Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Parerea mea este ca un ulei prea subtire nu este optim din cauza ca in ultimii circa 10 - 15 ani datorita cuplului mai mare al motoarelor se circula la turatii mai mici, cand fortele de apasare intre piese sunt mai mari, frecarile mai mari, o ungere mai buna ar fi mai buna. Al doilea numar indica cum se subtiaza uleiul cu temperatura, cu cat este mai mic se subtiaza mai repede. Candva 15w40 era stas..... Atunci foloseam 15w50.... Motor Honda 1488cmc 101CP fara turbo, urca la 7500 ture. 

La masinile cu turbo, unde se infoaca cel mai mult uleiul, nici nu inteleg cum lucreaza un 0w20.....

BMW a avut o tentativa de a folosi apa la ungere, ziceau ca va scadea poluarea, costurile, etc, apoi au abandonat..... 

Cam jumatate din flaconul de ulei este din ulei reciclat, filtrat, tratat etc si amestecat cu nou. 

Mai exista si ulei contrafacut, cu numele marcilor de top.... 

Eu de aceea folosesc la masina ulei de motocicleta, de aceasi consistenta, Bardahl, de la distribuitor autorizat, la moto nu se joaca, tot uleiul este nou, trebuie sa mearga lejer si la turatii de 12000...

Ultima data am facut 28000km la schimb uleiul arata mult mai bine decat inainte Castrol magnatec la 8000....

Link spre comentariu
37 minutes ago, Усилитель said:

Eu de aceea folosesc la masina ulei de motocicleta, de aceasi consistenta, Bardahl, de la distribuitor autorizat, la moto nu se joaca, tot uleiul este nou, trebuie sa mearga lejer si la turatii de 12000...

Daca tu crezi asta ... ce mare cacat daca isi rupe gatu' un motociclist? 

Vezi filmul indicat de @Rammstein legat de Boeing si apoi mai vorbim! :57

Banu' sa iasa ca in rest .... nimic nu conteaza!

Link spre comentariu

In loc de uleiuri se pot folosi lagare magnetice.  Si suspensii magnetice.  Cu actualul  NEODIM totul e posibil.  Dar exista si alte fenomene magnetice si mai puternice, bazate pe superconductibilitate la temperatura ambianta, deocamdata sunt secrete militare.

Editat de mafalda
Link spre comentariu
Acum 13 ore, mafalda a spus:

In loc de uleiuri se pot folosi lagare magnetice.  Si suspensii magnetice.  Cu actualul  NEODIM totul e posibil.  Dar exista si alte fenomene magnetice si mai puternice, bazate pe superconductibilitate la temperatura ambianta, deocamdata sunt secrete militare.

Or fi posibile, dar asta nu înseamncă că renteză ori că au dimensiuni mai reduse.

Link spre comentariu

Acum ca este conflictul in Ucraina, 1,9 euro pe litru de benzina comparat cu 2,1 euro litru de benzina sintetica e cam in aceeasi liga, dar cand va reveni la 1,3-1,4 euro benzina .... nu cred ca benzina sintetica va mai avea adepti. 

Bulectrica costa mult mai ieftin per km fata de benzina cand aceasta avea preturi decente, acum ca benzina s-a scumpit (si cine stie cat se va mai scumpi) .... va deveni afacere sa iti tragi bulectrica daca rulezi multi km. 

Link spre comentariu

@informer mie imi cam da cu virgula ce am gasit despre eFuel tot pe site-ul pus de tine:

 

Altogether, it takes about 20 kilowatt-hours of renewable energy to produce a liter of eFuel, which contains about 9 kWh of energy. This is nearly identical to traditional, fossil-based gasoline and why eFuel is basically a drop-in replacement.

 

O bulectrica face cu 18kW 100km. As zice ca radnamentul este unul foarte prost. 

 

https://www.cnet.com/roadshow/news/porsche-efuel-climate-gamechanger/

 

Am vazut ca Porsche este mandra ca 70% din masinile produse de ea inca ruleaza pe strazi si este interesul ei sa gaseasca o solutie, dar .... nu cred ca va sta in picioare (il mituiesc pe ministrul german al transporturilor, dar nu pot mitui fizica, randamentul daca este mic nu ai cum sa faci multi purici). 

Editat de merck
Link spre comentariu

Nu randamentul este problema vehiculelor electrice, se stie ca-i bun... daca se rezolva problema incarcarii intr-un timp comparabil cu umplutul rezervorului nu cred c-au sa mai cumpere multi masini conventionale.
Cat priveste combustibilul sintetic, ofera o alternativa putin poluanta pt. motoarele clasice... in plus, ma gandesc ca pretul mai poate scadea in timp....

Editat de informer
Link spre comentariu

Mie nu-mi convenea randamentul la productia eFuel. Daca am 20kW de energie de ce sa ii injumatatesc? 

Eu nu sunt impotriva eFuel daca este realizata cu un consum mic de energie electrica si prin ardere se degaja mai putin CO2 fata de benzina clasica, ca vad un pas inainte, un progres, dar sa consum 20kW pentru a produce eFuel care apoi prin ardere mai degaja CO2  si in final am si doar 9kW/h de energie ce pot sa ii scot din litrul ala de eFuel nu mi se pare OK. 

 

Sunt de acord ca incarcarea este un chin la bulectrica insa foarte multi iti permit sa incarce masina pe timpul noptii cand consumul scade foarte mult (nimeni nu calca noaptea, nu da cu aspiratorul, etc.). Chiar si in vest este arhisuficient 16A x 230V x 8h = 29,5kW de pe o zi pe alta. 

 

Despre pretul eFuel nu stiu ce sa zic, poate scade daca ar creste cantitatea vanduta (teoretic asa se intampla) dar la inceput este nevoie de un numar mare de temerari care sa plateasca pretul de debut si cum nu suntem prea multi cu parale in buzunare .... nu cred sa fie asa multi voluntari. Desi 70% din masinile Porsche inca ruleaza .... nu-s cam multe la numar pana la urma ca .... n-au fost niciodata masini ieftine :limb:

Da cine stie, daca se misca bine Porsche cu eFuel si "unge pe cine trebuie" .... poate deveni solutia castigatoare. 

 

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 2 minute, merck a spus:

Sunt de acord ca incarcarea este un chin la bulectrica insa foarte multi iti permit sa incarce masina pe timpul noptii cand consumul scade foarte mult (nimeni nu calca noaptea, nu da cu aspiratorul, etc.). Chiar si in vest este arhisuficient 16A x 230V x 8h = 29,5kW de pe o zi pe alta. 

Toata lumea care reproseaza (pe buna dreptate...) dezavantajul timpului de incarcare NU se refera la circulatia urbana, unde vii acasa si "bagi masina-n priza". Toti fac referire la drumuri lungi unde nu-ti convine sa stai ore sa incarci, egal ca atat dureaza incarcarea sau atat trebuie sa astepti pt. eliberarea "bornei".
A nu se intelege gresit, mi-ar placea foarte mult sa am o electrica... dar sa-mi iau una doar pt. cat circul in oras, mie nu-mi renteaza.

Link spre comentariu
10 minutes ago, informer said:

Toata lumea care reproseaza (pe buna dreptate...) dezavantajul timpului de incarcare NU se refera la circulatia urbana, unde vii acasa si "bagi masina-n priza". Toti fac referire la drumuri lungi unde nu-ti convine sa stai ore sa incarci, egal ca atat dureaza incarcarea sau atat trebuie sa astepti pt. eliberarea "bornei".
A nu se intelege gresit, mi-ar placea foarte mult sa am o electrica... dar sa-mi iau una doar pt. cat circul in oras, mie nu-mi renteaza.

Tu daca esti pescar (si cine stie ce alte hobby-uri cu plimbare mai ai :57) poate ai nevoie de autonomie mare, dar daca iau 1000 de soferi nu cred ca gasesc nici 5% care fac drumuri lungi foarte des (ma refer la drumuri mai lungi de 150km pe zi). 

Eu as fi de acord ca statul sa cumpere o flota de masini cu motor termic si cand vrea sa plece omul in concediu se duce si o ia gratis platind doar carburantul (bine la romani trebuie pusa si o taxa ca multi le vor indoi nefiind ale lor:57) isi face treaba si apoi o preda inapoi. 

Editat de merck
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări