doru3160 Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Acum 3 ore, BRANCA a spus: .E un buton mare roşu,gen pară,pe care se apasă şi "îngheaţă" tot. Incerc sa-mi imaginez cum ar arăta un buton din ăla, pe un bord de tesla. PS-sigur ai dreptate, trebuie si un stop de urgență... Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Nu exista si nici nu va exista pt ca inginerii aia au auzit de inertie. Daca te opresti brusc treci prin geam daca nu ai centura, iar daca o ai iti rupi gatul. In F1 unde cockpitul e ca o cada de baie blindata, ai centura de siguranta si pt casca, iti tine capul pe umeri. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 (editat) Nu ai sa vezi acel buton decit pe mașinile de test, și în plus acel buton nu oprește mașina ci doar decupează sistemele automate de control, tot pilotul profesionist trebuie sa rezolve eventualele probleme, probleme care posibil sa fi generat și întrarea în bălării a SW-ului. Din punctul meu de vedere, acea mașina nu a avut probleme asa de grave de SW ci a fost adusa extern (hack-uita extern) in acea stare și de fapt niște "hackery" au atacat-o pt a-și testa abilitățile. Mult mai important este faptul ca a văzut foarte multa lume direcția în care ne îndreptăm în materie de mașini autonome. Editat Decembrie 17, 2022 de sesebe Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 1 oră în urmă, daniels a spus: Daca te opresti brusc treci prin geam daca nu ai centura, iar daca o ai iti rupi gatul. Era vorba de decuplare a alimentarii, nu de actionat franele ca pt a nu depasi pista de aterizare. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Probabil în viitorul apropiat, poliţiştii vor fi dotaţi cu echipamente portabile EMP pentru oprirea autovehiculelor. Asta fiindcă cu un sistem electric puternic computerizat cum e acum pe mai toate maşinile, e suficient să-i ,,prăjeşti,, computerul cu un impuls EM direcţional şi se opreşte rapid... Sau şi mai probabil, cu un laptop şi un soft adecvat modelului, îi transmiţi o comandă şi se blochează.. Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Cele 2 sisteme de franare (de serviciu si de mana) trebuie sa fie total independente. Daca nu sunt independente masina nu ar trebui sa primeasca omologare. Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 La diesel ai clapeta, cand iei contactul se inchide clapeta. Ceva de genul trebuie pt electrice, comanda separata catre invertoare si cand iei contactul apasand pe butonul de stop sa taie puterea. Totul separat. Dar din moment ce nu e legislatie nu isi bate nimeni capul. In rest nu stiu ce aberati voi cu săritul prin parbriz. Nu sare nimeni prin parbriz nici daca infunzi frana la maxim. Darmite de la un cacat de frana de motor electric... Link spre comentariu
ionut120v Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 (editat) Acum 2 ore, daniels a spus: Nu exista si nici nu va exista pt ca inginerii aia au auzit de inertie. Daca te opresti brusc treci prin geam daca nu ai centura, iar daca o ai iti rupi gatul. In F1 unde cockpitul e ca o cada de baie blindata, ai centura de siguranta si pt casca, iti tine capul pe umeri. desigur, asta opreste doar motorul, inertia i-si va face treaba, problema estre ca la unele modele pilotul automat dezactiveaza si frana, uzual la electrice cand calci frana acceleratia e dezactivata, asta poate fi o problema daca uiti piciorul pe acceleratie, ar fi bun un reset la acceleratie sa fie reactivata doar dupa ce ai luat piciorul de pe pedala. Nu situ daca dieselul foarte vechi are clapeta, stiu ca la unele modele clapeta poate fi actionata mecanic din bord. Editat Decembrie 17, 2022 de ionut120v Link spre comentariu
daniels Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Acum 4 minute, Sharky a spus: In rest nu stiu ce aberati voi cu săritul prin parbriz. Nu sare nimeni prin parbriz nici daca infunzi frana la maxim. Darmite de la un cacat de frana de motor electric... Era vorba de butonul ala mare rosu, asezat la indemana, care se gaseste la masinile unelte. Link spre comentariu
Craciun Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 (editat) Salut, Se pare ca s-a gasit alternativa la masinile electrice, vedeti articolul din link: https://www.monitorulbt.ro/auto/2022/07/13/benzina-sintetica-o-alternativa-mai-eficienta-decat-masinile-electrice-in-germania-deja-ruleaza-un-golf-7-1-4-tsi-cu-benzina-sintetica/ Editat Decembrie 17, 2022 de Craciun Link spre comentariu
ionut120v Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Cu benzina sintetica au dus nemtii WW-2. Pana si hidogenul are o aplicatie pentru masinile obisnuite pe benzina, cu hidrogenul de la panourile solare, pirolizezi plastice si obtii un gaz sintetic care se poate utiliza in loc de GPL. Am incercat asta pentru un generator stationar, functioneaza fara probleme,in plus hidrogenul poate fi amestecat cu CPL-ul sau cu benzina in anumite proportii deoarece se dizolva in acestea, la GPL cel putin rezova problema cu pornirea pe timpul iernii, cu astfel de amestec o ia din prima, in plus asigura o presiune decenta in butelie cand e ger si o mentine relativ stabila cu temperatura, altfel poate sa nu mearga deloc deoarece presiunea in butelie e mai mica decat are setat instalatia si nu merge. Link spre comentariu
okean Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 (editat) Am inteles ca fuziunea " americaneasca " va produce efecte peste cca 10-20 de ani, pana atunci exista AZI - piroliza inventatorului roman Iuliean Horneţ - da nu e buna ca e romaneasca, ieftina si pe baza de gunoi ! Editat Decembrie 17, 2022 de okean Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Acum 1 oră, Sharky a spus: La diesel ai clapeta, cand iei contactul se inchide clapeta. Lasa ca am mai vazut noi cazuri cand cu cheia scoasa, merge motorul ca voiosul. Numai bagat in viteza si debraiat cu frana calcata il mai opresti. Nu cred ca nu ai patit sau macar auzit de asa ceva. De aia ziceam mai sus ca a luat-o pe ulei Link spre comentariu
Sharky Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 La 1 9 tdi ajm clapeta se inchide cand iei contactu si e actionata de vacuum. N a luat o pana acum pe ulei dar cu clapeta inchisa nu e mare lucru sa il ineci. Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 17, 2022 Partajează Postat Decembrie 17, 2022 Fix cu un 1,9 tdi alh am patit. Se turase de ziceai ca sare din sasiu cu cheia scoasa din contact. Am oprit-o in viteza si cu frana. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum