Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobile electrice


maxente

Postări Recomandate

Eu cautam sa vad cate Tesla au luat foc si pe wiki in articolul unde apar datele era si fraza aia. Mie sincer mi s-au parut foarte multe, dar apoi cand am mai cautat pe google se pare ca doar o singura companie care a asigurat in jur de 13 milioane de vehicule a avut in jur de 200k de incendii. Poate sunt mai piromani aia din USA si cand se imbata sau fac urat ... dau foc la masini. :57

Oricum se pare ca in jur de 20 de masini Tesla au ars, insa daca m-as fi luat dupa media credeam ca e urgiem nu alta. 

Editat de merck
Link spre comentariu

După cum spuneam, se face din tintar armăsar, adică nu-i chiar asa de mare riscul sa ia foc o mașină electrica pr cit se susține, chiar se pare ca-i mai mic decit ma mașinile clasice. 

Deci a mai picat încă unul dintre argumentele ca ce proaste sint mașinile electrice. 

Link spre comentariu
Acum 3 minute, sesebe a spus:

După cum spuneam, se face din tintar armăsar, adică nu-i chiar asa de mare riscul sa ia foc o mașină electrica pr cit se susține, chiar se pare ca-i mai mic decit ma mașinile clasice. 

Deci a mai picat încă unul dintre argumentele ca ce proaste sint mașinile electrice. 

Daca vrei sa iei in considerare statisticile prezentate, asa e.

DAR exact ca si in cazul "pamantul plat" sau "pamantul tanar" (scuze pt. cum suna da` n-am vrut sa fiu acuzat c-am uitat ca-s roman...) SE POATE pretinde ca acele statistici sunt false, "matrashite" cum ar veni... de obicei se foloseste explicatia: "sa castige unii bani"... :rade:asta cu toate ca nu prea inteleg de ce o firma de asigurari ar pretinde ca ceva riscant nu-i riscant... 

Link spre comentariu

Eu cred ca bateti cimpii cu gratie, masinile iau foc nu doar de la ele, incendii de padure si locuinte au americanii girla, cind or fi si EV tot atit de raspindite sansele vor fi la fel, nu de alta da cam tot ce masina ia foc in majoritate de la instalatia electrica pleaca, normal alea vechi au si probleme mai mari. Totusi ce faci daca ia foc electrica, aia n-o mai stingi cu apa si spuma, la benzinar/tractor ce arde violent? vreo 40-50litri de combustibil, puneti cumva egal intre ala si cite de Kg de Li daca tinem cont de densitatea maxima de 200Wh/Kg?100Kg baterie 20kWh, in fapt mai putin ca de, viata bateriei, etc...la Tesla 85kWh doar 540Kg sau mai precis 15,7Wh/100Kg baterie.

Acolo e problema, cum il stingi pe ala, ce si cit mai afecteaza,ca nu-i 50l de motorina, acusi vin cu sarcofag gen Cernobil!

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Bumbule, de ce nu o zici si pe aia dreapta ... ca in viata ta n-ai sa iti poti permite sa-ti cumperi o Tesla! Si ca orice roman, cand n-ajungi la struguri ... sunt acri!

 

 

Am mai zis: va agitati degeaba ca nu va cere nimeni voua parerea despre bulectrice. Nu dati voi ora exacta in domeniul bulectricelor, voi doar tremurati ca maine poimaine va baneaza masinile cu motor termic si va cad galoanele (imaginare) de pe umar daca o sa trebuiasca sa mergeti pe jos, pe bicicleta sau cu autobuzul ori tramvaiul. In alte tari inclusiv ministri merg pe bicicleta fara nici o jena, dar diferenta intre ei si voi este ca ei nu sunt complexati. Ei nu duc gunoiul cu masina (basca ca am cunoscut un dobitoc care mai dadea si vreo doua ture printre blocuri cu gunoiul in portbagaj ca deh, daca tot a pornit masina ... sa o plimbe un pic). 

 

Nu mai departe de ieri, pieton fiind (ca mie nu-mi cad c.aiele daca merg pe jos) l-am injurat pe unul cu o camioneta Renault cu motor de 2,8 DCI care m-a imputit cu gazele lui de esapament in timp ce statea in trafic. Pai nu se poate dom'le ca in 2022 sa mai simt putoarea care o simteam pe vremea lui ceasca la autobuzele IKARUS cand ajungeau in statie. Si ca tot vorbim de incendii, la rabla aia de camioneta trebuia eu sa ii dau foc ca sa nu mai circule. 

Editat de merck
Link spre comentariu

 

1 oră în urmă, sesebe a spus:

Ce conteaza daca pe alea clasice le stingi cu apa iar pe alea electrice nu? 

Nu trebuie facut din asta un criteriu de alegere. E doar un aspect caruia fiecare ii da importanta sau nu. Anul trecut am vrut sa schimb motorina cu benzina sau electrica. Springul nostru din pacate, lasand la o parte alte aspecte, e mic si inconfortabil chiar pt doua persoane. Zoe e cam pe acolo, iar restul sunt nerentabil de scumpe. Una peste alta, personal am considerat ca inca nu merita schimbarea. Cei care fac spume cu electricele ar trebui sa aiba macar una in batatura, ca sa stie despre ce vorbesc, si pe urma sa le faca reclama, ma refer la merck. 

1 oră în urmă, merck a spus:

va agitati degeaba ca nu va cere nimeni voua parerea despre bulectrice.

Da bine ca ti-o cere tie...tu cu siguranta ai macar trei dintre care doua tesla in proprietate.

Link spre comentariu

Acum vreo 25 de ani in urma aflam de pe internet din postarile despre inventiile lui Tesla despre acel faimos automobil electric, ce mergea total autonom fara sa fie incarcat cu nici un fel de energie din exterior.  Cica a fost modificat-adaptat in 1931 si prindea peste 130 km/h. A mers asa continuu ziua cica vreo saptamana, dupa care tacere totala.  Referitor la aceasta descoperire, exista si afirmatiile lui Tesla, care isi construia singur tuburi electronice cu vid: "Am descoperit o sursa de energie electrica, la care nimeni nu s-a mai gandit pana acum".

Einstein de atunci a inceput sa-l curteze intens, chiar a pus sa fie urmarit prin jurnalistul Kenneth M. Swezey. (jurnalistul a spus ca va dezvalui anumite secrete).

Existau despre acea cutie "Magic Box" si niste scheme electronice cu tuburi triode, unele in serie, altele in paralel, dar tuburile erau modeste, cam sub puterea si curentul unor 6P3, EL34 cel mult.

Am zis atunci ca asa ceva e imposibil.  Dar dupa vreo 5 ani am descoperit ca totusi e posibil, daca se foloseste o schema inteligenta si mai multe lampi de mare putere.

Iata cum:  Se folosesc triode de putere.  Intai se incalzeste lampa si se aplica tensiune de blocare pe g1. Apoi se da printrun comutator mecanic un scurt impuls pozitiv de H.T. pe anod, care va ramane incarcat.  Se deconecteaza sursa plus care a incarcat anodul. Capacitatea anodului e f.mica, cativa pF, deci se consuma foarte putina energie pt a incarca acesti pF.  Apoi se da comanda de deschidere pe g1. Toti electronii din norul electronic din jurul catodului incalzit se vor indrepta spre anod in mod accelerat si vor lovi anodul. Dar cum anodul nu mai este legat la sursa pozitiva, nu vom avea nici un consum energetic de la sursa plus.  Procesul dureaza un scurt timp limitat, deoarece anodul devine negativ dupa ce primii electroni il lovesc. Vor intra in anod doar electronii care deja au pornit la drum si au prins viteza cat timp anodul era pozitiv si exista camp pozitiv in spatiul anod-catod.  Electronii intra in tabla anodului si il fac foarte negativ.  Printrun comutator conectam anodul la o mare capacitate, care se va incarca negativ fata de catod.  Atentie, se va incarca energetic intrun raport mult supraunitar fata de cata energie s-a folosit anterior pt a pozitiva anodul izolat.

Secretul acestei energii capatata gratuit se afla in campul electric pozitiv emanat de la anod si care ajunge pana la electronii din jurul catodului.

Reluam ciclul, intrerupem contactul spre condensatorul-rezervor, negativam iar g1, pozitivam scurt iar anodul si intrerupem contactul cu sursa plus, iar comandam si deschidem tubul prin grila 1 si iar se incarca negativ anodul si condensatorul. 

Anodul poate sa fie legat la acel condensator printro dioda, care va permite doar trecerea curentului negativ spre condensator pana ce se incarca si astfel eliminam comutatorul spre condensator.

Analizati si realizati montajul cei ce le aveti cu lampile si va veti convinge.  Daca operatiile aceste se realizeaza cu o frecventa f.mare, evident ca vom obtine o putere si energie mult supraunitara fata de cat cheltuim la filament.

Sa zicem ca filamentul consuma 4 W sau cel mult 10 W.  Curentul de catod poate sa fie si 0,5 A iar tensiunea la anod de 500 V. Rezulta un impuls energetic la anod corespunzator puterii de 250 W. Daca raportul pauza impuls este 50%, puterea finala va fi 125 W si tot supraunitar avem.  Folosind mai multe lampi, obtinem orice putere.

Sunt sigur ca apoi il veti contacta pe Elon Muska sa-i vindeti inventia, pe care fiti siguri ca deja o stie.

Va rog ca inainte de a contrazice ceea ce am spus, sa analizati f.bine schema, repet, f.bine. Si teoretic si practic a fost explicata si demonstrata.

 

 

Editat de mafalda
Link spre comentariu
2 hours ago, merck said:

Bumbule, de ce nu o zici si pe aia dreapta ... ca in viata ta n-ai sa iti poti permite sa-ti cumperi o Tesla! Si ca orice roman, cand n-ajungi la struguri ... sunt acri!

 

 

 

 

Daca stau si ma gindesc bine,da,  pot, asa cum pot si alti prieteni de-ai mei precum si colegi de pe aici insa la ora actuala efortul financiar este nerentabil.

Am o singura cunostiinta cu Tesla, prieten de-a copiilor care are o Tesla, a facut vreo 22h din Germania pina la noi...in loc de 12h cit facea cu Dieselul... :d

Din punct de vedere al poluarii, la fel, as polua mai mult cu ala decit cu Megane la cit conduc.

Mai vedeti si pe aici realitatea.

https://www.volvocars.com/images/v/-/media/project/contentplatform/data/media/my23/xc40-electric-light/volvo-cars-LCA-report-xc40.pdf

Despre masina care arde, problema e ce daune colaterale produce una electrica fata de un ICE, nu ca o mai repui in circulatie.

 

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări