Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Faza asta ca nu consuma nimic imi aduce aminte de aia care spun ''frate, am eu o masina, nu consuma motoru gram de ulei in functionare'' 

Editat de maxente
Link spre comentariu
7 hours ago, Sharky said:

Pe partea de motoare nu cunosc multe dar poate ne lamureste cineva.
E posibil 700 cai dintr-un motor care se invarte pana la 2-3mii ture max?
Cuplul necesar nu cumva va cere un curent colosal?
Mai ales la pornire! Evident la pornire curentul e limitat, ca altfel fluieri rotile, dar valoarea nu e neglijabila.


Poate ne lamureste un specialist in motoare electrice cum sta treaba.
De acord ca reductorul are pierderi, practic e ca un diferential pana la urma, dar nu stiu daca un motor se poate bobina pt turatie mai mica si sa nu coste.
La fel invertoarele, pt frecventa mica devin mai scumpe, in opinia mea.
Sau?

Teoretic este posibil un motor electric cu 1 rotatie pe minut care sa produca un milion de cai putere...

Quote

Motoarele Termice ajung la sub 300 de grame pe kW. Asta ar insemna ca un motor trifazat asincron de 15kW sa cintareasca 4.5 kg. Adica sa il iei sub brat. Cautati in cataloage si vedeti cit cintareste un motor de 15kW!

 

Sper totusi ca glumiti...de cautat in cataloage, puteti cauta cat cantareste un motor termic in patru timpi de 50 CP, in ceea ce priveste un motor electric de 15KW care sa aiba 4,5 Kg, daca vorbim de motoare trifazate clasice la 400V/50Hz, au cca. 90 Kg, nu doar 15 kg, insa un motor electric de 22KW tip inverter, de exemplu cel care actioneaza o pompa Danfoss in instalatiile de imbogatire a uraniului, cu tot cu controllerul aferent, daca are 0,5Kg...de ce credeti ca a dat faliment biata noastra "Aversa", de la Obor...

Link spre comentariu

 Facea, si prin anii `70 chiar erau bune, erau la nivelul celor mai buni producatori de pe glob. Dar stagnarea nu aduce decat extinctie, refuzul de a progresa e pedepsit cu anihilarea. Lipsa de documentatie din anii `80, lipsa de schimb de experienta cu specialisti din alte tari din cauza izolarii impuse de regimul politic, si lovitura fatala, lipsa de finantare in valuta pentru importul de componente- cheie au trimis in neant ceea ce putea fi un succes romanesc(la fel ca la UMEB, care fabricau motoare electrice de nivel... muzeal, noi-noute, dar dupa proiecte demne de vremea lui Edison).

Link spre comentariu
20 minutes ago, Spitfire said:

insa un motor electric de 22KW tip inverter, de exemplu cel care actioneaza o pompa Danfoss in instalatiile de imbogatire a uraniului, cu tot cu controllerul aferent, daca are 0,5Kg

Sti tu ca uraniul se imbogateste cu pompe Danfoss? esti sigur?

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Spitfire a spus:

.... insa un motor electric de 22KW tip inverter, de exemplu cel care actioneaza o pompa Danfoss in instalatiile de imbogatire a uraniului, cu tot cu controllerul aferent, daca are 0,5Kg...

Se poate un link , ceva...chiar sunt tare curios sa vad si eu un motor cu comanda cu tot de 22kw care cantareste o jumatate de kg!...serios,fara gluma!....eu am incercat sa caut dar nu am gasit...dar,poate nu ma pricep eu...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări