Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Acum 16 minute, doru3160 a spus:

cu baterii în portbagaj..

Bateriile si invertoarele ziceau ca fac: 28 000 euroi.......

Intretimp in lume creste penuria de Litiu si Cobalt ,foarte necesare , Rusia , China si Congo au , chinezii investesc in extractia mai mare din Congo, americanii din California si-au tras impozit suplimentar la mina de litiu de la ei......

Link spre comentariu
Acum 2 minute, Усилитель a spus:

 

Intretimp in lume creste penuria de Litiu si Cobalt ,foarte necesare , Rusia , China si Congo au 

Cumparam de la ei, daca nu le baga embargo. Americanii fac mașinile, rusii bateriile, și uite-asa se pupa Putin cu Biden. :rade:

Link spre comentariu
Acum 5 ore, merck a spus:

@draku zii ce zice individu' ca ma 'nerveaza prea tare sa-l ascult :85. Nu-l sufar deci nu pot da click! Ma'ntelegi? :rade:

 

Pai ce zice colegul #doru3160:

La o nevoie, chemi un dizel poluant sa iti aduca o canistra de curent...

Da' ce conteaza, esti verde....

Link spre comentariu
Acum 11 minute, Усилитель a spus:

Firma Shell mizeaza pe hidrogen, construieste mai multe fabrici unde va produce hidrogen verde , doar ecologic din energie solara/eoliana. 

Daca ai energie eco din panouri solare/eoliane , este o prostie sa o folosesti la a produce hidrogen sau benzina porsche.

 

Screenshot-2022-05-28-at-17-38-15.png

 

Se vede clar randamentul 30% hidrogen vs 76% electric. 

Ti-am mai spus ca o masina pe hidrogen costa cu 20-30.000 euro mai mult decat una electrica la aceeasi clasa.  Nu ai sa ai in viata ta masina pe hidrogen, in schimb bulectrica poate ai sa ai intr-o zi. 

 

Link spre comentariu
Acum 16 ore, draku a spus:

Da' ce conteaza, esti verde....

De invidie ;-)

  

Acum 1 minut, merck a spus:

Daca ai energie eco din panouri solare/eoliane , este o prostie sa o folosesti la a produce hidrogen

Depinde ce faci cu hidrogenul ala. Cunosc un caz (l-au prezentat si pe sticla) în care hidrogenul nu e ars în motor ci serveste doar pentru stocarea energiei, fiind folosit pentru gatit si încalzire iarna.

Link spre comentariu
Acum 2 minute, franzm a spus:

Depinde ce faci cu hidrogenul ala. Cunosc un caz (l-au prezentat si pe sticla) în care hidrogenul nu e ars în motor ci serveste doar pentru stocarea energiei, fiind folosit pentru gatit si încalzire iarna.

Asta este alta mancare de peste si personal sunt de acord sa fie produs nu numai prin hidroliza (adica eco) daca aceasta este scopul final. Din ce am vazut voi aveti deja o statie care produce hidrogen ECO (prin hidroliza + energie verde) si cautau o metoda ieftina de transport la distanta (nematu' fiind bolnav dupa optimizari :d). 

Link spre comentariu

 E şi stocarea energiei în hidrogen o soluţie...Acu depinde cu ce randament.Nu uitaţi că acesta se lichefiază extrem de greu.Parcă la 1 bar trebuie să ai sub - 200⁰ temperatura...La temp obişnuite sunt necesari sute de bari pentru lichid.

 Mai apoi hidrogenul e extrem de "parşiv" la penetrarea învelişului rezervoarelor şi extrem de inflamabil...

Link spre comentariu

Nici dracu' nu stie ce a vrusa zica asta:

Citat

Adică, centrala de la Craiova o retehnologizăm, alături de centrala aia la 3 kilometri există un depozit, la Gherceşti, iar în depozitul respectiv depozit introducem gaze atunci când avem exces de energie electrică de la eoliene, 

cum se ajunge de la energie electrica in exces la gaze care sa fie depozitate? Ca daca se vinde energia electrica in exces si se cumpara gaze nu poate fi numit sistem de stocare a energiei electrice in depozite de gaze. 

 

Link spre comentariu
Acum 1 oră, merck a spus:

Daca ai energie eco din panouri solare/eoliane , este o prostie sa o folosesti la a produce hidrogen

Sunt multe cazuri cand se produce energie si nu e nevoie de asa multa ,de ex weekend, concedii etc, plus ca este o metoda de a pune deoparte energia produsa solar/eolian ,care e greu de stocat.Oricum se prevede adaugarea hidrogenului in 5-10 % in reteaua de metan ,experientele au iesit bine ,efectul caloric este mai bun.

Chestia cu randamentul si pretul e relativa,  bateriile trebuie schimbate dupa un timp ,plus ca pretul lor creste in loc sa scada.La vehicule grele ,hidrogenul e mai avantajos....

Si la avioane tot hidrogenul este mai avantajos......

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări