Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Stiu pe cineva (la mina a doua cum s-ar zice) care era cit pe ce sa treaca de partea ailalta coborind Buciumul. I-a fugit o roata si a stat prin spital citeva luni cu fractura craniana. In final a redevenit partial functonal/-a la nivelul la care sa nu mai depinda complet de altii.......

Link spre comentariu

Da,  acum când ma uit în urmă, parca nu-mi vine a crede cât de inconștienți eram.  Nici vorba de casca,  genunchiere,  cotiere și alte fonfeuri.  Era cum se zice, mai pe natural. 

Link spre comentariu
Acum 3 ore, Ovidanie a spus:

@Mircea si @sesebe, viteza de 90 km la ora este absolut rezonabila, trebuie ca bicicleta sa fie in stare perfecta, chiar si un "Sputnik" sau "Turist" echipat cu pneuri inguste, umflate la 5-8 bari permite asa ceva daca ai putina  vale  si nu bate vantul. Pinion cu 56 dinti fata si 13 dinti spate, pe la 70km/ora deja pedalezi in gol, asta cu roti de 28 inci. 

 

Legat de presiune in pneuri:

Pe fosta mea cursiera Glisenti aveam cauciuc cu camera, cel mai ingust am indraznit sa pun 23mm, umflat la 8,5 bar faceam pana. La 90 kg+ hainele si ghetele, trebuia sa umflu la 9-10 bari. Baieuri nu am avut niciodata dar acolo treaba sta mult mai rau, unul de 23mm latime trebuie umflat la 10 bari pt biciclist de 80kg.

Pentru @ionut120v, cate kg ai?

 

Pe vremea aia aveam 55 kg, acum am 65 ,nu mi-a priit nicidata mancarea, am avut probleme la burta cu mai toata cartea microbiologie.

 

Pentru mine 5-6 bari in baieuri era destul, aveam 60 kg cu biciclete cu tot. am avut favorit cehia.

pe vremea aia faceam cam 10k kilometri pe an.

 

Am participat la cateva circuite locale, eram peste media celor de acolo, in primul sfert.

medii orare de peste 40 pe ora se pot scoate cand e mai racoare, 15 grade, alfel deshidratea e o problema.

 

Posibil cu dopaj se poate mai mult, nu stiu in ce conditii au fost realizate mediile citate.

 

Am facut si teste pe bicicleta dinamometrica la serviciu, varf personal 600w, pe 15s, cu cat omul e mai greu trebuie putere mai mare, racirea devine problematica, consuma multa putere cu racirea ia din puterea disponibila la picioare, la 90 kg poate obtine caa 1 kw cu racire cu vesta cu lichid si spray refrigerant pe muschii picioarelor.

Cei mari au avatajul ca au resurse, pot face o medie de etapa de peste 40/h (peste 100 km)

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Eu ,cu 35km/h pe bicicleta ,am zis ca gata ,aia a fost toata viata mea,m-am dat jos de pe ea verde la fata.Stiu ca aveam 35 km/h pentru ca aveam vitezometru pe ghidon,era setabil in functie de ce diametru avea roata.

Link spre comentariu

35 chiar nu e cine stie ce.

In rest 60 70 sa prinzi la vale pe coborarile abrupte de pe transalpina, strada victor babes din cj, Rosetti, sau altele de genu nu e ceva ireal.

Pana la 50 ajungi relativ repede, de acolo pedalezi.

 

Sau de la Ranca la Novaci, alta coborare lunga si faina.

Link spre comentariu

Revenind ontopic cu scooterul cu roti late de 255 cu 200 kg masa totala, 2 oameni ca mine +vehiculul merge cu 48 steady stade pe drept, cu 1,5kw, probabil puterea este reala, doar cu mine trece de 60.

 

Nu e nici un fel de exprienta terifianta sa mergi cu 60, n-am purtat nici un fel de echipament, personal nu colectez muste in ochi, de la o viteza in sus aerodinamica fetei le canalizeaza in alta directie, dar daca iei in frunte sau in obraz doare, si poate da sange. problema este ca ochii se usuca.

 

Exista  risc sa iei pietricele, o piatra de 4 mm poate lasa o rana vizibila pe frunte.

 

Exista casti de fibra fara viziera, alea nu te protejaza daca iei ceva in ochi sau in frunte, probabil mai indicati sunt ochelarii de soare, cazatura e ceva extrem de rar, si daca totusi cazi te rupi si cu casca si fara.

Fara casca de regula mori, cu casca nu mai esti bun dupa o asa experienta.

 

Personal am cazut de vreo 3 ori in 30 ani, n-au fost cazaturi necontrolate altfel ma rupeam  grav, intrari in curbe cu viteza prea mare, nisip pe viraje, drept pentru care n-am putut realiza virajul respectiv si am parasit drumul intrand in hartoape sau in lastaris si maracini.

 

Feleacu e cel mai fain pentru viteza, cobarare lunga fara curbe, transalpina nu-mi place nu prea ai unde lua viteza doar la iesirea din Ranca, practic vara n-ai unde de trafic, iarna e impracticabil, sunt anumite portiuni pe drumul Sadu-Novaci unde e ceva mai mult spatiu.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
1 oră în urmă, franzm a spus:

Se lucreaza intens la un soft care sa etanseze subansamblurile.

 

Super buna asta! Sint curios citi inteleg cu adevarat substratul.

Link spre comentariu

Sigur au si parte de dezvoltare hardware la greu, dar nu sunt impuse chiar orice teste.

Sau macar de ar pasa-o mai departe dar sa puna pretentii...

Dar ma tem ca ar creste costurile.

Link spre comentariu

Au râs când cei de la Lotus le-au zis cât investesc în echipamente si facilitati pentru teste specifice. Acum au început si ei, timid, sa cumpere.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări