Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Nu conteaza ce credeti dumneavoastra.

Facem concurs cu fluturasul de salariu sau ce doriti?

Sa faceti flame, da atita stiti atita faceti.

La ora actuala o masina electrica inca nu merita a fi luata in considerare, ma rog, din punctul meu de vedere.

Cind am luat Megane m-am uitat si la Kona electric, nu era un efort financiar insa efectiv nu-mi este util la ce vreau de la el.

In speta autonomia.

Link spre comentariu
55 minutes ago, Ion_Bumbu said:

m-am uitat si la Kona electric

versiunea de 136cp si cu baterie de 40kW cred. 

Multe tari produc ceva energie verde (eoliana sau panouri solare), deci dace tragem linia eu zic ca iese de doua ori si ceva mai bine o bulectrica. Daca nu ma insel, parca Olanda reuseste sa incarce EV-urile doar cu energie verde.

Editat de merck
Link spre comentariu
4 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Beton mai ales daca vei parcurge 100Kkm cu masina aia, nu?

:85

Calculele sunt facute pentru 200k. Acum (ca ai si tu benzinara) te intreb: ajunge o benzinara la 200k fara sa ii creasca amprenta de CO2? Uleiul, filtrele, bujiile (mai ales ca in functie de tara trebuie sa le schimbi inainte de recomandarea fabricantului) nu cred ca sunt luate in calcul.

La EV ... apa, paie si bataie! Nema filtre, ulei, bujii si altele. 

Link spre comentariu

Ajunge linistit fara probleme un motor actual la 200Kkm fara sa-i creasca consumul.

Calculul ala este informativ doar, nu toti conducem la fel, unii scot cu aceeasi masina 10l/100Km, altii 7l/100Km...

Unii alearga pe autostrada cit poate masina, altii se limiteaza la 120-130Km/h chiar in Germaina si consuma 9l/100Km cu un "tanc" de 2,5T.

 

Link spre comentariu
46 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Ajunge linistit fara probleme un motor actual la 200Kkm fara sa-i creasca consumul.

Sincer, ma indoiesc! Peste tot doar motoare turbo (toyota mai are fara turbina), dar uleiurile sunt din ce in ce mai subtiri (0W20 e deja baza) si mai toate long life. As zice ca este o politica parsiva a constructorilor de a fi siguri ca tine doar perioada de garantie si apoi incep problemele. 

Editat de merck
Link spre comentariu
4 hours ago, merck said:

Daca nu ma insel, parca Olanda reuseste sa incarce EV-urile doar cu energie verde.

Te inseli rau de tot. Peste 80% vine din fosile, sub 10% "din renouvelables"... comparat cu alte zone unde energia din "renouvelables" este in proportie de peste 99%, as zice ca nu e cascavalul asa ieftin in Olanda. 

Link spre comentariu

Olandezii se lauda ca trenurile lor folosesc 100% energie verde (eolian) din 2017. 

https://www.theguardian.com/world/2017/jan/10/dutch-trains-100-percent-wind-powered-ns

https://www.businessinsider.com/wind-power-trains-in-netherlands-2017-6

Pentru autobuze, automobile sursa verde poate fi alt procent, dar stau bine la transportul public urban https://www.transportenvironment.org/discover/netherlands-leads-the-way-on-new-electric-buses-analysis/

Link spre comentariu

Nu cred ca uleiul 0w20 e daunator, stiu aia ce fac. Vezi canalul yt robert mitchel. Au o cupra leon, se dau pe circuit si folosesc 5w30 original pt ca masina e in garantie. Schimba ceva mai des, dar cam aia e. Masina tine desi nu are ulei mega gros.

 

Eu cred ca stiu ce fac oamenii. Au gasit ei mod de a reduce consumul fara sa strice motorul.

Link spre comentariu

Mie imi este greu sa cred ca un ulei 0W20 long life care se schimba la 25-30k nu strica motorul.

Pe un forum la americani, unul cu un un bmw M4 dupa ce s-a dus si a schimbat uleiul la reprezentanta si a vazut ca aia i-au pus 0W20 la M4, a contactat un distribuitor de ulei (nu dau nume, dar topicul este pe forumul BMW din USA) si respectivul a spus: din gama noastra, pentru masina dumneavoastra va recomandam uleiurile astea: 5W30 si 0W30 (i-a specificat ca daca ii spunea si din ce stat este ii recomanda exact unul din cele doua, recomandarea lor era ca in zone cu clima calda  sa bagi 5W30). I-a explicat ca inclusiv in manual are mentionat si ulei xW30, doar ca daca vrea ca sa aibe consumul mic laudat de producator trebuie sa puna musai 0W20. 

Nu cunosc pe nimeni cu masina de flota (deci care baga minim 35-40k pe an in ea) care sa aiba bagat ulei 0W20 sa imi spuna cum sta treaba dupa 3 ani cand masina este inca in garantie. 

Cunosc insa caz de 3 masini luate in leasing operastional (practic masina era inchiriata) si nici nu au ajuns in al treilea an din cauza problemelor la motor (aveau ulei 0W30 si faceau cam 1500km pe saptamana, deci rezonabil, doua masini aveau chiar femei ca sofer, deci nu s-a mers pe rosu eu ele). 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări