Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 6 ore, Sharky a spus:

Aia e problema carutasului.

 

Eu si pe bicicleta ma simt in pericol cand cobor o panta si prind 50 60. Stiu clar ca nu pot frana ca o masina. Dar macar ai privire buna de ansamblu si nu te aventurezi.

personal am mers pe bicicleta cu 90/h in excursii prin tara, e o arta, la viteza aia lucrezi cu aerul, nu cu franele, mai ales pe baieuri de 1 cm latime umflate la 5 atmosfere.

 

Problema este ca nu poti merge sustinut cu viteza aia, acum la batrineti nici atit, de aia iti bagi in fund un scooter, ca nu vrei sa te apuce cainii de picioare, cu scooterul le strimb eu lor picioarele si le bag limitare la 10 /h.

 

am facut test, un animal nici macar un urs nu poate dezvolta 3kw mai mult de 10 secunde, cu trotineta offroad cu 5 kw n-ai treaba, doar trebuie sa ai indemanarea sa pui motoarele alea in sarcina,sa dea cei 5 kw, asta insemna sa alegi panta potrivita la urcare, pe asfalt nu-i problema, trece de suta, dar daci iei o musca in ochi trebuie sa fii tare in boase sa nu cazi, am luat eu una in frunte si a ramas infipta in piele si dat sange.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu
1 oră în urmă, ionut120v a spus:

personal am mers pe bicicleta cu 90/h in excursii prin tara, e o arta, la viteza aia lucrezi cu aerul, nu cu franele, mai ales pe baieuri de 1 cm latime umflate la 5 atmosfere.

Mai taie din km aia, ca doar pe velodrom sa obtii ceva similar. Si asta daca esti profesionist in domeniu, nu plimbaret pe marginea drumului. Daca au fost obtinuti la vale, fii fericit ca esti inca in viata, mare noroc ai avut.

Link spre comentariu

The highest speed officially recorded for a bicycle ridden in a conventional upright position under fully faired conditions was 82 km/h (51 mph) over 200 m.[16] That record was set in 1986 by Jim Glover on a Moulton AM7 at the Human Powered Speed Championships during Expo86 World Fair in Vancouver. (luat de aici)

 

Deci @ionut120v a mers "in excursii prin tara" cu viteze mai mari decit recordul mondial si abia acum ne spune si noua ce campion avem pe forum.

Link spre comentariu

La iesirea din Ilișești spre Suceava este o pantă lunga și lină, acolo depasesc frecvent 60 km/h. Eu am 47 ani, 1,82 si 104kg, bicicleta este dotata cu pneuri de 5cm lațime, umflate lejer, sa-mi fie comod.

Daca schimb bicicleta , slabesc 20kg, si intineresc 15-20 ani cred ca pot atinge 90k/h.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, sesebe a spus:

The highest speed officially recorded for a bicycle ridden in a conventional upright position under fully faired conditions was 82 km/h (51 mph) over 200 m.[16] That record was set in 1986 by Jim Glover on a Moulton AM7 at the Human Powered Speed Championships during Expo86 World Fair in Vancouver. (luat de aici)

 

Deci @ionut120v a mers "in excursii prin tara" cu viteze mai mari decit recordul mondial si abia acum ne spune si noua ce campion avem pe forum.

Nu e vorba de teren drept, si nici de pozitie up right, pe cursiera stai culcat la orizontal, si porti costum anti drag, sau  porti decat slip, un simplu  tricou te face sa pierzi 20 km/h, la fel si un par mai lung daca nu porti casca speciala anti drag.

In pielea goala cu un par de max 5 cm, pe cursiera pe baieuri, 80-90 e o viteza care se poate obtine pentru cateva secunde de o persoana de 20-25ani care obisnuieste sa circule caa 100km/zi.

 

Personal am obtinut in coditiile de mai sus o medie orara de 47/h pe distanta Lugoj-Timisoara, la 50 ani 25.

diferenta de nivel 35m coborare, distanta 50km.

 

pe 300 km fara echipament si bicicleta de curse( cu traversare munti Hateg- Petrosani)18 km/h la varsta aia.

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Personal am atins si depasit oleaca 80 km/h. La vale, bineînteles. Pe o bicicleta Utopia London. E relativ lunga (bicicleta), foarte stabila si nu se da peste cap la frânare (mai ales daca-i echipata de drum lung).

Editat de franzm
Link spre comentariu

Eu ce am incercat e cu mtb gume groase si suspensie buna pe fata, spate suspensie bazata pe muschi.

Nici vb sa patesti ceva.

Asa e cum zice colegu, eu umblu imbracat normal si cu casca. La coborare prindeam  60 70 inainte de viraj ma ridicam drept franam aerodinamic la 50 si restu la 30 40 din frana.

 

Prin oras sar peste bump uri mari de beton full speed la vale gen 60 la ora.

 

Frana imposibil sa sari in cap mai degraba iti zboara picioarele de pe pedale de nu le tii la unghiu corect.

 

Cu cursiera e alta poveste.

Link spre comentariu

Vad ca citesc doar povesti iar forumul e plin de atleti care desi au cam trecut de 40 de ani sint mai buni decit sportivi profesionisti de 25 de ani.

S-a gindit vre-unul dintre voi ca daca 82Km/h este recordul la pedalat normal, nu culcat sau in alte pozitii ca nu circulati asa pe biciclete speciale echipate pt recorduri de viteza, stabilit pe o distanta de 200m (oare dece doar 200m si nu 1K sau 10Km), modul cum masurati/estimati voi viteza este gresit si/sau cu eroare mare?

Si eu merg mult cu bicicleta si stiu cum se simt vitezele. Discutam doar de pedalat pe teren drept si fara rachete atasate pe bicicleta.

Pina pe la 20Km/h curentul de aer nu se simte mai deloc, in sensul ca nu te frineaza.

La 35Km/h incepe sa devina semnificativ iar 50Km/h deja nu se poate sustine constant decit sub 1Km distanta daca nu ai antrenament serios in spate. 

Se pare ca sint extrem de multi atleti profesionisti aici pe forum care nici macar nu mai au nevoie de masina ca sa faca naveta de 100Km pe zi circulind cu o viteza comparabila cu a unei masini (viteza medie in trafic).

 

PS:

Pt cei ce nu circula cu bicicleta, ca sa testeze cit de cit, pot intinde mina pe geamul masinii si vedea cit timp o pot mentine intinsa cind circula cu viteza de 80Km/h.

 

PS2:  (informatii luate de aici)     

  1. Viteza la un contratimp pe echipe – în Turul Franței, viteza medie este între 46.6-50 km/h, în timp ce un ciclist mediu poate ajunge la 30.5-32 km/h.

  2. Viteza pe teren plat – 40.2-45 km/h pentru cicliștii din Le Tour și 27.3-29 km/h pentru cicliștii de nivel mediu.

  3. Viteza de sprint – chiar dacă Sagan dezvoltă 1500 de wați către linia de finiș, media în Turul Franței se situează între 1200-1400 wați. Valoarea este de două ori mai mică la un ciclist obișnuit.

  4. Viteza pe pavate – pe cele mai dificile porțiuni, profesioniștii din Le Tour ajung la o medie de 35.4-38.6 km/h. Un ciclist mediu merge cu 22.5-25.7 km/h.

  5. Sticle de lichid consumate – Soigneur-ii echipelor de Turul Franței au mult de muncă. Un ciclist consumă până la 13 sticle de lichid pe zi, în funcție de dificultatea etapelor. Un ciclist obișnuit nu consumă mai mult de patru pe aceeași distanță.

  6. Timpul de urcare pe Tourmalet – cățărarea mitică este un obstacol dificil pentru oricine ajunge acolo. Profesioniștii din Tour de France au nevoie de o oră pentru a ajunge în vârf, de două ori mai puțin decât un ciclist mediu.

 

 

Mai taiati din kilometrii aia ca deveniti penibili.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

@Mircea si @sesebe, viteza de 90 km la ora este absolut rezonabila, trebuie ca bicicleta sa fie in stare perfecta, chiar si un "Sputnik" sau "Turist" echipat cu pneuri inguste, umflate la 5-8 bari permite asa ceva daca ai putina  vale  si nu bate vantul. Pinion cu 56 dinti fata si 13 dinti spate, pe la 70km/ora deja pedalezi in gol, asta cu roti de 28 inci. 

 

Legat de presiune in pneuri:

Pe fosta mea cursiera Glisenti aveam cauciuc cu camera, cel mai ingust am indraznit sa pun 23mm, umflat la 8,5 bar faceam pana. La 90 kg+ hainele si ghetele, trebuia sa umflu la 9-10 bari. Baieuri nu am avut niciodata dar acolo treaba sta mult mai rau, unul de 23mm latime trebuie umflat la 10 bari pt biciclist de 80kg.

Pentru @ionut120v, cate kg ai?

 

Link spre comentariu

Ca atingi in conditii ideale (vale mare si vint din spate) pt un timp limitat 90Km/h nu contrazic , este realizabil, dar sa sustii ca mergi cu viteze constante mai mult decit fac biciclisti tineri de performanta cu antrenament greu la bord, asta nu am s-o cred nici sa ma pici cu ceara.

Link spre comentariu
Acum 27 minute, sesebe a spus:

Ca atingi in conditii ideale (vale mare si vint din spate) pt un timp limitat 90Km/h nu contrazic , este realizabil, 

Si fara curbe,  drept,  pt ca altfel,  la 90km/h nu vad prea mulți sa iese întregi din viraje. Când eram copii,  pana în 16 ani aveam grupul cu care urcam împingând bicicletele pana sus la motel,  și recompensa era coboratul.  Nu știu ce viteze am atins, pt ca nu era la indemana GPS-ul, dar înclin sa cred ca pana pe la 50...60 max.  Chiar și asa,  tăiam curbele și ne inclinam cum azi nici cu bani nu as mai face-o. Oricum,  când depășeam mașinile,  auzeam șoferii cum ne urau moarte ușoara. Ajungeam în vale cu frigiderul plin. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări