merck Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 Acum 1 oră, Sharky a spus: Merge si cu uleiul ala. Nu s asa petarzi. Hondele si toyotele merg cu ulei subtire si inca duc. Am capac de plastic la 1.9 ajm, la be am veu. Ambele sunt trecute de 20 ani. Normal ca ai ce schimba la garnituri si furtunuri. Pe de alta parte la mercedes am inlocuit degeaba furtunurile. Sunt f gumoase inca. La passat iar sunt cele originale. Semn clar că daca vrei, se poate. Si oricum ecologia e un pretext, vor cu orice pret sa tina economia de consum in functiune. Că e eco, ca nu e. La Toyota (si cred ca si la Honda) se foloseste ulei subtire dar nu au turbine (nu mai zic de Vanos sau alte cacaturi) si cel mai important nu fac sigur schimbul de ulei la 30.000km. Dar s-a rezolvat la Toyota Supra ... motor BMW B48 si B58! Eu am urmarit foarte atent la italieni motorul T-Jet si MultiAir (T-Jet + hydraulically actuated variable valve timing and variable valve lift engine technology). Desi ambele sunt aceleasi motoare, rezultatul il banuiesti: T-Jet-urile merg si astazi (sunt multe care au trecut de 250k) desi este mai vechi, pe cand MultiAir nu prea mai vezi (inclusiv AlfaRomeo a renuntat la el). Motivul a fost schimbul de ulei. Abarth nu s-a spurcat cu cacatul ala de MultiAir ci foloseste in continuare T-Jet, dar la noxe ... T-Jet-ul este dezastru! Deci eu vorbesc de masini recente + program de mentenanta actual. Am vazut si 1 litru TCe in actiune pe un Sandero . Tu cat crezi ca tine un motor turat la 4000 RPM? Chiar ce am pus in bold in mesajul tau este o dovada ca noile masini nu mai trebuie sa tina foarte mult. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 Aia asa e. Dar ligheanu de 1l la 2 3 mii are mai mult cuplu ca cel de 1.6. Exista motoare turbo diesel care scot cuplu mai mare raportat la capacitate si tin. Cred ca daca nu iti bati joc de el tine. Link spre comentariu
dragostalpau Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 S-a spart si buboiul cu autonomia tesla ... deci nu au inca americanii tehnologii extraterestre si europenii sau japonezii ciunga-n par ... pentru cine nu are rabdare sa citeasca articolul, autonomia declarata de alintatul ala de musk e o teapa software articoul intreg aici Link spre comentariu
eos Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 Bateriile astea cu litiu trebuie inlocuite neaparat cu altceva.Sunt prea nenorocite cand se aprind. O solutie ar putea fi asta https://newatlas.com/energy/rmit-proton-battery-energy-density/ Link spre comentariu
merck Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 (editat) Daca nu esti informat, poti sa incepi sa citesti sa te informezi ca nu este vorba de nici un buboi. Daca ai masina cu motor termic, poti testa si singur ca la o viteza de 80-90km/h masina are un consum la 100km si daca rulezi cu 130km/h pe aceeasi distanta de 100km vei consuma mai mult. Fix asa este si la masinile electrice. Cu cat viteza de deplasare creste cu atat consumul de energie creste. Masinile electrice (ca de altfel si masinile cu motor termic) pentru omologare trebuie testate dupa anumite reguli (guideline) dar noi le mai spunem standarde. In trecut pentru electrice se folosea standardul NEDC acum noi in Ioropa folosim WLTP insa de exemplu chinezii folosesc CLTC. Ai sa te intrebi de ce atatea standarde. Simplu, de exemplu in China limitele de viteza sunt mai mici fata de Ioropa deci aceeasi masina are autonomie mai mare in China (chiar in Ioropa sunt diferente de viteze limita pe autostrada). De aceea cand vine o masina produsa in China in Ioropa, nu ai sa ii vezi in brosura nr de km pentru standardul CLTC ci pentru standardul WLTP. Poti cauta sa vezi exact din ce este compus testul WLTP insa iti garantez ca nu contine doar drum pe autostrada la viteza de 130km/h. Am urmarit multe video pe youtube in care s-a testat Tesla Model 3 doar pe autostrada (si in Franta si in Norvegia) si cifrele difera dar nimeni nu s-a oripilat ca distanta era sub jumatate din cat aparea afisat in bord dupa fully charged. Chiar eu am pus aici (poti cauta in topic) cu distanta pe care o pot parcurge niste EV-uri doar pe autostrada cand se ruleaza cu 130km/h. Era facut de nemti testul si pe primul loc era un Mercedes. Am mai spus si repet: opinia voastra nu conteaza. Puteti de dimineata pana seara sa faci publicitate negativa la EV-uri ca nu se va intampla absolut nimic. Motivul este simplu: Romania nu este un jucator important pe piata auto in postura de consumator, deci opinia/parerea romanilor nu conteaza. Editat Iulie 27, 2023 de merck Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 Acum 3 ore, merck a spus: Tu cat crezi ca tine un motor turat la 4000 RPM? 4000 nu e turatie..... Civicul meu mergea 7500, FZR 400 al meu 14000....Nici Honda S2000 nu sta rau...numai ca erau făcute cand se punea material si calitate....acum e : sa treacă garantia si sa ia altul.... Link spre comentariu
merck Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 (editat) Am gasit un video cu accelerarea unui Sandero care are cutie automata: Se poate vedea cum sta treaba cand mergi pe autostrada. Inca unul pentru a se vedea ca asa sta treaba: Editat Iulie 27, 2023 de merck Link spre comentariu
validae Postat Iulie 27, 2023 Partajează Postat Iulie 27, 2023 Ce treabă o avea accelerarea unui Sandero cu topicul de față ? Zic și eu..... Probabil era mai interesant dacă puneai ceva extrase din manualul teslei, unde se arată clar că autonomia e grav afectată în caz de frig sau condus cu viteze mari. Caz în care Musk ar fi disculpat clar prin faptul că posesorii de mașini Tesla au ignorat niște mențiuni privind condițiile în care mașina atinge acea autonomie.... Link spre comentariu
dragostalpau Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 Acum 9 ore, merck a spus: Am mai spus si repet: opinia voastra nu conteaza. Puteti de dimineata pana seara sa faci publicitate negativa la EV-uri ca nu se va intampla absolut nimic. Motivul este simplu: Romania nu este un jucator important pe piata auto in postura de consumator, deci opinia/parerea romanilor nu conteaza. Parca opinia ta conteaza ? Daca nu-ti era lene sa citesti articolul vedeai ca tesla ta iti afiseaza la plecare range cat s-a laudat musk dar mai apoi in viata reala cand meregi scade din tot felul de motive si nici in visele tale nu reusesti sa obtii acel range decat daca pui pe unul cu motor termic sa te impinga la dealuri si tu sa mergi cu ea sa faci regenerare la vale. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 Acum 8 ore, validae a spus: Probabil era mai interesant dacă puneai ceva extrase din manualul teslei, unde se arată clar că autonomia e grav afectată în caz de frig sau condus cu viteze mari. Caz în care Musk ar fi disculpat clar prin faptul că posesorii de mașini Tesla au ignorat niște mențiuni privind condițiile în care mașina atinge acea autonomie.... Nu stiu de ce discutia se face doar despre Tesla. Toate EV-urile se comporta la fel. Nu exista nici un EV care sa parcurga la distanta publicata in brosura de vanzare daca ruleaza cu 130km/h. Toate masinile in Ioropa sunt omologate folosind standardul WLTP: What is real range? The so-called “real” range is not an official measure. Because none of us drives in WLTP test cycles, our actual or ‘real’ range will differ. Some of us do mostly highway driving, and some primarily do urban driving. Which is “real”? Real is not the best word to use. The WLTP cycle is poor at estimating motorway driving. It’s also conducted at 23° – not something you’ll see in winter. Neither the heater nor the air conditioning system is used during a WLTP test. Cold temperatures, fast speeds, and wind will all lower range In a Norwegian winter (0° to -10°), the vehicles have a 10-20% lower range than WLTP. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 Este extrem de simplu, daca din 400Km pierd 100-150km autonomie pe timp de iarna o simt, la un ICE daca din 1000km pierd 200km tot ramin cu 800km autonomie si nici nu bag in seama asta ca in citiva km gasesc o statie sa alimentez in 5 min si sa plec la drum. Link spre comentariu
Sharky Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 Iarna nu pierzi autonomie la clasice. Stiu ca veti spune ca un diesel manca mult iarna pe drumuri scurte, dar la drumuri scurte nu iti pasa de autonomie! Prea putin la astea moderne ca sa mai conteze. Filmele de accelerare si consum erau ca sa arate ca orice masina papa cand mergi repede. E de vina aerodinamica. https://autolatest.ro/editorial-auto/colaps-al-vanzarilor-de-masini-electrice-vw-si-skoda-in-europa-nu-mai-exista-clienti-pentru-electricele-id-si-eniaq/?fbclid=IwAR2mARQm5g5g0-h1xAh59p7FvZxDx5Jnm5Z9A4mW9HB3K8r4VNqp4XUh7JA Aici se vede realitatea. Nu cumpara nici dracu prostii electrice la suprapreț. Link spre comentariu
merck Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 (editat) It seems that Auto Bild often tests most EVs at 130 kph but never made a ranking with that information before this one. When it did, the Mercedes-Benz EQS 450+ was the car that offered more range at highway speeds with a full charge. The German magazine drove it for 482 kilometers (299.5 miles) at 130 kph before it stopped. While that sounds good in absolute terms, it is not that great when you think about the context. People who buy this car expecting it to be close to its official WLTP range of 785 km (487.8 mi) may feel disappointed. Porsche is among the exceptions: it states the long-distance range for the Taycan Turbo S is 360 km (223.7 mi), while the mixed cycle test number is 468 km (290.8 mi). Ranking EV WLTP Range Real-life Range Losses 1 Mercedes-Benz EQS 450+ 4Matic 785 482 38,6% 2 BMW iX xDrive50 630 434 31,1% 3 Genesis Electrified G80 520 427 17,9% 4 Mercedes-Benz EQE 350+ 660 423 35,9% 5 Polestar 2 SM LR 542 374 31,0% 6 Audi RS e-tron GT 487 367 24,6% 7 Tesla Model 3 602 363 39,7% 8 VW ID.5 Pro Performance 520 340 34,6% 9 Ford Mustang Mach-E GT 610 337 44,8% 10 Porsche Taycan Turbo S 468 336 28,2% 11 Hyundai Kona Electric 484 336 30,6% 12 VW ID.4 GTX 480 332 30,8% 13 Genesis GV60 Dual Motor Sport Plus 466 330 29,2% 14 VW ID.4 Pro 77 kWh RWD 520 328 36,9% 15 Audi Q4 e-tron 40 520 326 37,3% 16 Skoda Enyaq iV80 510 318 37,6% 17 Kia EV6 528 305 42,2% 18 Tesla Model Y Long Range Dual Motor 533 304 43,0% 19 BMW i4 M50 510 299 41,4% 20 Renault Zoe E-Tech EV50 377 292 22,5% 21 Hyundai Ioniq 5 AWD 225 kW 481 290 39,7% 22 Kia e-Soul 64 kWh 452 280 38,1% 23 Mercedes-Benz EQV 300 349 273 21,8% 24 Renault Megane E-Tech EV60 220 470 268 43,0% 25 Hyundai Ioniq 5 160 kW 507 261 48,5% 26 Polestar 2 DM LR 482 258 46,5% 27 Opel Zafira e-Life M 330 250 24,2% 28 Volvo XC40 Recharge P6 425 227 46,6% 29 Cupra Born 170 kW 77 kWh 496 226 54,4% 30 Mercedes-Benz EQA 250 426 222 47,9% 31 VW ID.3 Pro 150 kW 58 kWh 426 216 49,3% 32 Mercedes EQB 350 4MATIC 423 200 52,7% 33 Opel Combo e-Life 280 171 38,9% 34 Peugeot e-Rifter 280 164 41,4% 35 Honda e 222 153 31,1% 36 Mazda MX-30 200 140 30,0% sau clasamentul cu cele mai eficiente EV-uri la 130km/h fata de valorile declarate: Ranking EV WLTP Range Real-life Range Losses 1 Genesis Electrified G80 520 427 17,9% 2 Mercedes EQV 300 349 273 21,8% 3 Renault Zoe E-Tech EV50 377 292 22,6% 4 Opel Zafira e-Life M 330 250 24,2% 5 Audi RS e-tron GT 487 367 24,6% 6 Porsche Taycan Turbo S 468 336 28,2% 7 Genesis GV60 Dual Motor Sport Plus 466 330 29,2% 8 Mazda MX-30 200 140 30,00% 9 Hyundai Kona Electric 484 336 30,6% 10 VW ID.4 GTX 480 332 30,8% 11 Polestar 2 Single Motor Long Range 542 374 31% 12 Honda e 222 153 31,1% 13 BMW iX xDrive50 630 434 31,1% 14 VW ID.5 Pro Performance 520 340 34,6% 15 Mercedes EQE 350+ 660 423 35,9% 16 VW ID.4 Pro 77 kWh RWD 520 328 36,9% 17 Audi Q4 e-tron 40 520 326 37,3% 18 Skoda Enyaq iV 80 510 318 37,7% 19 Kia e-Soul 64 kWh 452 280 38,1% 20 Mercedes-Benz EQS 450+ 4MATIC 785 482 38,6% 21 Opel Combo e-Life 280 171 38,9% 22 Tesla Model 3 602 363 39,7% 23 Hyundai IONIQ 5 AWD 225 kW 481 290 39,7% 24 BMW i4 M50 510 299 41,4% 25 Peugeot e-Rifter 280 164 41,4% 26 Kia EV6 528 305 42,2% 27 Tesla Model Y Long Range Dual Motor 533 304 42,96% 28 Renault Megane E-Tech EV60 220 470 268 43% 29 Ford Mustang Mach-E GT 610 337 44,8% 30 Polestar 2 Dual Motor Long Range 482 258 46,5% 31 Volvo XC40 Recharge P6 425 227 46,6% 32 Mercedes-Benz EQA 250 426 222 47,9% 33 Hyundai IONIQ 5 160 kW 507 261 48,5% 34 VW ID.3 Pro 150 kW 58 kWh 426 216 49,3% 35 Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC 423 200 52,7% 36 Cupra Born 170 kW 77 kWh 496 226 54,4% sursa: https://www.autoevolution.com/news/tests-with-36-evs-for-real-life-range-at-130-kph-81-mph-are-educational-and-intriguing-195881.html Editat Iulie 28, 2023 de merck Link spre comentariu
Усилитель Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 (editat) As vedea eu testele astea repetate dupa 5-6ani in aceleasi conditii.....si o serie de teste cu incalzirea , luminile ,radioul ,cu semnalizarea pornite din cand in cand ,iarna.Ca in viata reala.... Apropo cei de la Toyota sunt pe cale sa scoata bateriile solide ,cu mai multe avantaje.....dar maresc accentul pe hidrogen ...stiu ei ceva Editat Iulie 28, 2023 de Усилитель Link spre comentariu
merck Postat Iulie 28, 2023 Partajează Postat Iulie 28, 2023 Acum 4 minute, Усилитель a spus: Apropo cei de la Toyota sunt pe cale sa scoata bateriile solide ,cu mai multe avantaje.....dar maresc accentul pe hidrogen ...stiu ei ceva Toyota Mirai (cu hidrogen) a vazut lumina zile in 2014, Tesla Model S a vazut lumina zilei in 2012. Cate bucati au vandut fiecare? Daca chiar stiu ceva (deci sunt vizionari) nu s-ar spurca cu EV-uri! Deja Toyota vinde mult mai multe EV-uri decat Mirai-uri! Statiile de incarcare pentru bulectrice incep sa apara ca ciupercile dupa ploaie, dar personal n-am vazut nici macar un Mirai (nu mai zic de statie de incarcare). Acum 48 minute, Sharky a spus: https://autolatest.ro/editorial-auto/colaps-al-vanzarilor-de-masini-electrice-vw-si-skoda-in-europa-nu-mai-exista-clienti-pentru-electricele-id-si-eniaq/?fbclid=IwAR2mARQm5g5g0-h1xAh59p7FvZxDx5Jnm5Z9A4mW9HB3K8r4VNqp4XUh7JA Aici se vede realitatea. Nu cumpara nici dracu prostii electrice la suprapreț. Nici la termice VAG-ul nu sta bine: VW's worldwide sales in 2022 were 4.56 million vehicles, which was down 6.8 percent from the previous year. Audi doesn't sell as many vehicles as VW, but the trends for the premium brand are similar to its mass-market counterpart. The Four Rings delivered 1,614,231 models worldwide in 2022, which was down 3.9 percent from the previous year. In the US, Audi moved 186,875 vehicles in 2022, which was a 5 percent decrease. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum