Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Viața este ca un puzzle. 

Cei care reușesc să găsească cât mai multe piese și apoi să completeze bucăți din puzzle, pot să intrezareasca imaginea de ansamblu, chiar dacă lipsesc multe detalii, până se ajunge la realizarea completă. 

Introducerea mașinilor electrice are multe semne de întrebare și multe necunoscute ( să spunem așa). 

Faptele cunoscute sunt câteva și fiecare poate să verifice în jurul lui. 

O mașină electrică are autonomie redusă comparabil cu una diesel sau benzină. ( Dacă vreau să merg la mare, de ex. Arad la Constanța  sunt în jur de 1000km, la 120km/oră viteză medie și o oră pauză de masă, plec dimineața devreme și ajung seara, după 10ore de condus.Dacă folosesc o mașină electrică am nevoie de 2zile pentru același drum, la fiecare 300km trebuie să iau o pauză de cel puțin 3ore pentru o încărcare rapidă, pentru una normală care durează 12ore trebuie cazare la hotel sau pensiune.) 

Pentru o mașină diesel sau benzină, cât bei o cafea se poate face plinul (5 minute) iar dacă ești grăbit, mai poți umple 5canistre de 20l să ai autonomie dublă și să nu trebuiască să mai oprești pe undeva. 

 

Am condus mașină electrică, cea mai tare chestie era că afișează în bord fiecare semn de restricție viteză. Cum ai depășit semnul, cum apare în bord desenul corespunzător, restricție 50 60etc.

In oraș am încercat, " modul normal" de max 55km la restricție 50km și nu funcționează, cum depășești 49km cum apare semnalizarea. 

Vitezometrul este digital ( adică afișează digiți, nu este cu ac) ceea ce face măsurarea parametrilor mult mai precisă. 

Dacă devine 5g generalizat, atunci fiecare stâlp are senzorul lui și dacă ai depășit viteza primești pe mail direct amenda sau varianta cu robotul Ion, confiscă banii direct din contul bancar. 

Să încarci o bulefrtica într-un oraș străin înseamnă să ai obligatoriu cel puțin 2carduri bancare și aplicații pe smartphone să poți activa stația de încărcare și să plătești încărcarea. 

Dacă ramai pe drum, singura soluție este să chemi depanarea. 

Dacă rămâi fără benzină, tragi pe marginea drumului și faci autostopul dus întors până la prima benzinărie, iar cash - ul este rege. 

Dacă ai diesel, camionagiu sunt oameni de treabă și te ajută, chiar să - ți facă plinul. 

Despre stațiile de încărcare, mașinile electrice nu sunt încă în număr mare, să fie bătaie când trebuie reîncărcare. 

Dar rețeaua de distribuție electrică națională este realizată în epoca de aur și firmele care au preluat " sârmele" nu fac decât să ia dobânda, fără investiții în modernizări și mărirea capacităților de transport. 

Dacă acum, un apartament de bloc nu primește mai mult de 6kw consum maxim și există restricții pentru folosirea de plite și cuptoare electrice ( care au consum instant mai mare decât consumul normal și sar siguranțele, cele de la distribuitor) iar construcțiile noi continuă același trend, cum se pot instala stații de încărcare în tot orașul? Multe și cu încărcare rapidă. 

Iar cele cu încărcare rapidă au nevoie de racord de 100kw iar mașina cere 30-40kw valoare de vârf pentru încărcare rapidă. 

Iar costul doar pentru stație nu este decât în jur de 1milion euro ( 4-6 posturi de încărcare dacă nu are nevoie de post trafo care să livreze curentul necesar. 

Câte stații sunt necesare într-un oraș? 100?

Dar există alternativa verde, se renunță la mașini și se folosesc trotinete, iar orașele de 15min devin ecologice. Deja primele 3 sunt afișate în monitorul oficial, Suceava, București, Cluj. 

O chestie importantă la mașinile electrice este wifi și sistemul de operare, care face mașina independenta. 

Conduci agresiv, ai multe amenzi, ia mai stai acasă și mergi pe jos, mașina primește comanda de la miliție să rămână imobilizata 30-60 zile sau cât este necesar. 

Mai rău, ai întârziat cu ratele la banca, pleacă singură din fața ta până în parcarea băncii. 

Mai sunt și altele dar astea sunt aspectele amuzante. 

 

Link spre comentariu

Vrem, nu vrem, masinile cu motor termic vor fi eliminate din viata oamenilor.

E o evolutie impusa si asta nu ne convine.

Locomotivele cu aburi au iesit din circuit nu din lipsa de carbuni.

La fel si televizoarele CRT. Au iesit din fabricatie nu din lipsa de sticla.

Tehnologia a evoluat.

Acum, masinile electrice sunt scumpe. Si greu de achizitionat daca nu ar fi subventionate.

Si observ ca s-au si scumpit in ultima vreme. Dar aici intervin si alti factori, precum inflatia, razboiul de la granita, embargoul unor produse pe piata etc.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, PacMan a spus:

la fiecare 300km trebuie să iau o pauză de cel puțin 3ore pentru o încărcare rapidă,

Ce masina (care are incarcare rapida) ai incarcat tu in 3 ore la borna DC???

Mai tai dreaku' din ele! 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 33 minute, norad a spus:

Locomotivele cu aburi au iesit din circuit nu din lipsa de carbuni.

La fel si televizoarele CRT. Au iesit din fabricatie nu din lipsa de sticla.

Tehnologia a evoluat.

 

Perfect adevarat, este o evolutie tehnologica la fel ca banda manetica viny-lul, tuburile, nimeni nu le-a interzis, au iesit din cauza ca erau efectiv inferioare concurentei.

Celelalte dispozitive au oferit mult in plus la randament, performante, portabilitate, multe avantaje fata de ce dadeau in acel moment cele vechi.

Dezavantajele cu care au venit noile tehnologii au fost efectiv minore si asa au inlaturat vechea garda.

Nu acelasi lucru se poate spune despre EV, au un singur avantaj, muta poluarea in alta parte, in rest nimic in plus, doar in minus.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am condus un Peugeot al unui prieten (care a plecat în vacanță cu avionul și a lăsat mașina acasă și a fost disponibilă 2saptamani) și la 123km rămași am pus mașina la încărcat unde a durat în jur de 1h și 40m până arătă complet încărcată. 

Dacă ai în bord 10-20km autonomie rămasă bănuiesc că durează 3h. 

In garaj, cu 60km rămas și alimentat la 220v ( cu adaptorul mașinii la cablul de încărcare) a durat 12h20m). 

Nu am încercat fiecare mașină să verific, posibil ca un Daewoo Tico să se încarce mai repede, dar este totuși o diferență mare între un plin la benzinărie ( care are nevoie de 5min) și o încărcare rapidă. 

 

 

@antemir

Când au apărut primele masini cu benzină, nu mergeai mai mult de 50km cu un plin,
o porneai la manivelă iar frânarea era puțin mai eficientă ca cea a masinii lui Fred Flintstone.
Este evident că la solutia electrică vom ajunge. Dar peste ceva vreme." 

 

Când au apărut primele mașini pe benzină, erau apanajul oamenilor bogați privite ca" jucării sau obiecte exotice ". 

A fost nevoie de cel puțin 30ani ca mașinile să fie utilizate pe scară largă și cel puțin 70ani ca tehnologia să fie fiabila, confortabila, sigură ( protecția la accidente) și suficient de ieftină de cumpărat și utilizat la scară planetară. 

Soluția electrică este o soluție superioară și mult mai practică decât mașinile pe benzină sau motorină în momentul utilizării unor baterii ( să spunem baterii atomice, pile de fuziune etc), sursă de energie la bord sau un dispozitiv care să capteze din mediul înconjurător resursele necesare pentru o autonomie de minim 1000km sau poate milioane de km. 

O soluție este de exemplu un sistem care să încarce la bord apă pe care să o transforme în hidrogen cantitățile necesare la debitul necesar fără gatuiri sau întârziere. 

Însă la momentul actual, mașinile termice sunt soluția testată și practică, iar cele electrice sunt doar la început. Întrarea lor pe piață este forțată și direcția în care se îndreaptă nu este prea clară. Interdicția de a mai construi și utiliza mașini diesel este una forțată ( condusă de alte interese?) atâta timp cât se forțează acapararea pieței de mașini electrice cu performante mult inferioare. 

Oare de ce unii ( tovarăși să zicem) preferă să călătorească doar cu avioane ( private) și să folosească doar limuzine sau gipuri pe benzină ( cu șofer angajat)?

Nici nu se pune problema de mașini electrice, banii nu sunt o problemă, dacă gărzile de corp ar putea alerga pe lângă mașină, ar utiliza Ferrari. 

Cine este John Galt? 


 

Link spre comentariu

Merc am zis clar ca o masina in editie limitată pe un brand de hype ca tesla ca avea valoare f mare.

Se vor vinde la preturi aberante cata vreme numarul va fi limitat. Asta am zis, nu rastalmaci.

 

Daca se baga la productie de masa clar scade prețul.

 

In rest ce comparație e aia intre q8 si model y? E ca si cum as compara e class cu logan.

 

 

In rest ce zice colegul cu afisarea digitala a vitezei si alte aberatii cu wifi astea sunt deja prezente pe masinile noi de toate tipurile. De aici pana sa iti opreasca motorul in anunite conditii lipsesc cateva linii de cod.

 

Iar viteza afisata si prelucrată in format digital se face inca din anii 90.

 

Azi mâine lipseste sa spunem ca doar electricele au can bus.

 

 

Link spre comentariu

Dupa 20-30 de ani nu mai poti porni un EV ca trebuie sa ramana si originala masina pe cand un Ferrari 250 GTO te poti da cu el si astazi pe strada. 

Deci o masina cu motor termic fabricata in editie limitata poate reprezenta teoretic o "investitie" pentru viitor, insa o masina electrica nu va reprezenta niciodata o investitie. Este fix ca in domeniul smartphone-urilor sau a laptopurilor, trece un an si devin invechite. Chiar real este o problema cu masinile EV care stau in stocuri mai mult de 1 an (deja pretul de vanzare scade datorita degradarii bateriei nu mai zic ca tehnologia este invechita - incarcare mai lenta, eficienta scazuta, etc.). 

 

Audi de ceva timp este de fapt VW.

Q4 e-tron deja are acelasi motor, aceeasi baterie cu ID.4 (amandoua partajea aceeasi platforma). 

Unii zic ca insusi Q8 e-tron este un ID.4 mai premium. Lucrul a fost taxat de cumparatori (vanzarile audi sunt in scadere).

BMW: 2,100,692 units

Mercedes-Benz: 2,043,900 units

Audi: 1,614,23 units

si la bulectrice unde Audi era de mult intrat pe piata cu e-tron nu mai este lider:

BMW: 172,011 units (est)

Audi: 118,196 units

Mercedes-Benz 117,800 units

 

La acceleratie sta mai bine model X decat e-tron-ul, la pret e-tron-ul este cu minim 50% mai scump si Tesla are Surround View Camera. E-tron ofera un interior peste Model Y, dar nu cred ca merita sa dai 25k diferenta. 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, PacMan a spus:

Am condus un Peugeot al unui prieten (care a plecat în vacanță cu avionul și a lăsat mașina acasă și a fost disponibilă 2saptamani) și la 123km rămași am pus mașina la încărcat unde a durat în jur de 1h și 40m până arătă complet încărcată. 

Dacă ai în bord 10-20km autonomie rămasă bănuiesc că durează 3h. 

In garaj, cu 60km rămas și alimentat la 220v ( cu adaptorul mașinii la cablul de încărcare) a durat 12h20m). 

Deci ai condus  e208 ori e2008 (308 este abia aparut).

 

Using a Wall Box charger (7.4 kWh speed) will take around 7.5 hours to fully charge a Peugeot e-208. Rapid chargers will supply the fastest charging for your vehicle. For example, 0-80% charge for a Peugeot e-208 will take you around 30 minutes when using a 100-kWh charger.

 

Charging the Peugeot e-2008 takes approximately 6 hours and 45 minutes to charge from zero to full using a typical 7kW home charging point. For rapid charging, the Peugeot e-2008 uses a CCS connector and is capable of charging at a rate of up to 101kW, which can deliver a 20-80% charge in around 30 minutes.

 

Deci nu stiu de unde ai scos tu 3 ore la incarcare rapida. Chiar si la bornele de la Lidl pe DC nu dureaza 3 ore. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Peugeot 3008. 

Am spus că mai avea 123km autonomie și pe o stație cu încărcare rapidă a durat în jur de 1h:40m până la full. Pe afișajul stației au apărut vârfuri de încărcare de 30-40 kw. La începu și la sfârșit am stat cam 15m în jurul masinii apoi am explorat împrejurimile. 

Când am ajuns acasă am pus mașina la încărcat imediat și după 12 ore a afișat complet încărcată. Dimineața, cum eram cu treburi mai treceam să verific stadiul încărcării. 

Modelul ăsta arată ca un suv. 

 

Editat de PacMan
Completare comentarii
Link spre comentariu
Acum 8 minute, PacMan a spus:

Peugeot 3008. 

Peugeot 3008 electric nu este inca de vanzare pe piata! Tu ai condus hybrid plug-in! 

Masinile hybrid plug-in se incarca doar AC si nu au incarcare rapida (care este disponibila doar in DC). 

 

https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/352870/new-2024-peugeot-e-3008-shown-new-teaser-images#:~:text=Peugeot has confirmed that the,up the majority of sales.

 

https://www.peugeot.com.ro/modele/3008-suv.html

Editat de merck
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări