce e in parcare...

N-am mai apucat sa ajung, ca in dreapta, in dreptul oglinzii, au izbucnit flacari mai mari ca masina... pasami-te arsese furtunul dintre vaporizator si carburator iar gazul ardea tare frumos....

Am tras pe dreapta, langa o casa, am oprit motorul iar flacarile mari s-au oprit (electrovalva de gaz era pe contraaripa din dreapta). Am tras actionarea capotei dar n-am reusit sa o deschid pentru ca se topise cablul/incuietoarea. 

Asa ca ma uitam cum apare o pata neagra in mijlocul capotei..... :)

Am "rechizitionat" un stingator antic cu spuma si furtun de la un mic magazin din apropiere si ma rugam sa aiba ceva presiune...

Am tras de capota cu mainile goale, pana am reusit sa o indoi sa pot baga furtunul si am inceput sa sting focul....

Cu gandul la gazul din butelie (plus jumatate de rezervor de benzina) si la faptul ca nu eram sigur de reusita actiunii, am spus unui gura-casca sa sune la 112 si sa cheme pompierii. Multa lume se adunase si se uita de pe margine...

Ca paranteza: Este foarte importanta delegarea imperativa a activitatilor in timpul unei asemenea actiuni, altfel curiosii se lasa unul in baza altuia si nu actioneaza/suna/etc.

Un coleg mi-a venit in ajutor cu un stingator mai nou cu praf si impreuna am reusit sa stingem incendiul.

Pompierii nu au mai avut decat sa rupa borna de la baterie si sa scrie fisa de interventie cand au ajuns...

Masina, un Citroen BX, a fost afectata doar in partea din fata, insa era recuperabila. Incredibil pentru mine dar in interior nu se simtea niciun miros, nimic. Pana la urma insa, de gura consoartei si cu mare parere de rau, a ajuns la remat. Fapt pe care il regret si acum....

Cauza "oficiala": scurtcircuit electric

 

Altfel, frumos, nimic de zis ....

Era ca la turnarea unui film: lume, figuranti, pompieri, politia locala, politia nationala, politia criminala (-ista), ambulanta, smurd, etc numai girofaruri si uniforme, poze, interviuri, autografe...

Si in mijloc eu, actorul principal...  

 

Cu scuterul a fost mai simplu, ca a luat foc intr-o noapte, de la o tigara aruncata de la bacon de vecinii fumatori, pe prelata cu care era acoperit.

La ora 1 noaptea mi-a batut in usa administratorul: "Vecineeeee, iti arde scuterul ! Hai afara!"

Avand deja experienta cu masina, nu m-am grabit prea tare, m-am imbracat, mi-am adunat actele....

Cand am ajuns jos totul era ispravit, pompierii isi strangeau sculele, le-am dar niste autografe, politia m-a invitat la sectie sa scriem actele, m-am plimbat cu masina de politie dus-intors.... gratis.....:)

Scuterul, o Honda de 250, a ars complet, s-au topit pana si jantele de aluminiu si s-au scurs pe ciment...

A, si s-a afumat blocul pana la etajul 3, nu foarte rau insa...

Culmea a  fost ca exact in noaptea aia pusesem bateria pe redresor in balcon, ca era Aprlie si venea vremea lui....

 

Asa ca, sculele nu te pot ajuta totdeauna in cazuti din astea...

Cine a stins incendii doar de la tastatura sau nu s-a apropiat macar la 20 de metri de un incendiu ADEVARAT, din ala care arde la fata de 100 de ori mai rau ca soarele intr-o zi de august, nu are de unde sti ce si cum....

 

La o masina electrica nu se mai poate interveni asa la un incendiu...

Te departezi si te uti cum arde...

Cum se uitau de departe 2 nemti, la costum si cu serviete, pe autostrada in DE, la un  frumos Mercedes care ardea, asteptand pompierii...

 

PS

Cu cativa ani dupa evenimentele de mai sus, am participat la stingerea unui Ford prin zona Antiaeriana.

Cel mai greu a fost sa facem rost de stingatoare, ca lumea nu mai era asa darnica ca "pe vremea mea", cand totul s-a rezumat la: "Da-mi un stingator ca-mi arde masina!"....

Si ma uitam la bietii (fosti) ocupanti ai masinii, cam la 30 de ani asa, care strigau de pe trotuar: "Fugiti ca explodeaza!", gandindu-ma ce bine a lucrat indobitocirea hollywoodiana.....

Link spre comentariu

Am luat de Crăciun o tableta ,la Carefour , ceva franțuzesc facut in China ..dupa o saptamana ,pusa la incarcat ,cu incarcatorul original a scos un fâsâit groaznic ,bateria de 6mm s a umflat la 3 cm ,a desfacut carcasa in  două....mi au dat banii inapoi...m am bucurat ca nu a luat foc ...

Sper sa apara cat mai repede bateriile solide ,.....

O firma promite pret mai mic ,greutate mai mica ,autonomie mai mare ,pe o baterie realizata din aluminiu...

 

Link spre comentariu

Asa e cu îndobitocirea.

 

Ca soferi suntem tot mai paraleli cu mecanica. Plin de pensați si glezne goale la volan, nu stiu sa bage un lichid de parbriz. Darmite sa mai conduca.

 

Era un meme pe net. Acu 40 ani in manual era descris cum reglezi avansul sau jocurile supape. Azi scrie sa nu bei antigelul.

 

Foc nefoc important e sa te cari de acolo. Știți blocurile invelite in polistiren si care au luat foc...

Cu electrice in subterant....probabilitate mica dar consecinte grave.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări