Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Cu hidrogenu n`am inteles de ce se tot bate pasu pe loc.Ca ala poate fi bagat si in masinile actuale -ma rog cu ceva modificari.Adica nu e nevoie de reconfigurat uzina de la zero ca sa faci motoarele in 4 timpi pe hidrogen

Link spre comentariu

Forțarea de către Comisia Europeană a fabricării rapide și aruncarea pe piață a mașinilor hibride și electrice, fără o dezvoltare serioasă a proiectelor, începe să-și arate consecințele. O mașină hibrid de la BMW X7, nou-nouță, a luat foc din senin în garajul unui român. Iar cei care ar fi normal să răspundă dau din umeri.

Incidentul nu este nici primul și, din păcate, nici ultimul. Pe Safety Gate, sistemul de alertă rapidă al UE, au început să apară tot mai multe avertizări de incendiu la mașinile electrice.

Un autoturism BMW X7 mild hybrid cu doar 9.000 de km la bord, cumpărat de un bărbat din județul Timiș cu 135.000 de euro, a luat foc din senin, în garaj, ucigând și câinele familiei.

Firma de la care a cumpărat mașina spune că nu are ce să-i facă păgubitului, iar asigurare CASCO omul nu apucase să-și facă. Incidentul extrem de grav readuce în discuție problema riscului de incendiu la autovehiculele hibride și electrice.

Deja Belgia și Olanda intenționează să interzică parcarea acestora în subsolurile blocurilor.

La noi însă, la presiunile Comisiei Europene, subsolurile blocurilor noi sau parcările din imediata apropiere a acestora sunt obligatoriu dotate cu stații de încărcare, unde riscurile izbucnirii de incendii sunt foarte mari.

O companie din Norvegia a anunțat că va refuza să transporte mașini electrice la bordul navelor sale, iar acesta este doar începutul. Green-Deal-ul accelerat impus de UE nu vine doar cu costuri uriașe pentru întreaga populație a Uniunii Europene, ci și cu riscuri pe măsură.

Pe lângă absența siguranței, mașinile electrice suferă, în acest moment, de problema autonomiei scăzute, o călătorie cu astfel de autoturisme însemnând un stres extrem pentru șoferi, care pot rămâne oricând în mijlocul drumului.

Companiile de asigurări europene vor să crească tarifele polițelor pentru vehiculele electrice cu 40% și includ, la cerere, și tractarea, serviciu de care vor avea nevoie cu certitudine.

Alerte multiple pe Safety Gate

Pe Safety Gate, sistemul de alertă rapidă al UE pentru produsele nealimentare periculoase, s-au emis doar în ultima lună numeroase alerte referitoare la riscul de incendiu pentru mașinile hibride și electrice. Astfel, Germania a emis o alertă europeană pentru autoturismele hybrid Peugeot 3008, 5008, anunțând că bateria de tracțiune se poate supraîncălzi din cauza software-ului de monitorizare defect și poate lua foc.

Totodată, Polonia a emis o alertă de incendiu pentru autovehiculele Jaguar fabricate în Marea Britanie între 2021 și 2023, mai exact Jaguar F-Pace cu motoare Ingenium I4 2.0L pentru vehicule electrice hibride plug-in pe benzină. Pompa de lichid de răcire a acestora se poate deteriora, ducând la pierderea debitului de lichid de răcire. Aceasta face ca motorul să se supraîncălzească rapid și lichidul de răcire se poate scurge pe scutul termic al turbocompresorului, creând un risc de incendiu.

În același timp, la modelul Jaguar I-Pace, produs tot în Marea Britanie, s-a constatat că bateria vehiculului electric (EV) se poate degrada în timp. O baterie EV degradată poate crește riscul de suprasarcină termică, crescând riscul de incendiu.

La mașina electrică Fiat 500e, produsă în Italia între 2020 și 2021, este posibil ca materiale contaminate să fi fost folosite pentru bateriile de înaltă tensiune. Aceasta poate duce la defectarea bateriei, crescând riscul de incendiu, a notificat Germania.

La Mercedes-Benz modelul electric H1GLE, s-a constatat că aparatul de aer condiționat poate fi defect, ceea ce poate duce la scurtcircuite și/sau incendiu. Apelul automat de urgență (eCall) poate eșua și vehiculul poate să nu deblocheze și/sau să pornească. Modul de funcționare de urgență a motorului poate fi activat în timpul conducerii. Aceste erori creează riscuri de rănire. Mai mult, la modelul electric Pacifica PHEV, de la Chrysler, SUA, bateria de înaltă tensiune se poate aprinde brusc, creând un risc de incendiu.

Concurență acerbă vs siguranță

Absența testării îndelungate a noilor modele de autovehicule, în contextul unei concurențe acerbe pe piață, a subminat grav elementul siguranței. Rând pe rând, aproape toate modelele de vehicule fabricate în ultimii ani sunt rechemate în service-uri din cauza unor probleme grave care pun în pericol viața șoferilor.

Printre ultimele cazuri de acest fel se numără modelele Range Rover, Range Rover Velar, Range Rover Sport, Defender, de la Land Rover, fabricate între 2018 și 2023 în Marea Britanie, la care s-a constatat că pompa de lichid de răcire poate funcționa defectuos și poate opri fluxul de lichid de răcire, determinând supraîncălzirea rapidă a motorului și, ulterior, spargerea unui cot din plastic montat pe motor în circuitul de răcire.

Lichidul de răcire se poate scurge pe scutul termic al turbocompresorului, creând un risc de incendiu în compartimentul motor. Germania a emis o alertă pentru Sprinter de la Mercedes-Benz, produs între 2018 și 2019, după ce a ajuns la concluzia că fluidul ar putea pătrunde în amplificator, provocând un scurtcircuit intern și creând un risc de incendiu, iar Franța a notificat autoturismul Santa Fe de la Hyundai, fabricat anul trecut, deoarece rezervorul de combustibil poate avea scurgeri, creând un risc de incendiu și contaminare a mediului. Printre țările în care a fost vândut modelul Santa Fe se află și România.

În ce privește Gladiator și Wrangler de la Jeep, placa de presiune a ambreiajului se poate supraîncălzi și se poate defecta din cauza frecării. Aceasta ar putea duce la o pierdere a transmisiei de putere sau la un risc crescut de incendiu.

Link spre comentariu
Acum 9 ore, eos a spus:

Cu hidrogenu n`am inteles de ce se tot bate pasu pe loc.

Sa bagi apa in rezervor si sa produci hidrogen in timpul functionarii nu este posibil, bilantul energetic nu permite.

Asta apropos de teoria conspiratiei ca exista deja motorul care merge cu apa, inventat probabil de vreun dac liber, dar oculta mondiala, petrolistii, bubulii, etc.

Pe de alta parte producerea hidrogenului in sine nu este nepoluanta, una este sa produci 100 litri pe zi cu energie de la panouri solare si alta e sa produci hidrogen pentru zeci de milioane de masini. Si nu stiu daca eu ca posesor pot dormi linistit cu un rezervor de hidrogen la nu stiu cate sute de bari in garajul de langa casa.

Editat de telefunken
Link spre comentariu

 Noul intra greu in viata/tehnica, cu frecusuri, ganditi-va ce furii (idioate!) au starnit primele monitoare LCD, ca se vad prost, ca unghiuri, ca nu tin, ca sunt scumpe(asta cu pretul lor era adevarat), in cele din urma CRT-urile au disparut complet, nu interesa pe nimeni ca au nu stiu ce timp de raspuns la un birou unde se lucra in Office...asa si cu masinile electrice.orice inceput e greu, dar in cele din urma noul trimfa.

Link spre comentariu

Stai liniștit ca fiecare tara mai mare are inventatorul ei al motorului cu apa. Cauta pe net.

E un lait motiv in folclorul auto in orice tara.

E in natura noastra umana sa visam un salvator.

 

In rest bateria de la hibride, ce sa zic, toyota o face de 20 ani, o fac si altii. Se poate.

Chinezariile sunt problema.

 

In rest da. Fabricantii se vor trage pe fese de fiecare data. La fel si la masinile clasice. Mai ales in România. Mercedes luat foc partial in garantie din motive de dpf. Nu ceva spectaculos, dar dauna semnificativa, dauna totala. Ca ei nu acopera decat parțial, adica iti dau bani de maxim un taxi obosit. Ca cica nu e vina lor.

 

Pai garanție, service doar la ei si nu e vina lor? Dar a cui?

Totul s a rezolvat la tribunal.

 

Dar sa revenim la electrice.

https://autolatest.ro/stiri/tesla-model-3-a-ajuns-sa-fie-vanduta-si-cu-un-pret-de-16-700-euro-cu-toate-taxele-incluse/

Cu asta inlocuiesti masinile. Cu pretul bun. Evident nu e sustenabil ca e tinut de guvern jos prin scutiri si prin prime.

Toata lumea vb de tehnologie, autonomie si prostii.

Povesti cu pesti.

Pretul e cel care dicteaza.

Cat timp la noi un Șpring costa cat un lighean orice om cu scaun la cap zice pas.

Pai ca de ce sa dai bani pe o masina inferioara?

Basca te mai gândești si ca da statul 10mii pe mizeria aia. E aberant. Asta ca sa nu mai zic de profitul facut pe spinarea statului.

 

Tesla la 35mii vs civic? Ok. Aia da!

Acolo putem vb de un echivalent! Adica fiecare e cu plusuri si minusuri si au acelasi pret.

 

Link spre comentariu
1 oră în urmă, merck a spus:

Pai curentul electric necesar producerii hidrogenului eco de unde il luam? Ca sa producem acest curent ... poluam. 

 

Păi şi curentul electricelor, majoritar tot prin metode poluante îl facem.Cretinii ăştia cu utopia lor electrică au impresia că e mai ,,ecologic,, să eliminăm toate maşinile cu ardere internă, dar să umplem planeta de termocentrale, panouri solare şi  eoliene (ale căror pale uzate din fibră nu se pot recicla) sau nucleare.Doar o băşină a unui vulcan scoate mai mult CO2 decât toate maşinile la un loc.Ce o să facă, să astupe şi vulcanii ???

Link spre comentariu

Termocentralele e clar ca trebuie eliminate. Palele din fibra de sticla si panourile fotovoltaice nu cred ca nu se pot recicla. Nu exista inca cantitati imense care sa ii "muste de cur" pe cei de la butoane pentru a aloca banii necesari descoperirii tehnologiei de reciclare. Nici macar nu se incearca reducerea uzurii la ambele tehnologii pentru ca ne aflam in plina perioada de expansiune, apoi apar optimizarile. 

Ca o paralelea, din ce am citit, nu tot plasticul este reciclat din motive de .... rentabilitate. Cel mai rentabil ar fi cel alb folosit de exemplu la sticlele de lapte. 

 

Link spre comentariu

Ca să elimini termocentralele trebuie să asiguri o altă metodă de a produce curent în momentele de vârf de consum. Şi noaptea, când nu e soare....

Hidrocentralele sunt o alternativă, dar pot suferi de scăderea debitului apelor.Atunci mai rămân nuclearele....că vântul nu bate continuu.

Link spre comentariu

Iuliean Hornet a realizat deja de mult timp instalația necesară și la nivel industrial pentru transformarea tuturor reziduurilor de plastic și nu numai în energie termică prin piroliza; dacă s-ar fi dorit cu adevărat ar fi fost multe instalații puse în funcțiune în țară la ora asta și deja am fi avut o tara mai curată. Dar indivizii/entitatile care fac propagandă și impun cu forța tot felul de măsuri -marea majoritate aberante- pentru o așa zisă ecologizare a planetei și reducerea nivelului de CO2 au de fapt cu totul alte interese și scopuri. Dacă chiar este adevărat că are loc o anumită încălzire a planetei, în mod aproape sigur alta/altele este/sunt cauza/cauzele. Deci nu bioxidul de carbon produs de autovehicule și în general nu cel produs prin activitatea umană. 

Editat de Elservius
Completare
Link spre comentariu

https://autolatest.ro/editorial-auto/colaps-al-vanzarilor-de-masini-electrice-vw-si-skoda-in-europa-nu-mai-exista-clienti-pentru-electricele-id-si-eniaq/?fbclid=IwAR1HfJ3TChquNeraOvxiz9LlCpWHWIL6_smFsVjSNBrKPVRs1h2EnCGSKWI

 

Apar scaderi de pret fortate pe piata auto din motiv ca nu vrea nimeni asa petarde la asa pret.

Despre asta spuneam ca singura alternativa e tesla, care insa nu e pt toate buzunarele.

Iar Springul e un jaf de masina. Intre astea doua extreme nu prea ai ce alege.

 

Iar la cat s-au scumpit masinile clasice si ce foamete vine avand in vedere ca s-au oprit din tiparit bani si se strange cureaua, toata tranzitia asta va fi franata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări