Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Motorul ala teoretic de o rotatie pe minut si 1 milion de cai il pui pe vapor nu pe masina electrica.

In mod sigur e mai ieftin sa iei un motor mic de se invarte repede si nu invers.

Altfel era deja pe masini si scapau de reductor.

Eu sunt curios de ce e in spatele acestei decizii, ca teoretic e posibil orice, inclusiv daca ne luma dupa aberatii gen motorul cu apa.

Link spre comentariu
3 hours ago, Spitfire said:

 

Sper totusi ca glumiti...de cautat in cataloage, puteti cauta cat cantareste un motor termic in patru timpi de 50 CP,

Domnule, n`ati cautat unde trebuie, au chiar mai mult, aproape 2KW/300grame...

Va pun primul link si primul gasit, sint altele insa mult mai performante!

https://hobbyking.com/en_us/trackstar-seg-21-two-stroke-glow-racing-engine-for-car.html

:d

Link spre comentariu

M-am uitat in link-ul pus de colegul maresaldeflota....nu am gasit niciunde acel motor de 22kw si 1/2 kg greutate...am cautat intr-o doara " motor brusless auto"...si ,l-am gasit pe asta :https://www.alibaba.com/product-detail/Electric-car-brushless-10kW-ac-asynchronous_60308084758.html....mai jos ,in pagina ,sunt trecute caracteristicile....are 41 kg!!...am mai cautat "motor inverter 22kw"....am gasit unul de 1,5kw care are ...3,2kg!...https://www.alibaba.com/product-detail/2HP-1-5kW-ac-motor-speed_555479093.html?spm=a2700.7735675.normalList.55.5GS209&s=p....

...cred ca colegul Spitfire a glumit cand a mentionat acel motor....

Link spre comentariu

Mie mi se pare cumva paradoxal ca pe un forum "electric" sunt "promovate" motoarele termice... :) 
Acu` sincer, io am un diesel de care-s multumit da` cand ma uit sub capota la toate tevile alea cu apa, ulei, combustibil etc... parca as prefera o chestie cilindrica in care intra 2-3 fire "principale" si gata. :) 
Mi-e greu sa cred ca cineva n-ar prefera....
Si da, exista fara indoiala dificultati de depasit... da` io n-as transa problema definitiv si irevocabil.

Editat de informer
Link spre comentariu
Acum 9 minute, flomar60 a spus:

M-am uitat in link-ul pus de colegul maresaldeflota....nu am gasit niciunde acel motor de 22kw si 1/2 kg greutate...am cautat intr-o doara " motor brusless auto"...si ,l-am gasit pe asta :https://www.alibaba.com/product-detail/Electric-car-brushless-10kW-ac-asynchronous_60308084758.html....mai jos ,in pagina ,sunt trecute caracteristicile....are 41 kg!!...am mai cautat "motor inverter 22kw"....am gasit unul de 1,5kw care are ...3,2kg!...https://www.alibaba.com/product-detail/2HP-1-5kW-ac-motor-speed_555479093.html?spm=a2700.7735675.normalList.55.5GS209&s=p....

...cred ca colegul Spitfire a glumit cand a mentionat acel motor....

Sper sa nu fie greșit, dacă este ignorați pur și simplu, https://www.danfoss.com/en/products/mobile-electrification/dps/electric-machines/#tab-overview  

EM-PMI540-T4000

 

 

https://www.google.com/search?q=EM-PMI540-T4000&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 al doilea, cica ar fi de 841kw:rzb

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Pai au cam spre 1 tona, cam 1Kw/Kg, poate ceva mai putin...

Subaru rulez!

120Kg/ 300Cp fara modificari, versiunea de strada!

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Da, am vazut, pentru mine era incredibila acea greutate mentionata de 1/2 kg versus puterea de 22kw!....de asta sustineam mai sus ca este o gluma! Oricum, motoarele astea sunt grozave! 

Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Pai au cam spre 1 tona, cam 1Kw/Kg, poate ceva mai putin...

Subaru rulez!

120Kg/ 300Cp fara modificari, versiunea de strada!

:d

Da, si nu sunt singurii! Doar ca unii au ramas doar la nivelul de dacie 1300 si incep sa compare cu electrice.

Link spre comentariu
9 hours ago, flomar60 said:

M-am uitat in link-ul pus de colegul maresaldeflota....nu am gasit niciunde acel motor de 22kw si 1/2 kg greutate...am cautat intr-o doara " motor brusless auto"...si ,l-am gasit pe asta :https://www.alibaba.com/product-detail/Electric-car-brushless-10kW-ac-asynchronous_60308084758.html....mai jos ,in pagina ,sunt trecute caracteristicile....are 41 kg!!...am mai cautat "motor inverter 22kw"....am gasit unul de 1,5kw care are ...3,2kg!...https://www.alibaba.com/product-detail/2HP-1-5kW-ac-motor-speed_555479093.html?spm=a2700.7735675.normalList.55.5GS209&s=p....

...cred ca colegul Spitfire a glumit cand a mentionat acel motor....

Doar nu va inchipuiti ca veti gasi pe net vreo referire la acel motor, in afara de asta pe care am transpirat-o eu pe acest forum....:rade:

 Pe un site comercial se pun produse care pot interesa firmele mici si mijlocii in general, echipamentele high-end nu au nevoie de nici un fel de publicitate, si eu m-am mirat ca nu prea se gasesc date despre linac-urile utilizate in terapia cancerului, magnetroane de 10MW, etc-dar, neah...unele lucruri nu sunt gratuite nici la nivelul informatiei despre ele. Tehnologia magnetilor cu neodim-samariu, tehnologia electretilor(asta din 2019, nu aia din anii `50), echipamente militare si medicale, componente electronice Ga-As, grafene, etc nu sunt tocmai popularizate, producatorii si firmele de cercetare au interesul sa pastreze cat mai mult secretul.

Exista motoare electrice cu caracteristici fenomenale(de ex. pompe cu zero piese in miscare mecanica, in afara de fluidul pe care il pun in miscare, motoare hibride-termoelectrice-care nu au nevoie de alimentare electrica ci doar de un impuls electric la pornire si de multa caldura apoi) dar asta nu inseamna ca le vom vedea prea curand in viata de zi cu zi, pretul acestora, cat  si anumite pericole specifice legate de functionarea lor, le vor tine departe de noi...

Link spre comentariu
1 oră în urmă, Spitfire a spus:

dar asta nu inseamna ca le vom vedea prea curand in viata de zi cu zi, pretul acestora, cat  si anumite pericole specifice legate de functionarea lor, le vor tine departe de noi...

si le vand ei intre ei :rade:

Link spre comentariu

Normal, de ex. de vreo patru-cinci decenii nu mai vedem pe piata civila nimic de la firma Raytheon, desi acesta e un imperiu cu cifra de afaceri de 56 miliarde $.Sau de la United Technologies, Varian/Agilent, Marconi, Magnet Marelli, Northrop Grumman, Amphenol, etc, desi acestia sunt producatori de echipamente cu cifre de afaceri cat PIB-ul Romaniei.

Link spre comentariu

Or fi tot felul de rachete ca in orice domeniu.

Dar nu le vei vedea pe o masina care in final trebuie sa coste 15-30mii E.

Ce crezi ca motoarele asta de serie sunt chintesenta motoarelor termice?

Sunt minimul necesar ce se poate vinde, daca un producator ajunge la concluzia ca poate renunta la un surub, o va face.

Link spre comentariu

Amphenol e prezent pe orice site de componente electronice ... , tarlaua lor e in principal conectica . Folosesc personal in mod curent :

 

https://www.google.ro/search?q=amphenol&client=opera&hs=5nc&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZmt7rqrPhAhUbTRUIHYjsCVMQ_AUIDigB&biw=1920&bih=970

 

Marconi e prezenta (si) in Romania , chiar la mine in oras . Ma rog , mai multe nu pot spune . Nici macar ca as fi angajat la ei ... United Technologies e un concern financiar - industrial , nu producator . Firmele din cadrul lui produc ( diverse ) :

 

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Technologies

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări