Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

 Validae.A fost o fază pe net cu unul care cumpărase electrică cu ani în urmă şi se trezise că dacă schimbă bateriile mai că era preţul maşinii de atunci!!

 Şi apropo de subvenţie.Aş fi de acord să se taie cu condiţia să fie taxate companiile ce produc combustibil!Taxate efectiv la profit...Păi ori e piaţă reglementată şi controlată,ori e junglă!Numai consumatorul e "tâmpit" şi se lasă jumulit??

 Dacă nu se protestează vom fi în zicala "câinii latră,caravana trece"...

Editat de BRANCA
Link spre comentariu

E e implementat deja, am scris.

 

In SUA de exemplu ai norma de electrice la nu stiu cate masini poluante.

E un sistem de tip certificate verzi. Produci electrice, primesti certificate. Ca sa produci clasice ai nevoie de certificate.

Certificatele astea se vand de catre producatorii electrici la producatorii non electrici.

 

Si la masinile clasice daca se duce cutia, un DPF, turbo, injectoare, costa nu gluma sa iei nou, original.

Atat doar ca la electrice bateria aia e un element mare si scump! Totusi s-a demonstrat ca tine, nu se duce chiar asa usor daca masina are un sistem de management performant.

 

Nu ca la leaf 1 cand bateria nu avea racire si pe langa asta o mai si coceau oamenii ca fie o incarcau la minus, fie o tineau tot timpul plina ochi pe caldura, ceea ce scadea drastic viata.

Link spre comentariu
1 oră în urmă, BRANCA a spus:

A fost o fază pe net cu unul care cumpărase electrică cu ani în urmă şi se trezise că dacă schimbă bateriile mai că era preţul maşinii de atunci!!

Chinezii au patit-o asa. "Pretul de atunci" fiind puternic subventionat.

Link spre comentariu

Personal am trecut de la autoturism electric chinezesc la scooter electric chinezesc, autoturismul nu l-am putut incarca la sistemul meu fotovoltaic offgrid l-am vandut deorece l-am cumparat nou.

 

Pretul a fost  10 scootere adica 10 k eur, pretul unitar este cam 60% din al scooterului,(subventia)

au avut sbventie pentru germania, dar au fost refuzate in cauza neconformitatilor cu cerintele din caietul de sarcini.

baterie de 39kwh pentru 10 k eur, la scooter 1,5 kwh pentru 1 k eur, motor a fost mai bine 80 kw, pe scooter este de 3kw, 30 kw pe 10 scootere,  apropiat de dacia spring.

 

Chineazariile au performante de rahat, 200wltp pe 40 kwh, sunt altele cu dublu pe bateria aia, adica arde la buzunar, OBC-ul intra 3,7kwsi scoate 3 kw, orice invertor de sudura sta mai bine, sunt OBC-uri cu 97% eficienta.

 

cat priveste scooterele chinezii vand gunoaie in romania

daca voi vedeti undeva izolatie intre bobinaj si miez o vad si euDSCN2999.jpg

Editat de ionut120v
Link spre comentariu

Era și ceva izolație acolo, că nu se poate bobina direct pe fier.Dar era un plastic subțire ce se topeste ușor la peste 100*C și se duce printre spire.Când vrei ieftineală, chinezul se conformează.Dar nu te ține mult...

Acum, să fim serioși...cu ce te încânta dacă punea kapton în ancoșe ? Că la supratemperatură se ducea izolația spirelor și tot acolo ajungea.Dar vorba unuia ,,era mort și ăla cu centura pusă, dar ce bine arată...zici că e viu.,,

Link spre comentariu
Acum 9 ore, BRANCA a spus:

 Ha.Păi voi uitaţi unde trăim?Acelaşi produs ciaina are o "calitate" în  Vest şi alta în bantustanu din Est!...

Ceainezul nu face diferenta dintre bantustane. El nici macar nu a auzit de ele. Dar livreaza ceea ce îi cere clientul, adica importatorul. Si daca importatorul din bantustanul de rasarit vrea sa se îmbogateasca repede, apoi, asta este.

De multe ori, diferenta dintre produse e data de modul de utilizare. Si dupa cum umbla lumea cu ele, zici ca le-au gasit pe drum. Sau banii ce i-au dat. Daca i-au dat.

Editat de franzm
Link spre comentariu

 Franzy.Nu se face diferenţă lla calitate funcţie de ţară??Ani de zile am băut cafea Jacobs în RO şi faţă de cea din Germania apărea ca un surogat!

 Am văzut acelaşi produs made China,adus din Vest şi cumpărat în RO.Era diferenţă de calitate între ele!

E drept că unele magazine mari din RO au ridicat nivelul pretenţilor la marfa chinezească.Mă refer la ce am cumpărat eu,adică la scule.Nu mai dai kix din start,ca pe timpuri!

Link spre comentariu

Magazinele nu au facut decât sa se adapteze. Ca nu le mai cumpara nimeni geoarsele. Desi mai sunt destui care se uita numai la pret si pe urma comenteaza.

Produsele alimentare se adapteaza la gustul consumatorilor locali. Si asta o fac degustatori si specialisti locali. Ati comparat vreodata un döner kebab din Germania cu omologul sau din Turcia? Sau o pizza din Germania cu aia din Italia? Asta daca-i gasiti omolog. Ca sa nu mai zic de alimentele chinezesti sau vietnameze.

Din 2002 pâna în 2005 m-am ocupat de o firma în Slovacia. Un inginer slovac avea o Skoda Felicia, aparent aceesi pe care o avea nevasta-mea. Era o diferenta mare între ele, în special la suspensie. Pur si simplu era adaptata drumurilor de acolo.

V-ati uitat vreodata la clasele climatice ale frigiderelor? Care-i rostul lor? Ce se întâmpla daca folosesti la tropice un frigider destinat zonelor temperate?

 

Editat de franzm
Link spre comentariu

 Franzy.Ai şi tu ceva dreptate,da' nu ştii că a fost un scandal la nivel UE cu calitatea produselor destinate ţărilor ex-socialiste??Totul pornea de la faptul că firmele doreau să câştige piaţa cu produse ieftine,ca să poată fi cumpărate acolo.Asta n-o puteai face decât umblând la conţinut sau la calitate...Un exemplu au fost detergenţii...

Link spre comentariu

Totusi exista o anomalie referitor la marfa chinezeasca, cel putin cu referire la motorul in cauza, acela era bobinat cu cupru, am luat altul bobinat cu aluminiu, dar care are izolatie de hartie plasticata, si e bobinat aranjat(de robot), ala merge si acum, trage mai tare decat cel ars, am urcat cu el prin locuri mai grele decat cu acela.

 

Cu siguranta daca voiau ieftin bagau aluminiu.

 

Referitor strict la la partea tehnica vehicule electrice constructia motorului: pentru cuplu mare la turatie mica trebuie mai multe spire, cuplu e dat de amperi spire, dar astfel de motor nu merge la turatie mare(viteza) vezi dacia spring 30kw, trage bine la turatie mica, dar e scurta la viteza.

 

Un motor scurt merge la turatie ,cuplu e dat de multi amperi, asta nu cade bine la baterie si invertor.

 

Voi bobina motorul cu cupru pe specficatiile celui cu aluminiu  (dimensiunile sunt identice), voi avea un pic mai mult cuplu.

 

Unele marci folosesc motoare hibride intre motorul sincron cu magneti si motorul sincron reactiv (IPMsynRM) sa mearga si la viteza, insa exista o problema, in regim de motor sinron reactiv este comandat in asa fel incat sa antagonizeze campul magnetilor, ii demagnetizeaza.

 

 

Link spre comentariu
Acum 2 ore, ionut120v a spus:

 

 

Voi bobina motorul cu cupru pe specficatiile celui cu aluminiu  (dimensiunile sunt identice), voi avea un pic mai mult cuplu.

 

 

Doar la un lucru să vă gândiți...rezistența internă a bobinajului va scădea,cu o consecință directă,creșterea inducției în miez....deci ,miez mai aproape de saturație -încălzire rapidă și mare....nu mai vorbesc de electronica aferentă dacă e in stare să susțină suprasarcina ....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări