Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

La cat costa 1 km de autostrada la noi, e floare la ureche inca 3 mil $/km ...si tot raul spre bine.Daca apucam sa le construim asa, poi asa muream cu ele.Asa, mai avem timp sa facem studii de fezabilitate si pt wireless...o sa vorbesc cu nepoata-mea sa le spuna nepotilor ei cand vor circula pe asemenea drum, ca de la o discutie pe elforum i se trage.

Link spre comentariu

Cand au motorizat prima data trasura, toti specialistii vremii au sarit de cur in sus si au afirmat la unison, razand, "asa ceva nu va tine niciodata"... si spre norocul nostru n-au avut dreptate. Sau nenorocul nostru, depinde cum o privim. 

Ideea este ca, independent de parerile noastre, progresul isi va urma traiectoria pe calea de minima rezistenta, precum pisatul boului. Asa s-a intamplat de-a lungul istoriei... 

 

Automobilul electric a ajuns extrem de departe, a se vedea si studia istoria si povestea lui Mate Rimac, un posti oarecare din Croatia, care a creat un automobil electric de referinta, capabil de niste performante uluitoare.

As putea pune pariu cu voi ca energia per kg la care s-a ajuns este mult mult peste ce se stie astazi. A fost un fenomen absolut in industrie, in general. 

 

Problema asa cum o vad eu, este una de principiu, constructia/productia unul automobil nou, prezinta o amprenta CO2 exchivalenta cu rulajul unui automobil ordinar de prin anii '90, cam vreo 250.000km.

Sa mai pomenim de productia actualelor baterii de acumulatoare?

Plus, cargoships, in viitor? Trenuri pe cai ferate neelectrificate? Avioane? Intrebari care se tot pun...

 

Eu cred ca notiunea de sustenabil este foarte prost inteleasa.

 

V-o spun cu absoluta modestie, doar ca "puterea exemplului". Pana in octombrie anul trecut am avut 3 automobile. Din motive atunci independente de vreun principiu la care fac referire acum, am vandut 2 si am ramas cu cel mai vechi si mai valoros sentimental. In momentul asta, decizia este pentru restaurarea completa si pastrarea acestuia si atat, forever.

Mi-am schimbat mult perceptia, si din alte motive...

 

P.S. Si ar trebui sa-mi fie foarte greu sa fiu obiectiv, in conditiile in care doar ieri, in 4km am vazut 6 Tesla, un Leaf si un e-Golf...

 

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
4 hours ago, nomikos said:

a se vedea si studia istoria si povestea lui Mate Rimac, un posti oarecare din Croatia

Asta e urmasul lui Nicola Tesla, concurentul lui Thomas Edison. Nu stiu de ce, dar la noi in Banat e o vorba: Nici dracu' n-a vazut sirb destept sau cal verde. Croatii sunt asimilati cu sirbii, chiar daca singurii croati adevarati din Romania traiesc aici, la citiva km de Resita.

Post scriptum: Thomas Edison a crezut in viitorul automobilului electric. A investit o groaza de bani in afacerea asta si a inventat acumulatorul cu nichel. Elan Musk n-a inventat nimic. Doar a mizat pe Li-Ion si se pare ca a pierdut.

Editat de d2134
Link spre comentariu
Acum 2 ore, sesebe a spus:

Asa de plin e Bucureștiul de mașinuțe electrice? Sau nu prin București te-ai plimbat? 

E plin pe dracu...numai poate...da pe afara de buleftrice!

Are trecuta locatia sub poza din avatar.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Pai aia e, ca sunt pierderi in plus pe wireless fata de cele normale pe sursa, transport si altele care le ai la alimentatorul din priza. Si nu s neglijabile.

Ce e asa greu de inteles?

Deci randamentul scade, multe masini se aduna.

De costuri e la mintea cocosului ca nu se face gratis, dar merci ca ne ai precizat asta.

Noi credeam ca putem incarca cu incarcatoare chinezesti de 1$.

 

Nomikos, la fel cum spui tu ca densitatea de energie in laborator e mai mare decat cea din masina ta, doar ca implementarea ei e scumpa la fel si motorul clasic are tot felul de variante performante.

 

Nu tesla face revolutia ci cand s or baga astia mari plus legile de mediu.

Fara legi speciale de mediu pro electrice masinile clasice erau si mai ieftine de atat.

Neajunsul nu trebuie dezbatut, dar pur economic electricele inca nu dau randament.

 

Faptul ca se forteaza la electrice e doar pt ca lumea e fudula si schimba masina sau nu e rentabil sa repare.

Cat timp varsta medie e de  5 6 ani in tarile unde se scumpara masini noi e clar ca inlocuirea cu electrice nu produce impact mare.

Ca omul oricum isi schimba masina.

Ca in romanaia 90 la suta din tranzactii sunt sh e alta poveste.

 

Sunt unii care fac logan electric. Parca vreo 14mii costa cu tot cu logan, montaj, omologare rar. Asta ar fi ceva mai realist decat tesla si alte rachete de care oricum nu au bani romanii.

Sau tweezy pt deplasari scurte in oras, in zone neaglomerate, ca deh, trafic civilizat ce aveam...

 

 

 

Link spre comentariu

Tweezy are vecinu mio, anul si bateria. Circula destul de mult cu ea, insa iarna crapa bateria, chit ca sta in garaj incalzit si descarca/incarca bateria. Nici nu e scumpa, putin peste 2000 lei.

Link spre comentariu

Logan cu motor electric e un fel de struţo-camilă care e facut ca sa se arate ca se poate..,dar anuleaza multe din avantajele masinilor electrice (bune): e greu,are coeficient cx=0,36 fata de o tesla,cx=0,24, nu are fanare recuperativa,are centrul de greutate ridicat, autonomia e scazuta,transmisia e clasica, cu randament mai mic decat la cele electrice,care practic sunt "direct drive",controlate de calculator ,la care ,stabilitatea,maniabilitatea,acceleratia (un "S" atinge 100km/h in 3 sec.) sunt exceptionale,etc.

 Nu discutam despre gradul de protectie al pasagerilor care e cum e la logan si cu totul diferit la cele electrice "bune" ,la care si pretul e pe masura.

Achizitionarea unei masini electrice necesita un nivel de trai (garaj cel putin) ,tehnic,de civilizatie,diferit , o infrastructura corespunzatoare, autostrazi,statii incarcare ,internet cu acoperire,etc.

Nu poti face o masina electrica performanta pe un sasiu clasic...pe net se gasesc fotografii cu sasie de masini electrice de la diverse firme,e cu totul altceva; sasie de tesla au fost prezentate in perioada de inceput in marile centre comerciale de la ei pentru a familiariza publicul si potentialii cumparatori cu masinile electrice.

 

Link spre comentariu

Tesla nu este direct drive. Ca sa fie direct drive ar fi trebuit sa aibe cate un motor in butucul fiecarei roti din spate. iar modul cum se invart rotile ar fi trebuit sa fie electronic. Dar nu este. Are o transmisie prin roti dintate si diferential. Transmisia cu roti dintate permite transmiterea unui flux de putere mare, dar are un randament undeva 80-85% (oricum nu se compara cu randamentul motorului electric). 

 

Editat de daniels
Link spre comentariu

Tesla e prin reductor.

Ca sa fie direct drive adica din axul motoruluu sa iasa planetara nu sari de 2mii ture si deja esti la 200.

Spatele e cu 2 motoare.

Ma rog. Variaza de la model la model.

 

Chestia e ca loganu ala e varianta pt sarantoci.

Daca e firma privata poate face asta in mod sigur una serioasa poate scoate un logan electric. Cand renteaza dpdv al afacerii.

 

In rest ce coeficient sa visezi la un motor de 70 cai si o baterie mica? E clar ca nu iesi cu ea din oras si singurul mod e mersul incet.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Pai sant puse la punct ... Chiar si folosite . Ma rog , la niste masini militare . Am mai scris intr - un topic despre ... ,  8 roti toate motoare ( direct drive ) ... 4 mobile , asigura directia .  Probabil or fi prea scumpe . Sau alte considerente ... ,  brevet etc . Probabil si sistemul de comanda , oricat de chinezesc ar fi ( sau ar deveni ... ) tot are si el un cost .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări