Усилитель Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 Parerea mea este ca un ulei prea subtire nu este optim din cauza ca in ultimii circa 10 - 15 ani datorita cuplului mai mare al motoarelor se circula la turatii mai mici, cand fortele de apasare intre piese sunt mai mari, frecarile mai mari, o ungere mai buna ar fi mai buna. Al doilea numar indica cum se subtiaza uleiul cu temperatura, cu cat este mai mic se subtiaza mai repede. Candva 15w40 era stas..... Atunci foloseam 15w50.... Motor Honda 1488cmc 101CP fara turbo, urca la 7500 ture. La masinile cu turbo, unde se infoaca cel mai mult uleiul, nici nu inteleg cum lucreaza un 0w20..... BMW a avut o tentativa de a folosi apa la ungere, ziceau ca va scadea poluarea, costurile, etc, apoi au abandonat..... Cam jumatate din flaconul de ulei este din ulei reciclat, filtrat, tratat etc si amestecat cu nou. Mai exista si ulei contrafacut, cu numele marcilor de top.... Eu de aceea folosesc la masina ulei de motocicleta, de aceasi consistenta, Bardahl, de la distribuitor autorizat, la moto nu se joaca, tot uleiul este nou, trebuie sa mearga lejer si la turatii de 12000... Ultima data am facut 28000km la schimb uleiul arata mult mai bine decat inainte Castrol magnatec la 8000.... Link spre comentariu
merck Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 37 minutes ago, Усилитель said: Eu de aceea folosesc la masina ulei de motocicleta, de aceasi consistenta, Bardahl, de la distribuitor autorizat, la moto nu se joaca, tot uleiul este nou, trebuie sa mearga lejer si la turatii de 12000... Daca tu crezi asta ... ce mare cacat daca isi rupe gatu' un motociclist? Vezi filmul indicat de @Rammstein legat de Boeing si apoi mai vorbim! Banu' sa iasa ca in rest .... nimic nu conteaza! Link spre comentariu
mafalda Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 (editat) In loc de uleiuri se pot folosi lagare magnetice. Si suspensii magnetice. Cu actualul NEODIM totul e posibil. Dar exista si alte fenomene magnetice si mai puternice, bazate pe superconductibilitate la temperatura ambianta, deocamdata sunt secrete militare. Editat Februarie 23, 2022 de mafalda Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 Alimentate din bateria din remorca? Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 23, 2022 Partajează Postat Februarie 23, 2022 Acum 34 minute, Mircea a spus: Alimentate din bateria din remorca? Nuuuuu! Cu link direct de la stația de panouri solare de pe orbită. Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 24, 2022 Partajează Postat Februarie 24, 2022 Acum 13 ore, mafalda a spus: In loc de uleiuri se pot folosi lagare magnetice. Si suspensii magnetice. Cu actualul NEODIM totul e posibil. Dar exista si alte fenomene magnetice si mai puternice, bazate pe superconductibilitate la temperatura ambianta, deocamdata sunt secrete militare. Or fi posibile, dar asta nu înseamncă că renteză ori că au dimensiuni mai reduse. Link spre comentariu
informer Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 Interesant: https://www.cnet.com/roadshow/news/germany-combustion-engine-bans-eu-synthetic-fuel/ sau varianta preluata si prelucrata de ai nostri: https://autolatest.ro/stiri/germania-spune-nu-masinii-electrice-si-nu-disparitiei-motoarelor-pe-benzina-si-diesel/?fbclid=IwAR0QLB4KY3kOHhQlr9b_w5mTOXZsIT9uePxJ0XBLyf_rUrKU40zGEnTTDIA Link spre comentariu
merck Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 @franzm confirmi ce scrie in ultimul link din mesajul anterior: Quote Plus ca 1 litru de benzina clasica a ajuns acum la 1.9 euro in Germania Eu simt ca nu-i inca 1.9 euro litru. As licita in jur de 1.75. Link spre comentariu
informer Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 Mie mi s-a parut interesant articolul anterior nu atat ala preluat si completat la noi... in speta ideea de a folosi motoarele clasice cu combustibilul nou, mult mai putin poluant dupa ce se scrie... si de care sincer nu stiam c-o iesit "in lume".... Link spre comentariu
merck Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 Acum ca este conflictul in Ucraina, 1,9 euro pe litru de benzina comparat cu 2,1 euro litru de benzina sintetica e cam in aceeasi liga, dar cand va reveni la 1,3-1,4 euro benzina .... nu cred ca benzina sintetica va mai avea adepti. Bulectrica costa mult mai ieftin per km fata de benzina cand aceasta avea preturi decente, acum ca benzina s-a scumpit (si cine stie cat se va mai scumpi) .... va deveni afacere sa iti tragi bulectrica daca rulezi multi km. Link spre comentariu
merck Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 (editat) @informer mie imi cam da cu virgula ce am gasit despre eFuel tot pe site-ul pus de tine: Altogether, it takes about 20 kilowatt-hours of renewable energy to produce a liter of eFuel, which contains about 9 kWh of energy. This is nearly identical to traditional, fossil-based gasoline and why eFuel is basically a drop-in replacement. O bulectrica face cu 18kW 100km. As zice ca radnamentul este unul foarte prost. https://www.cnet.com/roadshow/news/porsche-efuel-climate-gamechanger/ Am vazut ca Porsche este mandra ca 70% din masinile produse de ea inca ruleaza pe strazi si este interesul ei sa gaseasca o solutie, dar .... nu cred ca va sta in picioare (il mituiesc pe ministrul german al transporturilor, dar nu pot mitui fizica, randamentul daca este mic nu ai cum sa faci multi purici). Editat Februarie 27, 2022 de merck Link spre comentariu
informer Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 (editat) Nu randamentul este problema vehiculelor electrice, se stie ca-i bun... daca se rezolva problema incarcarii intr-un timp comparabil cu umplutul rezervorului nu cred c-au sa mai cumpere multi masini conventionale. Cat priveste combustibilul sintetic, ofera o alternativa putin poluanta pt. motoarele clasice... in plus, ma gandesc ca pretul mai poate scadea in timp.... Editat Februarie 27, 2022 de informer Link spre comentariu
merck Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 (editat) Mie nu-mi convenea randamentul la productia eFuel. Daca am 20kW de energie de ce sa ii injumatatesc? Eu nu sunt impotriva eFuel daca este realizata cu un consum mic de energie electrica si prin ardere se degaja mai putin CO2 fata de benzina clasica, ca vad un pas inainte, un progres, dar sa consum 20kW pentru a produce eFuel care apoi prin ardere mai degaja CO2 si in final am si doar 9kW/h de energie ce pot sa ii scot din litrul ala de eFuel nu mi se pare OK. Sunt de acord ca incarcarea este un chin la bulectrica insa foarte multi iti permit sa incarce masina pe timpul noptii cand consumul scade foarte mult (nimeni nu calca noaptea, nu da cu aspiratorul, etc.). Chiar si in vest este arhisuficient 16A x 230V x 8h = 29,5kW de pe o zi pe alta. Despre pretul eFuel nu stiu ce sa zic, poate scade daca ar creste cantitatea vanduta (teoretic asa se intampla) dar la inceput este nevoie de un numar mare de temerari care sa plateasca pretul de debut si cum nu suntem prea multi cu parale in buzunare .... nu cred sa fie asa multi voluntari. Desi 70% din masinile Porsche inca ruleaza .... nu-s cam multe la numar pana la urma ca .... n-au fost niciodata masini ieftine . Da cine stie, daca se misca bine Porsche cu eFuel si "unge pe cine trebuie" .... poate deveni solutia castigatoare. Editat Februarie 27, 2022 de merck Link spre comentariu
informer Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 Acum 2 minute, merck a spus: Sunt de acord ca incarcarea este un chin la bulectrica insa foarte multi iti permit sa incarce masina pe timpul noptii cand consumul scade foarte mult (nimeni nu calca noaptea, nu da cu aspiratorul, etc.). Chiar si in vest este arhisuficient 16A x 230V x 8h = 29,5kW de pe o zi pe alta. Toata lumea care reproseaza (pe buna dreptate...) dezavantajul timpului de incarcare NU se refera la circulatia urbana, unde vii acasa si "bagi masina-n priza". Toti fac referire la drumuri lungi unde nu-ti convine sa stai ore sa incarci, egal ca atat dureaza incarcarea sau atat trebuie sa astepti pt. eliberarea "bornei". A nu se intelege gresit, mi-ar placea foarte mult sa am o electrica... dar sa-mi iau una doar pt. cat circul in oras, mie nu-mi renteaza. Link spre comentariu
merck Postat Februarie 27, 2022 Partajează Postat Februarie 27, 2022 (editat) 10 minutes ago, informer said: Toata lumea care reproseaza (pe buna dreptate...) dezavantajul timpului de incarcare NU se refera la circulatia urbana, unde vii acasa si "bagi masina-n priza". Toti fac referire la drumuri lungi unde nu-ti convine sa stai ore sa incarci, egal ca atat dureaza incarcarea sau atat trebuie sa astepti pt. eliberarea "bornei". A nu se intelege gresit, mi-ar placea foarte mult sa am o electrica... dar sa-mi iau una doar pt. cat circul in oras, mie nu-mi renteaza. Tu daca esti pescar (si cine stie ce alte hobby-uri cu plimbare mai ai ) poate ai nevoie de autonomie mare, dar daca iau 1000 de soferi nu cred ca gasesc nici 5% care fac drumuri lungi foarte des (ma refer la drumuri mai lungi de 150km pe zi). Eu as fi de acord ca statul sa cumpere o flota de masini cu motor termic si cand vrea sa plece omul in concediu se duce si o ia gratis platind doar carburantul (bine la romani trebuie pusa si o taxa ca multi le vor indoi nefiind ale lor) isi face treaba si apoi o preda inapoi. Editat Februarie 27, 2022 de merck Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum