Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Pe partea de motoare nu cunosc multe dar poate ne lamureste cineva.
E posibil 700 cai dintr-un motor care se invarte pana la 2-3mii ture max?
Cuplul necesar nu cumva va cere un curent colosal?
Mai ales la pornire! Evident la pornire curentul e limitat, ca altfel fluieri rotile, dar valoarea nu e neglijabila.


Poate ne lamureste un specialist in motoare electrice cum sta treaba.
De acord ca reductorul are pierderi, practic e ca un diferential pana la urma, dar nu stiu daca un motor se poate bobina pt turatie mai mica si sa nu coste.
La fel invertoarele, pt frecventa mica devin mai scumpe, in opinia mea.
Sau?

Link spre comentariu
53 minutes ago, Sharky said:

dar nu stiu daca un motor se poate bobina pt turatie mai mica si sa nu coste.

Visul masinii electrice cu numai 4 piese in miscare (cele 4 roti) s-a nascut la inceputul anilor '70(vedeti colectia revistei "Stiinta si Tehnica"). Un motor de turatie mica, la o putere data, e mult mai greu dacit un motor de turatie mare la aceiasi putere. Daca nu credeti puteti consulta cataloagele firmelor producatoare de motoare electrice.

Motoarele Termice ajung la sub 300 de grame pe kW. Asta ar insemna ca un motor trifazat asincron de 15kW sa cintareasca 4.5 kg. Adica sa il iei sub brat. Cautati in cataloage si vedeti cit cintareste un motor de 15kW!

Link spre comentariu

Cand am afirmat ca sunt "practic direct drive" am avut in vedere comparatia cu cutia de viteze cu care era echipat loganul in cauza; motoarele electrice , modul cum e gestionata energia ,sistemul de transmisie au "mici secrete" care le fac sa aiba performante deosebite- am avut norocul sa vad la fata locului un sasiu,sa merg cu asa ceva.

Ferdinand Porsche a fost unul din pionierii masinilor cu propulsie electrica (generator antrenat de motor cu ardere interna +motor electric) a realizat cateva modele experimentale si avut curajul sa implementeze un grup: motor cu explozie (2) +generator electric(1)+motoare electrice(2)  care actionau rotile motrice la sdkfz184 -ferdinand sau elefant ,autotun greu,cu maniabilitate si eficienta remarcabila pe campul de lupta;nu s-a generalizat datorita consumului mare de materiale strategice(cupru,s.a.m.d) si de combustibil.

Unele tehnologii imprumutate din tehnica militara se aplica si la masinile electrice,inclusiv la tesla.

Link spre comentariu

Faptul ca unele ajung la 300g/kw nu este relevant, si un motor electric de modelism se apropie pe acolo.

Motorul de Dacie nu are 300g/kw. Luati cazuri concrete de motoare din comert nu cazuri ideale.

 

Transformarea unei Dacii are sens, cum sa nu aiba? De ce va aruncati la coeficientul aerodinamic ? Care este viteza medie a Daciilor la un moment dat? Care este distanta medie parcursa de o Dacie intr-ozi ?.

Daca in oras ai limita 50km/h diferenta de coeficient aerodinamic de laTesla la Dacia nu are nici o relevanta. Faptul ca atunci cand stai la semafor nu consumi nimic e un plus.

Franare recuperativa? Pai depinde ce kit electric ii pui, poate sa nu aiba sau poate sa aiba.

 

Momentan, dupa parerea mea, ideala este o masina hibrida: electrica in oras si clasica in afara. Deci pentru cine trebuie sa parcurga orasul o data dimineata si o data inapoi seara, merge electric, dar daca iese din oras porneste benzina.

 

Poti sa ai foarte bine motor cu reductor, de ce trebuie sa faci transmisie directa ? Un reductor planetar in roata nu ar avea pierderi atat de mari.

Faptul ca unuia sau altuia nu convine poate fi adevarat, dar in conditiile in care automobilele actuale vor avea restrictii si costul combustibililor va creste, ar putea sa schimbe situatia.

Link spre comentariu

Hibrizii ( de orice fel tehnic ) si " adaptarile " nu sant solutii productive . Daca ( si pentru cine ) nu e evident , e o alta discutie . Ma rog , parere personala . Se poate argumenta si mai la obiect , facand calcule ... la hibrizi jumatate din alcatuire e balast consumator pentru partea activa intr - un moment dat , iar factorul material de utilizare ( banesc , pana la urma ) este de 1/2 ,  iar adaptarile impun intotdeauna compromisuri , fata de o solutie dedicata din debutul proiectarii . Adica scaderi de performante , cresteri de costuri etc . Daca nu sant importante , mai ales intr - o discutie ipotetica , atunci se poate orice , si solutiile magice abunda . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
Acum 6 ore, daniels a spus:

Ar trebui sa puna la punct niste motoare in genul celor de locomotiva (nu de masini umelte). 

Reductorul cu roti dintate e tot o transmisie.

 

Am participat la constructia unei locomotive cu baterii...motorul folosit era creat special....adica facut de la zero, trifazat, cu racire fortata(ventilatoare)....accelerarea (plecarea de pe loc) se face cu U/f, apoi de la un anumit cuplu, motorul este comandat dupa cuplu pana pe la 800Hz, unde atinge turatii de pana la 4-5000 rpm, insa are atasat reductor....si chiar cu 2 regimuri greu/usor, rotile sunt angrenate prin cardane....unele lucruri clasice

Ca sa nu patineze este controlat din pwm, are niste senzori de antipatinaj, care ii reduce turatia, sau o mentine un timp...plus ca astea au si nisipare(arunca scurt un jet de nisip intre sina si roata)....din pacate nu am dreptul sa pun poze...

Puterea este undeva la 550CP, insa consumul depinde de incarcatura (vagoane) etc....bateriile au fost destul de scumpe, plus ca sunt si grele(240 bucati)....insa cum la noi in tara cercetarea nu are accent mare, nu prea s-a mai lucrat la ea...

In legatura cu bateriile, se incarca in 2-3 ore...control in curent (foloseste acelasi invertor de tractiune si pt incarcare)....ca un alt consum aici ar mai fi servicii auxiliare(ventilatoare, compresor, incalzire...etc)

 

Acum lucram la alta jucarie...motor termic-generator-motor electric cc...sa vedem cum se comporta ca si comparatie

 

 

Editat de catalin004
Link spre comentariu
Acum 10 minute, WINNER 777 a spus:

Pai locomotiva aia cred ca e folosita mai mult pentru manevra la puterea aia,altfel ce rost ar avea?Exista fir de contact(27kv)si locomotive electrice...din alea adevarate de 5500cp.

 

Link spre comentariu

Exista asa ceva, trecerea de la electric la combustibil se face prin actionarea unui generator electric de catre motorul termic, generatorul actionand motoarele electrice si incarcand sau nu bateriile.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări